Tommonen karavaanimersuhan on kova rassi. Viimekesänä lähdettiin pommittaan Sievistä kohti Turkua joskus puolilta päivin tarkoituksena keritä iltalaivaan Ruotsin puolelle. Porukkaa taisi olla yhteensä 6 henkilöä, joista neljä ei ollut enään ajokunnossa lähtiessämme. No minä ja kaveri hoidettiin sitten ajaminen Turkuun, niin että kaveri Vaasaan ja minä loppumatkan.
Homma menikin hyvin lähes Turkuun saakka. Mersussa kun ei tuo polttoainemittari pelannut ihan täydellisesti vaan se putosi pohjaan jo paljon ennen kuin aine loppui. Siinä sitte köröttelin menemään kohti Turkua ja jossain Pori-Rauma välillä se sitte tapahtui. Nimittäin diisselli loppui. Ei siinä mitään, mutta kun n. pari kilsaa ennen ohitimme huoltsikan ja kysyin vielä kaverilta kenen auto oli, että riittääkö löpö ja tämä tuumasi, että kyllä riittää ainakin Raumalle saakka. Tässä vaiheessa rupesi olemaan jo hiukan kiirekin, kun tuli pysähdyttyä Porissa hieman turhan pitkälle ruoka/juomatauolla hyvän terassin takia.
Eihän siinä muu auttanut kuin 2 kaveria juoksemaan kohti pari kilsaa sitten mennyttä huoltsikkaa ja muut odottamaan kärsimättömänä. Kaverit saivat kuin saivatkin huoltoasemalta 10l pönikän ja olivat siinä mennessä soittaneet vielä taksin hakemaan huoltiskalta. Oli muuten taksikuski joutunut vähän aikaa arvailemaan että mistähän huoltiskasta on kyse, kun olivat vaan tuumanneet että jossain Porin ja Rauman välillä.
No saatiin sitte 20min päästä ainetta tankkiin ja eikun mersua käynnistämään. Prkl eihän se starttaa... Eikun hirveällä kiireellä jalkatilasta konesuojan levy pois ja ilmaamaan. Onneksi tämä auton omistaja tiesi miten homma hoituu ja autosta löytyi vielä yksi hyvä jakari tätä varten.

Minä siinä sitten starttailen samalla kun kaveri pumppaa siirtopumppua ja avot mersu hörähtää käyntiin. Tämän jälkeen ei enään mersusta kaasupedaali noussut ennen Turun satamaan, jossa olimmekin hyvissä ajoin, eli noin vartti ennen laivan lähtöä... Onneksi laiva lähti hivenen myöhässä, että pääsimme vielä laivaan.
Että semmonen reissu meillä. On tuolla samaisella mersulla tullut käytyä myös useampana vuonna katsomassa Neste rallia/suurjajoja ja aina on mersu palvellut tarkoitustaan... Saattoi mennä vähän OT:ksi, mutta jos joku jaksoi lukea niin kiva homma.