Itse tehty seossuhdemittari

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
szwuxi
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: La Loka 06, 2012 12:38
Paikkakunta: Ylivieska

Itse tehty seossuhdemittari

Viesti Kirjoittaja szwuxi »

Eli moniko olisi kiinnostunut? Led valoilla toteutettu.

Hintaa ilman lambdaa olisi 15€
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Itse tehty seossuhdemittari

Viesti Kirjoittaja AZP »

Saattaisi kiinnostaa. Tulisiko laajakaistalambdalle, eli millaisella tarkkuudella?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Itse tehty seossuhdemittari

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Täällä myös experimental kiinnostusta. Voisi vertailla tuohon Innovateen.
EX: 9³SS BioPower
szwuxi
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: La Loka 06, 2012 12:38
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Itse tehty seossuhdemittari

Viesti Kirjoittaja szwuxi »

AZP kirjoitti:Saattaisi kiinnostaa. Tulisiko laajakaistalambdalle, eli millaisella tarkkuudella?

Valitettavasti ei tulisi laajakaistalambdalle. Vähän rajalliset komponenttien saanti mahdollisuudet. :roll: Eli ihan normaali lambda tulee, tarkkuus ei ole tietenkään ihan niin tarkka kuin nykyajan mittareilla...

Toiminta periaatehan on että laitteessa on viisi punaista lediä, yksi keltainen led, kaksi vihreää, yksi keltainen ja yksi punainen. Vasemmalla palava led tarkoittaa rikasta seosta.

Mittareille tulee toimintatakuu. :idea:
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Itse tehty seossuhdemittari

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kauhean paljon en näistä tiedä, mutta taitaapi olla niin että tuo karkeampikin tarkkuus riittään tuollaisen vanhan kaasarikoneen säätämiseen. Varsinkin kun tuossa kasikoneessa lähtee aina toisen puolen kaasarikurkut kahdelle oikealle ja kahdelle vasemmalle sylinterille, ja vastaavasti pakoputket ei yhdisty missään kohtaa. Eli kaasarin toisen puolen säätäminen vaikuttaa molempien pakoputkien seoksiin.

Sitten kun alkaa laskemaan miten monta muuttujaa vaikuttaa nelikurkkuisen vakuumikaasarin (Quadrajet) seokseen milläkin kierrosalueella ja kuormitustasolla, niin eihän tuollaista koskaan saa lähellekään sellaisiin säätöihin, kuin mitä nykyaikaisilla moottorinohjauksilla. Laajakaistalambdan kanssa voisi mennä perfektionistilla siis vain hermot. :wink:

Eli kyllä tuohon hintaan olisi kiinnostusta kapeakaistaisellekin mittarille, ehkä jopa kahdelle kappaleelle.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin