Visionplus, bluevision ja mitä vielä!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Visionplus, bluevision ja mitä vielä!

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Eli mikä näistä nyt on paras? onko valoteholtaan parempi visionplus vai bluevision? eikös bluevision ole joku sinertävä valo? vision plus eikös taas ole tehokkain (laillinen) kirkas valo mitä saa?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itselläni Motonetista ostetut "mitkä lie" siniset H7:t, ovat yllättävän kirkkaat 8O

Nykyään noilla polttimoilla pitkatiellä aika usein joku vastaan tulija vilkuttelee valoja, no onneksi saa vedettyä valot alas suurimmissa ruuhkissa joten en vaivaa muita autoilijoita :P

Kestö iästä en osaa sanoa, koska ei ole ollut paikallaan vielä kuukauttakaan, mutta valo teho on kyllä ihmeen hyvä noin halvoiksi polttimoiksi :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tässä on ottamani kuva auton sisältä. Auto on siis Saab 99, kesällä 2000 vaihdettu uudet umpiot, päällä on kans Bosch Compact100-sumarit ja molemmissa on Philipsin BlueVisionit. Kuva on pikkuisen tärähtänyt ja otettu sateen jälkeen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Sitten on vielä osramin tuikuista silverstar ja cool blue joista tuo silverstar pitäisi olla se kirkkahampi.

Testattua ja luotettavaa paremmuusjärjestystä ei ole tullut vastaan, lähinna aika paljon mutuilua. Se nyt kuitenkin taitaa olla totitnen tosi että kirkkaus on saatu aikaan käyttöiän kustannuksella.
#2029 Kari Kutuniva
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Iskariot kirjoitti:Se nyt kuitenkin taitaa olla totitnen tosi että kirkkaus on saatu aikaan käyttöiän kustannuksella.
Näin taitaa olla. Tämä uskon kuitenkin olevan uudempien autojen, joissa on tehokkaammat laturit eli paremmin virtaa. Omassa on 70 ampeerin laturi vakion 55 ampeerisen sijaan ja kuitenkin on nuo "tehokkaammat" hehkut pelannut ihan normaalisti, mitä nyt pari kappaletta kesti 3kk.

Nuo BlueVisionit on kestäneet ihan hyvin. Ekat kesti 10 kuukautta ja ovat nyt takakontissa varahehkuina.

Mutta se tosi seikka, että miten saadaan kirkkaampaa valoa ei lähde mitenkään pois. Eli ohkaisemmalla langalla tehdään hehkun langat => kirkkaampi valo => lyhyempi kesto...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
NEO9-3
"Aero"
Viestit: 441
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

Eikös viimeisimmässä Puskurissa ollut juttua noista "köyhän miehen xenoneista".

Testiautona Peugeot 205 ja luximittauksen mukaan tavalliset poltimot olivat kirkaammat kuin nämä vähän sinertävät polttimot.
Vasta wattimäärää nostamalla (130W) saatiin parantavia tuloksia. Toki sähköjohtojen ja laturin kustannuksella pidemmällä aikavälillä.
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

NEO9-3 kirjoitti:Eikös viimeisimmässä Puskurissa ollut juttua noista "köyhän miehen xenoneista".

Testiautona Peugeot 205 ja luximittauksen mukaan tavalliset poltimot olivat kirkaammat kuin nämä vähän sinertävät polttimot.
Vasta wattimäärää nostamalla (130W) saatiin parantavia tuloksia. Toki sähköjohtojen ja laturin kustannuksella pidemmällä aikavälillä.

Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
NEO9-3
"Aero"
Viestit: 441
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

Kah puusilmä kun on niin kaikkea ei huomaa. Kiitti huomautuksesta. :)
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

NEO9-3 kirjoitti:Kah puusilmä kun on niin kaikkea ei huomaa. Kiitti huomautuksesta. :)
No toi linkki on kyllä niin sekava, ettei siitä avaamatta huomaa mistä on kyse.
Harmittaa jo nyt kun pitikin mennä mainitsemaan. :oops:
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mulla on sellaset PHILIPSit missä on kolmea eri väriä, aika hyvät ovat.
9-3.1972
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Minun oma mielipiteeni on että kaikki polttimot on samanlaisia, joissakin saattaa olla jotain sinistä tai keltaista väriä ikäänkuin koristeena, olematta kuitenkaan sen suurempaa hyötyä.
Itse ostin viime keväänä Philipsin kalliit polttimot (20e/pari) ja myyjä kertoi niiden olevan huippulaatua ja valaisevan paljon paremmin kuin normaalit polttimot. Kestoikääkin luvattiin tuplasti.

Ja paskat, sanon minä. Pihilipseistä toinen pimeni jo 2600 km:n jälkeen, ja toinen jo 3000 km:n kohdalla. Sen jälkeen ostin aivan tavalliset Wurthin H4:set, olisko maksanu n. 1,50e/kpl, ja ovat kestäneet molemmat jo yli 40 000 km ajan. Tässä siis perustelut omalle mielipiteelleni

Ps. Eikä niillä kalliilla huippupolttimoilla nähnyt yhtään sen kauemmas kuin noilla halvoilla wurtheillakaan.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

t-lahdenmaki kirjoitti:Minun oma mielipiteeni on että kaikki polttimot on samanlaisia, joissakin saattaa olla jotain sinistä tai keltaista väriä ikäänkuin koristeena, olematta kuitenkaan sen suurempaa hyötyä.
Itse ostin viime keväänä Philipsin kalliit polttimot (20e/pari) ja myyjä kertoi niiden olevan huippulaatua ja valaisevan paljon paremmin kuin normaalit polttimot. Kestoikääkin luvattiin tuplasti.

Ja paskat, sanon minä. Pihilipseistä toinen pimeni jo 2600 km:n jälkeen, ja toinen jo 3000 km:n kohdalla. Sen jälkeen ostin aivan tavalliset Wurthin H4:set, olisko maksanu n. 1,50e/kpl, ja ovat kestäneet molemmat jo yli 40 000 km ajan. Tässä siis perustelut omalle mielipiteelleni

Ps. Eikä niillä kalliilla huippupolttimoilla nähnyt yhtään sen kauemmas kuin noilla halvoilla wurtheillakaan.
Näinhän se on ja varsinkin jos on huonohko näkö pimeällä, niin saa olla tajuttomat lisät nokalla että näkee edes hämärässä.
9-3.1972
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Polttimoiden eroista

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Tämä kokemus on Mazda 626 -88 keulalta. Kun vierekkäin palavat Biltema ja Phillips, niin kyllä kirkkaudessa on silminnähtäväkin ero. Nyt kun omasta autosta paloi toinen polttimo, olisi ollut tarkoitus hankkia niitä Phillipsejä, mutta kun en itse ollut liikenteessä..seuraavan kerran sitten.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tuo sininen nyt on pelkkä muotiväri.Aivan niin kuin ennen piti kaikilla olla keltasta nokalla.No onneksi molemmat ovat käytännössa kadonneet tieltä.Mitähän seuraavaksi?
Vastaa Viestiin