Emännästä tuli Saabisti!!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
dartsiartsi
"Turbo"

Emännästä tuli Saabisti!!

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Elikkäs opetin luvilla vaimoni ajamaan autoa. :oops: :P
Opetusautoksi hankittiin lokakuun alussa OG-satku vm -89.
Inssi oli viime tiistaina ja kortti tuli!
Hintaa tuli n. 450 euroa sisältäen pimeä- ja liukkaankelinajot, viranomaiskustannukset ja 5 tankillista bensaa (ajeltiin aika paljon siihin nähden, mikä oli vähimmäispakko, noin 4-kertainen määrä)
Tällä hetkellä hän puhuu jo "mun Saabista" kun on kyse satkusta :lol: :lol:
Pitänee puhua klubiin mukaan :wink:
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mun emäntä puhuu kanssa "mun" autoista. Ainakun olen ostanut/vaihtanut kärryä, niin se heittää "kiiiitos tää on mun" :lol:
Eli saabisti vaikka ei myönnä/surffailekkaan foorumilla, vaikka tolla toisella koneella pääsee myös nettiin. :wink:

Niin ja valitsi se auton mallin ja värin :oops:
9-3.1972
Luonnonystävä
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Luonnonystävä »

Pitää tehdä tunnustus, tuo listan 900 C on vaimon auto, ei minun :oops: ja lisäksi 50 % tuosta Turbo S on myös hänen :oops: :oops: ...

Mutta pääasia, että on Saabismi perheessä!!! Arvailkaa oliko vaikea selittää kavereille seitsemisen vuotta sitten tyttöystävän valintakriteerejä, kun hänen perheessä oli Saabi... No, nyt on lobbaus tuottanut tulosta, ja appivanhemmilla on 900 -95 ja 900i -89...
Autot: 90 85 / 90i 85 / 96 64 Kulkimet: Commencal Meta 5.5, Volvo XC70 AWD D4 2014
jari
"Aero"

-

Viesti Kirjoittaja jari »

Meillä eka satku oli vaimon auto ja minä hankin sen seurauksena samanlaisen itselleni.ja siitä se kiertokulku alkoi..
5 satkua ollut vuoron perään omistuksissa ja tällä hetkellä satku ja 9-5 käyttöautoina :o
t-lahdenmaki
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Ei se mitään, mulla on toi vanha 9000 ja emännällä on 2002 golf mk4.
Kysyy aina että mennäänkö AUTOLLA vai golffilla... 8)
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Onnittelut uudelle saabistille :D

Aina kun mä vihjaankin auton vaihdosta, vaimo höristää korviaan ja sanoo, että "et sitten mun 99 turboa myy". Aikoinaan mun piti vakuuttaa, että 900i:mme tilalle tulee vähintään yhtä hyvä auto, kun vaihdoin sen tähän 99 turboon. Sitä ennen vaimon autona oli Fiat Uno, mutta minä jouduin sillä ajaa, kun vaimo valitsi aina pihasta sen 900i:n. Että sellaista...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
se93tbo
"Hölösuu"

Mitä tästä voimme päätellä. Lähes jokaisen saabistin takana on...... :lol:
9-3.1972
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

se93tbo kirjoitti:Mitä tästä voimme päätellä. Lähes jokaisen saabistin takana on...... :lol:
Näinhän se menee, että kotonakin (näin suuret) hankintaehdotukset pitää aina tehdä esityksinä hallitukselle, joka siunaa päätökset. Tai on siunaamatta. Jollakin on veto-oikeus, mutta ei minulla...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Meillä vaimo on ajellut aina mielellään Saabeilla. Nykyinen käyttöauto on vaimon nimissä ja on se toinen Ruotsin merkki, mutta kun ostin viime vuonna -75 emssin, pistin sen vaimon nimiin. Pitäähän sitä jokaisella perheenjäsenellä olla myös yksi Saab. Meillä niitä on viisi ja pari kappaletta sitä toista merkkiä. Kummastakaan ei vaimo suostu luopumaan, siis merkkinä. " Ei kai meille muita hankita !!" :)

Ajeli aikoinaan BMW:llä, kun se oli minun mielestäni ainut AUTO. Kuvaili 315:sta vempulaksi. Pistin 50 kg plooturautaa takapakasiin, että pikkuisen rauhottuis ajokäytös. Vempula mikä vempuka.
# 419 Vesa Pohjalainen
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla kaveri laitto saban kun vähän aikaa seuraili mun toimintaa. :) Ja ny kaks työkamua kattelee saabbeja. Toinen ajelee v*lvolla ja toinen B*Wllä. 8) Alkaa menee perille pikkuhiljaa et millä sitä pitää ajella. :lol:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
se93tbo
"Hölösuu"

jariha kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:Mitä tästä voimme päätellä. Lähes jokaisen saabistin takana on...... :lol:
Näinhän se menee, että kotonakin (näin suuret) hankintaehdotukset pitää aina tehdä esityksinä hallitukselle, joka siunaa päätökset. Tai on siunaamatta. Jollakin on veto-oikeus, mutta ei minulla...
Mutta sehän ei meitä haittaa :wink:
9-3.1972
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Hienoa! Me hommasimme myös emännälle kortin opetusluvalla, autona oli silloin -83 900T8 Lux. Siinä sitä oli tunnelmaa, opetuspolkimen asennuksen jälkeen jäi jarrupoljin (siis KUSKIN puolen) aina hieman laahaamaan, joten joka jarrutuksen jälkeen piti se varpaanpäällä nostaa ylös. Korttikaan ei tullut ensi yrittämällä, syy: jatkuva ylinopeus (emäntä ei uskonut mua vaikka mä sille useamman kuukauden jankutin, että se ajaa tilanteisiin liian kovaa)...No, uusi yritys ja kortti tuli, inssin kommentti oli tällä kertaa, että voishan sitä vähän ripeämminkin ajaa. Emäntä vannoi ennen inssiä, että ei ajab tällä kertaa kertaakaan yli neljääkymppiä :lol:

Ensi kertaa kortin saannin jälkeen piti sitten heti lähteä koittamaan appiukon Almeraa, emäntä ihmetteli ylämäkeen kohoavalla liittymärampilla kolmonen päällä että miksi tämä ei kiihdy 8) Appiukko mutisi vaan jotain kierrosten käytöstä :D
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
dartsiartsi
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Eilen käytiin isolla Saabilla mökillä. Sehän on automaatti, eikä sillä siis voinut opettaa, koska olisi tullut korttiin rajoitus "vain automaattivaihteisella".

No vaimo ajoi, ja kun olin neuvonut cruisen käyttöä, totesi:
"Tää on liian helppoa, tätähän ei tartte ajaa, vaan pelkästään ohjata! " 8O 8)

Pitää olla varovainen, ettei hän mielisty turbo-Saabiin liikaa, kohta mulla on vaan satku omassa käytössä :lol:
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
se93tbo
"Hölösuu"

dartsiartsi kirjoitti:Eilen käytiin isolla Saabilla mökillä. Sehän on automaatti, eikä sillä siis voinut opettaa, koska olisi tullut korttiin rajoitus "vain automaattivaihteisella".

No vaimo ajoi, ja kun olin neuvonut cruisen käyttöä, totesi:
"Tää on liian helppoa, tätähän ei tartte ajaa, vaan pelkästään ohjata! " 8O 8)

Pitää olla varovainen, ettei hän mielisty turbo-Saabiin liikaa, kohta mulla on vaan satku omassa käytössä :lol:
Mulla kakkos kärrynä tuo "kulkuväline" ja kun emännällä on johonkin pidempi meno niin mulle EI TODELLAKAAN JÄÄ SAAPPI :lol:
Cruisenkäytön opettamisella on seuraksensa, ainakin meillä :D
Ensin vierasti sitä hetken mutta sitten................ :?
9-3.1972
petteri75
"Hölösuu"

Myöhäistä

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

dartsiartsi kirjoitti:Pitää olla varovainen, ettei hän mielisty turbo-Saabiin liikaa, kohta mulla on vaan satku omassa käytössä :lol:
Avokki ajoi korttinsa toukokuussa, siitä alkaen tullut kilometrejä n. 10 000. Nykyajoista hän pörrää n. 90%, omalle kohdalle tulee auton pesut, öljynvaihdot, korjauksissa käyttäminen ja tämän kustantamisen ohella myös lainanlyhennykset. Kyllä se sillä ajamisesta tykkää, mutta on ollut useamman kerran mielessä toisen auton hankkiminen.. :roll: Mutta valitettavasti ainakin vielä on taloudellisempaa pitää vain yhtä autoa (og900 Aero).

Nih. Mitenkäs se menikään siitä pikkusormesta ja pirusta.. :lol:
Vastaa Viestiin