Piittaamattomuus..

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Piittaamattomuus..

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jaah, eilen pääsin töistä ja kipitin saabin viereen ajaakseni kotiin.

Eikö joku mulkvisti ollut muotoillut tonnarista kuskin oven siistit linjat ihan uuteen uskoon menopelinsä kulmalla.

Yllättäen kyseinen mulkvisti ei ollut myöskään jättänyt minkäänlaisia yhteystietoja.

Ai että. Auto ehtinyt olemaan mulla 3kk, 2vk kohdalla naarmut kattoon ja nyt 3kk kohdalla hiljattain maalattu ovi sisään.

Onneksi kanssa-autoilijani ei niin paljoa käyttänyt luovuutta, että ovi olisi työn tuloksena juuttunut kiinni, joten autolla pääsee sentään ajelemaan vakuutuksen päätöstä odotellessa.

Myönnettäköön, että autoni oli parkkeerattu lähtijän kannalta hankalaan paikkaan, mutta enpä ollut ainoa, joka oli joutunut jättämään autonsa ruudukoiden väliin.

Meillä kun on täällä Turussa usean tuhannen ihmisen kansoittama teknologiakeskus, jossa on parkkipaikkoja kellarissa vain pienelle osalle tästä.. Me autopaikattomat joudumme jättämään läheisille tyhjille tonteille autot.. 9:ltä jos saapuu, niin ei pääse enää "ruutuun", vaan vaihtoehdoksi jää ruutujen väliin "ajotielle" parkkeeraaminen tai läheisen seston etujätin 2h parkkis (josta tulee sakko silmän räpäyksessä, jos ylittää ajan).

Ilmeisesti nyt pitää sitten alkaa viemään sinne sestolle, enää en ikinä jätä ruudukoiden väliin.. Mukava käydä sitten työpäivän aikana parin tunnein välein siirtämässä autoa (tai pelkkää kiekkoa)..

Ei ole helppoa mullakaan.. Onneksi olen aika kärkisijoilla jonossa tuonne autopaikanomistajien eliittijoukkoon.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Muutama vuosi sitten työpaikan parkkipaikalla seisoi lähes joka päivä uuden karhea koppimopo (corsa tai polo tai joku, en enää muista) tonnarini vieressä ja joka päivä kun se oli vieressä ollut oli tonnarin kyljessä jälki. Jäljet olivat vain kylkeä peittävässä kurassa tai maalihiertymiä, jotka lähtivät vahalla pois... kunnes eräänä päivänä olikin sitten jo lommo ja maalit kasalla. Rauhallisellakin miehellä keittää joskus ja tuolloin keitti.... väänsin koppimoposta peilin irti ja laitoin peilin tuulilasille odottomaan. Pyyhkijänsulan alle tuuppasin käyntikorttini johon kirjoitin: "Maksa ovi niin minä kyllä maksan peilin."

Ei ole yhteydenottoa kuulunut, mutta eipä ole sitä autoakaan enää samalla parkkiksella näkynyt :D
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Jussi kirjoitti:Muutama vuosi sitten työpaikan parkkipaikalla seisoi lähes joka päivä uuden karhea koppimopo (corsa tai polo tai joku, en enää muista) tonnarini vieressä ja joka päivä kun se oli vieressä ollut oli tonnarin kyljessä jälki. Jäljet olivat vain kylkeä peittävässä kurassa tai maalihiertymiä, jotka lähtivät vahalla pois... kunnes eräänä päivänä olikin sitten jo lommo ja maalit kasalla. Rauhallisellakin miehellä keittää joskus ja tuolloin keitti.... väänsin koppimoposta peilin irti ja laitoin peilin tuulilasille odottomaan. Pyyhkijänsulan alle tuuppasin käyntikorttini johon kirjoitin: "Maksa ovi niin minä kyllä maksan peilin."

Ei ole yhteydenottoa kuulunut, mutta eipä ole sitä autoakaan enää samalla parkkiksella näkynyt
Ihan oikein! :lol: :lol: Tyly temppu. :P
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Jussi kirjoitti:Muutama vuosi sitten työpaikan parkkipaikalla seisoi lähes joka päivä uuden karhea koppimopo (corsa tai polo tai joku, en enää muista) tonnarini vieressä ja joka päivä kun se oli vieressä ollut oli tonnarin kyljessä jälki. Jäljet olivat vain kylkeä peittävässä kurassa tai maalihiertymiä, jotka lähtivät vahalla pois... kunnes eräänä päivänä olikin sitten jo lommo ja maalit kasalla. Rauhallisellakin miehellä keittää joskus ja tuolloin keitti.... väänsin koppimoposta peilin irti ja laitoin peilin tuulilasille odottomaan. Pyyhkijänsulan alle tuuppasin käyntikorttini johon kirjoitin: "Maksa ovi niin minä kyllä maksan peilin."

Ei ole yhteydenottoa kuulunut, mutta eipä ole sitä autoakaan enää samalla parkkiksella näkynyt :D
Oikein! :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Haha.. Aika ovela veto kyl. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Heh, kieltämättä hyvä veto. :lol:
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Ei helvetti, aivan saatanan hyvä veto :lol:
STCF #3
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2272
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

mä kerran parkkerasin jonkun firman merkityille mestoille ja siinä oli ihan reilusti vapaata ja oli perjantai iltapäivä. no ku tulin jostain optikolta sit niin eiks siinä takana ollu sen lafkan auto tiellä, aika kivaa kiusaa. no aikani soittelin torvea siinä motitustilanteessa ja ketään ei näkyny, meinaskohan ne jotta mä siinä nalkissa koko viikonlopun hiillostun.
no hätä, mä paniin vaan pakin päälle ja raakaa tuuppaamista, sinne se kärry jonnekin linkos ku leppäseiväs, oli kait vapaalla, hyvä ettei lentäny syyttömien päälle. sellaast son ku on kunnon "puskurit".
evvk
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

stara kirjoitti:mä kerran parkkerasin jonkun firman merkityille mestoille ja siinä oli ihan reilusti vapaata ja oli perjantai iltapäivä. no ku tulin jostain optikolta sit niin eiks siinä takana ollu sen lafkan auto tiellä, aika kivaa kiusaa. no aikani soittelin torvea siinä motitustilanteessa ja ketään ei näkyny, meinaskohan ne jotta mä siinä nalkissa koko viikonlopun hiillostun.
no hätä, mä paniin vaan pakin päälle ja raakaa tuuppaamista, sinne se kärry jonnekin linkos ku leppäseiväs, oli kait vapaalla, hyvä ettei lentäny syyttömien päälle. sellaast son ku on kunnon "puskurit".
evvk
Tuommoisessa tilanteessa poliisille soitto. Saa oivat sakot tien tukkimisesta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jarski
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 13:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Jussi kirjoitti:Muutama vuosi sitten työpaikan parkkipaikalla seisoi lähes joka päivä uuden karhea koppimopo (corsa tai polo tai joku, en enää muista) tonnarini vieressä ja joka päivä kun se oli vieressä ollut oli tonnarin kyljessä jälki. Jäljet olivat vain kylkeä peittävässä kurassa tai maalihiertymiä, jotka lähtivät vahalla pois... kunnes eräänä päivänä olikin sitten jo lommo ja maalit kasalla. Rauhallisellakin miehellä keittää joskus ja tuolloin keitti.... väänsin koppimoposta peilin irti ja laitoin peilin tuulilasille odottomaan. Pyyhkijänsulan alle tuuppasin käyntikorttini johon kirjoitin: "Maksa ovi niin minä kyllä maksan peilin."

Ei ole yhteydenottoa kuulunut, mutta eipä ole sitä autoakaan enää samalla parkkiksella näkynyt :D
HAHAH ihan oikein! :D :D
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Rallipolulla

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Hehe, mä omistin taannoin yhden ysi-ysin ('84) ja sillä tuli tehtyä kerran tunturirallissa hauskaa. Jouduin lähtemään seuraavalle pätkälle ja eikös siellä ollut sitten yksi Nissan Cherry rännissä (toimitsija myös). Vetoakseli oli lähtenyt irti ja sitä ne ihmeissään siinä tutki. Rännissä ei voinut ohittaa joten ajoin tupliksen puskuriin kiinni ja pukkasin cherryä jonkun 100m eteenpäin. Sitten tuli leveämpi paikka ja jätin kirsikan(marjan?) poimijat sinne mesuamaan. Sanottakkoon vielä että cherrykuski oli auton vieressä kun auto jo liikkui ;)
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Työn puolesta näkee välillä aika uskomattomia tilanteita ja varsinkin kuljettajia. Eli välillä käydään remppaamassa esim. parkkihallien liuku- ja nosto-ovia. Joutuu sit usein työn tietyssä vaiheessa pistämään ovea vähän pienemmälle, mut silti siihen yleensä jää kuormurin mentävä aukko. Mut on se kumma kun yleensä naispuoleinen tai sit vanhempi herrasmies ei uskalla ajaa siitä "pienestä" raosta, josta hurauttaa kuitenkin edellä jokin suuri esim. tonnari tai vaikka mersu. Siinä sit pitää viittilöidä käsillä et mihin suuntaan sitä rattia oikein väännetään ja huudella ei ei ei, siellä on seinä. Kerran yhdelle rouvalle annoin "kyydit" eli sanoin et pistetääs se vaihde vapaalle ja avataan ikkuna, ni mä työnnän ja ohjaan itse sen micran siitä lävestä. Ja rouva oli hyvin tyytyväinen. :) Mut usein haluavat väkisin itse kokeilla ja välillä on sit koko kylki haitarilla. Mut pitää vaan yrittää olla naama peruslukemilla ja todeta suomalaiskansalliseen tyyliin, et OHO!
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Piittaamattomuus..

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Jope kirjoitti:Jaah, eilen pääsin töistä ja kipitin saabin viereen ajaakseni kotiin.
Yllättäen kyseinen mulkvisti ei ollut myöskään jättänyt minkäänlaisia yhteystietoja.
Yllättäen mullekin oli ilmestynyt Prisman parkkiksella konepeltiin lievä painauma ja sitten kevyttä naarmua, joka ei ylety pohjamaaliin saakka.
Huomasin vasta kotona. Naarmut on varmaan tullu siitä, että joku on lepuuttanu jotain ostostaan mun pellin päällä, painaumaa en ymmärrä, eihän sellainen synny ihan helpolla 8O
Oottelen tässä jonkin aikaa, jos tulee lisää vahinkoja, viedään sit kaikki kerralla kaskosta.

Mitenkäs muuten; voiko auton käyttää vahinkotarkastajalla ja jäädä sen jälkeen stand-by, maksattaako vakuutuksesta ja menettää bonuksia tai miettiäkö puoli vuotta ja sitten hoitaa kaskolla, eli "vanheneeko" tommonen vahinko jonkun tietyn ajan kuluttua siitä, kun se on ilmoitettu :?:
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Piittaamattomuus..

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Jope kirjoitti:Mukava käydä sitten työpäivän aikana parin tunnein välein siirtämässä autoa (tai pelkkää kiekkoa)..
Teet pienestä esim. seinäkellon tai herätyskellon koneistosta ja parkkikiekosta patentin.
Asetat herätyskellon koneiston parkkikiekon taakse niin, että tökkäät sen tapin, johon viisarit kuuluvat, parkkikiekon keskikohdasta läpi.
Näin saat parkkikiekon "käyntiin" ja aina olet sallitulla paikalla :)

En ota vastuuta, jos saat sakot, mutta ideana tuo ainakin toimii :wink:

Kaverilla oli Mersussa tuo tehty niin, että kaiutin ritilän alla oli tuo kellon koneisto piilossa ja siitä kaiutinritilästä tuli läpi tuo tappi, johon tökättiin parkkikiekko.
Täytyy myöntää että hetken mietin sen tarkoitusta, että minkä takia kaiutinritilän alla on kellon koneisto kuumaliimalla kiinnitettynä :)
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Piittaamattomuus..

Viesti Kirjoittaja Jussi »

dartsiartsi kirjoitti:Mitenkäs muuten; voiko auton käyttää vahinkotarkastajalla ja jäädä sen jälkeen stand-by, maksattaako vakuutuksesta ja menettää bonuksia tai miettiäkö puoli vuotta ja sitten hoitaa kaskolla, eli "vanheneeko" tommonen vahinko jonkun tietyn ajan kuluttua siitä, kun se on ilmoitettu :?:
Viimeksi kun minä olen autoa kolhinut niin että täytyi vakuutusta käyttää (eilistä kolhua en taida jaksaa käyttää edes vahinkotarkastajalla) niin vakuutusyhtiöltä tuli sen jälkeen kun remppa oli tehty tiedustelu että haluanko maksaa heidän Scan Autolle maksaneensa summan vai vai otetaanko vakuutuksesta, mukana oli oikein laskelma bonusseuraumuksista ja siitä mitä se tulee maksamaan bonusten menetyksenä jos ottaa vakuutuksesta. Tästä on tosin aikaa toistakymmentä vuotta.

Ei varmaan kannata kauheasti miettiä koska jos systeemi toimii nykyäänkin vielä tuolla tavalla niin sillä saa mukavasti "maksuaikaa" rempalle. Jos en nyt ihan väärin muista niin vakuutusyhtiö ei perinyt mitään korkoja tms vaan kyseessä oli aivan ilmainen "maksuaika".

Tietysti itse jos etsii edukkaimman remonttipaikan niin saattaa säästää siinä, mutta toisaalta taitaa vakuutusyhtiötkin olla pistäneet korjaamot aika ahtaalle hinnoissa.

EDIT: Öh vastasinkohan mä edes kysymykseen vai runoilinko omiani :D
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Vastaa Viestiin