Visionplus, bluevision ja mitä vielä!
Visionplus, bluevision ja mitä vielä!
Eli mikä näistä nyt on paras? onko valoteholtaan parempi visionplus vai bluevision? eikös bluevision ole joku sinertävä valo? vision plus eikös taas ole tehokkain (laillinen) kirkas valo mitä saa?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Asiaa on käsitelty hiljakkoin
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=13588
Lue myös tämä:
http://www.yle.fi/genreportaalit/portaa ... tunid=3983
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=13588
Lue myös tämä:
http://www.yle.fi/genreportaalit/portaa ... tunid=3983
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Itselläni Motonetista ostetut "mitkä lie" siniset H7:t, ovat yllättävän kirkkaat
Nykyään noilla polttimoilla pitkatiellä aika usein joku vastaan tulija vilkuttelee valoja, no onneksi saa vedettyä valot alas suurimmissa ruuhkissa joten en vaivaa muita autoilijoita
Kestö iästä en osaa sanoa, koska ei ole ollut paikallaan vielä kuukauttakaan, mutta valo teho on kyllä ihmeen hyvä noin halvoiksi polttimoiksi

Nykyään noilla polttimoilla pitkatiellä aika usein joku vastaan tulija vilkuttelee valoja, no onneksi saa vedettyä valot alas suurimmissa ruuhkissa joten en vaivaa muita autoilijoita

Kestö iästä en osaa sanoa, koska ei ole ollut paikallaan vielä kuukauttakaan, mutta valo teho on kyllä ihmeen hyvä noin halvoiksi polttimoiksi

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tässä on ottamani kuva auton sisältä. Auto on siis Saab 99, kesällä 2000 vaihdettu uudet umpiot, päällä on kans Bosch Compact100-sumarit ja molemmissa on Philipsin BlueVisionit. Kuva on pikkuisen tärähtänyt ja otettu sateen jälkeen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Sitten on vielä osramin tuikuista silverstar ja cool blue joista tuo silverstar pitäisi olla se kirkkahampi.
Testattua ja luotettavaa paremmuusjärjestystä ei ole tullut vastaan, lähinna aika paljon mutuilua. Se nyt kuitenkin taitaa olla totitnen tosi että kirkkaus on saatu aikaan käyttöiän kustannuksella.
Testattua ja luotettavaa paremmuusjärjestystä ei ole tullut vastaan, lähinna aika paljon mutuilua. Se nyt kuitenkin taitaa olla totitnen tosi että kirkkaus on saatu aikaan käyttöiän kustannuksella.
#2029 Kari Kutuniva
Näin taitaa olla. Tämä uskon kuitenkin olevan uudempien autojen, joissa on tehokkaammat laturit eli paremmin virtaa. Omassa on 70 ampeerin laturi vakion 55 ampeerisen sijaan ja kuitenkin on nuo "tehokkaammat" hehkut pelannut ihan normaalisti, mitä nyt pari kappaletta kesti 3kk.Iskariot kirjoitti:Se nyt kuitenkin taitaa olla totitnen tosi että kirkkaus on saatu aikaan käyttöiän kustannuksella.
Nuo BlueVisionit on kestäneet ihan hyvin. Ekat kesti 10 kuukautta ja ovat nyt takakontissa varahehkuina.
Mutta se tosi seikka, että miten saadaan kirkkaampaa valoa ei lähde mitenkään pois. Eli ohkaisemmalla langalla tehdään hehkun langat => kirkkaampi valo => lyhyempi kesto...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Eikös viimeisimmässä Puskurissa ollut juttua noista "köyhän miehen xenoneista".
Testiautona Peugeot 205 ja luximittauksen mukaan tavalliset poltimot olivat kirkaammat kuin nämä vähän sinertävät polttimot.
Vasta wattimäärää nostamalla (130W) saatiin parantavia tuloksia. Toki sähköjohtojen ja laturin kustannuksella pidemmällä aikavälillä.
Testiautona Peugeot 205 ja luximittauksen mukaan tavalliset poltimot olivat kirkaammat kuin nämä vähän sinertävät polttimot.
Vasta wattimäärää nostamalla (130W) saatiin parantavia tuloksia. Toki sähköjohtojen ja laturin kustannuksella pidemmällä aikavälillä.
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
NEO9-3 kirjoitti:Eikös viimeisimmässä Puskurissa ollut juttua noista "köyhän miehen xenoneista".
Testiautona Peugeot 205 ja luximittauksen mukaan tavalliset poltimot olivat kirkaammat kuin nämä vähän sinertävät polttimot.
Vasta wattimäärää nostamalla (130W) saatiin parantavia tuloksia. Toki sähköjohtojen ja laturin kustannuksella pidemmällä aikavälillä.
teemu kirjoitti:http://www.yle.fi/genreportaalit/portaa ... tunid=3983![]()
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Minun oma mielipiteeni on että kaikki polttimot on samanlaisia, joissakin saattaa olla jotain sinistä tai keltaista väriä ikäänkuin koristeena, olematta kuitenkaan sen suurempaa hyötyä.
Itse ostin viime keväänä Philipsin kalliit polttimot (20e/pari) ja myyjä kertoi niiden olevan huippulaatua ja valaisevan paljon paremmin kuin normaalit polttimot. Kestoikääkin luvattiin tuplasti.
Ja paskat, sanon minä. Pihilipseistä toinen pimeni jo 2600 km:n jälkeen, ja toinen jo 3000 km:n kohdalla. Sen jälkeen ostin aivan tavalliset Wurthin H4:set, olisko maksanu n. 1,50e/kpl, ja ovat kestäneet molemmat jo yli 40 000 km ajan. Tässä siis perustelut omalle mielipiteelleni
Ps. Eikä niillä kalliilla huippupolttimoilla nähnyt yhtään sen kauemmas kuin noilla halvoilla wurtheillakaan.
Itse ostin viime keväänä Philipsin kalliit polttimot (20e/pari) ja myyjä kertoi niiden olevan huippulaatua ja valaisevan paljon paremmin kuin normaalit polttimot. Kestoikääkin luvattiin tuplasti.
Ja paskat, sanon minä. Pihilipseistä toinen pimeni jo 2600 km:n jälkeen, ja toinen jo 3000 km:n kohdalla. Sen jälkeen ostin aivan tavalliset Wurthin H4:set, olisko maksanu n. 1,50e/kpl, ja ovat kestäneet molemmat jo yli 40 000 km ajan. Tässä siis perustelut omalle mielipiteelleni
Ps. Eikä niillä kalliilla huippupolttimoilla nähnyt yhtään sen kauemmas kuin noilla halvoilla wurtheillakaan.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Näinhän se on ja varsinkin jos on huonohko näkö pimeällä, niin saa olla tajuttomat lisät nokalla että näkee edes hämärässä.t-lahdenmaki kirjoitti:Minun oma mielipiteeni on että kaikki polttimot on samanlaisia, joissakin saattaa olla jotain sinistä tai keltaista väriä ikäänkuin koristeena, olematta kuitenkaan sen suurempaa hyötyä.
Itse ostin viime keväänä Philipsin kalliit polttimot (20e/pari) ja myyjä kertoi niiden olevan huippulaatua ja valaisevan paljon paremmin kuin normaalit polttimot. Kestoikääkin luvattiin tuplasti.
Ja paskat, sanon minä. Pihilipseistä toinen pimeni jo 2600 km:n jälkeen, ja toinen jo 3000 km:n kohdalla. Sen jälkeen ostin aivan tavalliset Wurthin H4:set, olisko maksanu n. 1,50e/kpl, ja ovat kestäneet molemmat jo yli 40 000 km ajan. Tässä siis perustelut omalle mielipiteelleni
Ps. Eikä niillä kalliilla huippupolttimoilla nähnyt yhtään sen kauemmas kuin noilla halvoilla wurtheillakaan.
9-3.1972
Polttimoiden eroista
Tämä kokemus on Mazda 626 -88 keulalta. Kun vierekkäin palavat Biltema ja Phillips, niin kyllä kirkkaudessa on silminnähtäväkin ero. Nyt kun omasta autosta paloi toinen polttimo, olisi ollut tarkoitus hankkia niitä Phillipsejä, mutta kun en itse ollut liikenteessä..seuraavan kerran sitten.