Muistelo Gallup

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Lyödään reilusti vaan lista alle, tähdellä varustetut autot ovat olleet varaosakäytössä tai muuten vaan ajokelvottomia:

1994 Plymouth Gran Fury 440 '76
1994-1996 Dodge Dart '67 *
1994 MB 230 '77
1994-1999 Ford Capri 1.6 -> 2.0 -> 2.8i '69
1995-1996 Saab 99 GLsA Combicoupe '75
1996 2x Peugeot 404 pickup dsl '73 *
1996 Ford Capri 2.0 '69 *
1996 Ford Granada 2.8iA GL STW '79 *
1996-1997 Ford Taunus 1.6 '78
1997 Skoda 120L '89
1997-1999 Ford Granada Ghia 2.0 -> 2.8efi '82
1997 Ford Scorpio 2.8i Ghia '86 *
1999-2000 Audi 80 quattro '86
1999 -> Ford Fiesta 1.3 '80 (Jester kitcar)
2000 Ford Escort 1.8 CLX '94
2000-2001 Ford Sierra XR4x4 2.8i '86
2000-2002 Wartburg 353W tourist (osuus)
2000-2002 Volvo 340 2.0 jääratapeli (osuus)
2001 Ford Fiesta '84
2001-> Ford Taunus 1.6 '75 MR-projekti
2001 Ford Taunus 1.6 '72 *
2001-2002 Saab 9000 tA '87
2002-2003 Ford Fiesta 1.3 '83
2003 Ford Sierra 1.6 '89
2003 Audi 100 2.0E '85
2003 -> Saab 900S '95
2003 -> Saab 900 T8 '82

Eikä tässä ole vielä kaksipyöräisiä mukana...
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ensimmäinen autoni vuonna -98 ostettu 99GL vm. -80. Omistan sen vieläkin. Ollaan vain veljen kanssa vaihdettu autoja joksikin aikaa (lue: who knows kuinka pitkäksi aikaa). Eli ajelen nyt veljen og900i16V:llä.

Oman auton nimi on "Anni" ja veljen pirssin nimi on "Kuularuisku".
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Eka auto kortin saatuani oli isäukon vanha 900 GLs vm. -81. Oli suomen ekoja neliovisia geeälässiä, tuli ihan uutena perheeseen ja olin takapenkillä, kun auto ajettiin Lohjan Scan Auton näyttelypukilta alas. Väri oli jokin metalli pähkinänruskea tms. Hintaa tuolloin muistaakseni aika tarkkaan 82tmk. Ite ajelin sillä vuoden verran (n. 50 tkm) ja se myytiin pois -93 ja mittarissa oli silloin about 270tkm.

Seuraava kulkine oli -88 900i 3d. Ostin sen 70 tkm ajettuna vuonna -93 ja ajoin vuoteen 2000 saakka ja kilsoja oli mittarissa myytäessä 275tkm. Auto on edelleen kaverilla ajossa..

Nykyinen kulkine -96 ng900T.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

Vuonna 95 tuli peltoautoksi Fiat 127.
Vuonna 98 eka tieauto Ford Taunus 1.6 vm82. Sillä oppi hyvin ajamaan, kun talvella sain kortin ja alla erittäin huonot nastarenkaat.
Vuonna 99 ostin Nissan Sunnyn vm86. Erittäin hyvä ja luotettava auto. Vuonna 00 kavereitten kanssa Fiat 127 SS vm84 kesäautoksi.
Vuonna 02 ostin nykyisen Saab 900i:n
Vuonna 03 tuli taloon vm81 900t.
Seuraava auto on 3-ovinen 900 T16, 900 cabriolet tai Nissan 200sx.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Autoilu alkoi Talbot Horizon Petrolla vm -81. Oli aikanaan puoli-ilmainen vaikka ei edes ollut vanha,äärimmäisen halpa ajella (petrooli maksoi tuolloin 75 p/litra) ja helposti rautalangalla ja vasaralla korjattavissa... mainettaan hitosti parempi auto. Siitä siirryttiin pari vuotta tuoreempaan keskieuroopassa väännettyyn ja sinne alunperin myytyyn Talbotiin... kaksi kaasaria, liki 100 hummaa, jumalaton polttoaineen kulutus, yöllä oli kiva kuunnella kun se ruostui pihassa... sportti Talbotti tosiaan. Siitä edettiinkin sitten Saabeihin ja C900 t8 oli ensimmäinen. Välillä asunnon hakinnat ja opintolainat pakottivat ajelemaan loppuun pari ihka uutta Samaraa, nekin itseasiassa mainettaan parempia ja hintansa väärttejä. Nyttemmin onkin ajeltu Tonnareilla. Tällä hetkellä alla on 9000CDE -97 ja taitaa pysyäkin vielä jonkin aikaa.

Ainoa oikeasti huono auto on ollut patongin purijan jaloin tekemä Talbot, muut ovat olleet juuri sitä mitä hinta antaa odottaa. Tosin käytetyllä Tonnarilla on ollut hinta-laatu viimesen päälle paikallaan (ostajan kannalta) sitten 9-5:n markkinoille tulon.

-J-
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Nykyinen ng900 SET on eka :D ja se on muuten myytävänä nyt ;)
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masas »

Ennen kortin saamista :

yksi sumbeam imp 900 cc
yksi wauxhall viva
2 kuplaa

kortin saamisen jälkeen:

2105 lada ,normaali liikenteessä , myöhemmin tästä rakensin A-ryhmäläisen rallipelin , huimat 107 hp (silloin kiusasin vakio turbo saappeja , 0-170 kmh :arrow: sitten meni saapit ohi :D )
1600 lada
1300 lada kombi

ja sitten laatuun :D

1990 sain ekan saappini , 900 sedan - vm 86 kaasari versio , mittarissa reilu 340 000 kun luovuin
1998 saab 900 i 16 -vm 92/93 .... samalla kurvataan edelleen 270 000 mittarissa ....

:arrow: haaveena 9-5 farkku
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

pade900 kirjoitti:Nykyinen ng900 SET on eka :D ja se on muuten myytävänä nyt ;)
ja mitä tilalle kun menee?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

NG900T kirjoitti:
pade900 kirjoitti:Nykyinen ng900 SET on eka :D ja se on muuten myytävänä nyt ;)
ja mitä tilalle kun menee?
No tähtäimessä olis og9-3 sitten joskus..Mut nyt on noi opiskelut sillai pikkasen ikävästi "tiellä" et pitää kattoo millon tää joskus oikeen on :D
Mutta sairauteni ei oo lähteny mihinkään, ei huolta ;)
Tepa turbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja Tepa turbo »

Jep eli 1. Lada 1200L vm.-75 Voi sitä voiman tunnetta :lol: , enkä ole vieläkään raaskinut luopua. 2. Opel kadett 1.6i vm.-91 Luxusta Ladan jälkeen, oikea kaalimaan kadillak :lol:. 3. Vauxhall Viva De Luxe vm.-66 ajettu n.70tkm. Tällä kun ajelee (vain kesäisin ja aurinkoisella ilmalla) niin porukka on ihan 8O kato mikä toi on! 4. SAAB 9000 T16 vm.-86 ajettu n.230tkm 8) ostettaessa 180tkm .Tästä se alkoi Ei Riemulla Rajaa Kun SAABILLA Ajaa. Noin vuoden verran maltoin ajaa vakiolla sitten piti ruuvata lisää happea moottorille ym. kivaa. Kaiken kruunaa 9000i lätkä kontissa. Ilmeet on monen kirjavia MB ja BMW kuskeilla kun vanha 9000i pyyhkäsee ohi, reippaasti yli moottoritie nopeuksilla (tietenkin suljetulla radalla jne. :wink: ).
vm.1986 9000i special ;-)
#2008
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Saab 96 -73 :D
Saab 96 -79 :D
Saab 99 -83 :D
Fiat 128 -74 :evil:
Fiat 128 -77 :evil:
Honda Accord -82 :evil:
Chevy Corvette -87 8)
BMW 316i -93 :roll:
Opel Omega -95 :roll:
Saab 9-5 -99 8)
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Rikosrekisteri puhdas eli Saappi ainoa mitä olen omistanut. :D Tosin myönnettäköön, että vasta ensimmäinen auto menossa ja sekin ollut vasta kesästä asti. Pari vuotta kortin saamisen jälkeen odottelin maltillisesti ja sitten sain oman tonnarin ostettua 8) Jos ei tuo GM tuhoa Saabia aivan kokonaan, niin ei kai tässä muuta autoa osaa ostaa. Sairaus iskenyt aikanaan isukin kautta eli kuka tervejärkinen voisi olla ihastumatta piristettyyn 2.3 turbo tonnariin kaikilla mahdollisilla varusteilla(mm. kartanlukijalla sähköpenkki kolmella muistipaikalla). Haaveena omaan makuun rakennettu 9-5 Sedan ainakin tällä hetkellä. Oma autoni siis 9000 CC Aero:
http://community.webshots.com/photo/964 ... 8007SCrLUm

Kuten Pade900 tuossa jo kirjoittelikin, niin ei ole ihan yksinkertaista opiskella ja omistaa auto. Kunhan selviäisi tuonne kesään niin sitten saisi hieman tulojakin. Ei oikein opintoraha riitä bensalaskuun. :D
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Lyhyt listaus: Nissan Micra, Nissan Sunny, Saab 9000 vm 91 josta loikka OG 9-3:een (joka oli samalla elämäni eka uusi auto) tänä keväänä
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
joppev
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 15:06
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja joppev »

VW-1200 -63 (69 - 76)
Saab-96 -75 (76 - 79)
Saab 99 CC -78 (79 - 97) !!!
Saab 900iA -87 (90 - 91)
Saab 9000i -86 (91 - 02)
Citroen XM -90 (97 - 02)
Saab 9000t -97 (02 -
Saab 9-3 -98 (02 -
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Perskele, mielenkiintoisia saabeja ollut!"

Joppev: missä on tuo 99 CC 78 nyt? Rekkari? Tuplakaasarit? Ovien lukumäärä?

Hessu, samat kysymykset sulle 99 GLSa 75:sta (tuplakaasarit tuli muuten vasta 76?)

Jara: samat kysymykset 99 turbosta ja 95 LE:stä! :)
Viimeksi muokannut lucaf, Ke Kesä 27, 2007 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin