9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Kova on hinta Olarissa. Päivityssetti maksaa noin 50 euroa ja asennukseen ei merkkihuollossakaan saisi yli tuntia tuhraantua...
Eski
Eski
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Joo, ihmettelin hintaa myös liikkeen edustajalle. Hän totesi vain, että joihinkin ysivitosiin on tullut takaisinkutsuja, joiden yhteydessä maahantuoja on kulut maksanut.Eski kirjoitti:Kova on hinta Olarissa. Päivityssetti maksaa noin 50 euroa ja asennukseen ei merkkihuollossakaan saisi yli tuntia tuhraantua...
Eski
Täytyy toivoa, että huohotus pelittää toistaiseksi kunnolla, ja tuoda auto sinne Keski-Suomeen PCS:lle keväämmällä.
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Olarin pojjaat vaihtavat mitään kysymättä myös huohotinsettiin liittyvät "suositellut" osat ilman mitään kritiikkiä. Ei niillä aikaa mene juuri tuntia enempää mutta kun kaikki pitää laittaa kiinteähintaiseksi. Osista tosin saa rabattia, jos on klubin jäsen.
nimim. tuli testattua kun ei ehtinyt itse laittaa halvalla Ruotsista ostettua huohotinsettiä.
nimim. tuli testattua kun ei ehtinyt itse laittaa halvalla Ruotsista ostettua huohotinsettiä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Pelkkä huohotinsetti tosiaan maksaa sen about 50e mutta lisättynä venakopan huohotinletkulla joka on aina pehmennyt lakritsiksi ja takaiskuvenalla oleva pikkuletku niin hinta onkin jo tuplaantunut. Toi pikkuletkukin on juuri tällainen saabin suositeltu vaihtojuttu.
Kalle
Kalle
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Silti 250e on järkyttävä hinta moisesta operaatiosta. Venakopan letku kannattaa tarkistaa ja vaihtaa tarvittaessa, turha sitä on vaihtaa, jos ei ole vielä mennyt lakritsiksi. Pikkuletkun takaiskuvenan saa muutamalla eurolla esim. PCS:ltä.
Eski
Eski
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
En muista onko tätä tiedotetta postattu vielä tänne...
http://web.archive.org/web/200604260930 ... 4en+us.pdf
Tuolta löytyy 55561200 huohotinpäivityksen kuvallinen asennusohje:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=82999
Asennusohjeet suomeksi:
http://i209.photobucket.com/albums/bb155/raha1551/1.jpg
http://i209.photobucket.com/albums/bb155/raha1551/2.jpg
http://i209.photobucket.com/albums/bb155/raha1551/3.jpg
http://i209.photobucket.com/albums/bb15 ... 51/4-1.jpg
Eski
http://web.archive.org/web/200604260930 ... 4en+us.pdf
Tuolta löytyy 55561200 huohotinpäivityksen kuvallinen asennusohje:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=82999
Asennusohjeet suomeksi:
http://i209.photobucket.com/albums/bb155/raha1551/1.jpg
http://i209.photobucket.com/albums/bb155/raha1551/2.jpg
http://i209.photobucket.com/albums/bb155/raha1551/3.jpg
http://i209.photobucket.com/albums/bb15 ... 51/4-1.jpg
Eski
Viimeksi muokannut Eski, Ke Tammi 23, 2008 12:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Joopa, se on suhtauduttava kylmän viileästi kaikkiin probleemeihin oli autossa sitten takuuta jäljellä tai ei. Ekaksi kannattaa kysellä vaikka tästä "Einstein"-saabi-klubista tai saab-klubeista maailmalta, ennenkuin rahoittaa merkkihuoltoa
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Onko kokemusta miten suhtaudutaan ulkomailta, tässä tapauksessa Ruotsista tuotuun autoon, jossa jakopää pitää ääntä ja öljytikku ei kastu kunnolla? Auto on huoltokirjaltaan täydellinen 9-3 Aero vm. 2002.
#2277
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Kyllähän noita tuontiautojakin on Suomessa korjattu "takuuseen". Jos nikottelevat huollossa vastaan, niin ota suoraan yhteyttä GM Finlandiin (tai vaihda huoltoa).
Eski
Eski
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
sulla on jäänyt ketjunkiristäjä jumiin,johtuu pitkästä vaihtovälistä.Johnny V4 kirjoitti:Onko kokemusta miten suhtaudutaan ulkomailta, tässä tapauksessa Ruotsista tuotuun autoon, jossa jakopää pitää ääntä ja öljytikku ei kastu kunnolla? Auto on huoltokirjaltaan täydellinen 9-3 Aero vm. 2002.
ja tuolla orkkis osalle on tullut korvaava/paranneltu versio.
orkkis jumissa.
paranneltu versio
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Eikös kysyjällä ole og 9-3 eli viimeinen viistoperä? Kuvien ja signaturen perusteella Signumin ketjunkiristäjä on uudemman alumiinilohkoisen koneen osa, joka löytyy vuosimalleista -03 eteenpäin(Sport Sedan/Combi).
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Mimmi kirjoitti:Onkos Signumissakin DI-kasetti? Jos on, niin vaihda ehdottomasti NGK:n tulppiin, muutoin DI-kasetti voi hajota.
enpä tiedä,en ole tutkinut niin tarkkaan.
missäs toi sijaitsee jos löytyy/jokaiselle tulpalle on ainakin omat puolansa.
noilla Boscheilla toi toimii ainakin paljon paremmin.FR6DTC
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Nyt on tyhmän pakko kysyä kun 9-3:sen (vm.2000) jakopäästä kuuluu "rohinaa". Jos apua löytyy ketjunkiristäjän vaihdosta, niin onko vaihto niin yksinkertainen operaatio, mitä WIS väittää?Signum 2.0T kirjoitti:sulla on jäänyt ketjunkiristäjä jumiin,johtuu pitkästä vaihtovälistä.Johnny V4 kirjoitti:Onko kokemusta miten suhtaudutaan ulkomailta, tässä tapauksessa Ruotsista tuotuun autoon, jossa jakopää pitää ääntä ja öljytikku ei kastu kunnolla? Auto on huoltokirjaltaan täydellinen 9-3 Aero vm. 2002.
#2267
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Menee nyt moottorityypit sekaisin. Ei kiristäjällä ole mitään tekemistä asian kanssa. Sulla on ilmeisesti siis täyspaine tai aero 9-3, kun on vm 2000 jo T7 moottori?
Eiköhän se rohina kuulu kuluneesta ketjusta kuitenkin..
Eiköhän se rohina kuulu kuluneesta ketjusta kuitenkin..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Turbo"
- Viestit: 236
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
Mulla on uusin huohotinpäivitys asennettuna, harmaa eristemuovi kuitenkin puuttuu - Olisiko se syytä laittaa paikalleen? Onko sillä muuta funktiota kuin lämmittävyys?
Lisäksi kumpi on huohotuksen kannalta parempaa öljyä
- Orkkis GM 5w-30 vaiko Mobil 1 5w-40
Lisäksi kumpi on huohotuksen kannalta parempaa öljyä
- Orkkis GM 5w-30 vaiko Mobil 1 5w-40
-*-Elämä on-*-