JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Tässä viestiketjussa pyritään järjestämään mahdollisimman monta halukasta JCarlsonin softa-palveluiden hankkimiseksi Pirkanmaalle.

Halukkaita Pirkanmaalaisia / mieluummin Pirkanmaalle kuin Vaasaan ajavia pyydetään ilmoittautumaan.

Tavoitepäivä on lauantai 17.11.2012 ja paikka on auki, 50km sisällä Tampereelta. Homman edellytyksenä on talli/hallitilan järjestyminen.

JC listannee mahdolliset softaukset..
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Melkein kaikkien uudempien turboautojen (bensa ja diesel) ohjelmointihan onnistuu, sekä Trionic-hommat luonnollisesti.
Hinnoittelu on 200e Trionicit ja 400e muut, kuten dieselit.
Tähän voidaan katsoa joku kimppa-alennus, riippuen paljonko autoja tulee ja mikä on mahdollinen tilakustannus minulle. Luultavasti 5-10% luokkaa siis, mutta en lupaa vielä mitään tarkkaa.

Onnistuu softaus kaikkiin 1.9 dieseleihin, 9-3SS/SC menee nätisti OBD-portista, 9-5 työläämpi koska vaatii purkin pöydälle. Jos sisällä on jo joku virisofta, se pitää vakioida ennen ohjelmointia, TECH2 löytyy kyllä mutta ei ole 100% varmaa että kaikki ohjelmat voidaan tällä vakioida. Parempi jos tekee itse, jos on esim. BSR:n kapula tms.. Todennäköisesti uusi softa on myös parempi. :) Hirschien vakiointi pitää tehdä merkkiliikkeessä jossa on IPRO, purkkiin ei pääse käsiksi OBD-portista ennen tätä.

EGR poisto onnistuu kaikkiin näihin 1.9 ja ei tee lisähintaa, eli oletuksena poistetaan se aina. Jos venttiili vuotaa ihan fyysisesti, on järkevää tulpata se sokealla laipalla tms, ei aiheuta enää vikakoodia ohjelmoinnin jälkeen jos tekee niin. eBaysta löytyy edullisesti tulppalevyjä esim. 150hv 16v TidS moottoriin, ja tässä mallissa ongelmat tuntuvatkin olevan ehkä kaikkein yleisimpiä EGR:n osalta. TTiD tulppalevy on hieman erilainen enkä valmiina ole niitä löytänyt, mutta onnistuu kyllä kun vähän asiaa tutkii, itse en pysty tuota silloin välttämättä vielä tarjoamaan, keskityn ohjelmointeihin eikä aika välttämättä muuhun riitäkkään tuolla reissulla.

Lisätehot n. seuraavanlaisesti:
120hv 1.9TiD 8v: 145hv/325Nm ohjelmoituna
150hv 1.9TiDS 16v: 184hv/400Nm ohjelmoituna
130/160/180hv 1.9TTiD: 210hv/450Nm ohjelmoituna

Kytkin sekä automaattilaatikko (6-vaihteinen speksattu jo tehtaalta 450Nm väännölle) kestää kaikissa ko. malleissa ohjelmoidun väännön.

DPF:n poistotkin onnistuvat softasta, mutta tällöin pitää poistaa myös putkesta suodatin koska menee muuten heti tukkoon. Suosittelen näissä tapauksissa Vaasassa käyntiä, tai suodattimen poistoa jossain muualla ja vaikkapa ECU:n postitusta samalla. Lisähinta ko. poistolle (300e, +150e jos suolistetaan putkesta myös) on siis sama ohjelmoitiin sitten DPF poisto erikseen tai muun ohjelmoinnin yhteydessä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Hmm... täytyy rikkoa säästöpossu ja katsoa mitä sieltä löytyy. Tarvetta olisi 9-5 2.3T E85-muunnokselle ja tuosta TTiD:stä pitäisi saada se alavääntö kuntoon... Kaksi autoa olisi siis mahdollisesti tulossa täältä.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Eli saat softata niitä dieseleitä..muillahan meillä tääl onnistuu noi t7 ja t5 :P Ite en oo jaksannu niit dieselkamoja hommata.....
9-3.1972
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eiköhän jokainen ohjelmoituta autonsa siten ja siellä missä parhaaksi itse katsoo.. Bosch-ohjausten maailma on muuten sitten vielä astetta haasteellisempi kuin Trionic. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

no näinpä :)
9-3.1972
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4571
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Softaushotelliksi on sovittu alustavasti T:mi Suolingon uusi toimitila Tampereen Linnainmaalla. Sisään mahtuu kolmekin autoa yhtä aikaa joten tarvittaessa saadaan hommat pyörimään ihan reippaalla tahdilla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Hienoa!

Meille tehdään EGR-tappo TTiD:lle, onnistuisiko samalla sulkulaipan laitto johonkin väliin?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sulkulaipat+asennuksen (ja toki kaikki muut mekaaniset asennustyöt verstaallaan) voisi omasta puolestani mieluusti Vesa toimittaa jos vain mielenkiintoa löytyy. :)

EPC:stä voi katsella vähän millainen järjestelmä on rakenteeltaan, muistaakseni siinä EGR-venttiilin liitoksessa olisi potentiaalinen sokean tiivisteen paikka, ja vaikutti olevan melko helpon muotoinenkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Niksu
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Elo 17, 2008 13:45

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Saattaisi löytyä kiinnostusta biopower softaan (jos auto ei ole mennyt kaupaksi / vaihtoon ennen tätä). Miten onnistuu tuohon allekirjoituksen SC:hen? Löytyykö tuohon ECUa jostain, ja suuttimetko lisäksi? Onnistuuko näiden asennus samalla, vai voiko suuttimet asentaa jo etukäteen?
VW Golf Sportline 2.0TDI -09
Ex 9-3 2.0t -01, 9-5 2.3t -98, 9-3 2.0t SC Biopower -06, 9-5 2.3t ARC -03 Biopower
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Olen hommaamassa hieman isompaa erää 2007-> mallisia ECU:ja 2003-2006 mallisten 9-3SS/SC konversioon, joten sellaisia pitäisi olla tuolloin tarjolla kyllä.

Suuttimet olisi hyvä vaihtaa jos haluaa tehon nousevan, Speedparts myy edullisesti 2007-> harmaita suuttimia, lisäksi tarvitsee vaihtaa joko johtosarja tai pelkät suutinliittimet ns. "USCAR" tyyppisiksi. Suutinasennusta en itse ehdi tuolloin hoitamaan, mutta sen voi tehdä etukäteen periaatteessa. Tosin mieluusti ei kovin paljoa etukäteen, auto tulee käymään jonkin verran ylirikkaalla etenkin kylmänä ennen lambdasäätöä, ja vikakoodi voi tulla rikkaasta seoksesta. Ajettavissa on kuitenkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

No, täällä olisi kans yksi TTiD 180hv softaus. Tietty jos vaan päivä sopii muuten. Voin kyl ajella Linnainmaallekin mutta sopivasti olisi myös matkan varrella...

Se alavääntö siis on kyl syvältä. Varsinkin, kun välillä ajo SDI 1,9:llä :P

Eipä tuo EGR tulppaus hankalaa oo. Voin piirtää tuosta hyllyyn jääneestä vaikka kuvan jos joku tahtoo sellaisen valmiiksi tehdä?
Niksu
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Elo 17, 2008 13:45

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Niksu »

jcarlson kirjoitti:Olen hommaamassa hieman isompaa erää 2007-> mallisia ECU:ja 2003-2006 mallisten 9-3SS/SC konversioon, joten sellaisia pitäisi olla tuolloin tarjolla kyllä.

Suuttimet olisi hyvä vaihtaa jos haluaa tehon nousevan, Speedparts myy edullisesti 2007-> harmaita suuttimia, lisäksi tarvitsee vaihtaa joko johtosarja tai pelkät suutinliittimet ns. "USCAR" tyyppisiksi. Suutinasennusta en itse ehdi tuolloin hoitamaan, mutta sen voi tehdä etukäteen periaatteessa. Tosin mieluusti ei kovin paljoa etukäteen, auto tulee käymään jonkin verran ylirikkaalla etenkin kylmänä ennen lambdasäätöä, ja vikakoodi voi tulla rikkaasta seoksesta. Ajettavissa on kuitenkin.
Tuo johtosarja olikin itselle uutta tietoa. Onko tietoa mikä on sen osanumero (tai mistä löytää), jos päätyisi nuot suuttimet uusimaan?
VW Golf Sportline 2.0TDI -09
Ex 9-3 2.0t -01, 9-5 2.3t -98, 9-3 2.0t SC Biopower -06, 9-5 2.3t ARC -03 Biopower
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2068
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja pjv »

Nitzgu kirjoitti:Se alavääntö siis on kyl syvältä. Varsinkin, kun välillä ajo SDI 1,9:llä :P
Pakko kysyä, kun tämä on kiinnittänyt useammassa ketjussa huomiota; mikä se alavääntöongelma oikein on? Eihän tuo varsinaisesti mihinkään kulje ennen kuin pikkuahdin heräilee 1300:n kohdalla, mutta siitä alkaen oli mielestäni ihan kivasti vääntöä jopa mun TTID130:ssä. Jopa silloin, kun se oli vielä vakio. TTID130:ssä riemu tosin loppui aikalailla kuin seinään 3000:n vaiheilla, mutta se onkin jo eri juttu.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pitää sanoa nyt niiden muutaman manuaalivaihteisen auton kokemuksella jota olen ajanut, että mielestäni TTiD:n alaväännössä ei ole mitään vikaa, vakionakaan. Eihän se toki pelkästään kytkintä nostamalla lähde siten kuin 3-litraiset dieselit, mutta ihan tonnista asti voi lähteä vedättämään eikä yhtään tukehdu. Värisee kyllä, mutta se ei ole voiman puutetta vaan 4-sylinterisen rivimoottorin väistämätön ominaisuus..

Uudemman johtosarjan osanumero on 55560105. Suutinten liittimet ovat erilaiset 2003-2006 (EV6 MiniDelphi) vs. 2007-> (EV6 USCAR). Itse suuttimien lyhyt johtosarja on yhdellä liittimellä kiinni loppujohtosarjassa joten on helppo vaihtaa/operoida.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin