Remonttia

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Remonttia

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Onko Saksanmaalla auton remontoiminen halvenpaa kuin suomessa?
Tutulla poksahti suappi Autobaanalle öljyt pihalle ja luultavasti turbo on menossa.
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Remonttia

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

ainakin hinaaminen maksaa maltaita toivottavasti vakuutukset on kunnossa.
jokaiselta autohoffilta melkein löytyy paja jossa luulis rempan onnistuvan
(ainakin rekan saa kuntoon)tai ainakin silloin sai kun siellä ajelin
hinnoista en sano mitään mutta kannattaa ainakin romiksilta kysellä
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: Remonttia

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Joo Saappi on saappihuollossa etelä Saksassa tuomio turpo kaput
Kustannus arvio kaksituhatta euroa 8O ??
Voiko työ olla sakuilla tuplasti kalliimpaa kuin täälä?
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Remonttia

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

kyllä ja turistia kusetetaan ihan surutta
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Remonttia

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ainakin tonnarin kanssa onnistui ajelu rikkinäisellä turbolla ihan ongelmitta noin kuukauden ajan, kun tulppasin vain turbon öljykierron ja laitoin ilmanoton suoraan ulkoa.
En tiedä miten ilmamassamittarilliset pelaisivat vastaavalla virityksellä.

Missä päin Saksaa Saab hajosi? Ainakin Saab Zentrum Bayreuth oli todella edullinen työkustannuksiltaan ja varaosatkin edullisemmat kuin Suomessa. Ja palvelu oli todella mahtavaa, halusivat tosissaan jeesata turisteja pulassa :)
Taisi olla tuo paikka: http://www.werkstattcheck.de/Saab_Zentr ... 33232.html
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Remonttia

Viesti Kirjoittaja SS »

En tiedä miten ilmamassamittarilliset pelaisivat vastaavalla virityksellä.
Ei valitettavasti toimi ainakaan T7, letku irti mittarin jälkeen ja kone ei enää käy.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Remonttia

Viesti Kirjoittaja melberi »

Voihan T7 ottaa ilmamassamittarin sähköliittimen irti, jolloin mennään imusarjan paineilla. Softassa on olemassa kartta tätä varten.
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: Remonttia

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Saappi on saatu takaisin kuulemma. Sihti tai sihdin pala joka olisi pitänyt vaihtaa huollossa oli mennyt turboon ja oli särkenyt sen. mikä sihti?? mahtaa olla kyseessä
ei kai se öljy sihti voi olla? (turbo 930€)
Vastaa Viestiin