Citroen C5

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Citroen C5

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

No nyt on kytkinremppa tehty. Olipas taas melkoista turaamista Suomessa, 10 kertaa vikoja arvottiin ja jarrutkin saivat pettämään välissä ja polkimet menemään mihin sattuu jne.
Lopulta riitti taas yksi käynti Virossa pienellä pajalla, lopputuloksena sain parempaa palvelua kuin koskaan Suomesta ja auto on kuin uusi.
Ois vaan alunperinkin pitänyt mennä Viroon ja jättää Vehot ja Vianorit välistä, olisi selvinnyt paljon helpommalla ja halvemmalla. Eipä tarvitse jatkossakaan tukea suomalaista ammattitaidottomuutta ranskalaistenkaan autojen kanssa.
Jos Vianor olisi oikean diagnoosin osannut tehdä heti aluksi, niin tästä olisi varmaan itse selvinnyt 700e halvemmalla, kun alkuun liike suostui maksamaan kaikki kulut, mutta kun meni tutuksi turaamiseksi ja osia vaihtui ja satasia kului ilman minkäänlaista tulosta, niin alkoi liikekin jo vähän pistämään hanttiin ja suostui enää maksamaan puolet kuluista..

Mutta niin se kytkin, kyllä on muuten iso ero käytettävyydessä, aiemmin kytkin täristi, ravisti, jäi puoleenväliin nostettaessa, oli todella raskas käyttää ja otti kiinni todella raivokkaasti, auto nyki pienillä vaihteilla jne.
Nyt kytkimenvaihdon jälkeen ei ole mitään tärinöitä, kytkin on todella pehmeä ja kevyt ja eikä mitään nykimisiä ole.

Noita käytettyjä osia katselin, niin itse kytkinlevy on aivan finaalissa, painelaakerissa en näe mitään kummempaa, mutta kaksoismassa vasta finaalissa onkin, se heiluu varmaan 10cm ulkokehältään ihan yhdellä sormella heiluttelemalla, ei tarvitse ihmetellä miksi on täristellyt ja nykinyt pienillä vaihteilla jne. Aika melkonen näky 120tkm ajetuksi kaksoismassaksi, taattua LUK-laatua :) No nyt tämä on kunnossa.


Toisen C5:sen kanssa taistelu jatkuu tutun suomalaisen palvelualttiuden merkeissä, vein auton 250km päähän auton myyneeseen liikkeeseen(Sitikan merkkiliike), kun Veholla nostivat kädet pystyyn laakeriäänen kanssa, mutta sentään Veholla myöntävät sen olemassaolon ja sanoivat sen jopa tuntuvan ratissa.
Auton myyneessä liikkeessä sitten myös tunnistivat äänen ja vaihtoivat kummatkin etulaakerit, mutta eihän se auttanut, kun pyöränlaakereissa ei ollut mitään vikaa, kuten kolmessa paikkaa on jo diagnosoitu...Sen jälkeen sitten keksivätkin, että hei, se on vaan rengasmelua.
Sanoin kokeilleeni autoa kolmilla eri renkailla ja vanteilla, ja kyllä sieltä se ääni kuuluu kaikilla renkailla, ja toinen vastaava auto löytyy pihasta, josta ei jurinoita kuulu etupäästä päittäin vaihdetuilla renkailla, joten tämä rengasmelu-diagnoosi ei nyt vaan yksinkertaisesti mene läpi, että hoitakaa auto kuntoon.
Heidän huollostaan sain vastauksen, että "meidän mielestämme autossa ei ole vikaa, ota yhteyttä maahantuojaan". Kysyin, että mitäs pirua minä otan yhteyttä maahantuojaan, teiltähän minä olen auton ostanut, jurina on ollut jo ostaessa, ja on sovittu silloin, että se laitetaan kuntoon, tästä löytyy myös mustaa valkoisella, ja maahantuojan omistama huoltohan tuon ongelman on diagnosoinut, ja tietysti kyselin myös, että huvikseenko sinne ne laakerit vaihdoitte, jos kyseessä on pelkkä rengasmelu :roll:
Laitoin heille myös auto ylhäällä kuvaamani videot liitteeksi, joissa tasauspyörästöstä kuuluu ihmeellistä kilinää joka pahenee mitä nopeammin pyörittää rengasta ja jota toisesta vastaavasta autosta ei ole saatu toistettua ja sanoin, että oiskohan vetarin sisäpäät tai poskilaakerit.. "Näkemyksemme mukaan ei ole tarpeellista katsoa vaihteistoa. Jos vaihteistossa on vikaa, Veho hoitanee kuntoon pääkaupunkiseudullakin". Kiitin erinomaisesta palvelusta, ja kerroin, etten todellakaan luovuta asian suhteen ja sanoin, että jos kerran ette osaa autoa korjata, niin sitten pitänee keskustella myyntinne kanssa kaupan purkamisesta. Soitin myyjälle, joka sanoi keskustelevansa asiasta huollon kanssa...Katsotaan mitä tuleman pitää.

Joku kallis syy siihen näyttää aina löytyvän, että auto päätyy liikkeen vaihtoautohalliin :roll:
Tomppa & Saabit myyty :(
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3556
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Citroen C5

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Johan on toimintaa. Mutta tuollaistahan se on, koska iso osa asiakkasta on kuitenkin sellaisia, jotka eivät jaksa vääntää, vaan luovuttavat ja hoitavat auton vähin äänin, omalla kustannuksella kuntoon. Ikäväähän se on vängätä, mutta eipä tässä(kään) tapauksessa ole mitään epäselvää siitä kenelle asian hoito kuuluu. Paljon joudut kyllä vaivaa Citikkojen takia näkemään. Itse suosin tylsiä ratkaisuja juuri yllä luetusta syystä, on tässä vuosien varrella eräänkin kerran väännetty autoon vaihtokonetta tilalle jne., ei oikein enää jaksa semmoista. Siksi tulee pitäydyttyä Toyotan ja Hondan leirissä käyttiksissä, Jumperkaan ei ole todellinen poikkeus, kun on uusi auto. Noitten harraste/myynti/kolmosautojen kanssa voi vähän säveltää, mutta niissä on yleensä niin vähän rahaa kiinni, ettei maailma kaadu, vaikka tulisi ohilyönti ja joutuisi paaliin laittamaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1427
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Citroen C5

Viesti Kirjoittaja HEV »

Eilen töistä tullessa näin Herttoniemen ST1:llä, kun kaveri tankkasi toisella puolella C5:een RE85:ta. Olisi pitänyt kysyä, miten on konvertoitu, mutta kaipa ne boxit asentuu sitten näihinkin vai onko softaakin?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Citroen C5

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

HEV kirjoitti:Eilen töistä tullessa näin Herttoniemen ST1:llä, kun kaveri tankkasi toisella puolella C5:een RE85:ta. Olisi pitänyt kysyä, miten on konvertoitu, mutta kaipa ne boxit asentuu sitten näihinkin vai onko softaakin?
Mitä tuolta Sitikkafoorumilta seurannut, niin lähinnä noita vanhempia C5:sia on konveroitu, ja jotkut eivät edes konvertoi, senkun tankkaavat vaan etanolia tankkiin, silleenkin on toiminut :D Ilmeisesti kuitenkin kylmäkäynnistys ja tyhjäkäynti kylmänä on vähän hankalaa..

Ja samallahan tässä voisi kirjoittaa kvartaalikatsauksen noista kahdesta C5:sta, aika hiljaista pidellyt kun ei ole ollut mitään valitettavaa.

2.0 HDI:ssä öljyä ilmeisesti oli Tallinnassa isketty koneeseen vähän reilusti kytkinrempan yhteydessä ja nainen pari kertaa jätti polton kesken jolloin öljytaso lisääntyi entisestään, niin alkoi ilmottelemaan "oil level measurement failure", ja öljyhän oli aika reippaasti yli tavoitetason. Vaihdoin öljyt ja siihen loppui ilmottelu.

3.0 HDI puolestaan jatkaa jyrinöintiä, mutta uusilla kesärenkailla tokeni kyllä aika hyvin. Nyt Nokian kuluneilla eurooppakitkoilla ajellut, niin kyllä taas jyrisee. Pitänee katsella alustan puslat läpi ensi kesänä, mitään suurta väljää ei ainakaan ole, mutta jostain tota jyrinää puskee läpi enemmän kuin 2.0HDI:ssä.

Ja punainen Saabikaan ei sen ihmeempiä pelleillyt, eli tässä on ollut jo ihan liian helppoa aikaa.
Pitää siis ensi viikolla käydä hakemassa yksi C6 3.0i V6 -06 talliin, josko se sitten tarjoais taas jotain päänvaivaa. Tuli ilmeisesti keväällä luovuttua C6:sta liian aikaisin, jäi harmittamaan :)
Tomppa & Saabit myyty :(
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Citroen C5

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Tuo C6 on kyllä rohkea veto, löytyykö sulta kaikki diagnostiikka tingeltangelit että saat kaikki boxit tsekattua? Ilman niitä sekä luotettavaa ja edullista varaosatoimittajaa en kyllä itse moista uskaltaisi hankkia :D
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Citroen C5

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

jooseppi78 kirjoitti:Tuo C6 on kyllä rohkea veto, löytyykö sulta kaikki diagnostiikka tingeltangelit että saat kaikki boxit tsekattua? Ilman niitä sekä luotettavaa ja edullista varaosatoimittajaa en kyllä itse moista uskaltaisi hankkia :D
Joo kyllä lexia luonnollisesti löytyy, mutta en nyt ihan hirveän huolissani ole tuosta C6:sta, ilmeisesti mallin harvinaisuus tekee siitä vähän pelottavan(tai sitten tuo eräs nimeltämainitsematon jekkeri, joka sitruunapatongilla on saanut hyvin peloteltua ihmiset auton ympäriltä), vaikka käytännössä samat "älyt" löytyy vaikkapa Peugeot 407:sta. Toki jousitus on vähän fiksumpi, mutta Peugeot 407 V6-malleissa on käytössä tuo AMVAR ja toisaalta sitten nykyisessä 3.0HDI C5:ssa toi CSS-ohjausjärjestelmä joka myös on C6:ssa, ei noiden yhdessäkään pitäisi niiiiin monimutkaisia olla.

Muuten jotkut osat ovat C6 spesifejä, kuten esim. ohjaustehostimen letku maksoi lähemmäs tonnin Veholla, kun esim. C5:seen sen hinta on alle puolet. Onneksi Ranskasta saa 9e toimituskuluilla kaikkea mahdollista merkkiosaa Sitikkaan alle viikossa kotiin toimitettuna, mm. toi sama ohjaustehostimet letkusarja C6:seen oli "vain" vähän päälle 400e.

No katsotaan miten käy, vähän tuuristahan se on kiinni jo 10v ikäisenkin kanssa saako hauskuutta vai harmia :)
Tomppa & Saabit myyty :(
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Citroen C5

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Jekkerimpä tarinat hyvinkin. Toki hänellä vaikuttaa olevan jonkin sortin perversio siihen että vanhakin auto vastaa juuri kaupasta ulos ajettua... Mielenkiintoistahan niitä juttuja on lukea juurikin alustan yhden renkaan/kulman anturin toimimattomuudesta ja sen vaikutuksesta. Mutta ilmeisesti pelkkä lexia piisaa kaikkeen?

Ja harrastaminenhan on aina hauskaa, meni perseelleen tai ei :)
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Citroen C5

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

jooseppi78 kirjoitti:Jekkerimpä tarinat hyvinkin. Toki hänellä vaikuttaa olevan jonkin sortin perversio siihen että vanhakin auto vastaa juuri kaupasta ulos ajettua...
Olipa muuten tämän itsekin myöntänyt:
Niin, no se on hyvä jos ei ole sitä luonnevikaa kuten minulla, eli auto kuin auto on tehtävä täydelliseksi. Se on kamala ja kallis virhe ihmisen luonteessa, toivon joskus pääseväni siitä eroon.
Suurkiitokset muuten tästä lukuvinkistä, mahtavia keskusteluja ko. heppu saa aikaaseksi :D

Itte en C6:sta ole suuremmin himoinnut pääasiassa kojelaudan muotoilun ja konevalikoiman puolesta. Jälkimmäinen on myös C5 III:n suurin vika omasta näkökulmasta, mutta C5 on muutoin vielä kiinnostavampi.

Mäkin voin tehrä tilannepäivityksen: isä on rullaillut C5 '09(?) HDi 136 Exclusivellaan nyt jo reilun vuoden, ja yhtä ilmausventtiiliä lukuunottamatta mennyt vain normihuolloilla.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 578
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Citroen C5

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Täällä myös vaihtui vajaa kuukausi sitten femma hieman toisenlaiseen femmaan. Dieselauton hankinta tuli eteen ja monenlaista vaihtoehtoja tuli pyöriteltyä mielessä, sitten jostain syystä tuli käytyä koeajamassa tuollainen C5 ja se oli sillä selvä! Pihalla on nyt sitten valkoinen -10 vuoden Citroen C5 2,0 HDI koneella ja automaattilaatikolla, kilometrejä on nyt 164 tkm. Varusteita on vähintäänkin riittävästi ja kyllähän tuo Hydractive 3+ alusta on vaan mahtava! 8) Toivottavasti edessä olisi huolettomia kilometrejä...
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Citroen C5

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

-PETTERI- kirjoitti:Täällä myös vaihtui vajaa kuukausi sitten femma hieman toisenlaiseen femmaan. Dieselauton hankinta tuli eteen ja monenlaista vaihtoehtoja tuli pyöriteltyä mielessä, sitten jostain syystä tuli käytyä koeajamassa tuollainen C5 ja se oli sillä selvä! Pihalla on nyt sitten valkoinen -10 vuoden Citroen C5 2,0 HDI koneella ja automaattilaatikolla, kilometrejä on nyt 164 tkm. Varusteita on vähintäänkin riittävästi ja kyllähän tuo Hydractive 3+ alusta on vaan mahtava! 8) Toivottavasti edessä olisi huolettomia kilometrejä...
Onnittelut hyvästä valinnasta, jos arvostaa mukavuutta niin ei jää hirveästi vaihtoehtoja sen jälkeen kun käy hydractivea kokeilemassa :wink:

Onko 140hp vai 163hp koneella?

Viimeisestä viestistä itsellä tähän topiciin 2.5kk, mutta eipä ole paljoa raportoitavaa. Autot pelittää ilman vikoja, jopa toi 15v vanha 607 toimii täydellisesti talviautona, takajarrut laittelin ja mitä nyt joku pukkas keulaan työpaikalla, niin vähän puskurin muovilista irvistää ja pesusuuttimen läppä lensi johonkin taivaalle, luonnollisesti ei paljoa yhteystietoja jätttänyt..
Joka tapauksessa ranskistelu on ollut suht hermolepoa aiempaan autoilukokemukseen verrattuna, ja saa kauhulla katsoa myös faijan taistelua vanhan Mersun ja uuden XC90:in kanssa, koko ajan jompi kumpi jättää tielle tai pihaan :lol: Tais viime viikolla tulla viides hinausautoreissu tänä talvena :lol:

Jos jotain pitää keksimällä keksiä, niin oikeastaan C5 ainut ärsyttävä puoli on pienten säilytystilojen puute, ei ole kunnollista mukitelinettä, eikä uusi isolla näytöllä oleva kännykkä mahdu kunnolla mihinkään ja ovikotelotkin on aivan onnettoman kokoiset, sinne ei saa edes tölkkiä mahtumaan. Huomaa lähinnä silloin kun koko perhe lähtee reissuun ja auto pakataan lattiasta kattoon..
Niin ja automaatin puute vaimon autossa on myös pieni miinus, jota tässä ratkotaan hissukseen. Harmi vaan, että vaihto C5 man->C5 aut ei tunnu liikkeitä hirveästi kiinnostavan, 4000-5000e pitäisi laitella väliin vaihdossa saman ikäiseen ja saman verran ajettuun, mutta automaattia lukuunottamatta heikommin varusteltuun autoon. Kamux on kyllä luvannut ihan hyvän hyvityksen ja vaihto onnistuu satasilla, ei vaan mitään todella iskevää ole tullut hetkeen tarjolle hyvään hintaan, joten odotellaan :)
Tomppa & Saabit myyty :(
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 578
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Citroen C5

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Rommitommi kirjoitti:
-PETTERI- kirjoitti:Täällä myös vaihtui vajaa kuukausi sitten femma hieman toisenlaiseen femmaan. Dieselauton hankinta tuli eteen ja monenlaista vaihtoehtoja tuli pyöriteltyä mielessä, sitten jostain syystä tuli käytyä koeajamassa tuollainen C5 ja se oli sillä selvä! Pihalla on nyt sitten valkoinen -10 vuoden Citroen C5 2,0 HDI koneella ja automaattilaatikolla, kilometrejä on nyt 164 tkm. Varusteita on vähintäänkin riittävästi ja kyllähän tuo Hydractive 3+ alusta on vaan mahtava! 8) Toivottavasti edessä olisi huolettomia kilometrejä...
Onnittelut hyvästä valinnasta, jos arvostaa mukavuutta niin ei jää hirveästi vaihtoehtoja sen jälkeen kun käy hydractivea kokeilemassa :wink:

Onko 140hp vai 163hp koneella?
136 hp koneella on tuo.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Citroen C5

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Sinne meni SAKA:lle C5 163HDI (ja Peugeot 607) vaihtoon, ja tilalle tuli Peugeot 508 robottivaihteistolla 1.5v uudempana ja 35tkm vähemmän ajettuna, mutta toisaalta suht karvalakkina. Oli pakko ryhtyä toimenpiteisiin kun vaimon ärsytyskynnys alkoi pikkuhiljaa ylittyä, kun olin taas kerran kerännyt pienelle pihalle neljä autoa :)

Syynä vaihtoon oli myös vaimon hinku saada automaattivaihteinen auto, vaikka en tiedä voiko tuota robottia pitää oikeana automaattina. Koeajolla ajoin sitä kuin perinteistä automaattia ja ajattelin, että voi hemmetti mikä nykivä paska. Noh vaihtotarjous oli niin hyvä, että tuli tehtyä kaupat joka tapauksessa :D

Nyt kun tuolla ajamisen logiikasta on saanut kiinni ja tajuaa ajanvansa periaatteessa manuaalilla, niin nätisti ja nykimättä toi vaihtaa. Kaasulla pystyy aika nätisti säätelemään vaihtokohdan ja kun haluaa vaihdon tapahtuvan, niin höllää ihan pikkaisen kaasua ja vaihto tapahtuu nopeasti&nykäyksittä. Jos pitää kaasun jatkuvasti pohjassa/paikallaan, niin silloin kyllä nytkyttää. Ei siis pääse tavallisen automaatin mukavuuteen, mutta on kuitenkin huomattavasti leppoisampi ja tavallisessa ajossa nopeampi kuin perinteinen manuaalivaihteisto, mutta repimiseen tämä ei sovi ollenkaan. Kulutus näyttää kuitenkin olevan kohdillaan, kulutusmittarin mukaan noin viittä litraa satkulla on keskikulutus ajetulla 200km matkalla, vaikka mukana on ollut myös Helsingin keskustaa ruuhkassa.

SAKA:n kanssa tuli ensimmäisen kerran tehtyä kauppaa ja jäi ainakin toistaiseksi ihan hyvät kokemukset, bluetooth oli mainittu ostoilmoituksessa, mutta sitä ei autosta löytynyt, niin lupasivat hoitaa parrotin asennettuna ja pieni maalivirhekin korjataan heidän piikkiinsä.
Pieni epäilys jäi, kun näitä ei kirjattu mihinkään sopimukseen ja kovasti tuntuu myyjät välttelevän sähköpostia aiheesta ja toimivan vain puhelimella, joten katsotaan tuleeko sitä bluetoothia tai maalikorjausta ikinä.
Nyt huomasin, ettei ristiseläntuen säätö toimi, katsotaan miten ovat valmiita hoitamaan sen kuntoon..
Muuten Peugeot onkin aika uutta vastaava, kuten kuuluu 3v/90tkm ajetun auton ollakin.
Tomppa & Saabit myyty :(
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3556
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Citroen C5

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Hyvä kun muutkin säätää, etten vain minä ! Onnea valinnasta ja sitä rataa. Vaikka edellinen kauppani tulikin Kamuxin kanssa, jäi SAKAsta viime väännössä positiivinen kuva. Nämä kaksi mainittua firmaa haluavat käydä kauppaa, se tuli selväksi. Katteidenhaku luokkaaa pienempää kuin Laakkosilla ja Rinta-Joupeilla, haetaan varaston vaihtuvuutta pienemmillä katteilla ja kauppa käy. Samaten pyyntihintoihin eksyy tietyillä ketjuilla parinkympin autossa pari-kolme tonnia ilmaa, että näyttävät hyvitykset edes paperilla "hyviltä". Hinnoittelin tuota Priusta valmiiksi siltä varalta, että joku sähköauto-skenaario toteutuu, siinäkin alustavassa kisassa SAKA pärjäsi ihan hyvin. Vähän käy sääliksi noita kankeita vanhoja ketjuja,ei niillä ole hajuakaan siitä, miten homma nykyään toimii. En ihmettele ollenkaan jotain Laakkosen yt-neuvotteluja parin edellisen ruljanssin perusteella. Vastauksia suoriin kysymyksiin ei tule tai sitten ei vaan kiinnosta. Nämä mainitut ketjut vastaavat kun kysyy ja nopeasti sittenkin, jos ei kelpaa niin sitten ei, mutta ei tarvitse ainakaan päiväkausia odotella surkeita tarjouksia tai tarjousta jota ei koskaan tule.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4209
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Citroen C5

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Rommitommi kirjoitti:Pieni epäilys jäi, kun näitä ei kirjattu mihinkään sopimukseen ja kovasti tuntuu myyjät välttelevän sähköpostia aiheesta ja toimivan vain puhelimella, joten katsotaan tuleeko sitä bluetoothia tai maalikorjausta ikinä.
Sattuneesta syystä omassa luurissa on automaattinen puheluiden tallennus. Suullinen sopimushan on aivan yhtä sitova kuin kirjallinenkin mutta sen sovituksi osoittaminen on vaikeampaa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Citroen C5

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Mawerick kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti:Pieni epäilys jäi, kun näitä ei kirjattu mihinkään sopimukseen ja kovasti tuntuu myyjät välttelevän sähköpostia aiheesta ja toimivan vain puhelimella, joten katsotaan tuleeko sitä bluetoothia tai maalikorjausta ikinä.
Sattuneesta syystä omassa luurissa on automaattinen puheluiden tallennus. Suullinen sopimushan on aivan yhtä sitova kuin kirjallinenkin mutta sen sovituksi osoittaminen on vaikeampaa.
Joo varmaan olisi pitänyt näin tehdä.

Bluetoothista kuulunut eikä mistään muustakaan, viime viikolla kyselin onko jo tullut, ja milloin asennetaan, että saisi jonkun kirjallisen vastauksen, noh nyt laitoin uudestaan. Pitänee mennä taas paikanpäälle käymään jos ei ala kuulumaan.

Myös toinen vaihtoauto seisoo vielä nimissäni, vaikka kaupasta on huomenna pari viikkoa aikaa. Se toinen jonka saivat myydyksi, niin se kyllä siirtyi heidän nimiinsä heti..

Jotenkin musta tuntuu, että myyjä on niin junnu (oma veikkaus, että täyttänyt juuri 18), että vähän harjoittelun piikkiin menee ja ei sen takia jaksaisi alkaa myyntipäällikölle valittamaan, mutta toisaalta ei tää nyt kovin ammattimaista kuvaa ole jättänyt SAKAn toiminnasta.
Tomppa & Saabit myyty :(
Vastaa Viestiin