Tässä sähköpostilistalta välitetty viesti:
Tervehdys!
Ysitonninen (-89 ja turbo) kieltäytyy käynnistymästä. Startatessa auto hörähti käyntiin kuten ennenkin, mutta sammui sitten. Startti pyörittää normaalisti. Bensapumpulle tulee jännite ja starttauksen jälkeen kuulostaa pumppu pyörivän vielä sekunnin. Millä tavalla DI-kasetti oireilee ennen poksahtamista? Ja miten tuollaista autoa osaa diagnosoida pelkällä yleismittarilla?
Ongelmalliseksi homman tekee se, että olen Kärsämäellä (120 km Oulusta etelään) eikä minulla ole juuri mitään työkaluja mukana. Joten kaikki vinkit ongelman ratkaisemiseksi, varaosien saamiseksi sekä luotettavien korjaajien ja testereiden löytämiseksi otetaan kiitollisuudella vastaan.
T: Pekka "nelipultti" Valtanen
gsm: 040 5387 350
En tiedä onko apua vielä tullut, mutta laitetaan nyt varulta tänne pyynnön mukaisesti.
Matti
p.s. Jari olikin jo laittanut tuonne tonnariosastoon tämän, mutta ei liene haittaa, jos tämä täällä yleisessäkin on.
Nelipultti-Pekalle apua kaivataan
Nelipultti-Pekalle apua kaivataan
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hirsch"
Kotona ollaan. Tonnari piti tuoda Kempeleeseen perjantaina kuorma-auton lavalla, koska Kärsämäeltä ei tarvittavia osia olisi löytynyt.
Vika taitaakin olla pa-pumpussa, koska suodattimelle ei tule bensaa. Saamieni neuvojen perusteella kohdalleni sattunut äkillinen hyytyminen johtuu joko DI-kasetin, kampiakselin asentoanturin tai bensapumpun hajoamisesta. Raportoin lähemmin kunhan olen tehnyt rempan.
Kiitokset tukea ja neuvoja tarjonneille!
Vika taitaakin olla pa-pumpussa, koska suodattimelle ei tule bensaa. Saamieni neuvojen perusteella kohdalleni sattunut äkillinen hyytyminen johtuu joko DI-kasetin, kampiakselin asentoanturin tai bensapumpun hajoamisesta. Raportoin lähemmin kunhan olen tehnyt rempan.
Kiitokset tukea ja neuvoja tarjonneille!
Viimeksi muokannut Pekka Valtanen, Ke Tammi 05, 2005 15:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
-
- "Hirsch"
Tonnari on taas liikenteessä. Raportti löytyy osoitteesta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 7499#97499
Vielä kerran kiitos apua antaneille.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 7499#97499
Vielä kerran kiitos apua antaneille.
900c Combi Coupe -88