Ryssien REKAT prkl kolmostiellä
Ryssien REKAT prkl kolmostiellä
Nyt menee mittari punaiselle noiden pirun eesti/venäläisrekkojen kanssa. Kolmostiellä pommitetaan hki-tre välillä 100-130 ja ajetaan keskikaistan tuntumassa. No mikäs tässä on hauskaa? Se, että aurat ei ota keskikaistan paalletta mukaan ja kun siitä joku igor vatkuli vetää 110 lasissa niin kyllä suolamäski lentää iloisesti.
Vaimo sai kauppakassilla (fiat stilo) polkea oikein tosissaan että pääsi ohi motarilla tommosesta rekasta ja p...kaa lensi kylkeen että pauke kuului.
Virokin on EU:ssa, saisivat oikeasti noudattaa EU lakeja eivätkä mitään wild-wild-west lakeja mihin ovat tuttuneet votkan kittauksen sekä borssikeiton osavaltiona.
Vaimo sai kauppakassilla (fiat stilo) polkea oikein tosissaan että pääsi ohi motarilla tommosesta rekasta ja p...kaa lensi kylkeen että pauke kuului.
Virokin on EU:ssa, saisivat oikeasti noudattaa EU lakeja eivätkä mitään wild-wild-west lakeja mihin ovat tuttuneet votkan kittauksen sekä borssikeiton osavaltiona.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Juu ei ihme
Ei ihme, että tällaisella ajokulttuurilla riittää ruumisautoilla töitä.
Usein vain menee joku viaton mukana. Teistä piittaamattomista ei niin väliä
V-P
Usein vain menee joku viaton mukana. Teistä piittaamattomista ei niin väliä
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
Sehän oli joku pari vuotta sitten uutisissa rekkaratsioista ja suomen miliisit oli pysäyttäny yhden venäläisen rekan, josta kuski oli ottanut etujarrujen letkut irti, että voi jarruttaessa ohjata
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ei tuo ole mitenkään outo temppu. Ennen kuin ABS:t yleistyivät ja lopulta tulivat pakollisiksi kuorma-autoihin tuota tehtiin paljon. Se luonnollisesti heikentää hidastuvuutta, mutta parantaa ohjattavuutta hidastaessa. Ainakin itse olen päässyt näkemään saman virityksen ihan suomalaisessakin autossakin 90-luvun puolella. Tosin samaisesta Magiruksesta ole revitty myös iskunvaimentimet pois koska "ei niitä kuorma-autoissa ole ennenkään tarvittu".dimebak kirjoitti:Sehän oli joku pari vuotta sitten uutisissa rekkaratsioista ja suomen miliisit oli pysäyttäny yhden venäläisen rekan, josta kuski oli ottanut etujarrujen letkut irti, että voi jarruttaessa ohjata
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Sinänsä minua hämmästytti tuo venäläisen tempaus, kun autokoulun kakkosvaiheen liukkaallaradalla ajaessa yhdestä autokoulun autosta meni jarruletku edestä poikki. Oli sillä tyttörukalla hätää myydä asti, kun auto meni vauhdin hidastuessa olemattomasti suoraan lumipenkkaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Juu... ei tuo etujarrujen poiskytkeminen minullekkaan oikein avaudu. Näin henkilöautoilijan näkökulmasta, kun kilometrejä kuorma-autolla on takana muutama sata ja yhdistelmällä tasan nolla, homma tuntuu älyttömältä... ihan sama kuin alkaisi henkilöautolla talvella jarrutella vain käsijarrulla. Ilmeisesti kuorma-autoissa se liittyy koko yhdistelmän hallittavuuteen... joku vanha rekkamies osaisi varmaan selittää, täytynee kysyä tuon Magiruksen omistajalta kun häntä näkee.dimebak kirjoitti:Sinänsä minua hämmästytti tuo venäläisen tempaus, kun autokoulun kakkosvaiheen liukkaallaradalla ajaessa yhdestä autokoulun autosta meni jarruletku edestä poikki. Oli sillä tyttörukalla hätää myydä asti, kun auto meni vauhdin hidastuessa olemattomasti suoraan lumipenkkaan.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Muistan joskus tapauksen Karpolla on asiaa-ohjelmassa jossa käsiteltiin jotain jarrutasapainottajaa, joka oli yhteydessä takateliin. Siinä telin ollessa ylhäällä jarrutasapainottajasysteemi vaikutti niin, että jarrutettaessa talviliukkaalla etupyörät menivät liian herkästi lukkoon ja takapyörät pyörivät(eli toiminta oli päin per*että). En nyt ihan tarkkaan muista juttua, mutta jotain tämän suuntaista taisi olla. Joku tarkkamuistisempi oikaiskoon.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Ihan oikein arvailet, yhdistelmissä on toisinaan liian etupainoiset jarrut jolloin jarruttaminen tosi liukkaalla on silkkaa tuskaa ja todella tehotonta kun etupyörät on lukossa ennenkuin kärryssä alkaa tapahtua juuri mitään. Ja niissä jarruissa on viivettä myös irrottaessa..Jussi kirjoitti: Juu... ei tuo etujarrujen poiskytkeminen minullekkaan oikein avaudu. Näin henkilöautoilijan näkökulmasta, kun kilometrejä kuorma-autolla on takana muutama sata ja yhdistelmällä tasan nolla, homma tuntuu älyttömältä... ihan sama kuin alkaisi henkilöautolla talvella jarrutella vain käsijarrulla. Ilmeisesti kuorma-autoissa se liittyy koko yhdistelmän hallittavuuteen... joku vanha rekkamies osaisi varmaan selittää, täytynee kysyä tuon Magiruksen omistajalta kun häntä näkee.
Etujarrujen pois kytkemisellä siis voi saada yhdistelmästä helpommin/paremmin pysähtyvän liukkaalla.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Äläs nyt, hiivatti menee 130 mittarin mukaan ainoastaan vapaassa pudotuksessa... Mutta ideana about tuota.wesku kirjoitti:Siis menikö mittari punaiselle kun istuit 130 mittarinopeudella (110 todellinen ?) sohjokelissä rekkoja pikkufiatilla ohittelevan vaimon kyydissä ? Ei ihme ?
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mä olen aina ihmetellyt sitä kun rekat ohittelee toisiaan, toinen ajaa 85km/h ja ohittaja 86km/h. Siinä sitten körötellään perässä kilometritolkulla. Kuten tänään lumituiskussa. Pituutta ohituksella oli 2,4km, ihan vaan kattelin trippimittaria.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Ilmeisesti tuo juttu on joku rekkamiesten "my fjonga is bigger than yours"-juttu. Kovin jätkä on se jolla korkeimmalle säädetty nopeudenrajoitin.potkuhousu kirjoitti:Mä olen aina ihmetellyt sitä kun rekat ohittelee toisiaan, toinen ajaa 85km/h ja ohittaja 86km/h. Siinä sitten körötellään perässä kilometritolkulla. Kuten tänään lumituiskussa. Pituutta ohituksella oli 2,4km, ihan vaan kattelin trippimittaria.
Kaikkien suureksi yllätykseksi kun tuollaisen rekalla ohittelijan ohi pääsee ja vilkaisee millainen mies istuu ratissa niin sielläpä on yleensä max 25v lökäpöksy toyota tai ford lippis silmillä.
Paras mihin itse olen törmännyt oli Hampuri-Hannover välillä kaikki neljä kaistaa tukossa kun Itä-Siperialainen puikkomies yritti näyttää jo kilpasilla olevilla Saksan omille pojille mistä kana oikein pissii. Onneksi ei ollut kuin 200 saabin mittarissa ja mersu takapuskurissa kiinni kun rekkaseinä pöllähti eteen.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5