Sisätilanlämmitin
Sisätilanlämmitin
Eli onko sisätilanlämmittimestä jotain haittaa..? Tai lähinä siitä ku on tälläset lumisadekelit ja sitä lunta on siinä auton päällä ja sit se sulaa jonnekkin ja jäätyy siellä jossain taas.. Eli kannattaisko sisätilanlämmittimen kanssa käyttää jotain suojapeittoo, ku ei mitään tallia ole..?
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Autolehdistöstä tms
Kun lumi sulaa päältä ja muuttuu vedeksi, valuu se mm. tiivisteiden päälle ja näiden ollessa vanhoja, väliin. Kun lähdetään liikkeelle, niin ajoviima jäädyttää kohdat uudestaan, jolloin voi seurata ongelmia.
Mutta tuosta viis, on se sen verran mukavaa kun ikkunat ovat auki, mahd. jopa lumi poistunut katon päältä ja autojen lukot avautuvat kun sisäpuolelta on edes vähän tullut lämmintä ilmaa jäätyneitä lukkosylintereitä auttamaan..
Mutta tuosta viis, on se sen verran mukavaa kun ikkunat ovat auki, mahd. jopa lumi poistunut katon päältä ja autojen lukot avautuvat kun sisäpuolelta on edes vähän tullut lämmintä ilmaa jäätyneitä lukkosylintereitä auttamaan..
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
sisälämppäri lienee samanlainen ihanuus kuin kaikki muutkin mukavuusvarusteet, kerran kun pääsee makuun, ei enää "pysty" elämään ilman. onhan tuo jo turvallisuutekijäkin, kun pääsee heti liikenteeseen kirkkailla ikkunoilla eikä tarvitse huudattaa puhallinta pitääkseen auki pientä reikää tuulilasissa.
Jos vain mahdollista, yritän siivota autosta lumet päältä ennen kuin alkaa puhaltamaan. aina ei tietysti onnistu jos yöllä sataa lunta, ellei heti herättyään ensin kirmaise luomaan lumet ja sitten siirtyy aamutoimiin.
Jos vain mahdollista, yritän siivota autosta lumet päältä ennen kuin alkaa puhaltamaan. aina ei tietysti onnistu jos yöllä sataa lunta, ellei heti herättyään ensin kirmaise luomaan lumet ja sitten siirtyy aamutoimiin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Totta turiset.. Mullakin on kolmas talvi ton defan kanssa menossa, ja hyvin on menny, aina on ikkunat ollu puhtaat.. Mut tuli vaan mieleen, et onkohan siitä jotain haittaa..? Koska yleensähän ei mitään ilmaisiksi saa..lucaf kirjoitti:sisälämppäri lienee samanlainen ihanuus kuin kaikki muutkin mukavuusvarusteet, kerran kun pääsee makuun, ei enää "pysty" elämään ilman.
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
mun mielestä toi on hyvä pointti että viima jäädyttää sitten sulan veden. muistan kyllä viime talvena jättäneeni sisälämppärin laittamatta sellaisina iltoina kun on arvannut että koko yö tulee satamaan lunta. Jos lunta tulee tokuttomasti, lämmittäminen aiheuttaa vaan sen että auto on aamulla hirveän loskan peitossa ja sitä vasta on ikävä harjata pois.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
sähköt sisään 90/96?
ysikympissä sisälämpän kaapeli alkuperäisen läpiviennin kautta, sijaitsee sulakepesän ja ovipilarin välissä, laita uusi nippuside paikoilleen ettei tule mölyä sisään. Kajakissa onnistuu mittarivaijerin läpiviennin kautta, mutta tarvitsee pitemmän kaapelin. Näin selviää ylimääräisten reikien kairaamiselta muuten ehjissä autoissa.
teevee P:n Vee
teevee P:n Vee
Kyllä se lämppäri on ihan hyvä kapistus. Parissa tunnissa kerkeää lasit sulaa jäästä. Mulla tosin jää vähän takalasiin "vitiä", kun on cd-boksi penkin alla tiellä. Niin, ja onhan miellyttävämpää lähteä ajamaan lämpimällä autolla. Tosin yksi miinus puoli taitaa olla sen käyttä lumisateella. Se on vähän jonku sortin taitolaji haistaa se sade. Nimittäin, kun pakkaslunta sataa voi lämppäri olla päällä vaikka ykkösteholla ja kunnon lumisateella taas en pidä lämppäriä päällä, koska puoliksi sulanutta lunta on aika kettumaista työstää auton päältä pois.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Aihetta läheltä liipaten mutta ei kuitenkaan ihan sitä:
Onko kukaan asentanut autoonsa akkulaturia joka pitää lataa akkua täyteen aina auton ollessa lämppäripiuhan päässä. esim. tuolta löytyy:
http://www.kaha.fi/cgi-bin/product/view.pl?pid=18 .
Voisi olla kätevä peli kun tulee pakkasella pikkuajoja suoritettua eikä akku varmana ehdi latautua aina kunnolla noissa ajoissa...
Onko kukaan asentanut autoonsa akkulaturia joka pitää lataa akkua täyteen aina auton ollessa lämppäripiuhan päässä. esim. tuolta löytyy:
http://www.kaha.fi/cgi-bin/product/view.pl?pid=18 .
Voisi olla kätevä peli kun tulee pakkasella pikkuajoja suoritettua eikä akku varmana ehdi latautua aina kunnolla noissa ajoissa...
#1430
-
- "Turbo"
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Mulla oli akkulaturi Nissan Sunnyssä, jonka annoin vaihdossa saabiin. Nyt asensin samaisen akkulaturin 9-3:en. Paha sanoa onko kuinka hyvä investointi, mutta tuo pientä lisävarmuutta, että akussa riittää potkua kunnon pakkasillakin. Pieni selostus ja linkki kuviin asennuksesta löytyy threadista http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12341.make206 kirjoitti:Aihetta läheltä liipaten mutta ei kuitenkaan ihan sitä:
Onko kukaan asentanut autoonsa akkulaturia joka pitää lataa akkua täyteen aina auton ollessa lämppäripiuhan päässä. esim. tuolta löytyy:
http://www.kaha.fi/cgi-bin/product/view.pl?pid=18 .
Voisi olla kätevä peli kun tulee pakkasella pikkuajoja suoritettua eikä akku varmana ehdi latautua aina kunnolla noissa ajoissa...
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
#2055