Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Liikennevakuutuskeskus ja Trafi ovat listanneet uudessa esitteessään Suomen yleisimmät käytetyt automallit turvallisuuden mukaan. Taloussanomat kysyi, millaisessa autossa on muita suurempi riski joutua onnettomuuteen ja vammautua.
Katso listat malleista, joissa riskit ovat suurimmat ja joissa ne ovat pienimmät.
Sen sijaan takavuosien turvallisuusaateliin kuuluneet Saabit ovat keskitasoa suhteellisella vammautumisriskillä mitattuna.
Jaa-a, ei näy saappia taulukossa.
Liikennevakuutuskeskus ja Trafi ovat listanneet uudessa esitteessään Suomen yleisimmät käytetyt automallit turvallisuuden mukaan. Taloussanomat kysyi, millaisessa autossa on muita suurempi riski joutua onnettomuuteen ja vammautua.
Katso listat malleista, joissa riskit ovat suurimmat ja joissa ne ovat pienimmät.
Sen sijaan takavuosien turvallisuusaateliin kuuluneet Saabit ovat keskitasoa suhteellisella vammautumisriskillä mitattuna.
Jaa-a, ei näy saappia taulukossa.
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Tuolla: http://lib.tkk.fi/Dipl/2011/urn100618.pdf on tuo tutkimus kokonaisuudessaan. Koko diplomityö on pelkkää teoriaa ja erilaisilla kertoimilla on päästy tulokseen jossa mm. Xantia, Omega ja Mazda 626 kuuluvat parhaimpiin. Että näin....
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/ ... 314259/304
Jutun alla oli tälläinen otsikko ja kuva...
Jutun alla oli tälläinen otsikko ja kuva...
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Tuossa oli käsittääkseni huomioitu se että M-bemarilla vedetään kahtasataa ulos motarilta kun Micralla sokea mummeli törmää liikennemerkkiin kävelyvauhtia. Itse olisin kylmästi jättänyt monet automallit pois pienen otannan vuoksi mutta ehkä ne olivat mukana jonkun alueellisen tarkastelun takia?
Havainnollisin tapa on mielestäni Folksamin lista:
http://www.folksam.se/testergodarad/bil ... kerarbilen
Vihreä auto oikeanpuoleisessa sarakkeessa on suositus, painotus on käytännön tuloksilla joten hyvät pikkuautot ovat aikeasti hyviä. Testeissä autot törmäävät omalla massallaan kiinteään esteeseen kun käytännössä vastapuoli voi olla kevyempi. Testeissä kevyet autot saavat näin hieman tasoitusta painaviin verrattuna.
Havainnollisin tapa on mielestäni Folksamin lista:
http://www.folksam.se/testergodarad/bil ... kerarbilen
Vihreä auto oikeanpuoleisessa sarakkeessa on suositus, painotus on käytännön tuloksilla joten hyvät pikkuautot ovat aikeasti hyviä. Testeissä autot törmäävät omalla massallaan kiinteään esteeseen kun käytännössä vastapuoli voi olla kevyempi. Testeissä kevyet autot saavat näin hieman tasoitusta painaviin verrattuna.
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Tuo suositus hmmh ei se nyt ihan sitä tarkoita, mutta kait sen niinkin voi tulkita jos haluaa, mutta se tarkoittaa: Säkrast val i sin klass eli turvallisin valinta siinä luokassa.oju kirjoitti: Havainnollisin tapa on mielestäni Folksamin lista:
http://www.folksam.se/testergodarad/bil ... kerarbilen
Vihreä auto oikeanpuoleisessa sarakkeessa on suositus,
Folksam on touhunnut näitten auto-onnettomuuksien kanssa jo yli 20 vuotta ja heillä on arvokas tilasto.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Folksamilla näemmä satku saa ykkösluokituksen (huonoin), tonnari on keskitasoinen kolmonen, ja loput Saabit ovat nelostasoa. Vertailun vuoksi esim. 01-06 Audi A4 saa vitosen eli parhaan mahdollisen.
Tietääkös esim. core2, menevätkö Folksamilla vakuutusmaksutkin noiden luokitusten mukaan? Alkaa yhtäkkiä Suomen systeemi kuulostamaan suorastaan hyvältä...
Tietääkös esim. core2, menevätkö Folksamilla vakuutusmaksutkin noiden luokitusten mukaan? Alkaa yhtäkkiä Suomen systeemi kuulostamaan suorastaan hyvältä...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Ei pitäisi mennä vaikka kuka senkään tosiaan tietää, sen tiedän jotta Folksam ei ole silti kallein vakuutusyhtiö no joissakin osioissa tietysti voi olla niin.Rattivaihde kirjoitti: Tietääkös esim. core2, menevätkö Folksamilla vakuutusmaksutkin noiden luokitusten mukaan? Alkaa yhtäkkiä Suomen systeemi kuulostamaan suorastaan hyvältä...
Halvimpana ja parhaana vahingon korvaajana täällä yleensä pidetään LänsFörsäkring AB:tä eli läänin vaukuutusyhtiötä.
On sellainen muistikuva jotta Folksam myy tietojaan muille yhtiöille sekä virastoille kuten trafikverken ja myös auton valmistajille.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
- Paikkakunta: Tampere City
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Folksamin listalla Mitsubishi Galant MY85-93 on saanut arvosanan 4/5
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
No sit se on vissiin sen arvoinen?Johtaja_Turhapuro kirjoitti:Folksamin listalla Mitsubishi Galant MY85-93 on saanut arvosanan 4/5
No eipä ollut vilkasin uudestaan niin: Whiplash, Antisladd, Autobroms nämä puuttuu kokonaan jotka löytyvät nykypäivän autoista, euroknapisssa ei ollut edes mukana. No mitsu on silti mitsu.
Viimeksi muokannut core2, La Tammi 04, 2014 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Ne 85-93 Galantit onkin hyviä autoja. Japanin tonnariksi voisi kutsua, pari kappaletta noita olen omistanut nelivetona ja mainio auto kaikinpuolin. Sinkitty kori, menee maantiellä kuin juna mutta silti kaupungissa näppärä, hyvä äänieristys ja edistyksellistä tekniikkaa ollut saatavilla ikäisekseen. Tietynlainen valopilkku 80-90 luvun japanilaisissa perusautoissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Ja luotettavuus puoli varsinkin on kunnossa, hinnoittelu on vain ainakin suomessa ollu aina hieman poskellaan...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
http://www.iltalehti.fi/autot/2014010317894483_au.shtml
Se on Sport-Sedanikin melko vaarallinen auto...
Se on Sport-Sedanikin melko vaarallinen auto...
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
apu,apupoika kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/2014010317894483_au.shtml
Se on Sport-Sedanikin melko vaarallinen auto...
En taida uskaltaa ajaa enää omal ss:llä, jos se noin turvaton on . Miten v***s nää on oikeen tutkittu ?
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Nyt vedettiin matto alta oikein kunnolla .
Vakuutusyhtiö kiittää tuota luotettavaa Trafin tilastoa ja saa minulta jatkossa selvästi korotetun liikennevakuutusmaksun.
Vakuutusyhtiö kiittää tuota luotettavaa Trafin tilastoa ja saa minulta jatkossa selvästi korotetun liikennevakuutusmaksun.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Tällainen auto on onnettomuudessa iso riski
Ei kannata seisoa matolla! Näin se maailma muuttuu ja tilastojen sekä tutkimusten tekijätkin?
Mitä sitä tilaistoista sanotaankin, että v*** ja e*****e, vai miten se menikään?
Kyllä Saab tämänkin jälkeen säilyy ihan kivana harrasteautona!
Mitä sitä tilaistoista sanotaankin, että v*** ja e*****e, vai miten se menikään?
Kyllä Saab tämänkin jälkeen säilyy ihan kivana harrasteautona!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen