Saabin myymisen vaikeus

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Jarnoh
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: La Elo 25, 2012 19:43
Paikkakunta: Nokia

Re: Saabin myymisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja Jarnoh »

Hyvät sisäkuvat puuttuu.. Hinta on on aika lähellä totuutta.. Montaa pelottaa noi metrit varsinki tuon laatikon takia..

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
käyttiksinä: OG 9-5 -99 Estate 2.3t biopower ja OG 9-3 -01 2.0t
klubilainen nro. 5663. Ei oo riemulla rajaa kun Saabilla ajaa. :)
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Saabin myymisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Nettiautoon on niin helppo tehdä haku kilometrien perusteella, vaikkei se kaikkea kerrokaan, että paljon ajetut jää aina paitsioon katsomatta yksilöä.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Saabin myymisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Juu, ota sellaiset kuvat joissa auto on tasaisessa valossa, ei osittain varjossa. Nythän autosta on kuvattu pelkästään vasen kylki. Kilsojen kohdalta voi kokeilla sellaista kikkaa että jättää ne ilmoituksen mittarilukema-kohdasta pois ja mainitsee ainoastaan ilmoitustekstissä.
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Saabin myymisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja vfr »

Myin pari vuotta sitten femman kun se jäi ylimääräiseksi pihalle seisomaan.
Mittarissa oli silloin vähän yli 200tkm, auto oli todella siisti ja hyvässä kunnossa, hinnaksi laitoin nettiauton sen aikaisen halvimman hinnan. Kaikenlaisia tonnarin romuja tarjottiin vaihdossa vaikka ilmoituksessa oli ei vaihtoa. Parhaat kyselijät rupesivat tinkaamaan puhelimessa näkemättä autoa, no puhelimessa on punainen luuri nappi.
Sitten tuli pitkänmatkan päästä mies katsomaan autoa, kävi koeajolla ja oli tyytyväinen. Tehtiin kaupat ja sanoin et menee suoraan tankkaamaan ennen kuin lähtee ajelemaan kotiin, ostaja sanoi tankanneensa jo koeajolla.
Oli päättänyt ostaa auton, maksoi pyydetyn hinnan ja kumpikin oli tyytyväinen.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Jarnoh
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: La Elo 25, 2012 19:43
Paikkakunta: Nokia

Re: Saabin myymisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja Jarnoh »

Tuo on kyllä ihan totta noista kuvista, oikeaa kylkeä ei näy lainkaan. Toki siinä on se tankin läpän ruoste rupi mutta senkin ois musta hyvä näkyä, nyt voi vähän arveluttaa kun tekstissä rupi mainitaan mut kuvissa ei näy. Yks vaihtoehto on ottaa se hetkeks pois myynnitä ja myydä ns uudella idllä. Jos jollakin on auto suosikeissa niin lähtöhinta jota on alunperin pyydetty saatto säikäyttää.

Ite ku oon saabaksia jokusen nettiauton kautta kaupannu ni ne on liki viety käsistä. Nettiautossa on toki se huono puoli että vaihdossa tarjotaan kaikkea pernanuijasta purjelentokoneeseen.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
käyttiksinä: OG 9-5 -99 Estate 2.3t biopower ja OG 9-3 -01 2.0t
klubilainen nro. 5663. Ei oo riemulla rajaa kun Saabilla ajaa. :)
Arto Soikkeli
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 15:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin myymisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja Arto Soikkeli »

Mulla tuli ekana mieleen kysymys, onko konetta käytetty auki, ääntääkö jakopää. mitä kaikkea on vaihdettu ( tuskin vaan sytkäkassua jne.). Itse en ostaisi femmaa alkuperäisellä jakopäällä ja noilla kilsoilla, mutta tuskin ostaisin kyllä vakiomännilläkään. Nykynen Aero on kokenut konerikon, vanha 2,3t femma oli nähnyt jo yli 10k€ remonttia 160tkm ajettuna joten mun omat kokemukset femmasta on se, että mielummin enemmän ajettu tai ainakin kertaalleen korjattu.
9-5 Aero 2.3TA wagon -00
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Saabin myymisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja Keme »

Ajettuhan tällä on hemmetisti, mutta kunto on hyvä.
Klassikko.
jeeeeeee!
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin myymisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Overdrivelta bongattua:
Mä oon kuullu useammastakin suunnasta, että Saabin myyminen kuuluu samaan sarjaan kuin voin laittaminen kuumalla sukkapuikolla villikissan pyllyyn. Ennemmin kannattaa pistää paaliin tai myydä osina. (toki osien ostajatkin on niitä samoja saabisteja)
Meinasin laittaa nauruhymiön, mutta ei oikeastaan mitään aihetta koska tarkemmin ajatellen kirjoittaja taitaa olla oikeassa :roll: .
#1970
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Saabin myymisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja Jope »

Näin se nimenomaan on. Vain 100% ruosteeton paras helmi menee kaupaksi ja siitäkään ei pyyntihintaa saa. :-D

Tuon tunnistin jo 2009 kun ostin itselleni femman, ajattelin silloin että tämän pidän paaliin asti. No, en sitten niin lämmennytkään femmalle joten möin sen lopulta pois 2013. Taisi mennä about vuosi myyntiprosessissa on/off.

Vielä olis yks og900 myytävänä jossain vaiheessa, eli tuo sigun kaksiovinen. Tonnari ja finkku on noita "paaliin asti"-autoja. Lisää saabeja tuskin enää tulee just tuon eroonpääsyongelman takia.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin myymisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Jope kirjoitti:Näin se nimenomaan on. Vain 100% ruosteeton paras helmi menee kaupaksi ja siitäkään ei pyyntihintaa saa. :-D
Jep, toimivalla ja katsastetullakaan ei ole mitään kysyntää, pitäisi olla se paras ja ruosteeton ja nettiauton halvin että olisi edes teoreettisia ostajia.
#1970
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Saabin myymisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Ainakaan ~15v Saabien myynnissä en ole huomannut ongelmaa, kun halvalla luopuu. Yllättäen siitä autosta ei ihan omia saa pois mitä itse maksoi jobbarille 5v ja 100tkm aiemmin.. 8O

Samoin ostamisen kanssa, nettiautossa roikkuu jo toista vuotta samoja ylihintaisia rotteloita. Kun löytyy myyjä joka haluaa myydä ja saattaa vielä itse omistaakin myymänsä auton, niin kaupat onnistuu.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13221
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin myymisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä auton myyminenkin on taitolaji. Mulla on yks kaveri jolla on tapana myydä autoa aina 1-3 vuotta. Muistaakseni kertaakaan se ei ole onnistunut autoa rahaan vaihtamaan, aina on päätynyt johonkin vaihtoautoon. Nykyinen peli ollut myynnissä ehkä vuoden, moottoripyörä loppukesästä. Hintapyynnit on aina vähän koholla, kun kaveri ei halua "hävitä rahaa" tai "myydä alihintaan". Tämä johtaa sitten siihen että ei myydä ollenkaan ja lopulta auto vaihtuu johonkin kalliimpaan älyttömässä vaihtokaupassa.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabin myymisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Ei se muillakaa merkeillä niin herkkua ole :)

Tuota edellistä Mersua roikotin edullisella hinnalla myynnissä puoli vuotta. Vaihtotyrkytyksiä tuli suunnilleen päittäin kaikenlaisiin "ruosteettomiin" W210 -96 -väyrysiin...

Lopulta, kun alkoi olemaan ostajalta kuulostava luurin päässä, niin tingin hinnasta vielä pari tonnia ja lopulta sain kolmanneksen siitä, mitä itse liikkeeseen neljä vuotta aiemmin maksoin.

Ois vissiin pitäny olla joku 2000-luvun perhedieselmalli myynnissä, niin kaupat ois tullu per heti :D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Saabin myymisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja hei9n »

ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Jarnoh
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: La Elo 25, 2012 19:43
Paikkakunta: Nokia

Re: Saabin myymisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja Jarnoh »

No voihan rähmä.. En ois tuosta uskonu että kone porsii, mulla ollessaan toimi niin nätisti. Ilmeisesti ei tykänny stagesta. Ihan uteliaisuudesta mikä vanhan ahtimen tuli ku se vaihdettiin? Ei nimittäin ollu kauheen vanha se gt17 joka autossa oli..

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
käyttiksinä: OG 9-5 -99 Estate 2.3t biopower ja OG 9-3 -01 2.0t
klubilainen nro. 5663. Ei oo riemulla rajaa kun Saabilla ajaa. :)
Vastaa Viestiin