Korinvaihtoauto takaisin kanta-autoksi

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Korinvaihtoauto takaisin kanta-autoksi

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Moi,

Törmäsin mielenkiintoiseen keskusteluun tänään aiheena korinvaihtoautot.
Muistan vaan nähneeni aikoinaan keltaisen cabben, joka rekkarin mukaan oli 900c 4d jotain.
Kyssäri: saako siitä enään tehtyä orig cabbea vai onko se aina 4d caasari...

Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Korinvaihtoauto takaisin kanta-autoksi

Viesti Kirjoittaja Svc »

Korinvaihtoautolla on ja pysyy kanta-auton identiteetti. Vaikka osia vaihdettaisiin niin paljon, että autovero menisi uudestaan maksuun, niin auto on edelleen se, millaisena kanta-auto on tehtaan linjalta ulos rullannut.

Jos taas haluat kyseiselle cabbelle alkuperäiset paperit, niin ekana pitäisi selvittää auton historia. Mihin maahan se on rekisteröity uutena ja miten kori on päätynyt Suomeen? Viimeisin rekisteriote voisi olla kova sana. Kannattaa jutella katsastajan kanssa, jolle projektia aikoo esittää.

Yksi ongelma voi olla vaihtokorin pilalle hakattu runkonumero, eli teknisessä mielessä osienluovuttaja-auto on lakannut olemasta.

Ja autoveroa pääsee ihan varmasti maksamaan.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Korinvaihtoauto takaisin kanta-autoksi

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Korinvaihto taitaa kuitenkin olla historiaa, eli niitä ei enää käsittääkseni voi tehdä. Muutenkin nuo autot, joissa tekniikka on kanta-autoa on hankalaa. Vaihteiston tai vaikkapa moottorin vikautuessa ne on pakko korjata kun yleensä ne voidaan vaihtaakin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Korinvaihtoauto takaisin kanta-autoksi

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Tätähän mä vähän ajattelinkin, kun
Oon seurannut yhden cabben hinnan laskua viimeiset kuukaudet...
Oliskos hinta tippunut 11k€->6k€.

Kiitoksia asiallista kommenteista, taas hieman fiksumpi näissä asioissa :wink:

Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: Korinvaihtoauto takaisin kanta-autoksi

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Tarvitaan siis vain ulkomaisen orgis cabben paperit ja tyyppikilpi ja/tai rungonnumero. Riittää että on saman ikäinen. Seuraavaksi auto ulkomaille, rungonnumero ja tyyppikilpi vaihtoon ja auto tuontiautona takaisin. Verot toki joutuu maksamaan, eikä se ihan pilkun mukaan laillistakaan ole mutta noin ne korinvaihto 4D belvederetkin on muuttuneet orgis avoiksi yms. Jos on sattunut olemaan aikoinaan tuodun avokorin paperit edelleen jemmassa tms.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Vastaa Viestiin