Citroen C5
Citroen C5
Alkaa tila loppua nykyisestä 93 farkusta ja kun nyt näyttää siltä ettei uutta 95 farkkua saa alle, niin olis merkin vaihto edessä.
Mitään perusinsinöörin Audia tai Volvoa ei pihaan tule, niin mieleen tuli tuo C5 automaatilla vm. 2010 kaasunestejousituksella tietenkin. Kävin yksilöä jo kokeilemassakin ja mielestäni olin myyty.
Onko kokemuksia kenelläkään tai edes Essonbaari huhuja.
Mitään perusinsinöörin Audia tai Volvoa ei pihaan tule, niin mieleen tuli tuo C5 automaatilla vm. 2010 kaasunestejousituksella tietenkin. Kävin yksilöä jo kokeilemassakin ja mielestäni olin myyty.
Onko kokemuksia kenelläkään tai edes Essonbaari huhuja.
Ville K
Re: Citroen C5
Takinkääntäjä!
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Citroen C5
Mårå
Ei sitten muuta kuin baskeri päähän, ranskanpulla kainaloon ja menoksi!
Ei sitten muuta kuin baskeri päähän, ranskanpulla kainaloon ja menoksi!
Re: Citroen C5
Faijalla on toka C5 farkku putkeen, kovasti on tykännyt, ongelmatkin ovat jääneet varsin vähiin (edellisessä reistasi takalasinpyykijä, muuta ei mun korviin ole kantautunut). Omasta mielestäni mainio auto matkustaa, ehkä se juuri siksi on vakiona varustettu viidellä matkustajapaikalla.
Sitikassa kuuluu ehdottomasti olla hytikkajousitus. Ei se muuten ole sitikka.
Sitikassa kuuluu ehdottomasti olla hytikkajousitus. Ei se muuten ole sitikka.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Citroen C5
2010 on ilmeisesti sitten jo malliltaan tämä nykyinen eli C5 III. Tarkkana sitten ostettaessa, nimittäin karvalakkiversioissa on rautajousitus. Kyllä noista varmaan on aika hyvinkin juttua citroen-foorumilla ja ehkä sitruunapatongissa. Kyllä sitikka on ihan kiva auto, meilläkin on kolme
Re: Citroen C5
Muutamilla tutuillani on tai on ollut noita C5-malleja, mutta yhdelläkään ei tuota uusinta. Pirun tyytyväisiä ovat olleet!
Jotain pieniä murheita on ollut, mutta missäpä autossa niitä ei olisi
Itelläni oli edellinen käyttis Pösö 406 HDI ja he*vetin tyytyväinen olin autoon, mutta veri veti takaisin in puikkoihin, joten eihän se muu auttanut kuin vaihtaa autoa
Jotain pieniä murheita on ollut, mutta missäpä autossa niitä ei olisi
Itelläni oli edellinen käyttis Pösö 406 HDI ja he*vetin tyytyväinen olin autoon, mutta veri veti takaisin in puikkoihin, joten eihän se muu auttanut kuin vaihtaa autoa
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Citroen C5
Aika rivakasti tuntuu noissa arvo laskevan, mutta sopivasti käytettynä varmaan ihan järkisijoitus
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Citroen C5
Onko tuo paljon 9-3:sta isompi. Joskus koeajolla käydessä ainakin kuskin penkin takaa loppuu tilat aika nopeasti. Yhden tiedän missä on ollut ongelmia mm. sähköisen käsijarrun kanssa ja nyt ilmeisesti ale 50tkm ajettuna hajosi lämppärin puhallin. Muuten ilmeisesti yllättänyt positiivisesti.
Älä osta ainakaan 2.0 bensakoneella
Tuulilasissa taisi olla juttua etupään nivelistä, että menee vaihtoon n.30tkm ajettuna eli ensimmäisessä katsastuksessa on tullut hylky.
Älä osta ainakaan 2.0 bensakoneella
Tuulilasissa taisi olla juttua etupään nivelistä, että menee vaihtoon n.30tkm ajettuna eli ensimmäisessä katsastuksessa on tullut hylky.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Citroen C5
Älä osta ainakaan 2.0 bensakoneella
Joo ei vaparia.
Tarkoituksena 1.6 litrainen turbo. Miellyttävää ja mukavaa menoa. huippuvääntö tulee 1400 kierroksella ja ylärekisterikään ei ahdista. Polttoaineen kulutus pyöri koeajomatkan n. 50 km 7,5 litran tuntumassa, aika lailla sama kuin nykyisessä kulkineessa Eberi päällä.
Tilaa oli ne ratkaisevat sentit enemmän. Mahtui ajamaan vaikka takapenkillä turvakaukalo telakassa. Tämä oli lähes mahdotonta Saabissa, tai onnistuihan se mutta jalat koukussa ja selkänoja pystyssä.
Vielä kun myöntävät autoon 12 kk /20000 km täystakuun, niin taitaa olla mies myyty...
Joo ei vaparia.
Tarkoituksena 1.6 litrainen turbo. Miellyttävää ja mukavaa menoa. huippuvääntö tulee 1400 kierroksella ja ylärekisterikään ei ahdista. Polttoaineen kulutus pyöri koeajomatkan n. 50 km 7,5 litran tuntumassa, aika lailla sama kuin nykyisessä kulkineessa Eberi päällä.
Tilaa oli ne ratkaisevat sentit enemmän. Mahtui ajamaan vaikka takapenkillä turvakaukalo telakassa. Tämä oli lähes mahdotonta Saabissa, tai onnistuihan se mutta jalat koukussa ja selkänoja pystyssä.
Vielä kun myöntävät autoon 12 kk /20000 km täystakuun, niin taitaa olla mies myyty...
Ville K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Citroen C5
Nykyinen C5 on ainoita nykyään uutena myynnissä olevia autoja jonka itse ottaisin muutenkin kuin pakon edessä. Sopiva sekoitus ranskalaisia ja saksalaisia ominaisuuksia, ei niin tavallinen kuin esim. uusi C4 mutta kuitenkin ihan normaali auto eikä mikään design-esine (kuten uusi DS-sarja). Citroenhan mainosti jokin aika sitten että C5 oli ihmisten odotuksissa luotettavuudessa viimeinen mutta todellisuudessa vikatilastoissa parhaimmistoa. Ovat kyllä uutenakin melko halpoja kilpailijoihin verrattuna, saatika sitten käytettynä.
Pelottaa jo etukäteen mikä tylsä koppero tai vaihtoehtoisesti auton alustalle rakennettu lasiveistos tuon tulee korvaamaan...
Pelottaa jo etukäteen mikä tylsä koppero tai vaihtoehtoisesti auton alustalle rakennettu lasiveistos tuon tulee korvaamaan...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Citroen C5
Onnea vaan uudelle autolle! Tänään kaikki autot ovat kyllä hyviä kulkuvälineitä. Citikkahan on kuitenkin persoonallinen auto, kuten Saabikin on, sillä on samalla tavalla omat merkin kannustavat.
C5:lla saa tiellä oikein hyvää kyytiä!
Turvallista matkaa!
C5:lla saa tiellä oikein hyvää kyytiä!
Turvallista matkaa!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Citroen C5
Äkkiseltään tuntuu vähän erikoiselta, että olet Saabista Sitikkaan vaihtamassa, minusta ne ovat aika "eri makuisia" autoja.
Jos työsuhdeautoa olisin itse valitsemassa ei merkillä olisi juuri väliä, valinta olisi se mikä vaan yksinkertaisesti tuntuu parhaalta.
Toki en ikimaailmassa muutenkaan uutta autoa ostaisi, mutta jos ostaisin niin valinta kohdistuisi johonkin hyvin arvonsa säilyttävään merkkiin ja malliin. Valitettavasti Sitikka ei kuulu näihin. Jos vertaa esimerkiksi Avensikseen niin pari vuotta vanhassa autossa C5:en arvo on laskenut 2t€ enemmän ja 5 vuotiaassa jo -5t€.
Pari vuotta vanha autot lienevät melko luotettavia merkistä riippumatta, pois lukien tietty esim. TSI-koneiset autot joissa uusi ja edistyksellinen tekniikka on ajanut luotettavuuden edelle.
Joku saattaa myös laskea merkin organisaatiolle painoarvoa, miten hyvin huolto toimii, miten takuuasiat, huoltojen hinnat jne.
Eli jos Sittis vaan tuntuu siltä oikealta, eikä jälleenmyyntiarvo arveluta niin ei muuta kuin kaupoille.
Jos työsuhdeautoa olisin itse valitsemassa ei merkillä olisi juuri väliä, valinta olisi se mikä vaan yksinkertaisesti tuntuu parhaalta.
Toki en ikimaailmassa muutenkaan uutta autoa ostaisi, mutta jos ostaisin niin valinta kohdistuisi johonkin hyvin arvonsa säilyttävään merkkiin ja malliin. Valitettavasti Sitikka ei kuulu näihin. Jos vertaa esimerkiksi Avensikseen niin pari vuotta vanhassa autossa C5:en arvo on laskenut 2t€ enemmän ja 5 vuotiaassa jo -5t€.
Pari vuotta vanha autot lienevät melko luotettavia merkistä riippumatta, pois lukien tietty esim. TSI-koneiset autot joissa uusi ja edistyksellinen tekniikka on ajanut luotettavuuden edelle.
Joku saattaa myös laskea merkin organisaatiolle painoarvoa, miten hyvin huolto toimii, miten takuuasiat, huoltojen hinnat jne.
Eli jos Sittis vaan tuntuu siltä oikealta, eikä jälleenmyyntiarvo arveluta niin ei muuta kuin kaupoille.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Citroen C5
Olen eri mieltä.ristos kirjoitti:Tänään kaikki autot ovat kyllä hyviä kulkuvälineitä.
Näihin hirvityksiin kun vertaa otsikon autoa niin pelkässä ulkonäössä on eroa valovuosia.
Mun mielestä Saab ja Citroen ovat molemmat vaihtoehtoisia merkkejä harmaaseen VWAudiBMWMBFordVolvojne-massaan verrattuna. Monin paikoin keskenään varsin erilaisia, mutta yksilöllisiä ja vähemmän muodin mukaan meneviä. GM:llä olisi aikanaan varmaan revitty loputkin hiukset päästä jos olisivat kuulleet että joku Saabin omistaja vertaa autoaan mieluummin Citroeniin kuin Audiin...Cona kirjoitti:Äkkiseltään tuntuu vähän erikoiselta, että olet Saabista Sitikkaan vaihtamassa, minusta ne ovat aika "eri makuisia" autoja.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Citroen C5
Itse sain viime vuonna kahteen C5:een Veholta takuuna uudet etujouset, kun oikeanpuoleiset rupesivat tihkumaan nesteitä. Ensimmäinen oli vm -09 ja jo 99 tkm päästy 2,0 HDI, toinen oli vm -09 80 tkm ajettu 2,7 HDI italiantuontiyksilö.Cona kirjoitti:miten takuuasiat
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
Re: Citroen C5
Mites, pärjääkö talviominaisuuksissa Saabille?