9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
2slow4motion
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 22:45

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion » Ti Marras 25, 2014 21:28

Ei tullu huohotin järjestelmästä kun koitin sitä vaihtaa... :lol: Vaikka tässä oli jo tuoreempi koneversio. Ainoa jäi mietityttämään se mistä keräys säiliö menee lohkon läpi niin se liitos olis mahdollinen. Hyvä tietää toi paineanturikin siispä auto pukeille. Kiitoksia paljon vesa67

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9312
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja Mertmi » Ke Marras 26, 2014 18:45

Siinä on o-rengas. Jos olisi ollut laittaa omaankin 9-5:een uusi, mutta joutui tyytymään liimalla varmisteluun... Veikkaan että tiiviste on vitonia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori » To Helmi 09, 2017 20:39

Moi,

Olisko varmaa tietoa että mistä asti moottoriongelma on ollut ratkaistuna? Eli mistä valmistusvuodesta/kuukaudesta alkaen on ollut moottori jossa tätä tyyppivikaa ei ole? Harkinnassa 9-3:n osto

Ja onko tuo 1.8t ja 2.0t Saabin koneita vai GM:n?
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8741
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja AZP » To Helmi 09, 2017 20:50

Tämä huohotinongelma ei koske laisinkaan NG9-3-sukupolvea, eli MY2003 ja uudempia kolkkeja. Ja lisätarkennuksena, että vanhempaa OG9-3:a sai vielä myös vuosimallina 2003, ja niitä autoja ongelma toki koskee.

NG-kolkin T8-koneiden (1.8t, 2.0t ja 2.0T) pohjalla on GM:n lohko johon Saab on rakennellut koneensa. Nuo huohotinongelmaiset koneet ovat vanhempaa Saabin omaa T7-tekniikkaa, ja koneissa ei liene yhtään samaa osaa kuin uudemmissa koneissa.

KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto » To Helmi 09, 2017 21:14

Nuo 2003 malliset OG9-3:et onkin sinänsä mielenkiintoisia, eikös ne tehty Uudessakaupungissa.

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8741
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja AZP » To Helmi 09, 2017 21:22

Kyllä ne taidettiin Suomessa koota. En nyt ole varma tehtiinkö joitakin Ruotsissakin, mutta muistaakseni Ruotsin kapasiteetti varattiin uuden mallin valmistukseen.

Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 782
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen » Pe Maalis 17, 2017 20:08

Rupesipa tekemään mieli yhtä Saabia lisää. Missä vaiheessa huohotinongelma oli korjattu jo tehtaalta lähteneistä autoista? Alla olevan taulukon mukaan -04 on tehty jokin perusteellisempi parannus, mutta siihenkin on vielä päivitykset 4 ja 4b. Saako niillä -04:sta -06 tasoisen koneen? Ja mitä eroa noissa on?
core2 kirjoitti:Tässä kuva taulukosta tähän huotuspäitykseen. Päivityksiä löytyy kaikenkaikkiaan kuusi erilaista, esim. suositus MY 2004-2005 malleihin on päivitys 4b.

X-tarkoittaa modaus mahdollinen.
R-tarkoittaa modausta suositellaan.
- tarkoittaa, että se on jo tehty autoa valmistettaessa tai, että sitä ei voi tehdä tähän malliin.

Kuva
#1488
9⁵ SE 2,3tA Estate -00
9⁵ TiD SportCombi Linear -07
93 SS 2,2 TID Linear -03
9⁵ Wagon 2,0TA Linear Turbo Pilot -07

Vastaa Viestiin