Järkyttävää kuvamateriaalia...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pahis
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 15:05
Paikkakunta: Hartola

Järkyttävää kuvamateriaalia...

Viesti Kirjoittaja Pahis »

Muiden merkkien ruostumisesta :lol: :lol: :lol:

http://www.finikor.fi/Kuva-galleria.pbs

Edit: Lisää aineistoa löytyy osoitteesta:
http://www.finikor.fi//.composer/upload ... 2001_8.pdf

"Yksittäisistä automerkeistä voidaan todeta, että Saab 9000: korroosionkesto on parantunut
huomattavasti vuosimallista 1994 vuosimalliin 1995 ja myöhempiin malleihin."
Mikäs muutos tuossa on tapahtunut? Ainakin takalokarit on puhtaita näissä uudemmissa, toisin kuin vielä vanhemmissa...
Onko havaintoa että takaluukku vetää ruosteeseen? Kun näyttää olevan ruosteessa noissa 94/95 malleissa.
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Tuossa mondeossa(2001) samaa vikaa kun minun tonnarissa, ilmeisesti roiskeläppien puuttuminen päästää noin pahasti kuoriutumaan. 8O

Se hyvä puoli on, ettei tonnarini näytä läheskään noin pahalta vaikka ikää ja kilometrejä taatusti enemmän :P (1991/560ktm)
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Kivasti kukkivat. :)
Siriam
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Siriam »

Hepposesta materiaalista näyttää olevan tehty nuo uuvet autot. 8O

tiiä sitten missä suolakylvyssä nuo pesettävät autonsa.
Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Omassa CS tonnarissani alkaa ruostumisen merkkejä jo näkyä listojen alla. Lisäksi tuo takaluukun sivut ovat ruosteessa koska renkaista lentävä vesihän pääsee sinne takaluukun koteloihin.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

kiikun kaakun kukkaset... :lol: Onneksi ei näy Saabbien kauhukuvia. :wink: :D
ava-672
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Helmi 08, 2004 11:39
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ava-672 »

Missäs opel, kun ei ruostekuvalistalla näy? :lol:
Saab 900 -85 (R.I.P)
Saab 900 GL -83 (R.I.P)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

ava-672 kirjoitti:Missäs opel, kun ei ruostekuvalistalla näy? :lol:
Ruostunu pois, niin ei oo mitään kuvattavaa :lol: Ei vainen. Huonosti pidettynä jokainen auto ruostuu. Toiset nopeammin, toiset hitaammin. Se on joskus jokaisen auton kohtalo, ellei se päädy jonkun himokerääjän talliin "with only delivery miles".
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Voin melko puhtain sydämin sanoa, että vuosi sitten omistamani '95 Saab 900 oli ruosteisempi kuin nykyinen '86 Peugeot 309. Onhan se niin että eri mallit ruostuvat pahemmin kuin toiset, mutta melkeinpä sattumallakin näyttäisi olevan osuutensa pelissä kun kaksi samanlaistakin autoa voivat olla niin eri kunnossa.
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

Mersu???? heh,heh laatu autoko???
yli 600000 E sarjalaista kutsuttiin tarkastukseen viallisten "sähköjarrujen" takia :!: :!: :!:
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Jopas oli ruostetta

Viesti Kirjoittaja mike »

Olipas vaan uudetkin autot aika ruosteisia.

Monessa kuvassa oli kuitenkin noita alustan osia jotka nyt ruostuu yhtä suurella varmuudella kuin jarrulevytkin. Minusta noiden tukivarsien ja akseleiden kuvaaminen on ollut vähän turhaa, mutta ruosteiset peltikotelot ja tukivarsien kiinnityskohdat ovat täyttä asiaa.

Uusissa autoissa ei käytetä pohjassa enää sellaisia massoja kuin ennen vanhaan. Toisaalta eipä muhi ruoste massojen alla vaan on suoraan nähtävillä kunhan pesee alustan :lol:
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

turporuuvi kirjoitti:Mersu???? heh,heh laatu autoko???
yli 600000 E sarjalaista kutsuttiin tarkastukseen viallisten "sähköjarrujen" takia :!: :!: :!:

Nyt kun päästiin tähän mersun laatuun.... Niin, täällä päin on jonossa n.70 Mercedestä, muutaman vuoden vanhoja, ruostekorjaukseen!!!(ilmeisesti lähinä E-sarja) Samoja vikoja kuin foordeissa (mitä on täällä ollut jonottamassa ruostekorjaukseen yli 200!) Että ei pelkästään ne jarrut..... :? Ja näissä tapauksissa kyse ei ole edes alustan osista, vaan ovien alareunoista ym peltiosista.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Vastaa Viestiin