Kesärenkaat 2015
Re: Kesärenkaat 2015
Jos tarjouksia on ens kesänä niin nää on mun silmään jotenkin samalla häiritsevät joskin mielenkiintoiset http://shop.speedparts.se/en/prod/acces ... 87996.html
Niille sitten jotkut 225-40-18 rinkulat vai onko toi se yleisin (=halvin) koko? Jos "breemiumkumit" laittais niin varmaankin GY Eagle F1 Asymmetric 2...
Niille sitten jotkut 225-40-18 rinkulat vai onko toi se yleisin (=halvin) koko? Jos "breemiumkumit" laittais niin varmaankin GY Eagle F1 Asymmetric 2...
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Kesärenkaat 2015
195/65R15Rattivaihde kirjoitti:Mikäs oli sulla rengaskoko?juhi81 kirjoitti:Ventus Prime 2:set tuli hankittua viime keväänä tonnariin ja mulla ei ole niistä pahaa sanottavaa. Positiivinen yllätys päinvastoin.
VW Touran II -16, Avensis T25 -07 Exät: Volvo V40 2.0T Classic, Saab 9000 CSE 2.3TA, Volvo S80 2.5T, Volvo S80 D5, Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium, BMW F11
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Kesärenkaat 2015
Eli sama kuin mulla. Keväällä sitten näkee mikä oma mielipide on.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Kesärenkaat 2015
Nyt alkaa varmaan porukalla olemaan kokemusta Ling Longin Greenmaxeista?
Kiinnostavat lähinnä testimenestyksen ja hinnan takia.
Melu? Uraherkkyys? Onko nopea kulumaan? Pito kuivalla/märällä? Polttoaineenkulutus on ihan se ja sama, paljon tuo menopeli kuluttaa joka tapauksessa.
Jos nuo ei kunnolliset ole, niin menee Contin Sport Contact 5 tilaukseen. Nexenit sun muut ovat kuitenkin saksasta tilattuna vain joitain kymppejä / sarja halvempia kuin contit.
Kiinnostavat lähinnä testimenestyksen ja hinnan takia.
Melu? Uraherkkyys? Onko nopea kulumaan? Pito kuivalla/märällä? Polttoaineenkulutus on ihan se ja sama, paljon tuo menopeli kuluttaa joka tapauksessa.
Jos nuo ei kunnolliset ole, niin menee Contin Sport Contact 5 tilaukseen. Nexenit sun muut ovat kuitenkin saksasta tilattuna vain joitain kymppejä / sarja halvempia kuin contit.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Kesärenkaat 2015
Aiemmin kehuin Hankookin k115 eli ventus prime2:ia, mutta viime kesä oli niiden toinen ja pito tuntui heikolta, kun alkuun tuntui oikeinkin pitäviltä, siis märällä, kuivalla ei tullut ongelmia (jollei kakkosella sutimista lasketa, mutta niinhän nuo yleensä tekee jos kaasun tinttaa pohjaan, mikä taas on kuskin eikä renkaan vika).
En osaa sanoa onko ominaisuudet tosiaan heikentyneet nopeasti, vai onko vika pers dynossa. Auto sama, ja 7-10tkm ajettu renkailla, tarkempaan en osaa arvata kun en ole pannut ylös osto hetken kilsoja. 6mm jäljellä kuitenkin vielä.
En osaa sanoa onko ominaisuudet tosiaan heikentyneet nopeasti, vai onko vika pers dynossa. Auto sama, ja 7-10tkm ajettu renkailla, tarkempaan en osaa arvata kun en ole pannut ylös osto hetken kilsoja. 6mm jäljellä kuitenkin vielä.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Kesärenkaat 2015
Harmi kun porukka on näinkin eri mieltä näistä Mitä tässä nyt sitten osaa ostaa.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Kesärenkaat 2015
Jo vuosia sitten tulin siihen tulokseen, ettei renkaita voi ostaa muiden mielipiteiden pohjalta tai rengastestejä kyttäämällä. Yksi tyytyy kolmen markan ulisijaan ja toiselle ei tunnu kelpaavan mikään. Myöskin mukavuus/ajokokemuksen miellyttävyys on niin suhteellinen käsite ettei mitään rajaa. Yhdelle pitää olla hyllyvä ja hitaasti seuraava rengas, toiselle taas välittömästi vastaava kärrynpyörä, jossa kumia on vain nimeksi ja hammaslääkärin numero pikavalinnassa...
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Kesärenkaat 2015
No, mulla ne ehti pyöriä alla arviolta 10tkm eikä siinä ajassa sinällään ihmeitä ehdi testata, mutta jonkinmoisen tuntuman saada.
Siinä vaiheessa, kun kruiserista oli putki tukossa ja tehot kateissa, jaksoi se Ventus Primeillä lyödä tyhjää kuivalla asfaltilla. Virtauksen ollessa kunnossa (tai no, oli sieltä silloinkin hukassa n. 50hv, eli tuskin putki ihan kunnolla virtasi ennen totaalitukkoansakaan) oli mahdotonta lähteä liikkeelle tavallisen ripeästi niin, ettei alkanut polttamaan kumia. Jokusen kilsan olen minäkin ehtinyt tonnareilla ajamaan, eikä millään oikeilla renkailla ole ollut vastaavaa pidonpuutetta kesällä. Sadekelillä ihan sama efekti, vaikka perille pääsi niin kehumista ei ollut. Vähän kuin renkaat olisivat olleet vanhat jo syntyessään. Mikä pahinta, näiden edeltä auton alta poistuneet vanhat ja heikkokuntoiset renkaat (voin tarkistaa merkin, mallin ja iän, jos jotakuta kiinnostaa) piti paremmin, etenkin kuivalla.
Mitä runkoon tulee, niin nuo eivät olleet sillai sitikkaimaista mukavuutta ajatellen mitenkään ihmeelliset. Eivät siis syöneet poikkisaumoja, asfaltin reunoja työmailla jne sen enempää kuin muutkaan renkaat, mutta runko on sivusuunnassa löysä ja kaikki ohjausliikkeet tulee viiveellä, joka on mielestäni suhteeton nimenomaan pituussuuntaiseen käytökseen verratessa. Lisäksi rengas lähtee tiukemmin kääntäessä antamaan periksi sen tuntuisesti, että taipuisi alle, mikä ei oikein sovi tuntumaan kun puhutaan kuitenkin muistaakseni 91V -renkaasta, vaikka ruiserin renkaissa profiilia olikin huimat 55%. Ilmanpaineet nostin jossain välissä 2,5 barista jonnekin 2,7-2,8bar tienooseen hyötyä saamatta.
Toki voi olla, että mulle on osunut susisarja alle. Teoriassa on myös mahdollista, että joku tykkää tuollaisesta käytöskombosta. Ite taidan ottaa uuden 10v tauon ennenkö työnnän rahojani Hankookien vastineeksi, jos silloinkaan viitsin.
No, oli ne sentään halvat (360e allelaitettuna).
Siinä vaiheessa, kun kruiserista oli putki tukossa ja tehot kateissa, jaksoi se Ventus Primeillä lyödä tyhjää kuivalla asfaltilla. Virtauksen ollessa kunnossa (tai no, oli sieltä silloinkin hukassa n. 50hv, eli tuskin putki ihan kunnolla virtasi ennen totaalitukkoansakaan) oli mahdotonta lähteä liikkeelle tavallisen ripeästi niin, ettei alkanut polttamaan kumia. Jokusen kilsan olen minäkin ehtinyt tonnareilla ajamaan, eikä millään oikeilla renkailla ole ollut vastaavaa pidonpuutetta kesällä. Sadekelillä ihan sama efekti, vaikka perille pääsi niin kehumista ei ollut. Vähän kuin renkaat olisivat olleet vanhat jo syntyessään. Mikä pahinta, näiden edeltä auton alta poistuneet vanhat ja heikkokuntoiset renkaat (voin tarkistaa merkin, mallin ja iän, jos jotakuta kiinnostaa) piti paremmin, etenkin kuivalla.
Mitä runkoon tulee, niin nuo eivät olleet sillai sitikkaimaista mukavuutta ajatellen mitenkään ihmeelliset. Eivät siis syöneet poikkisaumoja, asfaltin reunoja työmailla jne sen enempää kuin muutkaan renkaat, mutta runko on sivusuunnassa löysä ja kaikki ohjausliikkeet tulee viiveellä, joka on mielestäni suhteeton nimenomaan pituussuuntaiseen käytökseen verratessa. Lisäksi rengas lähtee tiukemmin kääntäessä antamaan periksi sen tuntuisesti, että taipuisi alle, mikä ei oikein sovi tuntumaan kun puhutaan kuitenkin muistaakseni 91V -renkaasta, vaikka ruiserin renkaissa profiilia olikin huimat 55%. Ilmanpaineet nostin jossain välissä 2,5 barista jonnekin 2,7-2,8bar tienooseen hyötyä saamatta.
Toki voi olla, että mulle on osunut susisarja alle. Teoriassa on myös mahdollista, että joku tykkää tuollaisesta käytöskombosta. Ite taidan ottaa uuden 10v tauon ennenkö työnnän rahojani Hankookien vastineeksi, jos silloinkaan viitsin.
No, oli ne sentään halvat (360e allelaitettuna).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kesärenkaat 2015
Aamen.Tobbana kirjoitti:Jo vuosia sitten tulin siihen tulokseen, ettei renkaita voi ostaa muiden mielipiteiden pohjalta tai rengastestejä kyttäämällä. Yksi tyytyy kolmen markan ulisijaan ja toiselle ei tunnu kelpaavan mikään. Myöskin mukavuus/ajokokemuksen miellyttävyys on niin suhteellinen käsite ettei mitään rajaa. Yhdelle pitää olla hyllyvä ja hitaasti seuraava rengas, toiselle taas välittömästi vastaava kärrynpyörä, jossa kumia on vain nimeksi ja hammaslääkärin numero pikavalinnassa...
Ajo-ominaisuuksiin vaikuttaa niin moni muukin asia, että esim kommentti "mulla tonnarissa misukat on hyvät ja kolkissa linglöngit paremmat" on ihan tyhjä vertailu. Samoin se kun syksyllä heivaa 5v vanhat 2mm kesärenkaat, ajelee välissä 4-5 kk talvikumeilla, ostaa keväällä uudet kesäkumit, ja tietää sitten kertoa uusien olevan sitä ja tätä verrattuna vanhoihin, on mututietoa parhaimmillaan.
Minäkin voin kertoa, että ContiIcecontactit on paljon hiljaisemmat ja pitävämmät kuin HKPL4:t, mutta tässä vaihdoksessa vaihtui autokin OG:sta NG-kolkkiin. Oliko jollekin hyötyä tästä kommentista? Aikanaan tuontimersussa oli alla Nangkangit, joista minulla ei ole pahaa sanottavaa. Olivat mustat ja pyöreät ja niiden kanssa auto pysyi tiellä ja oli mersumainen ajettava. En silti usko niiden olleen mitkään parhaat renkaat.
Kulutuskestävyyttä voi omassa käytössä vertailla ja kommentoida jonkin verran, kun ajotapa ei yleensä hirveästi muutu.
Lehtien rengastestien mittauksiin (vesiliirtonopeudet, jarrutusmatkat jne) voi sentään jonkin verran luottaa, mutta nekin tehdään testiradalla ja tietyssä lämpötilassa jne, jolloin olosuhteet eivät aina täysin vastaa tosielämää. Vertailuauto on kuitenkin kaikille renkaille sama ja pitomittaukset tehdään mittarilla eikä pakaroilla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Kesärenkaat 2015
Goodyearit lähti tilaukseen...
http://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas/go ... item=52468
http://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas/go ... item=52468
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
Re: Kesärenkaat 2015
Mulla pyöri dieselin alla Linglongit loppu kesän ja syksyn. Ei pahaa sanottavaa. Pito hyvä niin kuivalla kuin märällä ja kulutus kestävyys vaikutti huomattavasti paremmalta, kun edellisissä Kumhoissa ja Nexeneissä. Koko oli 225/45 R17. Väittäisin hinta-laatusuhteeltaan erinomaisiksi ja laitan ensi kesäksi todennäköisesti 18 tuumaisiin samanlaiset ellei Achillekset ole merkittävästi edullisemmat.kribe kirjoitti:Nyt alkaa varmaan porukalla olemaan kokemusta Ling Longin Greenmaxeista?
Kiinnostavat lähinnä testimenestyksen ja hinnan takia.
Melu? Uraherkkyys? Onko nopea kulumaan? Pito kuivalla/märällä? Polttoaineenkulutus on ihan se ja sama, paljon tuo menopeli kuluttaa joka tapauksessa.
Jos nuo ei kunnolliset ole, niin menee Contin Sport Contact 5 tilaukseen. Nexenit sun muut ovat kuitenkin saksasta tilattuna vain joitain kymppejä / sarja halvempia kuin contit.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Kesärenkaat 2015
Kiitoksia! Menee varmaan sitten itsellä hankintaan, juurikin 225/45 R17 koossa, ellen innostu uusia vanteita hankkimaan
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Kesärenkaat 2015
Kellään kokemusta toyo r1r kumeista? Eteen tarvittaisiin uudet renkaat ja enemmän pitoa kuivalle asfaltille. Viime kesä mentiin nokia hakka blackeilä jotka oli erinomaiset kumit ja pito toista maata verrattuna achilleksiin, mutta silti pitoa ei ole liikaa jos auto ei ole vakio.
T7 vm. 2001 9-3
Re: Kesärenkaat 2015
Laita mullekin linkki, mistä saa Contin Sport Contact 5set alle 400eurolla?kribe kirjoitti: Jos nuo ei kunnolliset ole, niin menee Contin Sport Contact 5 tilaukseen. Nexenit sun muut ovat kuitenkin saksasta tilattuna vain joitain kymppejä / sarja halvempia kuin contit.
17" nexenit makso kotiin kannettuna n. 350€
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Kesärenkaat 2015
1001 renkaat möi 400€ pintaan. Mutta saankin sellaiset suomesta 450€ hintaan alle asennettuna, niin taidan laittaa sellaiset.Coltti kirjoitti:Laita mullekin linkki, mistä saa Contin Sport Contact 5set alle 400eurolla?kribe kirjoitti: Jos nuo ei kunnolliset ole, niin menee Contin Sport Contact 5 tilaukseen. Nexenit sun muut ovat kuitenkin saksasta tilattuna vain joitain kymppejä / sarja halvempia kuin contit.
17" nexenit makso kotiin kannettuna n. 350€
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07