Ja taas syntyi ruttua

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Ja taas syntyi ruttua

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Jaahas, tällainen maanantai.
Moottoritiellä vasemmalla kaistalla ajelva mummeli päätti sitten katsomatta vaihtaa kaistaa. Lopputuloksena sellainen kivan näköinen kylki MY08 SC:ssä. Piti vielä ottaa virkavalta paikalle kun mummeli intti että olisi ollut minun vika kun hän ei minua nähnyt:). Sai sitten sakot kaupanpäällisiksi. Olisi varmaan pitänyt jäädä kotiin nukkumaan tänään.....

On sitten 1....2....3.....4.....eikun viides korikorjaus 13 kuukauden aikana ja maksajana aina vastapuoli. Välillä vähän vastustaa tämä SAAB:ailu:)) Eikun leuka rintaan ja nokka kohti uusia pettymyksiä.

Vaimo jo ehdotti että olisiko jo syytä vaihtaa autoa kun on niin kolarialtis....ja taas en ymmärrä naisväkeä. Mitä ihmettä auton merkillä on tekemistä kolariherkkyyden kanssa:))

Vanha tarina, kahta asiaa en tässä maailmassa ymmärrä.....naisen mieli ja mopon kaasari. Tuon kaasarin voi sentään oppia, tuota toista ei!!:))
Viimeksi muokannut Nuts, Ti Marras 20, 2012 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kansleri78
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Loka 31, 2012 13:09
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Re: Ja taas syntyi ruttua

Viesti Kirjoittaja Kansleri78 »

Jos yhtään lohduttaa, niin täällä kävi vielä "paremmin" tuossa pari viikkoa sitten. Kaveri toi Aero-Saabbiani etelästä, en ollut itse ehtinyt vielä edes näkemään sitä livenä, ja yöllä Ouluntiellä n. 40 km päätti vastaantulija koittaa ajaa tahallaan nokkaan. KAveri ehti väistää vetämällä auton kaiteeseen. Klo 3.00 aikaan yöllä niin ei ajovaloilta voinut autoakaan tunnistaa, ja pakeni tottakai paikalta. Virkavalta haukotteli lähinnä, että ei ole mitä tehdä. Eivät maininneet edes "poliisin viikossa" - tapausta. Auto ollut nyt kaksi viikkoa pajalla.
"Mazda RX-7 FC Turbo Cabriolet -91"
"Mazda RX-7 FD Type-S Twinturbo -93"
"Saab 9-3 Aero MapTun Stage 5 -00"
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Ja taas syntyi ruttua

Viesti Kirjoittaja wesku »

Kansleri78 kirjoitti:....Virkavalta haukotteli lähinnä, että ei ole mitä tehdä....
Aika omituista virkavaltaa tosiaan, etelässähän siitä tulee automaattisesti sakot jos ajaa kaiteeseen eikä pysty todistettavasti osoittamaan mitään ulkopuolista syytä tapahtuneeseen.
Kansleri78
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Loka 31, 2012 13:09
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Re: Ja taas syntyi ruttua

Viesti Kirjoittaja Kansleri78 »

wesku kirjoitti:
Kansleri78 kirjoitti:....Virkavalta haukotteli lähinnä, että ei ole mitä tehdä....
Aika omituista virkavaltaa tosiaan, etelässähän siitä tulee automaattisesti sakot jos ajaa kaiteeseen eikä pysty todistettavasti osoittamaan mitään ulkopuolista syytä tapahtuneeseen.
Sehän tuosta olisi vielä puuttunutkin. Ilmeisesti päättelivät kuljettajan järkytyksestsä, ettei täällä kukaan yöllä suoralla tiellä hyvissä oloissa itsekseen kaiteeseen ajele, varsinkaan autolla joka ei ole edes oma. Pääasia kuitenkin on, että kaveri säilyi ehjänä, ja auto saadaan kuntoon. Pari yötä aikasemmin koitti joku tehdä samaa kaverin pick-upille, joka vuorostaan väisti lampeen.. tuntomerkit yhtä ohkaiset. Onneksi ei enempiä vastaavia tapauksia ollut, sehän olisi pian osunut johonkin.
"Mazda RX-7 FC Turbo Cabriolet -91"
"Mazda RX-7 FD Type-S Twinturbo -93"
"Saab 9-3 Aero MapTun Stage 5 -00"
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Ja taas syntyi ruttua

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

wesku kirjoitti:
Kansleri78 kirjoitti:....Virkavalta haukotteli lähinnä, että ei ole mitä tehdä....
Aika omituista virkavaltaa tosiaan, etelässähän siitä tulee automaattisesti sakot jos ajaa kaiteeseen eikä pysty todistettavasti osoittamaan mitään ulkopuolista syytä tapahtuneeseen.
Jaa-a.

Itse kymmenisen vuotta sitten nukahdin auton rattiin Kehä III:lla keskellä yötä. Poliisitkin tuli paikalle, mutta eipä tuosta sakkoa kirjoteltu :roll: Puhalluttivat (nolla!) ja kyselivät vointia..

Enpä itseasiassa ole ikinä saanut sakkoja peräänajoista tms, joita on kuitenkin ollut jokunen. En ole koskaan ollut syyllinen osapuoli, ja peräänajaja on pahoitellen myöntänyt syyllisyytensä. Onneks Suomessa on niin fiksut poliisit, että osaavat lukea tilanteita, tuskin tollanen tilanne sakolla kauheasti paranisi :roll:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ja taas syntyi ruttua

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei kai niitä sakkoja kuulukaan saada, jos et ole ollut syyllinen osapuoli?

Peräänajo ei mielestäni ole sellainen "vahinko", josta voi jättää sakottamatta, koska peräänajaja on aina:

a) joko ajanut olosuhteisiin nähden liian lähellä edelläajavaa, tai
b) ei ole huomioinut liikennettä ympärillään riittävästi

Kerran olen moottoripyörällä ajanut auton (joka sattui olemaan OG900) perään. Vauhtia oli osumahetkellä ehkä kävelyvauhdin verran. Täysin omaa syytä, kohta b päti itseeni tässä tilanteessa. Koska Saabin kilometrin mittaiseen superpallokumista tehtyyn puskuriin ei tullut naarmuakaan moottoripyörän eturenkaan osumisesta, ei edellä ajava katsonut aiheelliseksi muuta kuin kysyä olinko itse kunnossa ja poistua paikalta.

Eri asia on sitten, että eräs tuttavani sai peräänajosta 17k€:n sakot. Summa tuntui kohtuuttomalta hitaassa vauhdissa tapahtuneesta töytäisystä. Mutta kun lain mukaan se menee aina päiväsakoille, ja herralla on tuloja enemmän kuin pienellä kylällä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ja taas syntyi ruttua

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Kohtuutonta olis myös kiinteät sakkosummat päiväsakoissa. Pienituloinen repisi summaa selkänahastaan ja isompituloinen vaan kohauttaisi olkiaan ja tuumais et toi on taskurahoja. Sakon kai kuuluukin olla rangaistus ja mikä rangaistus se on jos sillä ei ole mitään merkitystä?
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Ja taas syntyi ruttua

Viesti Kirjoittaja wesku »

Niin kyllä minunkin mielestä huomattavasti tärkeämpää olisi jaella isommanpuoleisiakin sakkoja onnettomuuksien aiheuttajille eikä vain keskittyä nopeusvalvontaan. Kukaan minun perääni ajaneista ei ole toistaiseksi halunnut poliisia paikalle mutta jos sellainen tilanne joskus tulee vaadin aivan varmasti rangaistusta.

Kokonaan eri asia on tapauksissa joissa autoja on ajettu kaiteisiin tai ojiin, kyllähän niistä useinkin kirjoitetaan rangaistusvaatimuksia jos poliisi ei usko kuljettajan kertomaan, vaikka ei ketään edes olisi silminnäkijänä. Sellainen on taas melkoisen mielivaltaista toimintaa.
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Ja taas syntyi ruttua

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Måråt

Ja taas on rutut olleet poistettavana L-A Magneetissa ja jälleen loistavaa palvelua ja jälki ensiluokkaista. Eiku leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä:))
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ja taas syntyi ruttua

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

rivien välistä luettuna saattaisi aloittajan hiukan tarkastaa omaa ajotapaansakin.. ei aina tarvii olla ykkönen :mrgreen:

ei herneitä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Ja taas syntyi ruttua

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Måråt

Tässä alottelian vastine:)

-Kun kuorma-auto tulee perään liikennevaloissa ei mitään tehtävissä
-Kun pakettiauto tulee perään liikennevalossa ei mitään tehtävissä
-Kun toinen auto peruuttaa pysäköidyn auton päälle ei mitään tehtävissä
-Kun toinen auto odottamatta vaihtaa kaistaa ei mitään tehtävissä, tarkennukseksi niin en ollut ohittamassa
-Kun rosmot rikkovat auton laseja ei mitään tehtävissä

missä näistä pitäisi sitten tarkastella omaa ajotapaa......

Nämäkin kolhut olisi saanut jäädä kokematta, eipä ne millään tavalla nosta auton hintaa, toisaalta eipä 180 tuh ajetulla MY08 SC:llä taida olla mitään muuta arvoa jäljellä kuin käyttöarvo.
Auto olisi tullut vaihdettua nyt vuoden vaihteessa mutta hallitus/eduskunta piti huolen siitä että ei kannata. Ajelen tällä pelillä työnantajan työajoja ja korotettu autovero sekä 2014 kilometrikorvausleikkuri ei enään motivoi ottamaan velkaa uuden auton hankintaa varten. Ajattelin ajaa tällä vielä sellainen 250 - 300 tuh. ennen kuin laitan kierrätykseen.
Viimeksi muokannut Nuts, Ma Joulu 10, 2012 15:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
lehtola
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2003 12:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ja taas syntyi ruttua

Viesti Kirjoittaja lehtola »

Nuts kirjoitti:Jaahas, tällainen maanantai.
Moottoritiellä vasemmalla kaistalla ajelva mummeli päätti sitten katsomatta vaihtaa kaistaa.
Lemin punaista komppaan.
Minulle kyllä aikoinaan opetettiin jotta normaalissa liikenteessä oikealta ei saa ohittaa. Sitäkö sinä olit tekemässä?

Matti
Timon
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 17:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ja taas syntyi ruttua

Viesti Kirjoittaja Timon »

^Eikös tuo lie mahdollista myös että mummeli oli ohittamassa aloittajaa? :roll:

Tuskin tämä nyt aloittajan syytä voi olla, kun mummeli kerta sakotkin sai...?
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Ja taas syntyi ruttua

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Ja taas on liikenteessä, jopa :saab: :isteja ,jotka eivät tunne liikennesääntöjä :evil:
Moottoriteillä edellä kulkeva ajoneuvo ohitetaan pääsääntöisesti vasemmalta.Oikealta ohittaminen on kuitenkin sallittu ajokaistaa vaihtamatta näissä tapauksissa. Kun ajoneuvot ajavat jonossa. Kun ajoneuvot käyttävät opastusmerkein tietylle liikennesuunnalle tarkoitettuja ajokaistoja. Kun ohittava ajoneuvo käyttää linja-autokaistaa. (TLA 7:3).
ja sitten taasen :wink:
"etäisyys edellä kulkevaan ajoneuvoon on sovitettava sellaiseksi ,ettei päälleajon vaaraa ole, vaikka tämä ajoneuvo pysäytettäisiin". (TLL 10:1). Välimatka on siis pidettävä sellaisena, että pystyy turvallisesti pysäyttämään ajoneuvon siinäkin tapauksessa edellä kulkeva ajoneuvo äkkiä pysähtyy. Metrimääräistä ohjetta ei laissa ole, koska turvallisuusväli johtuu varsin monesta tekijästä. Kelistä, ajonopeudesta, kuljettajan reaktioajasta jne.
Jos jollekin epäselvää, jätä auto kotiin ja mene nyssellä :!:
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Vastaa Viestiin