




Ainakin kolkissa on talvella ohituksissa oltava tarkkana, että riittää kaistanleveys, muuten kyllä ohi pääsee, mutta nelikko (tai joku muu merkki) olisi kyllä tunnottomampi tienpinnan ja pidon epätasaisuuksilla ohittaessa.nalleolut kirjoitti:pedaali pohjaan ja ohi.. ei muodostu jonoa
Liikenteessä näkee erittäin usein myös idiootteja, jotka kuvittelevat tulleensa siunatuiksi yli-inhimillisen hyvällä ajotaidolla ja perustelevat tällä harhakuvitelmalla omaa oikeutustaan käyttäytyä liikenteessä kusipäisesti.Premium Override kirjoitti:Tulee vastaan kovin usein auto, jonka ajonopeus aaltoilee huomattavasti alle sen hetkisen tien käyttö nopeuden. Seurauksena siitä, saattaa "turvaväli" lyhentyä ajoittain pieneksi, koska en halua aiheuttaa turhaa "haitari" liikettä, turhalla jarrun polkemisella. Mutta mitä tekee tämä edellä ajavan auton kuskiPOLKEE JARRUA
Turvaväliä se lyhentää, etenkin jos takanatulija ei ole hereillä.Premium Override kirjoitti:Alkuperäiseen kysymykseen vastausta en saanut, eli mitä jarrun painaminen "turvavälille" tekee, muuta kuin vaarantaa liikennettä.
Nnniiiin tosiaan, se tieliikennelaki.Premium Override kirjoitti: "Olisitko ystävällinen ja painuisit vittuun roikkumasta minun takapuskuristani."
Takana ajava rikkoo tossa korkeintaan kohteliaisuus sääntöä.
Jarru testaus taasen rikkoisi kenties tieliikennelakia.
TLL 10§ kirjoitti: Etäisyys edellä kulkevaan ajoneuvoon on sovitettava sellaiseksi, ettei päälleajon vaaraa ole, vaikka tämä ajoneuvo pysäytetään.
Mitäs jos sillä ekalla tulee ihan oikea tarve jarruttaa? Huomaa tiellä esteen, mettästä kimpasee joku elukka eteen tms. Oisko sittenkin kivempi että se turvaväli oliskin kunnossa myöskin silloin?TLL 23§ kirjoitti: Nopeus on pidettävä sellaisena, että kuljettaja säilyttää ajoneuvon hallinnan. Ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan ajoradan näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa.