Moi,
Törmäsin mielenkiintoiseen keskusteluun tänään aiheena korinvaihtoautot.
Muistan vaan nähneeni aikoinaan keltaisen cabben, joka rekkarin mukaan oli 900c 4d jotain.
Kyssäri: saako siitä enään tehtyä orig cabbea vai onko se aina 4d caasari...
Sami
Korinvaihtoauto takaisin kanta-autoksi
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Korinvaihtoauto takaisin kanta-autoksi
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Korinvaihtoauto takaisin kanta-autoksi
Korinvaihtoautolla on ja pysyy kanta-auton identiteetti. Vaikka osia vaihdettaisiin niin paljon, että autovero menisi uudestaan maksuun, niin auto on edelleen se, millaisena kanta-auto on tehtaan linjalta ulos rullannut.
Jos taas haluat kyseiselle cabbelle alkuperäiset paperit, niin ekana pitäisi selvittää auton historia. Mihin maahan se on rekisteröity uutena ja miten kori on päätynyt Suomeen? Viimeisin rekisteriote voisi olla kova sana. Kannattaa jutella katsastajan kanssa, jolle projektia aikoo esittää.
Yksi ongelma voi olla vaihtokorin pilalle hakattu runkonumero, eli teknisessä mielessä osienluovuttaja-auto on lakannut olemasta.
Ja autoveroa pääsee ihan varmasti maksamaan.
Jos taas haluat kyseiselle cabbelle alkuperäiset paperit, niin ekana pitäisi selvittää auton historia. Mihin maahan se on rekisteröity uutena ja miten kori on päätynyt Suomeen? Viimeisin rekisteriote voisi olla kova sana. Kannattaa jutella katsastajan kanssa, jolle projektia aikoo esittää.
Yksi ongelma voi olla vaihtokorin pilalle hakattu runkonumero, eli teknisessä mielessä osienluovuttaja-auto on lakannut olemasta.
Ja autoveroa pääsee ihan varmasti maksamaan.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Korinvaihtoauto takaisin kanta-autoksi
Korinvaihto taitaa kuitenkin olla historiaa, eli niitä ei enää käsittääkseni voi tehdä. Muutenkin nuo autot, joissa tekniikka on kanta-autoa on hankalaa. Vaihteiston tai vaikkapa moottorin vikautuessa ne on pakko korjata kun yleensä ne voidaan vaihtaakin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Korinvaihtoauto takaisin kanta-autoksi
Tätähän mä vähän ajattelinkin, kun
Oon seurannut yhden cabben hinnan laskua viimeiset kuukaudet...
Oliskos hinta tippunut 11k€->6k€.
Kiitoksia asiallista kommenteista, taas hieman fiksumpi näissä asioissa
Sami
Oon seurannut yhden cabben hinnan laskua viimeiset kuukaudet...
Oliskos hinta tippunut 11k€->6k€.
Kiitoksia asiallista kommenteista, taas hieman fiksumpi näissä asioissa
Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Korinvaihtoauto takaisin kanta-autoksi
Tarvitaan siis vain ulkomaisen orgis cabben paperit ja tyyppikilpi ja/tai rungonnumero. Riittää että on saman ikäinen. Seuraavaksi auto ulkomaille, rungonnumero ja tyyppikilpi vaihtoon ja auto tuontiautona takaisin. Verot toki joutuu maksamaan, eikä se ihan pilkun mukaan laillistakaan ole mutta noin ne korinvaihto 4D belvederetkin on muuttuneet orgis avoiksi yms. Jos on sattunut olemaan aikoinaan tuodun avokorin paperit edelleen jemmassa tms.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.