Sisätilanlämmitin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Sisätilanlämmitin

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Eli onko sisätilanlämmittimestä jotain haittaa..? Tai lähinä siitä ku on tälläset lumisadekelit ja sitä lunta on siinä auton päällä ja sit se sulaa jonnekkin ja jäätyy siellä jossain taas.. Eli kannattaisko sisätilanlämmittimen kanssa käyttää jotain suojapeittoo, ku ei mitään tallia ole..?
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Autolehdistöstä tms

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Kun lumi sulaa päältä ja muuttuu vedeksi, valuu se mm. tiivisteiden päälle ja näiden ollessa vanhoja, väliin. Kun lähdetään liikkeelle, niin ajoviima jäädyttää kohdat uudestaan, jolloin voi seurata ongelmia.

Mutta tuosta viis, on se sen verran mukavaa kun ikkunat ovat auki, mahd. jopa lumi poistunut katon päältä ja autojen lukot avautuvat kun sisäpuolelta on edes vähän tullut lämmintä ilmaa jäätyneitä lukkosylintereitä auttamaan..
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

Autoissani on vuodesta 1990 ollut sisätilalämmitin. Sama Calix on käytössä vielä tänäkin päivänä. Eikä mitään valumavesivesi- tms. ongelmia ole ilmennyt
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Appiukko varoitteli, että kannattaa varoa sisätilan ämmitintä.. rupeaa saab kuulemma ruostumaan helposti konepellin ilmanottoaukkojen luota.. ???
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

sisälämppäri lienee samanlainen ihanuus kuin kaikki muutkin mukavuusvarusteet, kerran kun pääsee makuun, ei enää "pysty" elämään ilman. onhan tuo jo turvallisuutekijäkin, kun pääsee heti liikenteeseen kirkkailla ikkunoilla eikä tarvitse huudattaa puhallinta pitääkseen auki pientä reikää tuulilasissa.

Jos vain mahdollista, yritän siivota autosta lumet päältä ennen kuin alkaa puhaltamaan. aina ei tietysti onnistu jos yöllä sataa lunta, ellei heti herättyään ensin kirmaise luomaan lumet ja sitten siirtyy aamutoimiin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

lucaf kirjoitti:sisälämppäri lienee samanlainen ihanuus kuin kaikki muutkin mukavuusvarusteet, kerran kun pääsee makuun, ei enää "pysty" elämään ilman.
Totta turiset.. Mullakin on kolmas talvi ton defan kanssa menossa, ja hyvin on menny, aina on ikkunat ollu puhtaat.. Mut tuli vaan mieleen, et onkohan siitä jotain haittaa..? Koska yleensähän ei mitään ilmaisiksi saa..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mun mielestä toi on hyvä pointti että viima jäädyttää sitten sulan veden. muistan kyllä viime talvena jättäneeni sisälämppärin laittamatta sellaisina iltoina kun on arvannut että koko yö tulee satamaan lunta. Jos lunta tulee tokuttomasti, lämmittäminen aiheuttaa vaan sen että auto on aamulla hirveän loskan peitossa ja sitä vasta on ikävä harjata pois.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Millainen homma on asentaa se töpselin paikka sisätilaan?
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

Fundamental kirjoitti:Millainen homma on asentaa se töpselin paikka sisätilaan?
Tarkkana tuon tulipellin läpiviennin kanssa (=kumirengas mukaan), ettei ala tulla sadevedet sisään.

SSAero
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Itse vedin sisätilan haaroituksen repsikan oven yläsaranan edessä olevasta kumipalkeesta sissään. ei tarvitse pelätä vesien roiskumisia ja läpivienti on tarpeeksi iso kaikille muillekin johdoille, mitä siitä kulkee.

Sisälämppäri on rock!

-H-
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

sähköt sisään 90/96?

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

ysikympissä sisälämpän kaapeli alkuperäisen läpiviennin kautta, sijaitsee sulakepesän ja ovipilarin välissä, laita uusi nippuside paikoilleen ettei tule mölyä sisään. Kajakissa onnistuu mittarivaijerin läpiviennin kautta, mutta tarvitsee pitemmän kaapelin. Näin selviää ylimääräisten reikien kairaamiselta muuten ehjissä autoissa.

teevee P:n Vee
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

ehtiikös toi auto "kuivua" sisältä esim. parin tunnin aikana vai lämpeekö sen verran ,että kerää kosteutta jonnekkin ?
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kyllä se lämppäri on ihan hyvä kapistus. Parissa tunnissa kerkeää lasit sulaa jäästä. Mulla tosin jää vähän takalasiin "vitiä", kun on cd-boksi penkin alla tiellä. Niin, ja onhan miellyttävämpää lähteä ajamaan lämpimällä autolla. Tosin yksi miinus puoli taitaa olla sen käyttä lumisateella. Se on vähän jonku sortin taitolaji haistaa se sade. Nimittäin, kun pakkaslunta sataa voi lämppäri olla päällä vaikka ykkösteholla ja kunnon lumisateella taas en pidä lämppäriä päällä, koska puoliksi sulanutta lunta on aika kettumaista työstää auton päältä pois.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

Aihetta läheltä liipaten mutta ei kuitenkaan ihan sitä:
Onko kukaan asentanut autoonsa akkulaturia joka pitää lataa akkua täyteen aina auton ollessa lämppäripiuhan päässä. esim. tuolta löytyy:
http://www.kaha.fi/cgi-bin/product/view.pl?pid=18 .
Voisi olla kätevä peli kun tulee pakkasella pikkuajoja suoritettua eikä akku varmana ehdi latautua aina kunnolla noissa ajoissa...
#1430
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

make206 kirjoitti:Aihetta läheltä liipaten mutta ei kuitenkaan ihan sitä:
Onko kukaan asentanut autoonsa akkulaturia joka pitää lataa akkua täyteen aina auton ollessa lämppäripiuhan päässä. esim. tuolta löytyy:
http://www.kaha.fi/cgi-bin/product/view.pl?pid=18 .
Voisi olla kätevä peli kun tulee pakkasella pikkuajoja suoritettua eikä akku varmana ehdi latautua aina kunnolla noissa ajoissa...
Mulla oli akkulaturi Nissan Sunnyssä, jonka annoin vaihdossa saabiin. Nyt asensin samaisen akkulaturin 9-3:en. Paha sanoa onko kuinka hyvä investointi, mutta tuo pientä lisävarmuutta, että akussa riittää potkua kunnon pakkasillakin. Pieni selostus ja linkki kuviin asennuksesta löytyy threadista http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12341.
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
Vastaa Viestiin