Motonetin öljypainemittarista

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Olen samaa mieltä, eli mittarilla saa katsottua missä paine normaalisti pyörii ja onko paine sitä mitä haluaa,
Jep tämä ajaa saman asian, kunhan tarkistaa sen sitten kaasu pohjassakin. Ahtimen läpi nimittäin virtaa enemmän öljyä kunnolla ahdettaessa.

mutta jos mulla on kierrokset/ahdot tapissa niin en todella kerkiäisi katsella jotain mittaria kun pitäs yrittää pitää auto tiellä, eli mielestäni siitä ei ole lisäturvan nimissä mihinkään.
Hehe. No jos kaasu pohjassa on täysi työ pitää autoa tiellä, niin suosittelen parempaa alustaa.. ;)
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Aksu900 kirjoitti:
Olen samaa mieltä, eli mittarilla saa katsottua missä paine normaalisti pyörii ja onko paine sitä mitä haluaa,
Jep tämä ajaa saman asian, kunhan tarkistaa sen sitten kaasu pohjassakin. Ahtimen läpi nimittäin virtaa enemmän öljyä kunnolla ahdettaessa.

mutta jos mulla on kierrokset/ahdot tapissa niin en todella kerkiäisi katsella jotain mittaria kun pitäs yrittää pitää auto tiellä, eli mielestäni siitä ei ole lisäturvan nimissä mihinkään.
Hehe. No jos kaasu pohjassa on täysi työ pitää autoa tiellä, niin suosittelen parempaa alustaa.. ;)
Joo, se on jo "tilauksessa", mutta ongelma on enemmänkin se että maisema vaihtuu niin nopeesti ja muut tulee perä edellä vastaan että ei kerkiä katselemaan mittareita :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

No sama vika täälläpäin, vaikka alusta onkin kunnossa jo.. ;) No ottaa sitten aika-ajoin jokun kaverin(muijaa en suosittele..:) ) katselemaan sitä mittaria.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

OK, onko jossakin Saabissa todennäköistä että öljypumppu loppuu ennenkuin muu moottori?
Muutaman tällaisen tapauksen OGsatasesta ja ysitonnisesta olen kuullut. Eihän se välttämättä tarvi kuin jonkun ison metallihiukkasen rattaiden väliin ja siitä se hiljalleen lähtee huononemaan..
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

2bar tai 3 bar anturi ja Autometerin Pro-Lite tai Quicklite varotusvalo

kyllä näkyy päivälläkin :)

3 bar anturilla voi vilkuttaa tyhjäkäynnillä kuumilla öljyillä vaikka ei olisi vikaa

http://www.autometer.com


mittari sitten auttaa asian tutkimiseen rauhallisessa ajossa
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Jos lisämittareita on pakko asennella niin itse kyllä asentaisin ennemmin öljynlämpömittarin. Se kun kertoo hieman siitäkin mitä koneen sisällä tapahtuu eikä vain indikoi mahdollisia vikoja.

Öljynlämpötila korreloi paremmin moottorin todellisen lämpötilan kanssa kuin jäähdytysnesteenlämpötila ja moottorin toimintapisteen muutoksien vaikutus tulee siinä nopeammin näkyviin. Siinä vaiheessa kun öljynpainevalo palaa tai öljynpainemittarin neula tipahtaa niin jotain on jo rikki, mutta öljynlämpömittarista voi tuurilla saada varoituksen ennen kuin mikään vielä on rikki.

-J-
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Paljon kiitoksia vastauksista!! Nyt sitten tiedänkin jo monen kokemuksia tuosta mittarista MITÄ KYSYIN.
9-5 2,3t Wagon `06
KariM
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 14:59

Viesti Kirjoittaja KariM »

Perinteinen tarvikekaupan sähkötoiminen öljynpainemittari, oliko nyt Equus tai ainakin sen sukuinen, kesti käytössä jopa viikon. Sitten se alkoi näyttämään asteikon oikeata reunaa ja vähän ajan päästä ei enää mitään. Turha vehje ainakin se kappale.
Vastaa Viestiin