9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kova on hinta Olarissa. Päivityssetti maksaa noin 50 euroa ja asennukseen ei merkkihuollossakaan saisi yli tuntia tuhraantua...

Eski
7-spoke
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Elo 10, 2004 07:32
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja 7-spoke »

Eski kirjoitti:Kova on hinta Olarissa. Päivityssetti maksaa noin 50 euroa ja asennukseen ei merkkihuollossakaan saisi yli tuntia tuhraantua...

Eski
Joo, ihmettelin hintaa myös liikkeen edustajalle. Hän totesi vain, että joihinkin ysivitosiin on tullut takaisinkutsuja, joiden yhteydessä maahantuoja on kulut maksanut.

Täytyy toivoa, että huohotus pelittää toistaiseksi kunnolla, ja tuoda auto sinne Keski-Suomeen PCS:lle keväämmällä.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1345
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja koistha »

Olarin pojjaat vaihtavat mitään kysymättä myös huohotinsettiin liittyvät "suositellut" osat ilman mitään kritiikkiä. Ei niillä aikaa mene juuri tuntia enempää mutta kun kaikki pitää laittaa kiinteähintaiseksi. Osista tosin saa rabattia, jos on klubin jäsen.

nimim. tuli testattua kun ei ehtinyt itse laittaa halvalla Ruotsista ostettua huohotinsettiä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja kallek »

Pelkkä huohotinsetti tosiaan maksaa sen about 50e mutta lisättynä venakopan huohotinletkulla joka on aina pehmennyt lakritsiksi ja takaiskuvenalla oleva pikkuletku niin hinta onkin jo tuplaantunut. Toi pikkuletkukin on juuri tällainen saabin suositeltu vaihtojuttu.

Kalle
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja Eski »

Silti 250e on järkyttävä hinta moisesta operaatiosta. Venakopan letku kannattaa tarkistaa ja vaihtaa tarvittaessa, turha sitä on vaihtaa, jos ei ole vielä mennyt lakritsiksi. Pikkuletkun takaiskuvenan saa muutamalla eurolla esim. PCS:ltä.

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja Eski »

Viimeksi muokannut Eski, Ke Tammi 23, 2008 12:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

Joopa, se on suhtauduttava kylmän viileästi kaikkiin probleemeihin oli autossa sitten takuuta jäljellä tai ei. 8) Ekaksi kannattaa kysellä vaikka tästä "Einstein"-saabi-klubista tai saab-klubeista maailmalta, ennenkuin rahoittaa merkkihuoltoa :!: :saab:
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Onko kokemusta miten suhtaudutaan ulkomailta, tässä tapauksessa Ruotsista tuotuun autoon, jossa jakopää pitää ääntä ja öljytikku ei kastu kunnolla? Auto on huoltokirjaltaan täydellinen 9-3 Aero vm. 2002.
#2277
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kyllähän noita tuontiautojakin on Suomessa korjattu "takuuseen". Jos nikottelevat huollossa vastaan, niin ota suoraan yhteyttä GM Finlandiin (tai vaihda huoltoa).

Eski
Signum 2.0T
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja Signum 2.0T »

Johnny V4 kirjoitti:Onko kokemusta miten suhtaudutaan ulkomailta, tässä tapauksessa Ruotsista tuotuun autoon, jossa jakopää pitää ääntä ja öljytikku ei kastu kunnolla? Auto on huoltokirjaltaan täydellinen 9-3 Aero vm. 2002.
sulla on jäänyt ketjunkiristäjä jumiin,johtuu pitkästä vaihtovälistä.

ja tuolla orkkis osalle on tullut korvaava/paranneltu versio.

orkkis jumissa.
Kuva

paranneltu versio
Kuva
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Eikös kysyjällä ole og 9-3 eli viimeinen viistoperä? Kuvien ja signaturen perusteella Signumin ketjunkiristäjä on uudemman alumiinilohkoisen koneen osa, joka löytyy vuosimalleista -03 eteenpäin(Sport Sedan/Combi).

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Signum 2.0T
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja Signum 2.0T »

Mimmi kirjoitti:Onkos Signumissakin DI-kasetti? Jos on, niin vaihda ehdottomasti NGK:n tulppiin, muutoin DI-kasetti voi hajota.

enpä tiedä,en ole tutkinut niin tarkkaan.

missäs toi sijaitsee jos löytyy/jokaiselle tulpalle on ainakin omat puolansa.

noilla Boscheilla toi toimii ainakin paljon paremmin.FR6DTC
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ave
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Tammi 21, 2005 08:04
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja Ave »

Signum 2.0T kirjoitti:
Johnny V4 kirjoitti:Onko kokemusta miten suhtaudutaan ulkomailta, tässä tapauksessa Ruotsista tuotuun autoon, jossa jakopää pitää ääntä ja öljytikku ei kastu kunnolla? Auto on huoltokirjaltaan täydellinen 9-3 Aero vm. 2002.
sulla on jäänyt ketjunkiristäjä jumiin,johtuu pitkästä vaihtovälistä.
Nyt on tyhmän pakko kysyä kun 9-3:sen (vm.2000) jakopäästä kuuluu "rohinaa". Jos apua löytyy ketjunkiristäjän vaihdosta, niin onko vaihto niin yksinkertainen operaatio, mitä WIS väittää?
#2267
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Menee nyt moottorityypit sekaisin. Ei kiristäjällä ole mitään tekemistä asian kanssa. Sulla on ilmeisesti siis täyspaine tai aero 9-3, kun on vm 2000 jo T7 moottori?

Eiköhän se rohina kuulu kuluneesta ketjusta kuitenkin..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
nittifemma
"Turbo"
Viestit: 236
Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59

Re: 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja nittifemma »

Mulla on uusin huohotinpäivitys asennettuna, harmaa eristemuovi kuitenkin puuttuu - Olisiko se syytä laittaa paikalleen? Onko sillä muuta funktiota kuin lämmittävyys?

Lisäksi kumpi on huohotuksen kannalta parempaa öljyä

- Orkkis GM 5w-30 vaiko Mobil 1 5w-40
-*-Elämä on-*-
Vastaa Viestiin