Oli käydä ohrasesti saapille tänään...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Saha
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 14:26

Oli käydä ohrasesti saapille tänään...

Viesti Kirjoittaja Saha »

Edellä ajaa T***ta Y**s ja mummeli kuskina (olis pitäny jo tässä vaiheessa tajuta varoa), hidastaa kävelyvauhdille ja on kääntymässä risteyksestä vasemmalle. Annan auton rullata eteenpäin hitaasti, kunnes mummeli painaa jarrut pohjaan ja kääntää auton mun eteen 8O

Siinä sitten liukastellaan renkaat lukossa ja viime hetkellä saan ohjauksen takasin ja suoraan penkkaan... meni n. sentin päästä mummon autosta ja viiden sentin päästä lyhtypylväästä ja mummo jatkaa tyytyväisenä matkaa eikä näyttänyt edes huomaavan tapausta :evil:

Miksei noilta puolisokeilta/kuolleilta saa sitä korttia pois!? Pistää niiiiiin vihaksi. Meinas mennä rakas ajokki korjaukseen ja sitä en olis antanu anteeks ikänä! NII! :evil:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Niin ne ABS:it taitais olla hyvä keksintö... 8)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Niin ne ABS:it taitais olla hyvä keksintö...
Pyh, hitaammin se niillä toppaa.. 8)
Aki Peltola #1132
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Kyllä jotain kontrollia pitäisi olla säännöllisesti kaikkien ajokortinhaltijoiden ajotaidoista. Talvella aina tuntuu että osaamattomuus ja avuttomuus tiivistyy. Esimerkiksi kiihdytyskaistan päähän jarruttamista tai pysähtymistä pitäisi aina tutkia törkeänä liikenteen vaarantamisena :roll:
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Hessu kirjoitti:Esimerkiksi kiihdytyskaistan päähän jarruttamista tai pysähtymistä pitäisi aina tutkia törkeänä liikenteen vaarantamisena :roll:
Aamen :evil:

En tiedä olenko heikkohermoinen vai mistä johtuu, mutta sitäkään en jaksa ymmärtää, että kun esim. kuudenkympin rajoitus vaihtuu 80:in, niin vauhdin nosto kestää ja kestää...ja sitten kun rajoitus menee 80 -> 60, niin vauhtia ei lasketa käytännössä ollenkaan 8O Ei kai niitä liikennemerkkejä sinne koristeiksi raijata :evil:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

V.J.S kirjoitti:
Hessu kirjoitti:Esimerkiksi kiihdytyskaistan päähän jarruttamista tai pysähtymistä pitäisi aina tutkia törkeänä liikenteen vaarantamisena :roll:
Aamen :evil:
Niin juuri!!! Yksi kerta ajoin rampista alas (kiihdytyskaistaa) nelostielle Roissa. Kiihdytin nopeuden noin 100 km/h ja aloin peilistä sekä olan yli vilkuileen rakoa jonne puikahtaa. Katsoin, että tuohon Volvon eteen ja kaasua. Joten katsoin ties kuinka monen kerran eteeni, niin se saatanan vanhus oli jarruttanut Saabinsa mun eteen kiihdytyskaistalle. Ikinä ei ole ollut niin lähellä kuin silloin ja eipä se Volvo-kuskikaan tykännyt, kun 99 menee melkein kahdella pyörällä edestä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Onko kukaan huomannut kuinka media mustamaalaa jatkuvasti kaahareita ja muita vastuuttomia puolirikollisia, jotka kehtaava ajaa hyvällä säällä ja olemattomassa liikenteessä ihan jopa 20 km/h ylinopeutta? Täysin edesvastuutonta touhua, kortti pois ja heti.

Sen sijaan uutiskynnystä ei tietenkään ylitä sellainen liikennöinti jota esim. tämän topicin tarinan T****a -kuljettaja harrasti. Vaarallisia tielläliikkujia on maassamme huolestuttavan paljon, mutta kaikki on hyvin kunhan vain nopeusrajoituksia ei rikota. Kiilaaminen, yllätysjarruttelu, kaistanvaihdot toisen ajolinjan läpi - kaikki varsin kivoja ja suositeltavia huvimuotoja - tuovatpa ainakin jännitystä liikenteeseen. Vaan kaasupolkimeen älä koske, ettei sinua tuomittaisi!
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Onhan siten niitäkin edesvastuuttomia, jotka pakenevat paikalta. Tietenkin voi olla että aina toinen osapuoli ei huomaa tapahtunutta ja jatkaa matkaa.

Nimimerkillä. Kokemusta on :evil:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

TurboJanne kirjoitti:Onko kukaan huomannut kuinka media mustamaalaa jatkuvasti kaahareita ja muita vastuuttomia puolirikollisia, jotka kehtaava ajaa hyvällä säällä ja olemattomassa liikenteessä ihan jopa 20 km/h ylinopeutta? Täysin edesvastuutonta touhua, kortti pois ja heti.
Näin juuri. Olet suuri rikollinen, kun ajat ylinopeutta. Ajat alinopeutta, niin saat suurin piirtein mitalin.

Tuossa Tuusulantien pohjoispäässä voi lähes joka päivä todistaa erästä mielenkiintoista ilmiötä: 70 km/h rajoitus -> osa ihmisistä ajaa oman autoni mittarin mukaan 60 km/h. Noh, tulee 50 alue, ihmiset alkavat tulemaan 60 nopeudessa heittämällä ohi. :roll: Mikäs helvetin logiikka se tällainen on? Ensiksi ajavat kympin alinopeutta ja sitten kun oikeasti pitäisi ajaa hiljempaa, niin ajetaan 20 ylinopeutta. Ei voi aina käsittää...
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

CC Aero kirjoitti: Mikäs helvetin logiikka se tällainen on? Ensiksi ajavat kympin alinopeutta ja sitten kun oikeasti pitäisi ajaa hiljempaa, niin ajetaan 20 ylinopeutta. Ei voi aina käsittää...
Joo, tuota näkee joka paikassa ja joka päivä, enkä ikinä lakkaa ihmettelemästä moista käytöstä. Vakkarillako ne ajelee vai onko niillä kaasussa vain yksi asento :?:

Tietyöt on tuosta hyvä esimerkki. Ensin ajetaan sitä kympin alinopeutta, vaikkapa 80:n alueella. Sitten tulee työmaa, jossa rajoitus on vaikkapa 50 tai jopa 30. Silti vaan ajetaan sillä aikaisemmalla 70:n nopeudella. Hohhoijaa.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Autokoulussa opetettiin aina että täytyy kiihdyttää rampilta kunollla ja sit oltiin ajelemassa autokoulun Vitoskopan golfilla ja meikä kiihdyttiin joka vaihteen tappiin, ku se pska ei meinannu kiihtyy. Ni opettaja alko valittaaeteei saa rääkätä juur uutta autoo (ekaa kertaa ajossa). Meikä pisto vään et tää on tämmönen laiska ja kepitin nelosen ihan piikkiin. Saabilla juur heikon hauskaa lähtee rampilta ku saa kiihdytellä kunolla ja sit puikkaroida sinne sekaan ja melkein aina poppii hakkaa ihan homona ja meininki on katossa. Onkohan ihme et mää ajan aina ylinopeutta. Tuli muuten olin pimeenajo kursilla ja siel oli kaikilla volswagen groupin autot paitsi mulla, uskollinen saabbi ni oli mukana. Koko ajan vittuilin kaikille ja kepittelin saabi koko ajn renkaat sutien. Muilla meni hermo mää vaan popittelin ja biletin.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

poppii hakkaa ihan homona

Kunnon kotikieltä :lol:
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Viesti Kirjoittaja arttu »

Aksu900 kirjoitti:
Niin ne ABS:it taitais olla hyvä keksintö...
Pyh, hitaammin se niillä toppaa.. 8)
ABS jarrut on hyvä keksintö, mutta tuota toppaamis asiaa saa jokainen itse lukea... :)

http://www.liikenneturva.fi/default.asp ... =&siteId=2

http://www.pohjola.fi/Turvatori/Liikenn ... in_abs.htm
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Tuo toppaamisjuttu on ihan testattu, og900 vs c-sarjan mersu abseilla. Kohtuu pehmeällä jääradalla ja tutkan kans, että nopeus jarrutuksen alkaessa oli varmasti sama. Ei tarvittu edes mittanauhaa kertomaan kumpi pysähtyi nopeammin.. :roll:

Mut joo, onhan se abs hyvä homma, vaikka mua itteä se härii kun on tottunut että voi hallita autoa tarvittaessa lukkojarrutuksella..
Aki Peltola #1132
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Viesti Kirjoittaja arttu »

Eipä minulla ollut tarkoitus mitään väittelyä saaha aikaan... :roll:

Täytyy kyllä myöntää että vei aikansa tottua ABS jarruihin.
Toisaaltaan vieläkin "normaali" jarrut tuntuu kotoisammalta... :oops:
Vastaa Viestiin