Foorumin kaunein Ei-SAAB

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 862
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Komee on Mustang, vaikken noista mitään tiedäkään.

Mites toi c Mersu, mitä eroa on vanhemmassa 320cdi vs 350cdi? Ei kai vaan sähköä apuna? Siis 204 korisessa. Tiedän että googeli kertoo mutta en viitsi hakea kun Mersu miehiäkin on paikalla.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), ng9-3 combi 1.9tids A Vector -08 (ka), og9-3 T5 5d
#2742 (muistaakseni)

C 124 320
"Aero"
Viestit: 357
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Harvinainen.

Kuva
Viimeksi muokannut C 124 320, To Helmi 26, 2015 09:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, 220 Sb, 240 KGT

C 124 320
"Aero"
Viestit: 357
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 09:00

Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Tämä on oikeasti kaunis.

Kuva
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, 220 Sb, 240 KGT

nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Georges27 kirjoitti:Mites toi c Mersu, mitä eroa on vanhemmassa 320cdi vs 350cdi? Ei kai vaan sähköä apuna? Siis 204 korisessa. Tiedän että googeli kertoo mutta en viitsi hakea kun Mersu miehiäkin on paikalla.
Molemmat on om642 pannulla, uudempi on blueeffiency ja siinä on kuulalaakeriturbo. Jotain muutakin päivitystä sinne on tullut..
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910

Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2516
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

SS-K Jäsen #2283
Nyt:
Mercedes S 350 Bluetec (arkeen)
Mercedes S 55 AMG L charged V8 (juhlaan)
Menneet: Mercedes S 500 L V8, 9000 Aero man stage1, 9000 turbo automatic red box, Saab 900i combi

pmj
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB

Viesti Kirjoittaja pmj »

...

aero
-
Viestit: 6424
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB

Viesti Kirjoittaja aero »

Ei tämä omaan silmääni yhtä kaunis ole kuin ykkössivulla esittelemäni italiaano, mutta kun se ei ole enää mulla ja muutkin on saksanrautoja pastennut, niin kai tämän nykyisen käyttöauton kehtaa näyttää, vaikka onkin kuvassa likainen. Kuva tosin on jo viime talvelta ja juu, takajouset on vaihdettu uusiin tuon jälkeen, jo keväällä.

Kuva
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4312
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB

Viesti Kirjoittaja Pakari »

BMW:eiden mittasuhteet ovat aina olleet pielessä, niinkuin tuossakin kuvassa. Olematon etuylitys yhdistettynä jäätävään takaylitykseen tekee autosta täysin epäbalansoidun näköisen. Ei sovi meikäläisen silmään tuo tyyli ei yhtään... Ei jatkoon.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 SC Vector 2,0t -06
ex:
9-5 2,0t -00
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
9-3 2,2TiD -01
NG900 2,0T -96
NG900s 2,3i -95
9-3SS 1.8t Vector -03
900c -89

aero
-
Viestit: 6424
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB

Viesti Kirjoittaja aero »

Ne unohtuu nopeasti, kun ihastelet Banglen ideaa piirtää sivuhelma oven takaa tuollai nousevaksi :D. Ainakin minusta se on tuon korin häiritsevin ulkonäköpiirre.

Mutta joo, on siinä vähän form-follows-function -suunnittelua mukana. Autosta saadaan helpommin tasapainoinen kun viedään etenkin etuakseli melko eteen. Taaempana oleva taka-akseli tekisi peräkontista täysin käyttökelvottoman (nyt se on pienuuttaan vain lähes käyttökelvoton) ja ehkä jopa katon varastoinnille haasteellisen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10019
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB

Viesti Kirjoittaja AZP »

Itse olen ajatellut, että Bemarilla on päädytty shiftaamaan koria puoli jalkaa taaksepäin akseleihin nähden puhtaasti sen vuoksi, että painonjakauma saadaan kohdalleen. Nykymaailmassa ei kai tulisi autotoimittajilta kovin kaunista laulua sellaisesta takavetoisesta, jossa painonjakauma olisi luokkaa 60-65/35-40. Ja tasajakoon päätyminen on hankalaa, kun halutaan keulille esimerkiksi kunnonkokoisia ja -tehoisia dieseleitä varustettuna automaattivaihteistolla, ynnä muita raskaampia kokonaisuuksia. Jotkut siirtelee vaihteistoja taka-akselille, Bemari on päättänyt siirtää koko koria taaksepäin. Ja ihan onnistuneen näköisiä autoja ovat saaneet aikaiseksi omaan silmääni.

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1233
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Nopeasti ensin vilkaisin tämän ketjun aiheeksi "Foorumin ei-kaunein SAAB". Sekin aihe kyllä voisi ansaita oman ketjunsa! 8)
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

aero
-
Viestit: 6424
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB

Viesti Kirjoittaja aero »

Edellisen kuvan bemari lähti vaihtoon jo viime vuonna, tilalle tuli pari vuotta tuoreempi ykkössarjan avo. En sitä kuitenkaan aio tähän ketjuun ainakaan nyt lärvätä.

Sen sijaan lähiaikoina on Alastaroa tiedossa, joten kevyen jarru- ja alustahuollon jälkeen pudotin ratalelun pyörilleen ja kävin vähän koeajolla:

Kuva
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 782
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Vaikka tuo kuvakulma ei mielestäni annakaan Alfalle oikeutta, kaunis se on silti. Ja keula valoineen yksi hienoimmista!
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20, Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (vaemon), ex 93 SS 1.8t Vector -05, ex Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17

aero
-
Viestit: 6424
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Foorumin kaunein Ei-SAAB

Viesti Kirjoittaja aero »

Jostain syystä keulakuvat epäonnistui täysin, mutta keula ei tässä yksilössä muutenkaan ole ihan alkuperäisen tasolla. Joku voi myös kiinnittää huomiota siihen, että ratalelu on korkea - totta. Mulla ei ainakaan vielä ole erikseen kesä- ja talvialustaa ja kun suurimman huvin tämä vehje antaa jääradalla, pitää alustan toistaiseksi olla talvikelpoinen. Samaan liittyy se keulan taso - viime talven jääradoilla kerättiin ratojen varsilta parit sumarinkehykset ja saattoi pieni naarmu tulla puskuriinkin rajoja hakiessa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Vastaa Viestiin