Lainaus tämänpäivän Hesarista: "Saab on GM-ryhmän alisuorittaja", näin sanoo GM:n pääjohtaja R.Wagoner. Hänen mielestään Saabin vaikeudet jatkuvat niin kauan kuin toiminta on keskittynyt Ruotsiin.
Kulut ovat kuulemma keskittyneet Saksaan ja Ruotsiin, mutta puolet myynnistä tulee jenkkilästä...
Entäs sitten, kai japanilaisia autojakin tehdään japanissa (toki euroopassakin), mutta varmaan ainakin puolet myynnistä on euroopassa ja jenkkilässä?
Kuka kertoisi pääjohtajalle, että jos saabin imago nostettaisiin takaisin ja markkinointia lisättäisiin (=sitähän ei käytännössä ole) niin saattaisi myyntiluvutkin nousta täälläpäin?? Tällä imagolla tarkoitan, että nämä kaikenmaailman opel-daewoo-saab-yhdistelmät ei oikeen kiinnosta. Nykyajan autoista tulee "bulk-kamaa" kaikki samanlaisia.
Vaikka mitäs minä näistä ymmärrän, OG:lä kun ajelen enkä uutta ole ostamassakaan...
Saab alisuorittaa!
Saab alisuorittaa!
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Alkuperäisen massiivisen haastattelun Saabia koskevat ydinkohdat ei sanatarkasti:
Valuuttakurssit aiheuttavat ongelman yhdessä tuotantopaikan ja päämarkkina-alueen kanssa.
Pieni rakennevirhe liiketoimintamallissa. (ei aikamuotoa)
Joten meidän täytyi tehdä muutoksia siinä.
Toisekseen liian vähän malleja, joiden päivitykseen on varaa vain 7-8vuoden välein. Myyntiverkosto ei tienaa, joten se ei myöskään laajene.
Joten tulimme johtopäätökseen että tuotetarjonta skaalaa pitää laajentaa ja Saabin täytyy luottaa siinä GM perheen alustoihin. Ja meidän täytyi toimia nopeasti tässä asiassa.
Saabin tulevaisuus täytyy visualisoida kuten olemme tehneet Cadillacille ja Saturnille.
Sitten meidän täytyy tuoda lisää selkeyttä Saabin etujen ympärille ja miten Saab brändi asemoidaan.
Ja se mitä tiedämme nyt, jos ollakseen yhtä efektiivinen kuin Saab vaatii. Pitää olla muotoiltu, suunniteltu ja rakennettu Ruotsissa, me tiedämme ettei tämä rakennemalli toimi meillä. Joten meidän täytyy luoda kasvuhakuisempi/ekspansiivisempi rakennemalli.
Yleisesti ottaen kokemuksemme suunnittelukustannuksissa, per suunnittelu tunnit on aika tehokas Ruotsissa. Ja meidän täytyy pohtia oikea tapa käyttää sitä heidän kanssaan tukien Saab brändiä ja GM perhettä.
Pelkästään tuotantopaikka(ruotsi) ole ongelmana. Se on laajempi juttu.
Idea heistä(saab) istumassa siellä(ruotsi) tekemässä omia juttujaan ei tule toimimaan. Meidän täytyy tuoda vipuvoimaa/nostovoimaa tukeaksemme Saab brändiä ja todella tällä suunnalla olemme.
--------
Update: heh joo luin a kirjaimen e:ksi mikä muutti sanan täysin.
Valuuttakurssit aiheuttavat ongelman yhdessä tuotantopaikan ja päämarkkina-alueen kanssa.
Pieni rakennevirhe liiketoimintamallissa. (ei aikamuotoa)
Joten meidän täytyi tehdä muutoksia siinä.
Toisekseen liian vähän malleja, joiden päivitykseen on varaa vain 7-8vuoden välein. Myyntiverkosto ei tienaa, joten se ei myöskään laajene.
Joten tulimme johtopäätökseen että tuotetarjonta skaalaa pitää laajentaa ja Saabin täytyy luottaa siinä GM perheen alustoihin. Ja meidän täytyi toimia nopeasti tässä asiassa.
Saabin tulevaisuus täytyy visualisoida kuten olemme tehneet Cadillacille ja Saturnille.
Sitten meidän täytyy tuoda lisää selkeyttä Saabin etujen ympärille ja miten Saab brändi asemoidaan.
Ja se mitä tiedämme nyt, jos ollakseen yhtä efektiivinen kuin Saab vaatii. Pitää olla muotoiltu, suunniteltu ja rakennettu Ruotsissa, me tiedämme ettei tämä rakennemalli toimi meillä. Joten meidän täytyy luoda kasvuhakuisempi/ekspansiivisempi rakennemalli.
Yleisesti ottaen kokemuksemme suunnittelukustannuksissa, per suunnittelu tunnit on aika tehokas Ruotsissa. Ja meidän täytyy pohtia oikea tapa käyttää sitä heidän kanssaan tukien Saab brändiä ja GM perhettä.
Pelkästään tuotantopaikka(ruotsi) ole ongelmana. Se on laajempi juttu.
Idea heistä(saab) istumassa siellä(ruotsi) tekemässä omia juttujaan ei tule toimimaan. Meidän täytyy tuoda vipuvoimaa/nostovoimaa tukeaksemme Saab brändiä ja todella tällä suunnalla olemme.
--------
Update: heh joo luin a kirjaimen e:ksi mikä muutti sanan täysin.
Viimeksi muokannut TuuSaR, La Joulu 04, 2004 14:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Periamerikkalaista ajattelutapaa "hei me omistamme teidät, ette te voi siellä tehdä omia juttujanne. Tehdään nyt näin miten me olemme sen suunnetelleetTuuSaR kirjoitti:...Idea heistä(saab) istumassa siellä(ruotsi) tekemässä omia juttujaan ei tule toimimaan...



#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
I Love SAAB
HhMmm.. Minusta Saabin pitäisi pysyäkkin jatkossa pohjoismaisena.. Ajatellen jo sitäkin että kun se on valmistettu pohjoismaassa (Ruotsi ,Suomi) niin se on jo ajateltu suomalaisiin olosuhteisiin, eikä pellitkään ruostu.. Tuntuisi jotenkin jopa siltä että GM:llä yritettäisiin ajaa Saabia alas.. 
