Ruiskujen sopivuus

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Ruiskujen sopivuus

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Mites on onko käykö mekaaninen ruisku elektroonisen tilalle?
Riittääkö kapasiteetti ja löytyykö mekaaniseen eri kokoisia suuttimia?

Ideana olisi vaihtaa viri mielessä i16:een i8:n tai t8:n ruisku parempien säätö mahdollisuuksien takia
Saabiton saabisti
#1470
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

Miten olis isommat suuttimet sähkö ruutaan,esim turbon???? Tai korkeemmat ruiskupaineet, ei taida kannattaa laittaa k jettiä sähkön tilalle.
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Enpä ole kamalampaa ideaa ennen kuullut, mites mekaanisessa on enemmän säätömahdollisuusksia? Vakio i16 ruutta menee tooodella pitkälle ilman suutinten vaihtoa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mekaanisessa ruiskussa, eli K-jetissä on vielä kaupan päälle 10% tehohukka imupuolen suuremman vastuksen takia. Määräjakajan läppä nimittäin vastustaa virtausta...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Mertmi kirjoitti:Mekaanisessa ruiskussa, eli K-jetissä on vielä kaupan päälle 10% tehohukka imupuolen suuremman vastuksen takia. Määräjakajan läppä nimittäin vastustaa virtausta...
Mutta virityshän on onnistunut kun teho ei laske enempää kuin 20% :)

Alkuperäiselle kysyjälle ehdottaisin megasquirttiin tutustumista, esim. http://megasquirt.sourceforge.net/extra/ Kustannukset satasen luokkaa, kaikki kustomoitavissa. Nuo boschin ruiskujen modaukset on aika pitkälle pelleilyä koska perstuntumalla ruuvien vääntely ja lastujen vaihtelu on vähän kyseenalaista.
saabt8
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Elo 23, 2003 19:31
Paikkakunta: Pori

Re: Ruiskujen sopivuus

Viesti Kirjoittaja saabt8 »

vuorpe kirjoitti:Mites on onko käykö mekaaninen ruisku elektroonisen tilalle?
Riittääkö kapasiteetti ja löytyykö mekaaniseen eri kokoisia suuttimia?

Ideana olisi vaihtaa viri mielessä i16:een i8:n tai t8:n ruisku parempien säätö mahdollisuuksien takia
Moikka!
Hyvin tuo tuntuu toimivan ko. kompinaatissa. Laitoin K-jetin 16v turboon ja toimi tohon 190HP tietämille mutta sitten soosi laiheni liikaa. Tosin muuttamalla määrämittarin kartiota, saa hiukan parannusta asiaan. Mutta ei se parempi ainakaan ole kuin LH-jetti. Joku ehdotti tossa Megasquirttia ja on varmaan toimiva vaparissa. Turbossa säätökartan kapeus alkaa olla ongelma ja saa toimimaan kapealla kierrosluku/paine alueella. Kiihdytys käyttöön ihan kelpo ratkaisu hinta/laatusuhteella.
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Re: Ruiskujen sopivuus

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

saabt8 kirjoitti:Joku ehdotti tossa Megasquirttia ja on varmaan toimiva vaparissa. Turbossa säätökartan kapeus alkaa olla ongelma ja saa toimimaan kapealla kierrosluku/paine alueella. Kiihdytys käyttöön ihan kelpo ratkaisu hinta/laatusuhteella.

Nykyään megaan saa 12x12 kartat ja kyllä megaa on turboautoihin menestyksellä asenneltu myös vanhojen 8x8 karttojen kanssa. Megaan saa sitten myös wideband lambdan kiinni jolla voi seoksia säätää jo aika luotettavasti kotikonstein.
Vastaa Viestiin