Ryssien REKAT prkl kolmostiellä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Ryssien REKAT prkl kolmostiellä

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Nyt menee mittari punaiselle noiden pirun eesti/venäläisrekkojen kanssa. Kolmostiellä pommitetaan hki-tre välillä 100-130 ja ajetaan keskikaistan tuntumassa. No mikäs tässä on hauskaa? Se, että aurat ei ota keskikaistan paalletta mukaan ja kun siitä joku igor vatkuli vetää 110 lasissa niin kyllä suolamäski lentää iloisesti.

Vaimo sai kauppakassilla (fiat stilo) polkea oikein tosissaan että pääsi ohi motarilla tommosesta rekasta ja p...kaa lensi kylkeen että pauke kuului.

Virokin on EU:ssa, saisivat oikeasti noudattaa EU lakeja eivätkä mitään wild-wild-west lakeja mihin ovat tuttuneet votkan kittauksen sekä borssikeiton osavaltiona.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

Siis menikö mittari punaiselle kun istuit 130 mittarinopeudella (110 todellinen ?) sohjokelissä rekkoja pikkufiatilla ohittelevan vaimon kyydissä ? Ei ihme ?
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Juu ei ihme

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Ei ihme, että tällaisella ajokulttuurilla riittää ruumisautoilla töitä.
Usein vain menee joku viaton mukana. Teistä piittaamattomista ei niin väliä :evil:
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Sehän oli joku pari vuotta sitten uutisissa rekkaratsioista ja suomen miliisit oli pysäyttäny yhden venäläisen rekan, josta kuski oli ottanut etujarrujen letkut irti, että voi jarruttaessa ohjata 8O :?:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

No ainakin vaimolle kiireesti saappi alle ettei tarvii hiivatilla ajella. :wink:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Olkoot kuinka poliittinen tai rasistinen lause, mutta idästä ei tule muuta hyvää kuin aurinko.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

dimebak kirjoitti:Sehän oli joku pari vuotta sitten uutisissa rekkaratsioista ja suomen miliisit oli pysäyttäny yhden venäläisen rekan, josta kuski oli ottanut etujarrujen letkut irti, että voi jarruttaessa ohjata 8O :?:
Ei tuo ole mitenkään outo temppu. Ennen kuin ABS:t yleistyivät ja lopulta tulivat pakollisiksi kuorma-autoihin tuota tehtiin paljon. Se luonnollisesti heikentää hidastuvuutta, mutta parantaa ohjattavuutta hidastaessa. Ainakin itse olen päässyt näkemään saman virityksen ihan suomalaisessakin autossakin 90-luvun puolella. Tosin samaisesta Magiruksesta ole revitty myös iskunvaimentimet pois koska "ei niitä kuorma-autoissa ole ennenkään tarvittu".
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Sinänsä minua hämmästytti tuo venäläisen tempaus, kun autokoulun kakkosvaiheen liukkaallaradalla ajaessa yhdestä autokoulun autosta meni jarruletku edestä poikki. Oli sillä tyttörukalla hätää myydä asti, kun auto meni vauhdin hidastuessa olemattomasti suoraan lumipenkkaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

dimebak kirjoitti:Sinänsä minua hämmästytti tuo venäläisen tempaus, kun autokoulun kakkosvaiheen liukkaallaradalla ajaessa yhdestä autokoulun autosta meni jarruletku edestä poikki. Oli sillä tyttörukalla hätää myydä asti, kun auto meni vauhdin hidastuessa olemattomasti suoraan lumipenkkaan.
Juu... ei tuo etujarrujen poiskytkeminen minullekkaan oikein avaudu. Näin henkilöautoilijan näkökulmasta, kun kilometrejä kuorma-autolla on takana muutama sata ja yhdistelmällä tasan nolla, homma tuntuu älyttömältä... ihan sama kuin alkaisi henkilöautolla talvella jarrutella vain käsijarrulla. Ilmeisesti kuorma-autoissa se liittyy koko yhdistelmän hallittavuuteen... joku vanha rekkamies osaisi varmaan selittää, täytynee kysyä tuon Magiruksen omistajalta kun häntä näkee.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Muistan joskus tapauksen Karpolla on asiaa-ohjelmassa :? jossa käsiteltiin jotain jarrutasapainottajaa, joka oli yhteydessä takateliin. Siinä telin ollessa ylhäällä jarrutasapainottajasysteemi vaikutti niin, että jarrutettaessa talviliukkaalla etupyörät menivät liian herkästi lukkoon ja takapyörät pyörivät(eli toiminta oli päin per*että). En nyt ihan tarkkaan muista juttua, mutta jotain tämän suuntaista taisi olla. Joku tarkkamuistisempi oikaiskoon.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Jussi kirjoitti: Juu... ei tuo etujarrujen poiskytkeminen minullekkaan oikein avaudu. Näin henkilöautoilijan näkökulmasta, kun kilometrejä kuorma-autolla on takana muutama sata ja yhdistelmällä tasan nolla, homma tuntuu älyttömältä... ihan sama kuin alkaisi henkilöautolla talvella jarrutella vain käsijarrulla. Ilmeisesti kuorma-autoissa se liittyy koko yhdistelmän hallittavuuteen... joku vanha rekkamies osaisi varmaan selittää, täytynee kysyä tuon Magiruksen omistajalta kun häntä näkee.
Ihan oikein arvailet, yhdistelmissä on toisinaan liian etupainoiset jarrut jolloin jarruttaminen tosi liukkaalla on silkkaa tuskaa ja todella tehotonta kun etupyörät on lukossa ennenkuin kärryssä alkaa tapahtua juuri mitään. Ja niissä jarruissa on viivettä myös irrottaessa..

Etujarrujen pois kytkemisellä siis voi saada yhdistelmästä helpommin/paremmin pysähtyvän liukkaalla.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja turbojake »

wesku kirjoitti:Siis menikö mittari punaiselle kun istuit 130 mittarinopeudella (110 todellinen ?) sohjokelissä rekkoja pikkufiatilla ohittelevan vaimon kyydissä ? Ei ihme ?
Äläs nyt, hiivatti menee 130 mittarin mukaan ainoastaan vapaassa pudotuksessa... Mutta ideana about tuota.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mä olen aina ihmetellyt sitä kun rekat ohittelee toisiaan, toinen ajaa 85km/h ja ohittaja 86km/h. Siinä sitten körötellään perässä kilometritolkulla. Kuten tänään lumituiskussa. Pituutta ohituksella oli 2,4km, ihan vaan kattelin trippimittaria.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

potkuhousu kirjoitti:Mä olen aina ihmetellyt sitä kun rekat ohittelee toisiaan, toinen ajaa 85km/h ja ohittaja 86km/h. Siinä sitten körötellään perässä kilometritolkulla. Kuten tänään lumituiskussa. Pituutta ohituksella oli 2,4km, ihan vaan kattelin trippimittaria.
Ilmeisesti tuo juttu on joku rekkamiesten "my fjonga is bigger than yours"-juttu. Kovin jätkä on se jolla korkeimmalle säädetty nopeudenrajoitin.

Kaikkien suureksi yllätykseksi kun tuollaisen rekalla ohittelijan ohi pääsee ja vilkaisee millainen mies istuu ratissa niin sielläpä on yleensä max 25v lökäpöksy toyota tai ford lippis silmillä.

Paras mihin itse olen törmännyt oli Hampuri-Hannover välillä kaikki neljä kaistaa tukossa kun Itä-Siperialainen puikkomies yritti näyttää jo kilpasilla olevilla Saksan omille pojille mistä kana oikein pissii. Onneksi ei ollut kuin 200 saabin mittarissa ja mersu takapuskurissa kiinni kun rekkaseinä pöllähti eteen.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Vastaa Viestiin