Ei näin Saabistit...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Saabikas

Ei näin Saabistit...

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Toivottavasti tämä ei ole yleinen trendi: Käytin perheemme kauppakassia, tonnari, leimalla 16.11 ja katsastussetä tuumasi,että vaihdappa jarrulevyjen suojakilvet. Ei muuta kuin foorumia tutkailemaan. Kysäisinpä Te Ko:lta Joensuu-Kuopio akselilta löytyisikö häneltä osia. Löytyihän nuo samoin kuin ovenkahvakin mitä kaipailin. Hän ilmoitti hinnat ja minä laitoin yhteystietoni lähettämistä varten. No kamoja ei kuulu ja minä laitan viestiä. Te Ko:lta tulee viesti 2.12 5.18pm, että hän on ollut Kuopiossa viikon ja ehtisi lähettää tavarat huomenna (perjantaina) jos vielä tarvitsisin niitä. Ilmoitan, että alkaa olemaan jo hieman kiirus, laita ihmeessä tulemaan. Joulukuun 15pvä kysyn häneltä foorumissa,että missä on mun kamat ja hän lupaa selvittää asiaa matkahuollosta samana päivänä. Eipä tullut kamoja eikä viestiä missä vika / mitä on tapahtunut. Tänäkään päivänä en kyseiseltä herralta ole saanut selitystä tai tavaroita.

No, eipä hätä tämännäköinen. Ostetaan sitten merkkiliikkestä. Laitan Hertsikan Länsi-Autoon herra Tom Hedströmille meiliä. Hän kertoo koko rundin hinnaksi 140€. Pyydän tilaamaan yhden etu- ja takakilven. Menen hakemaan ja yllätys, yllätys: kahden kilven hinta on 141 eskoa ja risat. Mitä sviddua ? Laitoit mulle meiliä aikaisemmin hinnoista ja käsittääkseni näiden pitäisi olla about 70€? No,Tomppa-setä on sitä mieltä, että joku muu on käyttänyt hänen sähköpostiaan. Hän ei ole sellaista hintaa ilmoittanut. Olin varannut koeajoon 9-5 2.0t automaatin tiistaille 28.12. Peruutan sen. Nyt perkele saa riittää ! Kävin Hertsikassa ennen joulua kysymässä osia ja samalla keskustelin myyjän kanssa 9-5:sta. Dieseli tomaattia ei löydy koeajettavaksi ja vaihtoauton arviontiin tarvitsee varata aika ? Ei mikään ihme jos ei kauppa käy ? Kusetetaan ja kaikki on niin perkeleen vaikeaa. Vaihtoauto muuten olisi ollut Zafira 2.0 DTI lastulla ja myyjän kommentti oli: ei me näitä viritettyjä. Hassua sinällään kun lukee 9-3SS saittia...

Tilanne on tällähetkellä se, että tuttu remppamies hitsasi uudet kilvet ja huomenna käyn näyttämässä konttorilla. Toivottavasti harrastajien keskuudessa säilyy tietty solidaarisuus jottei toisten elämä vaikeutuisi turhan paljon.
moksu
"Hölösuu"

Re: Ei näin Saabistit...

Viesti Kirjoittaja moksu »

Saabikas kirjoitti:Toivottavasti tämä ei ole yleinen trendi: Käytin perheemme kauppakassia, tonnari, leimalla 16.11 ja katsastussetä tuumasi,että vaihdappa jarrulevyjen suojakilvet. Ei muuta kuin foorumia tutkailemaan. Kysäisinpä Te Ko:lta Joensuu-Kuopio akselilta löytyisikö häneltä osia. Löytyihän nuo samoin kuin ovenkahvakin mitä kaipailin. Hän ilmoitti hinnat ja minä laitoin yhteystietoni lähettämistä varten. No kamoja ei kuulu ja minä laitan viestiä. Te Ko:lta tulee viesti 2.12 5.18pm, että hän on ollut Kuopiossa viikon ja ehtisi lähettää tavarat huomenna (perjantaina) jos vielä tarvitsisin niitä. Ilmoitan, että alkaa olemaan jo hieman kiirus, laita ihmeessä tulemaan. Joulukuun 15pvä kysyn häneltä foorumissa,että missä on mun kamat ja hän lupaa selvittää asiaa matkahuollosta samana päivänä. Eipä tullut kamoja eikä viestiä missä vika / mitä on tapahtunut. Tänäkään päivänä en kyseiseltä herralta ole saanut selitystä tai tavaroita.
kyselin Te Ko:lta aikaisemmin syyläriä ja pyysin kuvia kun oli luvannut niitä laittaa.
Sitten alkoi selitykset oli digikamerasta paristot loppu ym ym.
No ostin sitten uuden syylärin ja se ainakin toimii :!:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

juu te-ko:n kanssa on kaupankäynti "hiukan"(kohtuuttaman hidasta jopa) ollut hidasta mutta olen kuitenkin lopulta saanut haluamani.

edit: ilmeisesti viivästely johtuu työn takia matkustamisesta :?: :roll:
Viimeksi muokannut Mäksä, To Joulu 30, 2004 00:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW 525iA Touring Executive
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mikä tämä Te Ko oikein on?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Japso
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Japso »

lucaf kirjoitti:mikä tämä Te Ko oikein on?
Nimimerkki
Foxbody turbo
Saabikas

edit: ilmeisesti viivästely johtuu työn takia matkustamisesta :?: :roll:[/quote]

No ehkä. Mulle tulee vuodessa yli 80tkm ja n. 150 reissupäivää. Ei silti tuommoiseen hommaan yli kuukautta kulu. Tarkoitus ei ole mollata tai herjata ketään. Voisi toki ilmoittaa jos homma ei onnistu tai kestää kauan.
Gouldenwind
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

Tuolla huutonetissä on "mustalista" myyjistä joista negatiivista palutetta tullut. :( kaikki kun eivät valitettavasti ole "Reijoja")
ja ärsyttävintä mihin myös itse kohdannut Saabistienkin kanssa eli katteettomat lupaukset :evil: :evil: "-joo hei mä voisin kattoo jos meidän vaimon serkun miehen pojalla on vielä se tallella niin soitellaan...TYHMÄÄ!!!!!!!!
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Täytyy kyllä myöntää, että itsellä on tossa nopeudessa kyllä parantamisen varaa.

Ilmotin vanteet myyntiin jo kauan sitten, enkä ole vielä edes saanut niitä renkailta :oops: :oops:

Toisaalta intti "vähän" estänyt asian etenemistä...

ps. alkaa varmaan ostajalla kohta hermot kiristymään :(
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
samsikki
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Kauppa ei aina onnistu kuten toinen osapuoli haluaisi. Siitä ei pääse mihinkään. Eikä välttämättä kannata lähteä mustamaalaamaan jotain kauppiasta turhan takia, vaan yrittää sopia asiat kahden kesken.

Itse olen parikin kertaa te ko:lta ostanut osia ja molemmilla kerroilla hinnasta päästy hyvin sopuun ja tavarakin tullut tarpeeksi nopeasti. Paras keino tähän kaupankäyntii olisi vaihtaa aina puhelinnumerot ja sopia puhelimella asioista. Näin saa varmasti nopeiten yhteyden toiseen ja voi kysellä myös "kuulumisia" kanssasaabistilta.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Saabikas

Jaa ? Olisihan se hienoa kun toimisi noin. Kysyin marraskuun lopussa osia. Kyseinen herra ilmoitti saatavuudesta hintojen kera. Ilmoitin samantien yhteystietoni ja pyysin lähettämään valitsemallaan tavalla, minun kustannuksellani. Reklamoin tavaroiden viivästymisestä ensimmäisen kerran marraskuun lopussa. Ei vastausta. Toinen reklamaatio 13.12 yv:llä. Ei vastausta. Kolmas rekkula foorumin kautta 15.12, vastauksena: pitäisi olla jo perillä, tarkistan matkahuollosta. Tämän jälkeen ei mitään. Ei tavaraa ei tietoa, ei paskaakaan. Lähetin hänelle sekä foorumin, että hänen omaansa meiliin tietoni sekä useita kyselyitä tavarasta. Kauppa ei todellakaan onnistu jos ei myyjä sitä halua. Hänellä oli puhelinnumeroni ja useita e-mail osoitteita mutta ei minkäänlaista infoa missä mennään. Onhan se niin, että paskan saa pyytämättäkin.
jarska
"Aero"

Viesti Kirjoittaja jarska »

Näin yleisesti ottaen luulisi jokaisen ymmärtävän että menettää aika nopeasti uskottavuutensa tällaisessa foorumissa mikäli viilaa tahallisesti muita linssiin koko ajan...Itsellä ei kyllä ainakaan olisi pokkaa kirjoitella millään sivuilla mitään jos on ensin kusettanut toista/toisia saman foorumin käyttäjiä. Ainakaan missän clubi tapaamisissa ei uskaltais enää käydä jos harrastais ko. toimintaa...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Vastaa Viestiin