Auton maalipinnan käsittely
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Auton maalipinnan käsittely
Onko helpompaa tapaa poistaa naarmuja kuin kliinerillä..?
On meinaan aika työlästä ja hidasta.
Kun ei viitsisi viedä myllytykseen kun tekevät mitä sattuu.
On meinaan aika työlästä ja hidasta.
Kun ei viitsisi viedä myllytykseen kun tekevät mitä sattuu.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Joskus tuli kokeiltua kevyttä hiomatahnaa, hieman tehokkaampaa kuin kliineri, mutta jättää kuitenkin kiiltävän pinnan. Tällä hetkellä menossa putkilo Autosolia(metalli- ja kromikiillotukseen). Toki muitakin varsinaiseen maalinhiontaan olevia aineita on, mutta tuokin käy maalausliikkeen mukaan. Toki kannattaa olla varovainen, oli mikä aine tahansa, kun maalipintaa hiotaan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Oletko kokeillu eri karkeuksisia vahoja? Esimerkiksi Lahegan vahoissa on merkitty kuinka hiova vaha on. Osaa niistä tosin on parempi käyttää, jos on myllytyskone, mutta kyllä niillä käsinkin hommat tehtyä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Enpä ole käyttänyt hiovia vahoja, tätä KORREKIN kliineriä nyt käytössä.
Tulee hyvä pinta mutta kun on niin kamalan työläs.
3 tuntia meni pelkkään etulokasuojaan ( mutta nyt se on kuin uusi )
Konepelti on tällähaavaa menossa.
Tulee hyvä pinta mutta kun on niin kamalan työläs.
3 tuntia meni pelkkään etulokasuojaan ( mutta nyt se on kuin uusi )
Konepelti on tällähaavaa menossa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Mun auton takakolmiolasissa on DITEC-tarra. Sen verran tiedän tuosta että ei ole halpa.
http://www.rusthalli.fi/diteckasittely.htm
Nuo aineet kun saisi itelle. Ehkä saakin, mutta en ole selvittänyt.
Ja alempana sivustolla linkki LAHEGA
http://www.rusthalli.fi/diteckasittely.htm
Nuo aineet kun saisi itelle. Ehkä saakin, mutta en ole selvittänyt.
Ja alempana sivustolla linkki LAHEGA
9-3.1972
Nouuuuu! Use Korrek and forget the correct!
Mars mars maalausfirmaan, tai kunnon autotarvikeliikkeeseen kattomaan oikeat aineet. Kuten Dimebak sanoikin niin Lahegalla, samaten kuin muillakin kunnon valmistajilla on eri karkeusasteen tuotteita. Eri tuotteiden välillä on huomattavia eroja. Puhdistavavaha on "kliineri" hienoimmasta päästä ja joku karkee Farecla melkein hiekkapaperia.
En nyt muista näin heittämällä minkä niminen tuote oli mitäkin astetta, mutta kyllä se selviää. Ilmeisesti toi Korrekki on niin hienoa, että se ei hio kunnolla. Käsin auton killotuksesta ei tule ihan niin hyvää kuin koneella, mutta eroa ei juuri huomaa jos vanhempi auto. Työmäärä onkin tosiaan eri juttu.
Normaalisti olen käyttänyt laikkaa, mutta Ausseissa vaihdossa ollessa kiillotin isäntäperheen todella haalistuneen Pajeron (punanen
) käsin. Upea tuli ja hyvin kesti seur 7kk aurinkoa.
Tuolloin käytin Autoglymin "super resin polisia" ja lopuksi suojaamaan "extra gloss protection". Menee muistikuvien puolelle, mutta kuitenkin. Toi Resin polish on sellainen keskitason hiontavaha, joka kiillottaa matankin pinnan ja poistaa suurimman osan naarmuista kohtuullisella työmäärällä.
Kolme tuntia lokariin
Ainakin on väärät aineet, mutta voihan vaatimustasossakin olla "syytä"
In conclusion: hae Lahegaa tai Glymiä osaavasta liikkeestä. Autotarvikehäsmäköissä on paljon "osaavia" myyjiä joita ei tod kannata uskoa sokeasti. Kerran mulle väitettiin kiven kovaan ettei metalliväriä voi myllyttää
Keski karkeusaste. Eli lievästi hiova ei viimeistelyyn tarkoitettua hienojakoista ainetta. Päälle kunnon kestovaha.
Aineissa todellakin on eroja. Nyt omassa autossa ollut vaha jo 6kk ja silti helmeilee hienosti sateella, vaikka on säännöllisesti pesty!
Mars mars maalausfirmaan, tai kunnon autotarvikeliikkeeseen kattomaan oikeat aineet. Kuten Dimebak sanoikin niin Lahegalla, samaten kuin muillakin kunnon valmistajilla on eri karkeusasteen tuotteita. Eri tuotteiden välillä on huomattavia eroja. Puhdistavavaha on "kliineri" hienoimmasta päästä ja joku karkee Farecla melkein hiekkapaperia.
En nyt muista näin heittämällä minkä niminen tuote oli mitäkin astetta, mutta kyllä se selviää. Ilmeisesti toi Korrekki on niin hienoa, että se ei hio kunnolla. Käsin auton killotuksesta ei tule ihan niin hyvää kuin koneella, mutta eroa ei juuri huomaa jos vanhempi auto. Työmäärä onkin tosiaan eri juttu.
Normaalisti olen käyttänyt laikkaa, mutta Ausseissa vaihdossa ollessa kiillotin isäntäperheen todella haalistuneen Pajeron (punanen

Tuolloin käytin Autoglymin "super resin polisia" ja lopuksi suojaamaan "extra gloss protection". Menee muistikuvien puolelle, mutta kuitenkin. Toi Resin polish on sellainen keskitason hiontavaha, joka kiillottaa matankin pinnan ja poistaa suurimman osan naarmuista kohtuullisella työmäärällä.
Kolme tuntia lokariin


In conclusion: hae Lahegaa tai Glymiä osaavasta liikkeestä. Autotarvikehäsmäköissä on paljon "osaavia" myyjiä joita ei tod kannata uskoa sokeasti. Kerran mulle väitettiin kiven kovaan ettei metalliväriä voi myllyttää

Aineissa todellakin on eroja. Nyt omassa autossa ollut vaha jo 6kk ja silti helmeilee hienosti sateella, vaikka on säännöllisesti pesty!
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
No nyt on auto käyty ympäri ( siihen meni kolme iltaa ) mutta kyllä ny kelpaa ajella kylillä.
On niitä helpompia tapojakin kyllä mutta se nyt tuli tehtyä näin.
Kyllä se tuo KORREKin kliineri minulle kelpasi, sillä lähtee ( peittyy ) isotkin naarmut ( jos jaksaa hinkata tunti tolkulla )
Mitätpä sitä ei SAABin eteen tekisi..!!
ps..hiukan arvellutta nuo voimakkaasti hiovat vahat ( en luota omiin kykyihini, voipi mennä kulmat puhki varsinkin koneen kanssa )
Kyllä musta musta on upea väri...
On niitä helpompia tapojakin kyllä mutta se nyt tuli tehtyä näin.
Kyllä se tuo KORREKin kliineri minulle kelpasi, sillä lähtee ( peittyy ) isotkin naarmut ( jos jaksaa hinkata tunti tolkulla )
Mitätpä sitä ei SAABin eteen tekisi..!!
ps..hiukan arvellutta nuo voimakkaasti hiovat vahat ( en luota omiin kykyihini, voipi mennä kulmat puhki varsinkin koneen kanssa )
Kyllä musta musta on upea väri...

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Yksi kerta tein isän autoon siten, että vedin ensin Lahegan moment6 käsin ja voimalla. Se alkaa ihan sikana pilveileen (näyttää ihan pilviseltä taivaalta), kun tekee käsin. Sen jälkeen kevyt pesu (uudestaan) ja auto läpi rasvanpoistoaineella (juuri laitettu vaha pois). Sen jälkeen Autoglymin Super resin polish. Ja hyvä tuli.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001