Tontussa on kiinni Ferritan dp ja siinä kait 100cell katti. Kävin juuri leimalla ja tuntuu, että puhdistusteho olisi laskenut. Lämpötila vaikuttaa tietysti paljon ja se, miten kauan katsuri lämmittää putkea. Tässä arvot E85 tankissa:
CO 0,33 0,25
HC 31 20
Lambda 1,00
CO2 13,50 13,70
O2 0,38 0,17
Jos on tallessa muilla kuin vakiokateilla saatuja arvoja, niin pistäkäähän näytille.
Katsastuspäästöt "race"-katilla
Katsastuspäästöt "race"-katilla
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: Katsastuspäästöt "race"-katilla
Muu kuin vakiokatti, eli 540tkm ajetun katittoman 87-tontun päästöt 98:lla tyhjäkäynnillä, mitattu katsastuksessa orkkislisävaruste-sport-tuplaputken toisesta haarasta:
CO 0,24
HC 98
CO2 13,8
O2 1,75
CO 0,24
HC 98
CO2 13,8
O2 1,75
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Katsastuspäästöt "race"-katilla
Itsellä ei ole vielä tähän hätään arvoja, mutta 100cpi metallikennolle on tietääkseni ihan tavallista, että joutuu lämmittämään oikein kunnolla. Minulla on yhdessä vapariautossa CATCO:n jopa 200cpi metallikennokatti ja leimalle on turha mennä lämmittelemään, tulee hylsy. Olen ottanut aina paikallisella pajalla arvot, ja silloinkin lämmitellään 6000rpm vähän aikaa. Katti:ysikoo kirjoitti:Tontussa on kiinni Ferritan dp ja siinä kait 100cell katti. Kävin juuri leimalla ja tuntuu, että puhdistusteho olisi laskenut. Lämpötila vaikuttaa tietysti paljon ja se, miten kauan katsuri lämmittää putkea.
http://static.race.fi/media/catco_gas_met.jpg
Ajattelin tehdä itse DP:n, jossa onkin 200-400cpi keraamikennon katti, niin lämpenee nopeemmin.
EX: 9³SS BioPower
Re: Katsastuspäästöt "race"-katilla
kolkissa juurikin ferritan 3" dp race katilla ja viinalla niin katsuri vaan kehui arvoja, kirkkaasti läpi.