Pyöräteline

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Pyöräteline

Viesti Kirjoittaja Poy »

Kun ajaa pidempää matkaa ja kuljettaa pyörää mukana, niin pyörän aiheuttamalla ilmanvastuksen nousulla on merkitystä polttoaineen kulutukseen. Kumpi olisi tuossa mielessä parempi, perinteinen peräkoukkuun tuleva vai auton katolle pyörä menosuuntaan tuleva? Ainakin viime kesänä tytön (lasten pyörä) pyörää kuljetin mukana vetokoukussa, niin siinä jo huomasi eron, eri asia sitten isommalla pyörällä.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1097
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: Pyöräteline

Viesti Kirjoittaja eegas »

Viime kesänä ajelin täältä susirajalta Turkuun ja sieltä laivalla Ahvenanmaalle ja tietysti takaisin. Katolla oli kaksi pyörää ja koukussa toiset kaksi. Normaaliin kulutukseen lisäystä oli n.1,5 litraa/100km. Lisäksi neljä aikuista ja kontti täynnä matkatavaraa.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1468
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Pyöräteline

Viesti Kirjoittaja ippe »

Jos pistää pyörän katolle niin pääsee helpommalla, vetokoukkutelineen kanssa tarvitset yhden rekisterikilven ja takavalopaneelin, ellet sitten saa pyörää niin hyvin sijoitettua että se ei peitä kilpeä ja valoja lainkaan.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Vastaa Viestiin