Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
jamppa74
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: To Elo 24, 2006 16:02
Paikkakunta: Merimasku

Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja jamppa74 »

Hei kaikki, alla loistava esimerkki huonosta asiakaspalvelusta johon törmäsin tänään asioidessani Turun Metro-Auton huollossa. Kannattaa lukaista läpi, jokainen toki muodostaa omat mielipiteensä, mutta itse tulen jatkossa välttämään Turun Metro-Autoa!

Varasin viime viikolla kakkosautollemme huollon Turun Metro-Autosta täksi aamuksi klo 7.30. Sovimme vielä erikseen, että auto otetaan aamulla ensimmäisenä työn alle, sillä tarkoitukseni oli odotella työn valmistumista, arvioitu työnkesto oli 2 tuntia. Soitin Metro-Autoon vielä edellispäivänä varmistaakseni, että huoltoaika oli varmasti aamun ensimmäinen ja näin minulle edelleen vakuuteltiin.

Tänään aamulla vein auton ajoissa klo 7.20 Metro-Autoon ja kävimme huoltoneuvojan kanssa huollossa tehtävät työt läpi ja sovimme, että tulen kahden tunnin päästä noutamaan autoa huollettuna. Klo 9.22 puhelimeni soi ja ennen kuin vastasin puheluun ehdin ajatella, että hienoa auto on valmis jo etuajasssa. Mitä vielä, huollon työnjohtaja? soitti ja ilmoitti, että eilen on toinen auto jäänyt kesken ja saavat autoni vasta iltapäivällä työn alle.... Tässä vaiheessa verenpaine pomppasi sekunneissa parin sadan paremmalle puolelle ja pari perkelettäkin taisi suusta tulla! Käsittämätöntä juurihan olimme kaksi tuntia sitten sopineet, että auto on tähän aikaan valmis! Miksi ihmeessä kukaan ei vaivautunut aamulla sanomaan, että hommat on levällään ja sovitut ajat eivät pidä alkuunkaan!?!

Hyvityksenä mokastaan työnjohtaja yritti järjestää sijaisautoa, mutta siitä ei vain tässä kohtaa ollut apua, koska olimme aikatauluttaneet viimeiset lomapäivät sen verran piukkaan, että tästä olisi aiheutunut meille kohtuutonta vaivaa ja edestakaista ajelua Turun ja Merimaskun välillä. Enkä toisaalta enää olisi uskaltanut jättää autoani Metro-Autoon huollettavaksikaan, sillä jos työnjohto on tämän tasoista, itse huoltotyö ei ainakaan parempaa voi olla.

Näin siis vietin toiseksi viimeisen kesälomapäiväni aamun, heräämällä turhan takia klo 6.00 aamulla, ajamalla 65km turhaan sekä harhailemalla kaksi tuntia Turun kaduilla odotellessa olemattoman huollon valmistumista!

Tätä tarinaa saa jakaa vapaasti eteenpäin, jotta ihmiset voivat valita luotettavimman ja asiantuntevimman huoltopaikan autolleen, omalla kohdallani se ei ole Turun Metro-Auto!

#MetroAuto #Turku #Itäharju #Huolto
Viimeksi muokannut jamppa74, Pe Elo 30, 2013 08:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Toivottavasti kaikki hoitamasi asiat sujuvat kaikissa eri toimialojen paikoissa aina ilman murheita, koska jos jokaisesta vahingosta ja erheestä pitää kaikkien alkaa boikotoimaan kyseistä paikkaa niin sulla loppuu paikat tässä maassa. Ymmärrän kyllä, että olet vielä varmistellut ajankohtaa yms, mutta yllätyksiä valitettavasti tulee eteen, sairastumisia, edellisen työn viivästymisiä ym. Viestistäsi saa myös käsityksen, että tätä pitää jakaa facea ja twitteriä myöten? Menee vähän jo liidelin porkkanamainoksen puolelle ;) Palaute on aina hyvä antaa ja kumma kyllä, positiivinen palaute jää 90% tapauksissa antamatta.

Räpelletty mobiilisti...
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja torque »

Kerran tuolla joutunut asioimaan huollon kanssa noin 2 vuotta sitten.
Tämä asionti oli välttämätön kun saabi jätti välille mökkireissun paluumatkalla ja sovimme hinurin kanssa että tuonne.
Oli Su ip kun auto vietiin metro-autoon. Maanantaiaamuna soitin huoltoon ja kysyin milloin
auton saa työn alle. Ei aivan tarkkaa aikaa voinut luvata mutta sanoiko että päivän aikana.
Muutaman tunnin kuluttua tuli soitto ja diagnoosi. Varaosaa ei ollut varastossa joten piti tilata.
OEM vai tarvike? Hinnan ja toimitusnopeuden takia valitsin tarvikkeen.
Ti ip tuli tekstari että auto valmis. Noudin sen sitten Ke aamu.
Hinta oli tietty kalliinpuoleinen niin kuin merkkihuoltoon kuuluu.
Olisi ehkä tuo huoltokuvaus&maksutapahtuma voinut sujua hieman joustavammin,
taisi olla jotain paperin siirtoa luukulta toiselle silloin.
Eli tähän huoltokäyntiin ei ollut aihetta valittaa pahemmin, kivuttomastihan tuo sujui vrt että että auto jäi välille perhe+kamppeet mukana.
Viimeksi muokannut torque, To Elo 29, 2013 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
jamppa74
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: To Elo 24, 2006 16:02
Paikkakunta: Merimasku

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja jamppa74 »

Itse olen sitä mieltä, että tänä päivänä kenenkään ei tarvitse huonoa palvelua sietää, varsinkaan näillä merkkiliikkeiden ryöstöhinnoilla. Itse tulen mielipiteeni jatkossakin sanomaan, jos se jotakuta ei miellytä, aina voi jättää lukematta ;)

Hyvääkin palvelua mainostan mielelläni, tarkoituksena ei ole "mainostaa" vain negatiivisia asioita. Hyvästä palvelusta voin mainita Autosähköhuolto M. Takalan Nokialla. Hyvää työtä ja ystävällistä palvelua aina :) Toisena hyvänä esimerkkinä voi mainita Raision Vehon, joka tuli aikoinaan Mersun kanssa turhankin tutuksi, mutta palvelu oli aina niin hyvää ettei tonnin huoltolaskukaan harmittanut.
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja tosu »

Näin saman kylän miehenä, ja toisaalta lähes 30 vuotta Metro-Auton (aikoinaan Turun Autokauppa) palveluksia korjauksissa ja yli 10 vuotta autojen huolloissa käyttäneenä haluaisin myös kommentoida. Palvelun hinta siellä on korkea, mutta muuten ei ole valittamista, se on mielestäni täälläpäin kuitenkin ainoa paikka jossa Saabeista on tietoa. Tämän takia en ainakaan itse aio ruveta paikkaa boikotoimaan, eikä siihen Saabin verkoston nykytilanteessa ole juuri mahdollisuuttakaan. Eikä taida uusia yrittäjiä paljon Saabin huolto ja korjaushommat kiinnostaa kun autokanta laskee koko ajan eikä uusia myydä eikä valmisteta.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Jamppa74, missä kohtaa olisi mielestäsi pitänyt lopettaa lukeminen kun esim otsikko ei kerro negatiivisuudesta mitään ;) Kaikenlainen palaute on hyvää, eihän palvelun tasoa ja huolellisuutta voida muuten parantaa. Ja tottakai saa haukkua palvelua jos siltä tuntuu ja omalle kohdalle on niin käynyt. Mieleenikään ei tulisi kuitenkaan alkaa vauhkoamaan kansalaisaloitteen tyyppistä joukkovalitusta yhden huonon kokemuksesi perusteella ;) Itse olen saanut ennen ja nyt pääasiassa hyvää palvelua.

Räpelletty mobiilisti...
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Onhan tuossa aika pahasti mokattu, mutta eihän kaikki aina mene kun Strömsössä. Harmittaisi tuo ketä tahansa ihan tuelta ja varsinkin, jos itse ei koskaan mokaa mitään, niin tällaiset tapaukset on aivan sietämättömiä. Sen ymmärrän, että asiaks ei itse enää mene uudestaan, mutta että kaikki pyydetään mukaan "kivittänään" on vähän ylimitoitettua. Itse pyrin välttään yllätysmomentteja sisältävien asioiden järjestämistä kiireisen pakottavan menon eteen. Ymmärsin, että ihan normi huollosta oli kysymys, mutta silti.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja f-19 »

mikaels kirjoitti:Onhan tuossa aika pahasti mokattu, mutta eihän kaikki aina mene kun Strömsössä. Harmittaisi tuo ketä tahansa ihan tuelta ja varsinkin, jos itse ei koskaan mokaa mitään, niin tällaiset tapaukset on aivan sietämättömiä. Sen ymmärrän, että asiaks ei itse enää mene uudestaan, mutta että kaikki pyydetään mukaan "kivittänään" on vähän ylimitoitettua. Itse pyrin välttään yllätysmomentteja sisältävien asioiden järjestämistä kiireisen pakottavan menon eteen. Ymmärsin, että ihan normi huollosta oli kysymys, mutta silti.
Aamen! Moka mikä moka vaikka oli viimeisen asti koitettu varmistaa että auto pääsee heti työn alle. Mutta saattoi olla että kesken jääneellä oli vielä painavampi syy olla pian valmis?

En tosiaan itsekään tuota kannata tippaakaan että alettaisiin julkisesti kivittämään liikettä (mihin siis nuo hashtagit vähän viittaavat, ja toivottavasti ne eivät ole tännekin leviämässä, itsellä nousee karvat pystyyn kun niitä näkee, etenkin paikassa jossa eivät toimi kuten tarkoitus).
Joakim
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 20:00

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja Joakim »

Oman kohta kymmenen vuotta vanhan saappini olen huollattanut aina Länsiautossa Raisiossa. Eli Metroautolle löytyy kyllä onneksi vielä merkkiliikkeen kaltainen vaihtoehtokin.

Virallinenhan tuo ei tosiaan ole enää, mutta ottavat ilomielin saapit vastaan (ainakin näin oli vielä maaliskuussa). Palvelu on loistavaa ollut jokaisella kerralla ja hinnat ihan normaalia ketjukorjaamo tasoa. Lisäksi isommista remonteista on voinut aina neuvotella hinnan suhteen. Itsellä jäänyt paikasta oikein hyvät kokemukset ja aion viedä auton sinne jatkossakin.

Juu, en ole siellä töissä, eikä kukaan tuttunikaan. Älkää nyt hirttäkö, jos sanovatkin etteivät enää saappia huolla...
9-3 SS Vector 2.0t A -04
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5399
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja VKe »

No minulla on pelkästään positiivisia kokemuksia Itäharjulta.

Aikanaan 1997...2000 tuli noilla nurkilla asusteltua ja aina sain hyvää palvelua. Eli minä ainakin jaan vain positiivista palautetta.
Sininen Saab 9-3, '99
jamppa74
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: To Elo 24, 2006 16:02
Paikkakunta: Merimasku

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja jamppa74 »

f-19 kirjoitti:Moka mikä moka vaikka oli viimeisen asti koitettu varmistaa että auto pääsee heti työn alle. Mutta saattoi olla että kesken jääneellä oli vielä painavampi syy olla pian valmis?
.
Enpä tiedä kesken jääneen auton tarinaa sen tarkemmin, mutta jos edellispäivänä on tiedossa kesken jäänyt työ joka pitää seuraavana aamuna ensimmäisenä tehdä, poiketen sovituista huolloista, niin miksi ihmeessä siitä ei voi esim. soittaa edellisenä päivänä tai kertoa asiakkaalle viimeistään aamulla autoa huoltoon tuodessa!!! Sitä paitsi kovin oli tyhjän oloista Metro-Auton pihassa ja hyvin näytti kahvin juonti / paskan puhuminen luistavan huollon henkilökunnan toimesta, joten kiirettä tässä tuskin voi syyttää.
Joakim kirjoitti:Oman kohta kymmenen vuotta vanhan saappini olen huollattanut aina Länsiautossa Raisiossa. Eli Metroautolle löytyy kyllä onneksi vielä merkkiliikkeen kaltainen vaihtoehtokin.

Virallinenhan tuo ei tosiaan ole enää, mutta ottavat ilomielin saapit vastaan (ainakin näin oli vielä maaliskuussa). Palvelu on loistavaa ollut jokaisella kerralla ja hinnat ihan normaalia ketjukorjaamo tasoa. Lisäksi isommista remonteista on voinut aina neuvotella hinnan suhteen. Itsellä jäänyt paikasta oikein hyvät kokemukset ja aion viedä auton sinne jatkossakin.

Juu, en ole siellä töissä, eikä kukaan tuttunikaan. Älkää nyt hirttäkö, jos sanovatkin etteivät enää saappia huolla...
Hyvä tietää jos vielä Raisiossa huoltavat Saabeja. Siellä olen omani pääsääntöisesti hyvällä menestyksellä huollattanutkin, mutta virallista listaa katsellessani en sitten edes tullut sieltä kysyneeksi, vaan pitääpä käväistä siellä kysymässä :)

PS. Jokainen huollattakoon autonsa ihan missä lystää, vaikka sitten Metro-Autossa. Halusin vain jakaa tämän kokemuksen teille, sillä omasta mielestäni tämänpäiväinen oli erittäin ala-arvoista toimintaa PISTE

Ei mulla muuta :)
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Asiakaspalvelua joudun työssäni tekemään ja kyllä se välillä on raskasta ja itsellekin unohduksia sattuu :) Ei saisi, mutta kun tilanteet muuttuu välillä liiankin vauhdikkaasti.
Oman Saabin huollot teen nykyisin itse niin huonosta palvelusta voi takoa vain omaa päätä seinään :D

Ps. Tuo seuraava lausahdushan tässä meni vähän yli, tatti otsassa varmasti kirjoitettu ;)

"Tätä tarinaa saa ja pitää jakaa eteenpäin, jotta ihmiset voivat valita luotettavamman ja asiantuntevamme huoltopaikan autolleen kuin Turun Metro-Auto!

#MetroAuto #Turku #Itäharju #Huolto"


Räpelletty mobiilisti...
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Ei tuo keskustelun alkujuttu mielestäni nyt ihan näin vakava ole, vaikkei ole täysin onnistuttukaan. Virheitä sattuu, tietokatkoksiakin. Omat kokemukset ko. paikasta ihan ok, vaikka toki kallista on - kuten merkkikorjaamoilla on. En tämän perusteella ainakaan boikotoimaan ala! :D
jamppa74
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: To Elo 24, 2006 16:02
Paikkakunta: Merimasku

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja jamppa74 »

SA9000AB kirjoitti:tatti otsassa varmasti kirjoitettu ;)
Siitä voit olla varma ;)
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huoltokokemuksia Turun Itäharjun Metro-Autosta

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

jamppa74 kirjoitti:Tätä tarinaa saa ja pitää jakaa eteenpäin, jotta ihmiset voivat valita luotettavamman ja asiantuntevamme huoltopaikan autolleen kuin Turun Metro-Auto!
Mitenkään aloittajan kokemusta kiistämättä ja vähättelemättä jäi vähän epäselväksi mitä konkreettista kyseinen kokemus kertoi paikan asiantuntemuksesta.

Aika harvoin merkkikorjaamon palveluja tarvitsen, mutta silti lukuisia käyntejä sinne on parinkymmenen viime vuoden kuluessa ehtinyt kertyä. Omana (toki myös subjektiivisena) kokemuksena on, että palvelu on omalla kohdallani ollut ystävällistä. Itse arvostan sitä, että yli 40 vuoden yhtäjaksoinen Saab-edustus, josta suurimman osan aikaa Saab on ollut päämerkkinä siellä, tuntuu edelleen asiantuntemuksessa ja varmuudessa. Saab osataan ja tunnetaan paremmin kuin sen nykyinen prosentuaalinen osuus bisneksistä varsinaisesti edellyttäisi.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Vastaa Viestiin