Korjausavunpyyntö

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Reetu

Korjausavunpyyntö

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No nyt hyvät saabistit olis pyyntö mulla , eli eräs klubilainen lahjoitti kytkinpaketin , ( josta suuri kiitos hänelle ) Nyt se pitäisi saada paikoilleen , ite en ole varma onnistuuko, siksi pyydänkin apuvoimia , talkoisiin saabin kytkimen uusimiseen.

Lämmin valoisa talli olisi , ja työkalujakin löytyy , osaavat kädet vain uupuu , kiirus asialla ei ole vaan voimme sopia sopivan ajan kohdan.

Kiitos jo etukäteen. :)
Aksu900
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Miten ois renkaanpotkijaiset Kalajoella ja samalla käytäis paiskaamassa porukalla Reijolle uusi kytkin? ;) vaikka joulun pyhien jälkeen?

Sehän on paljon hauskempaa ruuvata kytkintä kun 10 kaveria huutaa selän takana: "ei noin, ei ei! annas ko mää näytän" :lol:
Aki Peltola #1132
Reetu

Tämän vois siirtää tonne yleiseen , niin näkis ei klubilaisetkin.

EDIT: Siirretty T: Potkis
Reetu

Tuo Aksu900 .n ehdotus, on hyvä.
kf3461
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Tulee pikkasen liikaa kilsoja, ideassa mukana.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
Myrkky
luonnevammamouho

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Joensuusta liikaa matkaa työttömälle.. ei kestä persuus ajella.. valitan.. :|
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
G-mies
"Ukkomies"

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Mää oon mukana, jos olen tullut takaisin Kokkolaan vanhempien joulusapuskoita syömästä. Aksun ohjeistuksella pitäis kyllä jo onnistua, kunhan löytyy jostain sopivaa tavaraa vanhan kytkimen kynsien alle. Mites, kannattaisko samalla vaihtaa työsylinterin tiivisteet?

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Reetu

Vaihdetaan Matti kuule koko sylinteri uuteen , tuli paketissa myös semmoinenkin. :)
Aksu900
"Hölösuu"

Heh, onko se taas minä ja Matti vaihtamassa kytkintä. :lol: Lisää porukkaa vain, pidetään vaikka ne Kokkolan seudun potkijaiset samalla?

Mä kaivan tallista vaikka väkisin esille ne kytkimen väliin laitettavat pannat, mulla on joskus ollut niitä monen paksuisia, joka kytkimeen passelit.. Mutta ennen Matin remonttia ei löytynyt, ei niin mistään.

Lisäksi pitää väsätä sellainen yksinkertainen lankku-pultti - työkalu, jolla saadaan uusi asetelma puristettua.
Aki Peltola #1132
Hook
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hook »

Aksu900 kirjoitti:Lisäksi pitää väsätä sellainen yksinkertainen lankku-pultti - työkalu, jolla saadaan uusi asetelma puristettua.
Tuo onnistuu helposti auton tunkilla auton alla, eli laitoin uuden paineaselteman ja vanhan painelaakerin tunkin alle kun autoa "nostin", niin kauniisti paineasetelma puristui ja ujutin polkupyörän vaijerin ulkokuoren väliin.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Aksu900
"Hölösuu"

No kaikenlaisia tyylejä on kokeiltu kytkimen puristamiseksi. Mun mielestä kätevin on porata lankunpätkään reikä, siitä pultti läpi ja iso laatta ja mutteri päähän. Siihen vain paineasetelma väliin ja räikätään tiukalle. Ei tarvi ryömiä auton alla. ;)

Polkupyörän vaijeri on tosiaan sachs-asetelmaan tai vastaavaan passeli mutta esim. borg & beckkiin ei sovi. Siihen mulla pitäisi olla jossain ohuempi panta, 4-5mm rautalangasta.
Aki Peltola #1132
Reetu

Tuo mun asetelma on just , borg & beck.
Hook
"Hölösuu"

Aksu900 kirjoitti:No kaikenlaisia tyylejä on kokeiltu kytkimen puristamiseksi. Mun mielestä kätevin on porata lankunpätkään reikä, siitä pultti läpi ja iso laatta ja mutteri päähän. Siihen vain paineasetelma väliin ja räikätään tiukalle. Ei tarvi ryömiä auton alla. ;)

Polkupyörän vaijeri on tosiaan sachs-asetelmaan tai vastaavaan passeli mutta esim. borg & beckkiin ei sovi. Siihen mulla pitäisi olla jossain ohuempi panta, 4-5mm rautalangasta.
Oman kokemukseni mukaan (4 autoon tehneenä) polkupyörän vaijeri menee molempiin. Siis siihen jossa on 2cm välein kielekkeitä ja siihen missä pyöreä sisäkehä... Vaijeriakin voi hiukka ohentaa ottamalla muovisen suojakerroksen pois. Viimeisimmässä käytin 4mm alumiinilankaa, joka näyttäisi kestävän useamman käyttökerran :)

Ryömiminen on makuasia, kun riittää että hiukka polvistuu sen verran kun mitä normaalisti saabin oman tunkin laittaminen omaan koloonsa vaatii ja paineasetelman laittaminen "alustaksi". Ekassa remontissa käytin mainitsemaasi menetelmää pitkästä pultista, mutta huomattavasti nopeammaksi osoitautui tunkilla veivaaminen ilman pulttipyssyä, kun tein pikkuveljen saappaaseen stadikan asfaltoidulla parkkipaikalla :)

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Aksu900
"Hölösuu"

Oman kokemukseni mukaan (4 autoon tehneenä) polkupyörän vaijeri menee molempiin.
Viimeksi lauantaina todettua: borg&beckkiin menee polkupyörän vaijeri, kun laittaa sen irrallaan olevaan asetelmaan, painoi sen lyttyyn sitten millä tyylillä huvitti. Mutta autossa paikallaan olevaan asetelmaan se EI mene. Ei vaikka sen kuori. Sama on todettu ennenkin.

Enpä tiedä kumpi on nopeampi, tunkki- vai pulttimenetelmä, jotenkin mä ite kuitenki mielummin vedän räikällä sen asetelman tiukkaan(meniskö aikaa 30sec) kuin säädän tunkin kanssa. :roll: Kuten sanottu, sitäkin on koitettu. Mutta jokainen taaplaa tyylillään. Tämmöset kokemukset on tullu, pitkästi yli 10 kytkinremppaa tehneenä.
Aki Peltola #1132
Hook
"Hölösuu"

Aksu900 kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan (4 autoon tehneenä) polkupyörän vaijeri menee molempiin.
Viimeksi lauantaina todettua: borg&beckkiin menee polkupyörän vaijeri, kun laittaa sen irrallaan olevaan asetelmaan, painoi sen lyttyyn sitten millä tyylillä huvitti. Mutta autossa paikallaan olevaan asetelmaan se EI mene. Ei vaikka sen kuori. Sama on todettu ennenkin.
Tuon vaijerin sain sisään molemmissa tapauksissa vääntämällä isolla ruuvarilla jokaista paineasetelman painamaa kielekettä yksittäin ja pujottamalla vaijeria sentti/kieleke kerrallaan. Ei välttämättä paineasetelma ystävällisin konsti, mutta toimii varsinkin jos apureita lähettyvillä :lol: Samoin muutaman kerran autoja purkaessa on tullut käytettyä pelkästään 3 sorkkarautaa ilman mitään vietereitä pujottelematta. Varmasti yksi nopeimmista keinosta :lol:

Hook
Vastaa Viestiin