Kevät tulee ja renkaiden vaihto.
Mulla ongelmaa ilmakompressorin kanssa. Ei tahdo käynnistyä jos säiliössä painetta. Ei etenkään kylmänä. On ihan tavallinen yksipyttyinen öljyvoideltu laite. Ikää alkaa olla liki parikymmentä vuotta, mutta en usko että se induktiomoottoriin vaikuttaa. Epäilin painekytkimen kosketinvikaa, mutta uudella kytkimellä ihan sama juttu. Olen ymmärtänyt, että kompressorin pysähtyessä siitä pitäisi paine pudota niin että se voisi käynnistyä paineetta.
Missä vika?
Painesäiliön kyljessä on messinkinen takaiskuventtiili. Siitä lähtee muoviletku painekytkimelle (on uusi). Jotenkin tuntuu ettei tämä yhdistelmä pelaa niinkuin pitäisi.
Kompressori
Kompressori
Saabisti vuodesta-76
Re: Kompressori
Vanhassa kytkimessä oli alapaineelle erillinen säätö, mutta uudesta se näkyyy puuttuvan (Biltema). Ei se muutoinkaan oikein auta, kun paine pitäisi olla liki nolla. Lämpöisenä tosin lähtee paremmin.
Saabisti vuodesta-76
Hyvin yleinen vaiva halvoille kompuroille. Vaihda lohkoon aluksi kunnon öljyt alkuperäisen tervan tilalle, tämä auttoi itselläni vähän kylmä starttiin.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
-
- "Hölösuu"
Hz81 kirjoittaa asiaa. Itse heivasin kompuran mukana tulleet kurat suosiolla pois ja laitoin tilalle jotain 10-W40 kuraa. Paljon paremmin jaksaa pakkasella pörähtää. Koita laskea pytty tyhjäksi ja starttaa sitten. Vaikkei sen pitäisikään koko pytyn painetta vastaan starttailla... 

Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Kiitos hyvistä vinkeistä.
Mobil 1 olen käyttänyt koko ajan. Uutena pelasikin ihan hyvin. Tämä vaiva on ollut muutaman vuoden. Olisiko konkka voinut jotenkin väsyä? Yleensä se kokemukseni mukaan kosahtaa kerralla.
Mobil 1 olen käyttänyt koko ajan. Uutena pelasikin ihan hyvin. Tämä vaiva on ollut muutaman vuoden. Olisiko konkka voinut jotenkin väsyä? Yleensä se kokemukseni mukaan kosahtaa kerralla.
Saabisti vuodesta-76