Vaihdanko ATF:t pois ohjaustehostimesta
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Vaihdanko ATF:t pois ohjaustehostimesta
Mun tehostimeen on joku joskus vaihtanut ATF:t ja laitoin sitä itsekkin sinne vaihdelaatikon vaihdon takia viime talvena. Eli kysymys kuuluu vaihdanko ATF:t pois? Tuli vaan asia mieleen kun käsittelin tässä hiljan ATF:ää ja sehän on aivan sairaan kitkapitoinen öljy.
Mikä esim hydrauliöljy olis parempaa ja saatavissa 1l purkeissa? Ei sinne ainakaan VG32 voi lykätä kun se on kun siirappia ja Saabin oma öljy on kans
Paljon jäykempää kun ATF. Ja haluaisin että ohjaus pysyy notkeana jotta tiedän että autossani on tehostin.
Mikä esim hydrauliöljy olis parempaa ja saatavissa 1l purkeissa? Ei sinne ainakaan VG32 voi lykätä kun se on kun siirappia ja Saabin oma öljy on kans
Paljon jäykempää kun ATF. Ja haluaisin että ohjaus pysyy notkeana jotta tiedän että autossani on tehostin.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Mun ohjaustehostimen vikakierre alkoi ATF:llä. Käytin sitä hätätilanteessa, ettei pumppu kuivana huutaisi.
Kyllä minä vaihtaisin välittömästi ne kalliit orkkisnesteet tilalle.
Jaapekin löysi pänikän Texacon nestettä Motonetistä, ihan samaa kuin Saabin orkkis-neste.
Kyllä minä vaihtaisin välittömästi ne kalliit orkkisnesteet tilalle.
Jaapekin löysi pänikän Texacon nestettä Motonetistä, ihan samaa kuin Saabin orkkis-neste.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vaihdanko ATF:t pois ohjaustehostimesta
Jos väkisin haluat sinne väkisin varsinaista hydraulinestettä laittaa niin esim Aeroshell Fluid 4 (tai muu MIL-H-5606 mukainen) kelvannee, eikä käy tiivisteiden päälle. Oikein muita öljy-yhtiöiden hydraulinesteen nimellä myymiä aineita tuohon paikaan ei ole. Litrahinta on hyvästi alle Saabin original nesteen, mutta pienin myyntipakkaus 20 litraaSubonaattori kirjoitti:Mun tehostimeen on joku joskus vaihtanut ATF:t ja laitoin sitä itsekkin sinne vaihdelaatikon vaihdon takia viime talvena. Eli kysymys kuuluu vaihdanko ATF:t pois? Tuli vaan asia mieleen kun käsittelin tässä hiljan ATF:ää ja sehän on aivan sairaan kitkapitoinen öljy.
Mikä esim hydrauliöljy olis parempaa ja saatavissa 1l purkeissa? Ei sinne ainakaan VG32 voi lykätä kun se on kun siirappia ja Saabin oma öljy on kans
Paljon jäykempää kun ATF. Ja haluaisin että ohjaus pysyy notkeana jotta tiedän että autossani on tehostin.

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Tossa Motonetin pullossa lukee muistaakseni GM-power steering fluid, ja on käsittääkseni juuri sitä toista "sallittua" Saabin orkkiksen lisäksi. Väri on hieman eri kuin saabin pullossa (hieman vihertävää) ja hinta taisi olla aika lailla sama kuin Saabin pullolla (20E+). Koodia en muista, mutta ainäkin Vantaan Motonetista löytyy helposti öljyhyllystä, ja juuri joulun alla oli monta purkkia hyllyssä.
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
14e maksaa saabin purkki tehostimen öljyä (1l). Kirkasta hydrauliöljyä. Ohjekirjan mukaan toinen kelvollinen on "Texaco power steering fluid", mutta GM:n Saginaw-hammastankohan siellä on..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Pitäkää ne lentsikkalaadut erillään myös saabin maakulkuneuvoista, kaikki letkulaadut ei tykkää hyvää niistä. Erään kerran laittoi kyrsimään ASK-21 jarru, jossa purtsikassa on eri kumit kuin lentsikassa vaikka sama satula, joku oli laittanut MILlliä ja kaikki kumit turvoksissa sekä letku säiliöstä pääsylinterille oli kasvanit varttituumasta tuumaiseksi.
Kyllä sillon otti pattiin
Lisäksi lyijytön bensa turvottaa useimmat lekolaatuiset letkut, joten sekakäyttö ei ole turvallista.
Kyllä sillon otti pattiin



Lisäksi lyijytön bensa turvottaa useimmat lekolaatuiset letkut, joten sekakäyttö ei ole turvallista.
Noita öljyjä on erilaisia, riippuu minkä MIL-speksin mukaista se on... ja MIL-speksejäjähän löytyy muillekkin nesteille kuin lentokonenesteille.Ansis kirjoitti:Pitäkää ne lentsikkalaadut erillään myös saabin maakulkuneuvoista, kaikki letkulaadut ei tykkää hyvää niistä. Erään kerran laittoi kyrsimään ASK-21 jarru, jossa purtsikassa on eri kumit kuin lentsikassa vaikka sama satula, joku oli laittanut MILlliä ja kaikki kumit turvoksissa sekä letku säiliöstä pääsylinterille oli kasvanit varttituumasta tuumaiseksi.
Kyllä sillon otti pattiin![]()
![]()
![]()
Lisäksi lyijytön bensa turvottaa useimmat lekolaatuiset letkut, joten sekakäyttö ei ole turvallista.
Kyse on siitä minkä tyyppinen neste on kyseessä, esim tuo MIL-H-5606 on ihan tavallinen mineraaliöljypohjainen neste. Synteettisten nesteiden kanssa on syytä olla tarkkana.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Tarkkaanottaen Texaco power steering fluid 4634.jcarlson kirjoitti:14e maksaa saabin purkki tehostimen öljyä (1l). Kirkasta hydrauliöljyä. Ohjekirjan mukaan toinen kelvollinen on "Texaco power steering fluid", mutta GM:n Saginaw-hammastankohan siellä on..
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00