Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4282
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Fordien ajettavuushan on ollut kohdillaan sen jälkeen kun kamalista sierroista ja scorpioista aika jätti taakse, eli 1993/1994 eteenpäin kun mondeo tuli. Minäkin olen 8 vuotta ajanut fordilla, allekirjoituksesta löytyy että minkälaisella, eikä sen ajettavuudesta löytynyt pahaa sanottavaa - silläkin rikottiin parisataa useampaan kertaan.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 SC Vector 2,0t -06
ex:
9-5 2,0t -00
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
9-3 2,2TiD -01
NG900 2,0T -96
NG900s 2,3i -95
9-3SS 1.8t Vector -03
900c -89

Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6456
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Pakari kirjoitti:kamalista sierroista
No höh, viimeinen hieno Ford yhdessä ensimmäisen etuveto-Escortin kanssa. :D
#5168 | SAAB 900c Combi Coupé '89 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08

Darco
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 21:21

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Darco »

Sierran ongelma lienee se että se ulkonäkö antaa vähän erilaisen kuvan autosta mitä itse auto todellisuudessa on. Auto on vähän kun Taunus kovassa ajossa mutta ilman sitä pehmeää kyytiä minkä taunus maantiellä antoi, vaikka Sierraa kai pidetään jotenkin urheilullisena. Suht epäonnistunut auto mun mielestäni. Tosin ohjaus on tunnokas ja manuaalilootat lienee vieläkin käytettävyydeltään huippuja, että jotain hyvää siinäkin.

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9918
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä omaan silmään post-facelift Sierra neliovisena on yksi tasapainoisimman näköisiä 80-luvun euroautoja. Samaan sarjaan menee E30-Bemarin kanssa.

Harmi vain että Sierran sisusta ei ole yhtä tyylikäs kuin ulkonäkö. Ajettavuudesta en osaa sanoa mitään, kun en ole ihan varma olenko koskaan Sierraa edes puikottanut (jos olen, se oli kaverin kolmiovinen 1,3 tai 1,6 perusmalli).

Sierran urheilullisuus on kai tullut kossumallien ja rallin myötä vähän myöhemmin, tosin Sierran rallimenestyshän oli Fordille melko laimeaa verrattuna aikaisempaan Escort-kauteen. Silloin kun Sierra esiteltiin, huomio oli enemmän todella futuristisessa ja aerodynaamisessa muotoilussa, joka oli konservatiivisena pidetylle Fordille todella erikoista. Samaan aikaan kritisoitiin sitä että tekniikaltaan auto oli kuitenkin Taunuksen tasoa. Mitenkään erityisen sporttisena Sierraa ei tuolloin pidetty, tosin ei ollut vielä siinä vaiheessa kossujakaan esitelty.

vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja vmt »

Darco kirjoitti:Sierran ongelma lienee se että se ulkonäkö antaa vähän erilaisen kuvan autosta mitä itse auto todellisuudessa on.
Ei, kyllä se on ihan vaan se että talvellakin olis ihan mukava päästä esimerkiksi liikennevaloista eteenpäin. :lol:
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588

jooseppi78
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

AZP kirjoitti: Harmi vain että Sierran sisusta ei ole yhtä tyylikäs kuin ulkonäkö. Ajettavuudesta en osaa sanoa mitään, kun en ole ihan varma olenko koskaan Sierraa edes puikottanut (jos olen, se oli kaverin kolmiovinen 1,3 tai 1,6 perusmalli).
Kunnossa ollessaan ihan kelpo ajettava mutta omaten samanmoisen puslahelvetti alustan kuin ysifemma niin voipi olla aika pelottavakin. Toki koeajosta -85 Sierralla on nyt noin 20 vuotta joten aika kultaa muistot. Mutta se lenkuaminen 120km/h vauhdissa kyllä jäi tuoreehkon kortin omistajan mieleen 8O :lol:
"Hevoseton" mies on huoleton mies

Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6456
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

vmt kirjoitti:Ei, kyllä se on ihan vaan se että talvellakin olis ihan mukava päästä esimerkiksi liikennevaloista eteenpäin. :lol:
Isällä oli aikanaan Sierra työsuhreautona, ja silloin ratkaisu tuohon oli klassinen hiekkasäkki takakontissa. :mrgreen: On muuten 240:n ohella ainoa takavetoinen joka on perheessä ollut.
#5168 | SAAB 900c Combi Coupé '89 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08

V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7714
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No kyllä tuota takakontin hiekkasäkkiä sai pitää about kaikissa 70-80 luvun takatuuppareissa jos meinasi mihinkään päästä :D Meilläkin oli perheessä -80 luvulla Fiat Mirafiori, jolla ei päässyt parkkikselta pois talvella ilman hiekkasäkkiä kontissa. Parkkiksen "mäki" oli jyrkkyydeltään jotain 1 asteen luokkaa max., mutta paikaltaan liikkeelle lähtö ylämäkeen oli täysi mahdottomuus talvikeleillä.

vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja vmt »

Rattivaihde kirjoitti:Isällä oli aikanaan Sierra työsuhreautona, ja silloin ratkaisu tuohon oli klassinen hiekkasäkki takakontissa. :mrgreen: On muuten 240:n ohella ainoa takavetoinen joka on perheessä ollut.
Meillä oli takavetoja siihen saakka, kunnes se vaihtoehto jäi pois Volvon volyymimallistosta 940:n myötä. 200- ja 700-sarjaa oli sitä ennen. Niillä pärjättiin ilman hiekkasäkkejäkin.
V.J.S kirjoitti:No kyllä tuota takakontin hiekkasäkkiä sai pitää about kaikissa 70-80 luvun takatuuppareissa jos meinasi mihinkään päästä :D Meilläkin oli perheessä -80 luvulla Fiat Mirafiori, jolla ei päässyt parkkikselta pois talvella ilman hiekkasäkkiä kontissa. Parkkiksen "mäki" oli jyrkkyydeltään jotain 1 asteen luokkaa max., mutta paikaltaan liikkeelle lähtö ylämäkeen oli täysi mahdottomuus talvikeleillä.
Eikä välttämättä pelkästään 70- ja 80-luvun takatuuppareissa, kuten varmaan kaikki Hiacella joskus ajaneet tietävät. :D Mitä nyt oon ite noilla aikakauden vehkeillä ajellut niin W124 ja 240 on aika leppoisia vehkeitä. 740:llä taas tuntuu kyllä pääsevän liikkeelle mutta aika helposti se rupeaa heiluttelemaan häntäänsä. Sen sijaan Sierra, Taunus ja pikkubemarit E21 ja E30 ovat paikoitellen jo aika tragikoomisia laitteita.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588

Darco
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 21:21

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Darco »

Amerikakkalaisilla on myös ollut suht helppoa lähteä liikkeelle.

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9918
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mä olen meinannut liukkailla saada mun amerikkalaisen ojaan auton seisoessa paikoillaan. Autotallin edessä erittäin loiva nousu tallia kohti, jäinen pihan pinta. Auton keula tallia kohti. Löin koneen tulille, aikomuksena ajaa talliin. Kun aloin varovasti nostaa jalkaa jarrulta, alkoi takapyörät pyöriä jäällä tyhjää ilman että auto liikkui eteenpäin. Siinä alkoi perä valua jo uhkaavasti vasemmalle ojaan kunnes paniikkijarrutuksella sain liikkeen pysähtymään.

Kuplalla pärjäsi muuten monta talvea ilman mitään säkkejä. Renkaatkin oli ties mitä 20 vuotta vanhoja Hakkapeliittoja.

Darco
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 21:21

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Darco »

Mulla amerikkalainen valu viime talvena yhden pihan poikki kun oli ihan peilijäässä piha, jyrkkä mäki ja nollakeli ja kauhea myrsky.

Oli säkkipimeä ja ihmeteltiin että missä auto on kun tähän se jätettiin :lol: Oli nastarenkaatkin vielä, jäljistä sai osviittaa mistä autoa menee ettimään

V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7714
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No nyt kaikki saabistit huomio! Tuosta hakemaan itselle kunnon talviauto sen kylmän ja (k)ankean saabinromun tilalle:
http://www.autotie.fi/vaihtoautot/Ford/ ... T-507/5976
:D
-Ville
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 4730
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Risto »

^
http://www.autotie.fi/vaihtoautot/Ford/Focus/FKT-507/5976 kirjoitti: Istuimet: Kuljettajan ja etumatkustajan istuin,
Eikö tuossa ole takaistuinta ollenkaan?

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Kaveri tuossa harkitsee 100tkm lykityn Ecoboost-Fordin ostamista. Tuleeko näillä ajelleilla mieleen mahdollisia sudenkuoppia? Mitä pitäis tsekata?
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Vastaa Viestiin