Lohkolämmitin elementin hinta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Lohkolämmitin elementin hinta

Viesti Kirjoittaja ajn »

Voi yhyren kerran, kun vain 15-vuotias defan lohkolämmitinelementti otti ja kyrvähti, elikkä ei lämpiä :(

katsoinpa sitten mitä motonetti veloittaa ko. romppeesta ja vähäinen karvoitus päässäni nousi lähes pystyyn; 59:50 8O :evil: , ja kysessä siis malli 221. Onko kellää tietoa mitä muut varaosaliikkeet veloittaa ko. osasta, kun ihan joka paikkaan ei viitsi ruveta soittelemaan...
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Kalliilta kuulostaa pelkkä elementti.

Jos vaihdat calixin niin lähtee "halvalla" biiilteemasta

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=rcalix

Sit tietty pitää ostaa uudet kaapelit, eli tuleekohan tosta siltikään "säästöä"
Saakohan noita calix-johtoja enää mistään.

Teen itsestäni varmaan tyhmän, mutta oletkos katsonut sulakkeen sieltä tolpasta? :roll:
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Minkähän vuoksi nuo 221 ja 379 asennetaan eri paikkaan... vaikuttaako ilmastoinnin kompura siihen mahtumiseen...?`

Eukon rellussa on Calix... ostin siihen viime keväänä verkkojohdon ja hinta oli lievästi sanottuna suolainen. 8O :twisted:

Virta tosiaan tulee pistokkeeseen ja ihan elementille asti.

Silloin kun nämä defan pikkupistokkeet tulivat markkinoille, niin susikappaleita oli verkojohdoissa runsaasti, itsekin jouduin vaihtamaan ko. kaapelin kahdesti takuuaikana... suunnitteluvirhe lienee kyseessä.

Ja vähänkäytetty elementti löytyi klupilaisen hyllystä jo. :D
...edullisesti...
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Eipä ollut tuo bilteman poistotuotteena oleva calixin lohkolämmitinelementti hinnalla piesty...
Ovh.41,88e ja poistohinta 9,90e.
Piti itsellekkin tilata, kun jäi piuha tuosta alkuperäisen elementin päästä käteen.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

ainakin 2.0 -97 ja 2.3 -92 on sama elementin paikka lohkossa. Motonetista kaikkine tilpehööreineen hintaa tuli 110e (sisähaar. ym.).

Mulla olis muutama calixin virta piuha jos tarvii.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Motonetistä saa myös sitä halvempaa Temro merkikistä joka sopii defa johtoihin!
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Tämä kannattaa pitää mielessä ainakin vanhojen temrojen kanssa:
http://www.tukes.fi/tiedotteet_arkisto/ ... 71199.html
9000 CD 2.3 -90
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Uudemmat temrot ei sovi defan kanssa yhteen. Ainakin myyjän mukaan. Temro on defan vanha alihankkija.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Pannaan tähän topikkiin vähän omia kokemuksia. Hommasin Calixin "koko setin" (lohko&sisälämppäri kaikkine piuhoineen, pistokkeineen ja haaroituksineen) viime talveksi Motonetistä. Itse lämmittimistä ei ole pahaa sanottavaa, mutta Calixin piuhat on suoraan sanottuna anuksesta :evil: Useamman kerran viime talvena oli haarakappale löystynyt irti verkkojohdolta tulevasta plugista --> näpit jäässä laseja raapimaan iso tappi otsassa.

Tämän syksyn ensipakkasillekin älysin pistää tonnarin piuhannokkaan. Katoin että on plugit ainakin hyvin kiinni ja sitten kokeilemaan, pyöriikö sisälämppäri. Hiljasta oli :evil: Ei tullut sähköä kuin haarakappaleelle asti, syyllinen oli rikki mennyt liitin. Kolmesta plugin "nastasta" oli yksi "vetäytynyt" plugin sisään 8O Suutuspäissäni Raneilin sen kuntoon voimakeinoja kaihtamatta, mutta eipä ole kyllä todellakaan vakuuttanut Calixin liitos & haarakappaleiden laatu.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin