Korinhoito/Vahaus
Korinhoito/Vahaus
Olisi mukava kuulla kokemuksianne eri vahoista ja menetelmistä, joita käytätte rakkaan peltihummanne puhtaana ja kiiltävänä pitämiseen. Nyt kun on jo talvirenkaita käytössä, mutta ei lunta vielä maassa, roiskuu rapa ja lika, ja varsinkin mustassa autossa tuo rapa näkyy yhtä lailla kuin valkoisessakin. Eli mikä mielestänne on paras vaha ja tapa vahata ja pestä autoa?
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
AutoGym
Mä olen käyttänyt AutoGym tuotteita. Onhan ne kalliimpia kuin Korrekit mutta parempaa kiiltoa antaa. Tosin vierähti tossa toista kuukautta kun en pessyt ja eihän se lähtenyt kuin liottimella puhtaaksi, mutta iloinen yllätys oli se että autoni olikin hopea eikä ruskeenharmaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Täällä olisi kuvien kanssa hiukan projektia aiheesta. Älkää antako Amazonin häiritä, toimii myös Saabin kanssa
http://vesapohjalainen.com/volvo/amazon.htm
http://vesapohjalainen.com/volvo/amazon.htm
Noi autoglym tuotteet on aika kalliita, mutta porukalla saa samaa tavaraa huomattavasti halvemmalla. Ainoa ongelma on että tavaraa täytyy ostaa 5l kerrallaan. En nyt muista tarkkaa hintaa, mutta jos jakaa esim viiden kesken niin yhden pullon hinnalla saa noin litran.
Jos kiinnostusta löytyy, niin asiaa kannattaa tiedustella maahantuojalta.
Mä en nyt vahaa tartte, mulla vielä litra molempia litkuja.
Itse en ole enää muita kun Autoglymin tuotteita käyttänyt, koska olen todennut ne parhaiksi. Levitys ja etenkin kiillotus käy todella helposti.
Jos kiinnostusta löytyy, niin asiaa kannattaa tiedustella maahantuojalta.
Mä en nyt vahaa tartte, mulla vielä litra molempia litkuja.
Itse en ole enää muita kun Autoglymin tuotteita käyttänyt, koska olen todennut ne parhaiksi. Levitys ja etenkin kiillotus käy todella helposti.
500whp.net member
500whp.net member
Re: AutoGym
Sama vika. Tosin viime kesänä olosuhteiden pakosta oli käytössä korrekin teflox vahaa, tuokin ihan ok, aika samanlaista mönjää kuin glymin punanen. Vanhassa maalipinnassa kiiltoeroja tuskin huomaa.potkuhousu kirjoitti:Mä olen käyttänyt AutoGym tuotteita. Onhan ne kalliimpia kuin Korrekit mutta parempaa kiiltoa antaa.
Siinä punasessa glymissä lienee jotain hiovia aineksia kun mun imolan punasen paholaisen

Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Autoglym toimii kyllä ihan hyvin..Mutta ite voin lämpimästi suositella Meguiarsin tuotteita..Aika samanhintasta ku Autoglym mutta uskaltaisin väittää että paljon parempia mömmöjä noi on !! Sitten oon myös käyttäny kaverin jenkeistä hankkimia Zaino-tuotteita ja ne vasta jotain on !! Tsekatkaa tuolta kuvia --> http://www.zainostore.com/Merchant2/mer ... ode=PHOTOS
Ei voi valittaa etteikö ois syvä kiilto noissa peleissä
Ja vanteiden puhdistukseen EagleOne:in wheelwash, ei tarvii ku ruittaa vanteelle ja huuhdella niin puhdasta tulee =)
Ja jos on enemmänkin kiinnostunu autonhoidosta niin--> http://www.autopia.org
Ei voi valittaa etteikö ois syvä kiilto noissa peleissä

Ja vanteiden puhdistukseen EagleOne:in wheelwash, ei tarvii ku ruittaa vanteelle ja huuhdella niin puhdasta tulee =)
Ja jos on enemmänkin kiinnostunu autonhoidosta niin--> http://www.autopia.org
Mun kokemukset rajoittuu parin vuoden taaksa. Silloin turtlen vaha tarttui auton pelteihin kiinni kuin paska junttilantuvan seinään. Vika saattoi olla siinä että pellit olivat todella kuumat auringon paisteesta. Vahauksen tein toki varjossa. Tuolloin päätin etten enää koskaa käytä ko. putkan tuotteita, oli meinaat sen verran hikistä hommaa jynssätä niitä vahoja irti. Autossa oli tuolloin suht hyvä vahaus jo pohjalla, joten vika ei ole siinä.TuuSaR kirjoitti:Onkos kellään perstuntuma mielipiteitä Turtle tuotteista? Ja onkos näistä vahoista olemassa jossain ihan oikeita kemiallisen-tason testivertailuja?
Nykyisistä turtlen tuotteista minulla ei ole kokemuksia.
Autoglymistä vielä sen verran että tuotetta voi käyttää suorassa auringon paisteessa.

500whp.net member
500whp.net member
Turtlen värivahaa on pari kertaa tohon satkuun hierottu. Aika kovatöinen on kyllä, mutta mielestäni ihan hyvä pinta tulee. Kiillottamisesta on kyllä aika kova homma. Turtle lähinnä siksi, että tohon punaseen pintaan sais vähän kiiltoa ja väriä takaisin värivahalla. (Ei muutakaan värivahaa tullu heti eteen) Konepelissä ja katossa alkaa oleen heikohko pinta 

BMW 320dA Coupe LCI
Aikanaan kun mulla vielä oli moottoripursi niin vahailin purtta keväisin Hempel:in vahoilla, sellanen että ensin puhdistava vaha ja siihen päälle sitten vielä sellanen joku hyper-kiiltävä-kestävä vaha.
Huomasin että purkin kyljessä luki että "myös autoihin" ja autoon sitä sitten laitoin, ja kyllä tulikin tosi kiiltävä ja varsinkin kestävä pinta, ei tarvinnu ku keväällä vahata ja koko kesän juoksi vesi ku hanhen selästä ja auto kiilsi ku sian p*llu pakkasella.(en oo nähny, kuullut vaan
)
Nyt oon jollain teflox-vahalla vahaillu, helppoa levittää ja pinta on ok, muutaman kerran sillä joutuu jynssäämään per kesä, ja apuna on sellainen tehoton sotkeva vahanympärilleheitto/kiillotus kone mutta pakkohan sitä on käyttää kun olen kerran ostannukin
Huomasin että purkin kyljessä luki että "myös autoihin" ja autoon sitä sitten laitoin, ja kyllä tulikin tosi kiiltävä ja varsinkin kestävä pinta, ei tarvinnu ku keväällä vahata ja koko kesän juoksi vesi ku hanhen selästä ja auto kiilsi ku sian p*llu pakkasella.(en oo nähny, kuullut vaan

Nyt oon jollain teflox-vahalla vahaillu, helppoa levittää ja pinta on ok, muutaman kerran sillä joutuu jynssäämään per kesä, ja apuna on sellainen tehoton sotkeva vahanympärilleheitto/kiillotus kone mutta pakkohan sitä on käyttää kun olen kerran ostannukin

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Itsellä ei ole kanssa tosta "kilpikonnavahasta" mitään hyviä kokemuksia
Tuli aikoinaan lainailtua velipojan vanhaa Rekkua (opel Record
), ja lainanmaksuksi lupasin sen vahata. Varaston perimmäisestä nurkasta löytyi jokin Turtlen luonnnonvahapurkki. Ei muutakun Rekkua sillä voitelemaan ja siitähän se riemu repes
. Ei pois ei sitten P
r
k
l
ll
k
n. Meinas huumori loppua sitä hieroessa. Silloin ajattelin että tätä en enää milloinkaaan mihinkään levitä paitsi ehkä vielä joskus velipojan naamaan
Nykyään Autoglymin ja Korrecin tuotteita ja hyvin loistaa

Nykyään Autoglymin ja Korrecin tuotteita ja hyvin loistaa

Ko vahoista on kokemusta lujitemuovi puolelta. Kestävä (erittäin) oikein tehtynä. Ehkä työläs kunnes oppii taktiikan eikä koeta jouduttaa työtä. Sanoisin että huomattavasti kestävämpi kuin Glymin tahnat mutta voi myös helposti pilata pinnan.pade900 kirjoitti:Autoglym toimii kyllä ihan hyvin..Mutta ite voin lämpimästi suositella Meguiarsin tuotteita..
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä
*
-1797-

-1797-
Noista autoglymin tuotteista ei hirveästi ole kokemusta, extra glossia isän 9-3:seen levitettiin ja tuli ihan hyvä. Mutta autoglymin bumper carea en suosittele ainakaan muovin värisiin puskureihin. Tulee kyllä aluksi hyvä mutta tekee muovin niin hemmetin sähköiseksi että on seuraavana päivänä aivan tuhannen tomussa. Mustavahaa olen laittanut pelkästään, tosin on vaikee saada levitettyä tasasesti.
Omalle -91 malliselle satkulle tein viime keväänä seuraavasti: Ensin pesin auton liuottimella perusteellisesti. Kun auto oli hieman kuivahtanut, otin Motonetin 25euron kiillotuskoneen (230VAC) käteen ja aloin hieroa pintaa G10 Fareclalla. Tuo on nestemäistä todella hienoa hiontanestettä. Auto on väriltään punainen, tuolloin oli melkoisen haalistunut. Fareclan jälkeen classic kilpikonnaa pintaan, ja sama ilmiö kuin Viggelläkin että jäi sitten niin saatanan piukkaan, koneella ei saanut kaikkia pois vaan jouduin kiillottamaan auton käsin. Hommmaan meni yli 6h mutta eipä autoa olisi samaksi uskonut kuin aamulla. Emäntä kiillotti vielä kaikki puskurit samalla aikaa ensin BC:llä ja sitten vielä pigmenttiä sisältävällä vahalla, voin sanoa että tuli todella hyvä, ei paljon vesi auton päällä pysynyt.
Tuosta motonetin kiillotuskoneesta ei ole kuin hyvää sanottavaa (samaa myydään esim. honkkarissa) Levityksessä pistämätön, vahauksen laikukkuus joka käytännössä johtuu epätasaisesta levityksestä poistuu lähes kokonaan, iso apu myös kiillotuksessa vaikkei ihan kaikkea piukimmassa olevaa pois saakaan. Oma vahaustulos parani ainakin 50% koneen ansiosta.
Omalle -91 malliselle satkulle tein viime keväänä seuraavasti: Ensin pesin auton liuottimella perusteellisesti. Kun auto oli hieman kuivahtanut, otin Motonetin 25euron kiillotuskoneen (230VAC) käteen ja aloin hieroa pintaa G10 Fareclalla. Tuo on nestemäistä todella hienoa hiontanestettä. Auto on väriltään punainen, tuolloin oli melkoisen haalistunut. Fareclan jälkeen classic kilpikonnaa pintaan, ja sama ilmiö kuin Viggelläkin että jäi sitten niin saatanan piukkaan, koneella ei saanut kaikkia pois vaan jouduin kiillottamaan auton käsin. Hommmaan meni yli 6h mutta eipä autoa olisi samaksi uskonut kuin aamulla. Emäntä kiillotti vielä kaikki puskurit samalla aikaa ensin BC:llä ja sitten vielä pigmenttiä sisältävällä vahalla, voin sanoa että tuli todella hyvä, ei paljon vesi auton päällä pysynyt.
Tuosta motonetin kiillotuskoneesta ei ole kuin hyvää sanottavaa (samaa myydään esim. honkkarissa) Levityksessä pistämätön, vahauksen laikukkuus joka käytännössä johtuu epätasaisesta levityksestä poistuu lähes kokonaan, iso apu myös kiillotuksessa vaikkei ihan kaikkea piukimmassa olevaa pois saakaan. Oma vahaustulos parani ainakin 50% koneen ansiosta.