Talvi tuli p***kele... ja kaikki pikkuhommat mitä piti tehdä vielä ennen lumen tuloa sai taas tehdä räntäsateessa.
Enpä muista syksyä jolloin en olisi vaihtanut renkaita räntäsateessa.
Mutta siinäpä se vasta sielu lepää kun saa korjata autoa räntäsateessa (vaimon sanoin: Mitäs siinä valitat, olisit siivonnut sen tallin ajoissa). Nyt vaihtui vihdosta viimein automaattisen hihnankiristäjän iskari-jousi-paketti. Tekohengitykset ei auttaneet eteenpäin kuin kaksi vuotta... mistään ei yksinkertaisesti löydy kumipaljetta joka siinä kestäisi alkuperäisen tilalla.
Muille, jotka ajattelevat minun laillani onnen suosivan tyhjänpäiväistä räpeltäjää, sopiva öljy iskariin on MIL-PRF-83282D (esim Aeroshell Fluid 31). Jos joku keksii korvaavan kumipalkeen niin sen saa kertoa minulle niin voin jatkaa epäonnistuneita kokeiluja tee-se-itse varaosien kanssa.
Iskarin purkaminen on muuten näitä "don't try this at home"-juttuja. On kasassa urarenkaalla, jota ei ole suunniteltu avattavaksi. Lähtee kyllä auki mutta kun mäntä napsaa otsaan niin on arvauskeskuksen numero hyvä olla kännykän pikavalinnassa.
Jotta silleen... sviddu että ihmisen pitää olla tyhmä ja leikkiä näiden kanssa... viime kesänä iskari maksoi 150€, nyt 180€... olisi taas säästynyt muutama kirosana eurojen lisäksi kun olisi vaihtanut ajoissa.
Jos jollakulla on kysyttävää aiheesta "Miten tehdään itse Saabin varaosia" niin minä kerron mielelläni miten niitä EI tehdä
Kipu ja kärsimys luovat korkeammat voimat. (Nietsche)
-J-