Pyöräteline
Pyöräteline
Kun ajaa pidempää matkaa ja kuljettaa pyörää mukana, niin pyörän aiheuttamalla ilmanvastuksen nousulla on merkitystä polttoaineen kulutukseen. Kumpi olisi tuossa mielessä parempi, perinteinen peräkoukkuun tuleva vai auton katolle pyörä menosuuntaan tuleva? Ainakin viime kesänä tytön (lasten pyörä) pyörää kuljetin mukana vetokoukussa, niin siinä jo huomasi eron, eri asia sitten isommalla pyörällä.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1097
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Pyöräteline
Viime kesänä ajelin täältä susirajalta Turkuun ja sieltä laivalla Ahvenanmaalle ja tietysti takaisin. Katolla oli kaksi pyörää ja koukussa toiset kaksi. Normaaliin kulutukseen lisäystä oli n.1,5 litraa/100km. Lisäksi neljä aikuista ja kontti täynnä matkatavaraa.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: Pyöräteline
Jos pistää pyörän katolle niin pääsee helpommalla, vetokoukkutelineen kanssa tarvitset yhden rekisterikilven ja takavalopaneelin, ellet sitten saa pyörää niin hyvin sijoitettua että se ei peitä kilpeä ja valoja lainkaan.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02