Pieni varoitus katsatuksesta!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Saab93
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 16:25
Paikkakunta: Järvenpää

Pieni varoitus katsatuksesta!

Viesti Kirjoittaja Saab93 »

http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=14829.0

Itse olen kyl aina saanut asiallista palvelua kun olen autoa katsastanut.
Saab 93 205Hp Jenkkimalli!!!!!
*MYYNNISSÄ*
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Tekevälle sitä sattuu kaikenlaista.Ihmisiähän nekin on niinku mekin.Entäs ne omat mokat töissä :oops:
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Auts, siinä meni auto pajalle.

Mä olen aina itse istunut kyydissä kun inssi lähtee ajelulle, ettei tule kiusausta kepitellä.

Aikoinaan katsastin Civic jossa oli se kuminauhamainen automaatti. Inssi yritti lähtee rullilta OD vaihde päälllä (ko vaihdetta käytetään vain yli 80 vauhdissa). Kattelin vierestä ja toivoin että laukeis siihen paikkaan. Olipakko kuittailla sitten ettekö tunne vaihteistoa :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Saab93
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 16:25
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Saab93 »

Niinhän se on et tekevälle sattuu. Taitaa vain olla paskan jauhantaa koko tarina! Eipä taida pahemmin olla liikkeellä 4-veto Chrysler Grand Voyanger:eita :D
Saab 93 205Hp Jenkkimalli!!!!!
*MYYNNISSÄ*
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Saab93 kirjoitti:Niinhän se on et tekevälle sattuu. Taitaa vain olla paskan jauhantaa koko tarina! Eipä taida pahemmin olla liikkeellä 4-veto Chrysler Grand Voyanger:eita :D
No sitten olen nähnyt unia kun semmoisen olen liikenteessä nähnyt , ja tuolta linkin takaa löytyväkin lienee joku haamuauto :)

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=108036
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Saab93
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 16:25
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Saab93 »

V.J.S kirjoitti:
Saab93 kirjoitti:Niinhän se on et tekevälle sattuu. Taitaa vain olla paskan jauhantaa koko tarina! Eipä taida pahemmin olla liikkeellä 4-veto Chrysler Grand Voyanger:eita :D
No sitten olen nähnyt unia kun semmoisen olen liikenteessä nähnyt , ja tuolta linkin takaa löytyväkin lienee joku haamuauto :)

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=108036
Uups menen nurkkaan häpemään :oops:
Saab 93 205Hp Jenkkimalli!!!!!
*MYYNNISSÄ*
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tuli vaan mieleeni että saakos se tomaatti olla N asennossa kun se on jarrudynamo metrissä...?
Täytyy seuraavalla kerralla mennä mukaan kabiiniin... :cry:

HAKU toiminnolla löytyi seuraavaa...

Tämmöstä löysin:

Saksalainen Zahnradfabrik (ZF) on toimittanut nelivaihteista, suorakytkennällä varustettua vaihteistoa (muistaakseni ZF 4 HP 22). Tämän tunnistaa vaihdekaaviosta "PRND321". Yhdysvalloissa on hajonnut monia vaihteistoja, koska päästömittauksen yhteydessä moottoria on käytetty kierroksilla vaihteen ollessa vapaalla. Näin ei saa tehdä ZF-vaihteistolle. Öljypumppu ei toimi N-asennossa ja kierrosten käyttö rikkoo vaihteiston. Korjaus on niin kallis, että tällaisessa tilanteessa on vaihteisto vaihdettava.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Oman tietoni mukaan e 4-vetoista autoa voi ollenkaan laittaa jarrudynamoon, se menee rikki. (kaverilla oli Audi A4 1.8T Quatro) Samat onelmat kuin ed. jutussa.....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Mun vanhaa urbo uunoa inssi kyllä polki niin paljon kun siitä irtos. Ei ollu varmaan ennen kokeillu moista. Kyllähän sitä vähän katseli pitkään mutta notta sitten kotio ajellessa mietin että samalla tavallahan tuo ajo jatkui, kuin itse hyppäsin rattiin 8O
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

9000CD23T kirjoitti:Tuli vaan mieleeni että saakos se tomaatti olla N asennossa kun se on jarrudynamo metrissä...?
Täytyy seuraavalla kerralla mennä mukaan kabiiniin... :cry:

HAKU toiminnolla löytyi seuraavaa...

Tämmöstä löysin:

Saksalainen Zahnradfabrik (ZF) on toimittanut nelivaihteista, suorakytkennällä varustettua vaihteistoa (muistaakseni ZF 4 HP 22). Tämän tunnistaa vaihdekaaviosta "PRND321". Yhdysvalloissa on hajonnut monia vaihteistoja, koska päästömittauksen yhteydessä moottoria on käytetty kierroksilla vaihteen ollessa vapaalla. Näin ei saa tehdä ZF-vaihteistolle. Öljypumppu ei toimi N-asennossa ja kierrosten käyttö rikkoo vaihteiston. Korjaus on niin kallis, että tällaisessa tilanteessa on vaihteisto vaihdettava.
Mitenkähän tuo päästömittaus toimitetaan jos sitä ei kerran N:llä saa käyttää kierroksilla. D:llä ja pidätetään jarrulla? Pitäis nimittäin kohta katsastaa...
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Jollakin katsastusasemlalla oli sellainen kansio mihin on kerätty tietoa nelivetosten jarrutestistä. Mallikohtaset tiedot mitä saa tehdä ja mitä ei. Tosin tuntuu sltä, et useimmat jättää vallan jarruttamatta, haverien pelossa.
BMW 320dA Coupe LCI
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Eihän se kivalta tunnu kun auto hajoaa, mutta tuskin tuotakaan on tahallisesti menty rikkomaan.
Tässäkin oli ilmeisesti aiottu korvata aiheutettu vahinko.

Ihmetyttää hieman tämä nykyinen meininki, kun aina jos homma ei mene niin kuin olisi toivonut,
niin mustamaalataan välittömästi koko firma ja mielellään julkisesti kaikkien mahdollisten välineiden avulla.

Joskus näin jossain paikassa pienen julisteen, jossa luki jotain tyyliin:
"Jos et pitänyt palvelusta, kerro se meille.
Jos taas pidit, kerro se ystävillesi!"
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

8O Aika rajua toimintaa...
Onneks ei oo mitään tollasta tapahtunu vaikkakin välillä on ollu pieniä ongelmia katsastussetien kanssa :P
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Saab.96 kirjoitti:Oman tietoni mukaan e 4-vetoista autoa voi ollenkaan laittaa jarrudynamoon, se menee rikki. (kaverilla oli Audi A4 1.8T Quatro) Samat onelmat kuin ed. jutussa.....
Sellaisia voi, joissa saa navat vapautettua. Vanhemmissa maastureissa se on tehtävä auton ulkopuoleltakäsin napojen vipuja tai muuta mekanismia kääntämällä. Parempi helpompi versio on sellainen, joka toimii samalla, kun kytketään nelikko päälle. Esim. isäukon SsangYong Musso maasturissa nelikon valintanuppi vapauttaa navat, kun mennään 2D asentoon, eli takavedolle.

Jatkuvat nelivedot on sitten omalukunsa tai ja nämä awd:t :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Mertmi kirjoitti:
Saab.96 kirjoitti:Oman tietoni mukaan e 4-vetoista autoa voi ollenkaan laittaa jarrudynamoon, se menee rikki. (kaverilla oli Audi A4 1.8T Quatro) Samat onelmat kuin ed. jutussa.....
Sellaisia voi, joissa saa navat vapautettua. Vanhemmissa maastureissa se on tehtävä auton ulkopuoleltakäsin napojen vipuja tai muuta mekanismia kääntämällä. Parempi helpompi versio on sellainen, joka toimii samalla, kun kytketään nelikko päälle. Esim. isäukon SsangYong Musso maasturissa nelikon valintanuppi vapauttaa navat, kun mennään 2D asentoon, eli takavedolle.

Jatkuvat nelivedot on sitten omalukunsa tai ja nämä awd:t :)
Niipä niissä ei ole noita mainitsemiasi "napalukkoja"!! On tuo dynottaminen sillon hiukka vaikeaa. Vaikka olen kuullut että jossain on olemassa dyno joka ´mittaa etu ja takapään samanaikaisesti...???
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Vastaa Viestiin