9-5 Wagon vs. V70

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

9-5 Wagon vs. V70

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Tuttava on vaihtamassa A4 farkkua uuteen ja on kuulemma kova volvo kuume.. olen kovasti yrittänyt kääntää kyseistä henkilöä saabistiksi ja hän jo lupautui menemään koeajolle painostuksesta :D

Kertokaas nyt mitä hyviä puolia ysivitosessa on verrattuna V70? Jollain pitäisi nyt saada kaveri meidän remmiin :D
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Hirschman
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 18:56
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Hirschman »

Yksi selkeä peruste Saabin valinnalle on kääntösäde ja ketteryys.
Saab pesee siinä Volvon 6-0 ja Volvo on melkoisen kankea peli
kaupungissa :roll: . TM:n vertailussa Saabilla oli muistakseni lähes metrin pienempi kääntöympyrä. Ainakin itselle toi merkkaa aika paljon, kun saa olla vääntämässä autoa pienempiin koloihin. Muut voi listata sitten lisää, sillä niitähän riittää :lol: .
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

V70 ei taksikuskit paljoa ole kehuneet, ysifemmoja taas ei ole paljoa taksissa. Pomo kirosi ja noitui volvon heikkoa laatua, mutta vaihtoi sen relluun. Toivottavasti julgubben kontista tulee tänä jouluna uudempi Saab ton tonnarin rinnalle :wink:
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

9-5 wagon on ainakin miun mielestä nätimpi ku se volvo
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itte en kumpaakaan oo koskaan omistanu, mutta 9-5 on selkeämpi kojelauta ja kaikki namikat on käden yltämän päässä (ei tarvi kurotella). Hyvät istuimet, on myös Olvossa mutta Saabissa oli jotenkin parempi perstuntuma. Parempi alusta ja tehokkaampi moottori norm. käyttöalueella (oma mielipide, koeajamani 9-5 wagon oli urh. alustalla ja 2,3t-moottorilla). Ja aivan ehdoton on tää cargo-mitkälie takakontin lattiassa ja hattuhyllyn levy on helppo käyttää.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Teknisiin & käytössä tuleviin eroihin en lähde faktojen puutteessa kommentoimaan, mutta "makuasiana" yksi asia Saabin puolesta jota ainakaan minä en väheksy on se, että joka toisen omakoti- tai rivitalon pihalta EI löydy samanlaista. Noita V70 Volvoja tuntuu olevan joka nurkalla...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

9-5:sta en oikein osaa sanoa mitään kun en ole ajanut vielä yhdelläkään enkä ollut edes kyydissä. Paitsi että se on huomattavasti persoonallisemman näköinen eikä kahdesta legosta muotoiltu niinkuin volvo yleensä on.
Mutta tuossa jokin aika sitten ajoin vm.-01 V70:llä pitemmän pätkän. Ja täytyy sanoa että se oli kyllä pettymys. Omalla autolla oli sillä hetkellä ajettu samanverran kuin tuolla volvolla, eli n.187 tkm.

Moottori oli varsin puhditon(2.5D) ja sitä sai kierrättää kuin vanhaa corollaa.
Penkit sinänsä ihan hyvät, tosin muistuttavat enemmän tv-tuolia kuin autonistuinta.
Kuten ylempänä tuli jo puheeksi, niin V70 ON kankea auto.
Ergonomia minusta huomattavasti huonompaa kuin vanhassa Saabissa.
Jos minulta kysytään niin perusvolvo on edelleen maailman nopein traktori ja en voi käsittää mikä ihmisiä niin helkkaristi volvossa viehättää?
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

V.J.S kirjoitti:Teknisiin & käytössä tuleviin eroihin en lähde faktojen puutteessa kommentoimaan, mutta "makuasiana" yksi asia Saabin puolesta jota ainakaan minä en väheksy on se, että joka toisen omakoti- tai rivitalon pihalta EI löydy samanlaista. Noita V70 Volvoja tuntuu olevan joka nurkalla...
JUURI NÄIN!
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

En oo juur yota volvoo kokeilu, mut melko uut volvoo oon ajanu ja 01 9-5 aeroo oon ajanu ja sit ei aero wagonii. omasta mielestäni suurin ero oli teho sijainti. Volvossa se tuntu olevan simmonen juttu et kaikes ajos keirrokset oli yli tai ali sen sopivan kierrosalueen mis teho oli sen sai hakemalla hakee sen tehon sieltä, sai aina vaihtaa ihmeellisiin aikoihin et sai tehoo ku iski vaihteen pääl. Saabissa tuntu et aina tehoo oli kaikilla kierroksilla sopivasti, etenki aerossa.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
jehhe
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 19:49
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja jehhe »

Olen itse liian saabisti puolueettomasti kommentoidakseni asiasta, mutta jos rekisteröidyt Tuulilasin sivuille ja etsit testit joissa on 9-5 mukana niin ehkä arvoitus ratkeaa. (Arvoitus. Missä testissä Volvo voitti Saabin?)

Voit lukea myös samansuuntaiset testitulokset TM:stä
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

jehhe kirjoitti:Arvoitus. Missä testissä Volvo voitti Saabin?
Isojen tehokkaiden autojen testissä, olikos se joku 2000 vai 2001 numero. Testissä oli kuiten 9-5 Aero, kakkoseksi taisi tulla melkein kaksi kertaa maksava Bmw jne...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
vesil
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vesil »

Pakkohan tähän on laittaa kommentti, kun kesällä tein juuri tälläistä pohdintaa :D

Mun valinnassa oli kolmantena pyöränä lisäksi Audi A6 Avant. Kohteena oli käytetyt bensiinikoneiset yksilöt. Hintana max 35k€. Käytettynä Saab oli kaiken houkuttelevin, koska tuolla rahalla sain selvästi uusimman auton. Arvo siis putoaa selvästi kilpailijoita nopeammin. :evil:

Muuten erot eivät lyhyillä koeajoilla tuntuneet kovin suurilta, vaikka jokaisella on selvästi omaakin luonnetta. Audia ajoin 1,8t koneella (veltto quattrossa....) ja Volvoa 2,5t:llä. Hiljaisia, tukevia ja hyvin varusteltuja kaikki. Kaikista kolmesta merkistä on perhepiirissä kokemuksia, mutta itsellä on ollut aikaisemmin vain yksi hollanin Volvo, joten aikaisempaa rasitetta/sidostakaan mihinkään merkkiin ei ollut.

Yksi peruste oli korjaamopalvelut pääkaupunkiseudulla. Volvoja on myyty niin paljon, että Bilian kapasiteetti ei tunnu riittävän ja Stockmann auton huollosta en ole juuri hyvää kuullut. Länsiauton kokemukset eivät kyllä enää mairittele :oops: , joten kokeillaanpa Konalan Laakkosta seuraavana. Ja korjaamoa Volvon kanssa olisi todennäköisesti tarvittua Saabia enemmän. Sen verran niissä kuuluu olevan mm. alusta- ja sähkövikoja (2001 mallit ainakin).

Saabilla ja Audilla on myös hyvät web-keskustelut. Volvoilijoiden keskustelun taso näytti olevan niin ja näin. :lol:

Kannattaa kaivaa esiin TM 1/2001: 9-5 2,3t Wagon "Tasaisen Kiitettävä" ***** 9,0 /V70 2,5t "Moderni kartano" **** 8,6. Päinvastaisia mielipiteitäkin tuntuu olevan - Ostin käytetyn 9-5:n Biliasta....
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

Vulvilla on liikenteessä 'kaahari' maine. Vulvat ovat - kuten jo aiemmin todettiin - liian yleisiä. Naapuria on enää huono vulvalla hämmästyttää, kun tällä jo on samanlainen. Parkkipaikalla ( esim. marketit ) autoa on vaikea löytää 50:n samanlaisen joukosta :twisted:
#2172
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Nii-in... ehkä nämä vois jotenkin yhdistää... Tutut tuolla turun suunnalla omistivat n.4 vuoden ajan peugeot 406 2.0:n... isäntä ajoi tuon neljän vuoden aikana 330tkm... auto toimi moitteettomasti. Vaihtoivat tuossa reilu vuosis sitten Volvo V70 75v juhlamalliin... ja maantiellä se on jotain ihan muuta kuin pösöö... volvo hakee jatkuvasti ja sitä joutuu ohjaamaan johonkin suuntaan alati, seuraava auto kuulemma ei ole volvo.
No joo... sitten lisää mietittävää. jokunen vuosis sitten autokoulun opettajani totesi minulle näin (omistaa saab 900ng:n)... hän on ajanut tasan yhtä autoa jota voi verrata Saabin kanssa ajo-ominaisuuksissa...peugeot 406. Eli... tuskin se volvo maantiellä sitä saabia hakkaa. (itse 406:lla ja 607:lla (ei omia autoja) ajaneena voin kyllä niiden ajo-ominaisuuksia kehua... tonnari aero ois keväällä sitten omissa suunnitelmissa. :lol:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

OT: Money For Nothing: Taidat olla Dire Straits fani, nicki ja maili viittaa kovasti siihen. Hyvä maku :wink:
BMW 320dA Coupe LCI
Vastaa Viestiin