Pieni varoitus katsatuksesta!
Pieni varoitus katsatuksesta!
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=14829.0
Itse olen kyl aina saanut asiallista palvelua kun olen autoa katsastanut.
Itse olen kyl aina saanut asiallista palvelua kun olen autoa katsastanut.
Saab 93 205Hp Jenkkimalli!!!!!
*MYYNNISSÄ*
*MYYNNISSÄ*
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Auts, siinä meni auto pajalle.
Mä olen aina itse istunut kyydissä kun inssi lähtee ajelulle, ettei tule kiusausta kepitellä.
Aikoinaan katsastin Civic jossa oli se kuminauhamainen automaatti. Inssi yritti lähtee rullilta OD vaihde päälllä (ko vaihdetta käytetään vain yli 80 vauhdissa). Kattelin vierestä ja toivoin että laukeis siihen paikkaan. Olipakko kuittailla sitten ettekö tunne vaihteistoa![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mä olen aina itse istunut kyydissä kun inssi lähtee ajelulle, ettei tule kiusausta kepitellä.
Aikoinaan katsastin Civic jossa oli se kuminauhamainen automaatti. Inssi yritti lähtee rullilta OD vaihde päälllä (ko vaihdetta käytetään vain yli 80 vauhdissa). Kattelin vierestä ja toivoin että laukeis siihen paikkaan. Olipakko kuittailla sitten ettekö tunne vaihteistoa
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No sitten olen nähnyt unia kun semmoisen olen liikenteessä nähnyt , ja tuolta linkin takaa löytyväkin lienee joku haamuautoSaab93 kirjoitti:Niinhän se on et tekevälle sattuu. Taitaa vain olla paskan jauhantaa koko tarina! Eipä taida pahemmin olla liikkeellä 4-veto Chrysler Grand Voyanger:eita
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=108036
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Uups menen nurkkaan häpemäänV.J.S kirjoitti:No sitten olen nähnyt unia kun semmoisen olen liikenteessä nähnyt , ja tuolta linkin takaa löytyväkin lienee joku haamuautoSaab93 kirjoitti:Niinhän se on et tekevälle sattuu. Taitaa vain olla paskan jauhantaa koko tarina! Eipä taida pahemmin olla liikkeellä 4-veto Chrysler Grand Voyanger:eita![]()
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=108036
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Saab 93 205Hp Jenkkimalli!!!!!
*MYYNNISSÄ*
*MYYNNISSÄ*
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tuli vaan mieleeni että saakos se tomaatti olla N asennossa kun se on jarrudynamo metrissä...?
Täytyy seuraavalla kerralla mennä mukaan kabiiniin...![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
HAKU toiminnolla löytyi seuraavaa...
Tämmöstä löysin:
Saksalainen Zahnradfabrik (ZF) on toimittanut nelivaihteista, suorakytkennällä varustettua vaihteistoa (muistaakseni ZF 4 HP 22). Tämän tunnistaa vaihdekaaviosta "PRND321". Yhdysvalloissa on hajonnut monia vaihteistoja, koska päästömittauksen yhteydessä moottoria on käytetty kierroksilla vaihteen ollessa vapaalla. Näin ei saa tehdä ZF-vaihteistolle. Öljypumppu ei toimi N-asennossa ja kierrosten käyttö rikkoo vaihteiston. Korjaus on niin kallis, että tällaisessa tilanteessa on vaihteisto vaihdettava.
Täytyy seuraavalla kerralla mennä mukaan kabiiniin...
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
HAKU toiminnolla löytyi seuraavaa...
Tämmöstä löysin:
Saksalainen Zahnradfabrik (ZF) on toimittanut nelivaihteista, suorakytkennällä varustettua vaihteistoa (muistaakseni ZF 4 HP 22). Tämän tunnistaa vaihdekaaviosta "PRND321". Yhdysvalloissa on hajonnut monia vaihteistoja, koska päästömittauksen yhteydessä moottoria on käytetty kierroksilla vaihteen ollessa vapaalla. Näin ei saa tehdä ZF-vaihteistolle. Öljypumppu ei toimi N-asennossa ja kierrosten käyttö rikkoo vaihteiston. Korjaus on niin kallis, että tällaisessa tilanteessa on vaihteisto vaihdettava.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Oman tietoni mukaan e 4-vetoista autoa voi ollenkaan laittaa jarrudynamoon, se menee rikki. (kaverilla oli Audi A4 1.8T Quatro) Samat onelmat kuin ed. jutussa.....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Mun vanhaa urbo uunoa inssi kyllä polki niin paljon kun siitä irtos. Ei ollu varmaan ennen kokeillu moista. Kyllähän sitä vähän katseli pitkään mutta notta sitten kotio ajellessa mietin että samalla tavallahan tuo ajo jatkui, kuin itse hyppäsin rattiin ![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Mitenkähän tuo päästömittaus toimitetaan jos sitä ei kerran N:llä saa käyttää kierroksilla. D:llä ja pidätetään jarrulla? Pitäis nimittäin kohta katsastaa...9000CD23T kirjoitti:Tuli vaan mieleeni että saakos se tomaatti olla N asennossa kun se on jarrudynamo metrissä...?
Täytyy seuraavalla kerralla mennä mukaan kabiiniin...
HAKU toiminnolla löytyi seuraavaa...
Tämmöstä löysin:
Saksalainen Zahnradfabrik (ZF) on toimittanut nelivaihteista, suorakytkennällä varustettua vaihteistoa (muistaakseni ZF 4 HP 22). Tämän tunnistaa vaihdekaaviosta "PRND321". Yhdysvalloissa on hajonnut monia vaihteistoja, koska päästömittauksen yhteydessä moottoria on käytetty kierroksilla vaihteen ollessa vapaalla. Näin ei saa tehdä ZF-vaihteistolle. Öljypumppu ei toimi N-asennossa ja kierrosten käyttö rikkoo vaihteiston. Korjaus on niin kallis, että tällaisessa tilanteessa on vaihteisto vaihdettava.
Eihän se kivalta tunnu kun auto hajoaa, mutta tuskin tuotakaan on tahallisesti menty rikkomaan.
Tässäkin oli ilmeisesti aiottu korvata aiheutettu vahinko.
Ihmetyttää hieman tämä nykyinen meininki, kun aina jos homma ei mene niin kuin olisi toivonut,
niin mustamaalataan välittömästi koko firma ja mielellään julkisesti kaikkien mahdollisten välineiden avulla.
Joskus näin jossain paikassa pienen julisteen, jossa luki jotain tyyliin:
"Jos et pitänyt palvelusta, kerro se meille.
Jos taas pidit, kerro se ystävillesi!"
Tässäkin oli ilmeisesti aiottu korvata aiheutettu vahinko.
Ihmetyttää hieman tämä nykyinen meininki, kun aina jos homma ei mene niin kuin olisi toivonut,
niin mustamaalataan välittömästi koko firma ja mielellään julkisesti kaikkien mahdollisten välineiden avulla.
Joskus näin jossain paikassa pienen julisteen, jossa luki jotain tyyliin:
"Jos et pitänyt palvelusta, kerro se meille.
Jos taas pidit, kerro se ystävillesi!"
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Sellaisia voi, joissa saa navat vapautettua. Vanhemmissa maastureissa se on tehtävä auton ulkopuoleltakäsin napojen vipuja tai muuta mekanismia kääntämällä. Parempi helpompi versio on sellainen, joka toimii samalla, kun kytketään nelikko päälle. Esim. isäukon SsangYong Musso maasturissa nelikon valintanuppi vapauttaa navat, kun mennään 2D asentoon, eli takavedolle.Saab.96 kirjoitti:Oman tietoni mukaan e 4-vetoista autoa voi ollenkaan laittaa jarrudynamoon, se menee rikki. (kaverilla oli Audi A4 1.8T Quatro) Samat onelmat kuin ed. jutussa.....
Jatkuvat nelivedot on sitten omalukunsa tai ja nämä awd:t
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Niipä niissä ei ole noita mainitsemiasi "napalukkoja"!! On tuo dynottaminen sillon hiukka vaikeaa. Vaikka olen kuullut että jossain on olemassa dyno joka ´mittaa etu ja takapään samanaikaisesti...???Mertmi kirjoitti:Sellaisia voi, joissa saa navat vapautettua. Vanhemmissa maastureissa se on tehtävä auton ulkopuoleltakäsin napojen vipuja tai muuta mekanismia kääntämällä. Parempi helpompi versio on sellainen, joka toimii samalla, kun kytketään nelikko päälle. Esim. isäukon SsangYong Musso maasturissa nelikon valintanuppi vapauttaa navat, kun mennään 2D asentoon, eli takavedolle.Saab.96 kirjoitti:Oman tietoni mukaan e 4-vetoista autoa voi ollenkaan laittaa jarrudynamoon, se menee rikki. (kaverilla oli Audi A4 1.8T Quatro) Samat onelmat kuin ed. jutussa.....
Jatkuvat nelivedot on sitten omalukunsa tai ja nämä awd:t
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.