JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa
JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa
Tässä viestiketjussa pyritään järjestämään mahdollisimman monta halukasta JCarlsonin softa-palveluiden hankkimiseksi Pirkanmaalle.
Halukkaita Pirkanmaalaisia / mieluummin Pirkanmaalle kuin Vaasaan ajavia pyydetään ilmoittautumaan.
Tavoitepäivä on lauantai 17.11.2012 ja paikka on auki, 50km sisällä Tampereelta. Homman edellytyksenä on talli/hallitilan järjestyminen.
JC listannee mahdolliset softaukset..
Halukkaita Pirkanmaalaisia / mieluummin Pirkanmaalle kuin Vaasaan ajavia pyydetään ilmoittautumaan.
Tavoitepäivä on lauantai 17.11.2012 ja paikka on auki, 50km sisällä Tampereelta. Homman edellytyksenä on talli/hallitilan järjestyminen.
JC listannee mahdolliset softaukset..
Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa
Melkein kaikkien uudempien turboautojen (bensa ja diesel) ohjelmointihan onnistuu, sekä Trionic-hommat luonnollisesti.
Hinnoittelu on 200e Trionicit ja 400e muut, kuten dieselit.
Tähän voidaan katsoa joku kimppa-alennus, riippuen paljonko autoja tulee ja mikä on mahdollinen tilakustannus minulle. Luultavasti 5-10% luokkaa siis, mutta en lupaa vielä mitään tarkkaa.
Onnistuu softaus kaikkiin 1.9 dieseleihin, 9-3SS/SC menee nätisti OBD-portista, 9-5 työläämpi koska vaatii purkin pöydälle. Jos sisällä on jo joku virisofta, se pitää vakioida ennen ohjelmointia, TECH2 löytyy kyllä mutta ei ole 100% varmaa että kaikki ohjelmat voidaan tällä vakioida. Parempi jos tekee itse, jos on esim. BSR:n kapula tms.. Todennäköisesti uusi softa on myös parempi. Hirschien vakiointi pitää tehdä merkkiliikkeessä jossa on IPRO, purkkiin ei pääse käsiksi OBD-portista ennen tätä.
EGR poisto onnistuu kaikkiin näihin 1.9 ja ei tee lisähintaa, eli oletuksena poistetaan se aina. Jos venttiili vuotaa ihan fyysisesti, on järkevää tulpata se sokealla laipalla tms, ei aiheuta enää vikakoodia ohjelmoinnin jälkeen jos tekee niin. eBaysta löytyy edullisesti tulppalevyjä esim. 150hv 16v TidS moottoriin, ja tässä mallissa ongelmat tuntuvatkin olevan ehkä kaikkein yleisimpiä EGR:n osalta. TTiD tulppalevy on hieman erilainen enkä valmiina ole niitä löytänyt, mutta onnistuu kyllä kun vähän asiaa tutkii, itse en pysty tuota silloin välttämättä vielä tarjoamaan, keskityn ohjelmointeihin eikä aika välttämättä muuhun riitäkkään tuolla reissulla.
Lisätehot n. seuraavanlaisesti:
120hv 1.9TiD 8v: 145hv/325Nm ohjelmoituna
150hv 1.9TiDS 16v: 184hv/400Nm ohjelmoituna
130/160/180hv 1.9TTiD: 210hv/450Nm ohjelmoituna
Kytkin sekä automaattilaatikko (6-vaihteinen speksattu jo tehtaalta 450Nm väännölle) kestää kaikissa ko. malleissa ohjelmoidun väännön.
DPF:n poistotkin onnistuvat softasta, mutta tällöin pitää poistaa myös putkesta suodatin koska menee muuten heti tukkoon. Suosittelen näissä tapauksissa Vaasassa käyntiä, tai suodattimen poistoa jossain muualla ja vaikkapa ECU:n postitusta samalla. Lisähinta ko. poistolle (300e, +150e jos suolistetaan putkesta myös) on siis sama ohjelmoitiin sitten DPF poisto erikseen tai muun ohjelmoinnin yhteydessä.
Hinnoittelu on 200e Trionicit ja 400e muut, kuten dieselit.
Tähän voidaan katsoa joku kimppa-alennus, riippuen paljonko autoja tulee ja mikä on mahdollinen tilakustannus minulle. Luultavasti 5-10% luokkaa siis, mutta en lupaa vielä mitään tarkkaa.
Onnistuu softaus kaikkiin 1.9 dieseleihin, 9-3SS/SC menee nätisti OBD-portista, 9-5 työläämpi koska vaatii purkin pöydälle. Jos sisällä on jo joku virisofta, se pitää vakioida ennen ohjelmointia, TECH2 löytyy kyllä mutta ei ole 100% varmaa että kaikki ohjelmat voidaan tällä vakioida. Parempi jos tekee itse, jos on esim. BSR:n kapula tms.. Todennäköisesti uusi softa on myös parempi. Hirschien vakiointi pitää tehdä merkkiliikkeessä jossa on IPRO, purkkiin ei pääse käsiksi OBD-portista ennen tätä.
EGR poisto onnistuu kaikkiin näihin 1.9 ja ei tee lisähintaa, eli oletuksena poistetaan se aina. Jos venttiili vuotaa ihan fyysisesti, on järkevää tulpata se sokealla laipalla tms, ei aiheuta enää vikakoodia ohjelmoinnin jälkeen jos tekee niin. eBaysta löytyy edullisesti tulppalevyjä esim. 150hv 16v TidS moottoriin, ja tässä mallissa ongelmat tuntuvatkin olevan ehkä kaikkein yleisimpiä EGR:n osalta. TTiD tulppalevy on hieman erilainen enkä valmiina ole niitä löytänyt, mutta onnistuu kyllä kun vähän asiaa tutkii, itse en pysty tuota silloin välttämättä vielä tarjoamaan, keskityn ohjelmointeihin eikä aika välttämättä muuhun riitäkkään tuolla reissulla.
Lisätehot n. seuraavanlaisesti:
120hv 1.9TiD 8v: 145hv/325Nm ohjelmoituna
150hv 1.9TiDS 16v: 184hv/400Nm ohjelmoituna
130/160/180hv 1.9TTiD: 210hv/450Nm ohjelmoituna
Kytkin sekä automaattilaatikko (6-vaihteinen speksattu jo tehtaalta 450Nm väännölle) kestää kaikissa ko. malleissa ohjelmoidun väännön.
DPF:n poistotkin onnistuvat softasta, mutta tällöin pitää poistaa myös putkesta suodatin koska menee muuten heti tukkoon. Suosittelen näissä tapauksissa Vaasassa käyntiä, tai suodattimen poistoa jossain muualla ja vaikkapa ECU:n postitusta samalla. Lisähinta ko. poistolle (300e, +150e jos suolistetaan putkesta myös) on siis sama ohjelmoitiin sitten DPF poisto erikseen tai muun ohjelmoinnin yhteydessä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa
Hmm... täytyy rikkoa säästöpossu ja katsoa mitä sieltä löytyy. Tarvetta olisi 9-5 2.3T E85-muunnokselle ja tuosta TTiD:stä pitäisi saada se alavääntö kuntoon... Kaksi autoa olisi siis mahdollisesti tulossa täältä.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa
Eli saat softata niitä dieseleitä..muillahan meillä tääl onnistuu noi t7 ja t5 Ite en oo jaksannu niit dieselkamoja hommata.....
9-3.1972
Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa
Eiköhän jokainen ohjelmoituta autonsa siten ja siellä missä parhaaksi itse katsoo.. Bosch-ohjausten maailma on muuten sitten vielä astetta haasteellisempi kuin Trionic.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa
Softaushotelliksi on sovittu alustavasti T:mi Suolingon uusi toimitila Tampereen Linnainmaalla. Sisään mahtuu kolmekin autoa yhtä aikaa joten tarvittaessa saadaan hommat pyörimään ihan reippaalla tahdilla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa
Hienoa!
Meille tehdään EGR-tappo TTiD:lle, onnistuisiko samalla sulkulaipan laitto johonkin väliin?
Meille tehdään EGR-tappo TTiD:lle, onnistuisiko samalla sulkulaipan laitto johonkin väliin?
Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa
Sulkulaipat+asennuksen (ja toki kaikki muut mekaaniset asennustyöt verstaallaan) voisi omasta puolestani mieluusti Vesa toimittaa jos vain mielenkiintoa löytyy.
EPC:stä voi katsella vähän millainen järjestelmä on rakenteeltaan, muistaakseni siinä EGR-venttiilin liitoksessa olisi potentiaalinen sokean tiivisteen paikka, ja vaikutti olevan melko helpon muotoinenkin.
EPC:stä voi katsella vähän millainen järjestelmä on rakenteeltaan, muistaakseni siinä EGR-venttiilin liitoksessa olisi potentiaalinen sokean tiivisteen paikka, ja vaikutti olevan melko helpon muotoinenkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa
Saattaisi löytyä kiinnostusta biopower softaan (jos auto ei ole mennyt kaupaksi / vaihtoon ennen tätä). Miten onnistuu tuohon allekirjoituksen SC:hen? Löytyykö tuohon ECUa jostain, ja suuttimetko lisäksi? Onnistuuko näiden asennus samalla, vai voiko suuttimet asentaa jo etukäteen?
VW Golf Sportline 2.0TDI -09
Ex 9-3 2.0t -01, 9-5 2.3t -98, 9-3 2.0t SC Biopower -06, 9-5 2.3t ARC -03 Biopower
Ex 9-3 2.0t -01, 9-5 2.3t -98, 9-3 2.0t SC Biopower -06, 9-5 2.3t ARC -03 Biopower
Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa
Olen hommaamassa hieman isompaa erää 2007-> mallisia ECU:ja 2003-2006 mallisten 9-3SS/SC konversioon, joten sellaisia pitäisi olla tuolloin tarjolla kyllä.
Suuttimet olisi hyvä vaihtaa jos haluaa tehon nousevan, Speedparts myy edullisesti 2007-> harmaita suuttimia, lisäksi tarvitsee vaihtaa joko johtosarja tai pelkät suutinliittimet ns. "USCAR" tyyppisiksi. Suutinasennusta en itse ehdi tuolloin hoitamaan, mutta sen voi tehdä etukäteen periaatteessa. Tosin mieluusti ei kovin paljoa etukäteen, auto tulee käymään jonkin verran ylirikkaalla etenkin kylmänä ennen lambdasäätöä, ja vikakoodi voi tulla rikkaasta seoksesta. Ajettavissa on kuitenkin.
Suuttimet olisi hyvä vaihtaa jos haluaa tehon nousevan, Speedparts myy edullisesti 2007-> harmaita suuttimia, lisäksi tarvitsee vaihtaa joko johtosarja tai pelkät suutinliittimet ns. "USCAR" tyyppisiksi. Suutinasennusta en itse ehdi tuolloin hoitamaan, mutta sen voi tehdä etukäteen periaatteessa. Tosin mieluusti ei kovin paljoa etukäteen, auto tulee käymään jonkin verran ylirikkaalla etenkin kylmänä ennen lambdasäätöä, ja vikakoodi voi tulla rikkaasta seoksesta. Ajettavissa on kuitenkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa
No, täällä olisi kans yksi TTiD 180hv softaus. Tietty jos vaan päivä sopii muuten. Voin kyl ajella Linnainmaallekin mutta sopivasti olisi myös matkan varrella...
Se alavääntö siis on kyl syvältä. Varsinkin, kun välillä ajo SDI 1,9:llä
Eipä tuo EGR tulppaus hankalaa oo. Voin piirtää tuosta hyllyyn jääneestä vaikka kuvan jos joku tahtoo sellaisen valmiiksi tehdä?
Se alavääntö siis on kyl syvältä. Varsinkin, kun välillä ajo SDI 1,9:llä
Eipä tuo EGR tulppaus hankalaa oo. Voin piirtää tuosta hyllyyn jääneestä vaikka kuvan jos joku tahtoo sellaisen valmiiksi tehdä?
Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa
Tuo johtosarja olikin itselle uutta tietoa. Onko tietoa mikä on sen osanumero (tai mistä löytää), jos päätyisi nuot suuttimet uusimaan?jcarlson kirjoitti:Olen hommaamassa hieman isompaa erää 2007-> mallisia ECU:ja 2003-2006 mallisten 9-3SS/SC konversioon, joten sellaisia pitäisi olla tuolloin tarjolla kyllä.
Suuttimet olisi hyvä vaihtaa jos haluaa tehon nousevan, Speedparts myy edullisesti 2007-> harmaita suuttimia, lisäksi tarvitsee vaihtaa joko johtosarja tai pelkät suutinliittimet ns. "USCAR" tyyppisiksi. Suutinasennusta en itse ehdi tuolloin hoitamaan, mutta sen voi tehdä etukäteen periaatteessa. Tosin mieluusti ei kovin paljoa etukäteen, auto tulee käymään jonkin verran ylirikkaalla etenkin kylmänä ennen lambdasäätöä, ja vikakoodi voi tulla rikkaasta seoksesta. Ajettavissa on kuitenkin.
VW Golf Sportline 2.0TDI -09
Ex 9-3 2.0t -01, 9-5 2.3t -98, 9-3 2.0t SC Biopower -06, 9-5 2.3t ARC -03 Biopower
Ex 9-3 2.0t -01, 9-5 2.3t -98, 9-3 2.0t SC Biopower -06, 9-5 2.3t ARC -03 Biopower
Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa
Pakko kysyä, kun tämä on kiinnittänyt useammassa ketjussa huomiota; mikä se alavääntöongelma oikein on? Eihän tuo varsinaisesti mihinkään kulje ennen kuin pikkuahdin heräilee 1300:n kohdalla, mutta siitä alkaen oli mielestäni ihan kivasti vääntöä jopa mun TTID130:ssä. Jopa silloin, kun se oli vielä vakio. TTID130:ssä riemu tosin loppui aikalailla kuin seinään 3000:n vaiheilla, mutta se onkin jo eri juttu.Nitzgu kirjoitti:Se alavääntö siis on kyl syvältä. Varsinkin, kun välillä ajo SDI 1,9:llä
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: JCarlson softa-kimppa Pirkanmaa
Pitää sanoa nyt niiden muutaman manuaalivaihteisen auton kokemuksella jota olen ajanut, että mielestäni TTiD:n alaväännössä ei ole mitään vikaa, vakionakaan. Eihän se toki pelkästään kytkintä nostamalla lähde siten kuin 3-litraiset dieselit, mutta ihan tonnista asti voi lähteä vedättämään eikä yhtään tukehdu. Värisee kyllä, mutta se ei ole voiman puutetta vaan 4-sylinterisen rivimoottorin väistämätön ominaisuus..
Uudemman johtosarjan osanumero on 55560105. Suutinten liittimet ovat erilaiset 2003-2006 (EV6 MiniDelphi) vs. 2007-> (EV6 USCAR). Itse suuttimien lyhyt johtosarja on yhdellä liittimellä kiinni loppujohtosarjassa joten on helppo vaihtaa/operoida.
Uudemman johtosarjan osanumero on 55560105. Suutinten liittimet ovat erilaiset 2003-2006 (EV6 MiniDelphi) vs. 2007-> (EV6 USCAR). Itse suuttimien lyhyt johtosarja on yhdellä liittimellä kiinni loppujohtosarjassa joten on helppo vaihtaa/operoida.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com