0-100 km/h
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
0-100 km/h
Millaisia lukemia Saabeilla? Vai meneekö sutimiseksi koko homma?
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: 0-100 km/h
Sutimiseksihan se tuppaa menemään. Tonnarilla pääsee kohtuullisen helposti alle 7 sekunnin, mutta kaasua ei parane runtata pohjaan.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 0-100 km/h
Oma paras veto 5,8 s OBD-väylästä Scangauge 2 mittarilla mitattuna. Allekirjoituksen tomaattikolkki RE85 polttoaineena. Manuaalilla tuskin menisi samaan...
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: 0-100 km/h
Eipä suttaile, mutta ei tuo oikein mihinkään menekään, kun on niin painava ruhmu ja kuminauha-aski. Seiskalla alkavia testivetoja on tullut joitakin tehtyä, mutta ei millään vakavalla mittauskalustolla, joten ovat korkeintaan vertailukelpoisia keskenään.
Enkä kyllä oikein usko vitosella alkaviin stage3-kolkillakaan, varsinkaan automaatin kera.
Enkä kyllä oikein usko vitosella alkaviin stage3-kolkillakaan, varsinkaan automaatin kera.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 173
- Liittynyt: La Joulu 18, 2010 16:36
- Paikkakunta: Leppävirta/Varkaus
Re: 0-100 km/h
Jotain 7 aikoja pääsee omalla tonnarilla about..riittää omaan käyttöön vallanmainiosti käyttöautoksi kun on ostettu
9000 Cse 2.0t Jubilee -97 Stage X
9000 2.3T Aero - 93 Stage 3
#6089
9000 2.3T Aero - 93 Stage 3
#6089
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 0-100 km/h
No tota mäkin olen miettinyt, että valehteleeko mittari? Pitäis keksiä jokin takuuluotettava mittausmenetelmä.Tobbana kirjoitti:Enkä kyllä oikein usko vitosella alkaviin stage3-kolkillakaan, varsinkaan automaatin kera.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: 0-100 km/h
En tiedä mistä näitä saa: http://www.tuning.fi/146/pikakoe-escort ... -g-timer-2
Ollut minulla tutulta lainassa pari kertaa. Pitäisi olla melko tarkka laite. Nykyään taitaa jo olla uudempaa versiota tuosta myynnissä.
Näihin obd- tai kännykän gps-pohjaisiin mittauksiin ei ole mitään luottamista. Ne näyttävät ihan mitä sattuu, koska ominaisuudet ei sovellu tälläisiin lyhyen matkan/ajan mittauksiin.
Ollut minulla tutulta lainassa pari kertaa. Pitäisi olla melko tarkka laite. Nykyään taitaa jo olla uudempaa versiota tuosta myynnissä.
Näihin obd- tai kännykän gps-pohjaisiin mittauksiin ei ole mitään luottamista. Ne näyttävät ihan mitä sattuu, koska ominaisuudet ei sovellu tälläisiin lyhyen matkan/ajan mittauksiin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 0-100 km/h
Useampi vuosia sitten jo tomaattikolkista sai T5suitella ajetuista logeista kyllä katsottua että juuri alle kuuden sekunnin pääsee stg3+ bensasetupilla.
Kas kun kakkonen kiertää juuri yli satasen vauhtiin ja kun vääntöä on riittävästi niin mennään kakkosella jopa optimaalisen pidon rajoilla osa matkasta kuivalla pinnalla.
Ei se momentinmuuntimeen tuhlattu teho hukkaan mene ellei pyörät ala sutimaan liikaa, päättelin tuolloin.
Vastaava manuaalivaihteinen stg3 ng900/kolkki meni sitten käyrissä ohi 120-150 välillä.
Kas kun kakkonen kiertää juuri yli satasen vauhtiin ja kun vääntöä on riittävästi niin mennään kakkosella jopa optimaalisen pidon rajoilla osa matkasta kuivalla pinnalla.
Ei se momentinmuuntimeen tuhlattu teho hukkaan mene ellei pyörät ala sutimaan liikaa, päättelin tuolloin.
Vastaava manuaalivaihteinen stg3 ng900/kolkki meni sitten käyrissä ohi 120-150 välillä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 0-100 km/h
Ainakin tämä T8 on vähän laiva lähettää, että mittailen mieluummin 80-120kmh aikoja. Vaihteita kun leivot sisään, niin moottorinohjaus ihmettelee minkä epilepsiakohtauksen ohjaaja sai ja vetää syötöt nollaan.
Osaava softaaja kyllä saa vastetta parennettua, mutta on tämä sähkökaasu vaan niin väärin.
Vaimolla on Focus MK1 1,6L 1999. Kävin huvin vuoksi ajamassa saman korin Focus RS:n 2002, jossa on jo sähkökaasu ja tehoa ihan riittävästi. Melkeen hauskempi peli tuo poverty-spec 1,6L tykki joka meillä on kotipihassa. Omalla fokuksella pääsee renkaat ulvoen liikkeelle ja meininki on kova vaikka vauhti muistuttaa polkupyöräkisoista. RS:llä ripeä lähtö päättyy helposti täydelliseen hyytymiseen, jonka jälkeen pikkuhiljaa avataan kaasua sähköisesti.
Osaava softaaja kyllä saa vastetta parennettua, mutta on tämä sähkökaasu vaan niin väärin.
Vaimolla on Focus MK1 1,6L 1999. Kävin huvin vuoksi ajamassa saman korin Focus RS:n 2002, jossa on jo sähkökaasu ja tehoa ihan riittävästi. Melkeen hauskempi peli tuo poverty-spec 1,6L tykki joka meillä on kotipihassa. Omalla fokuksella pääsee renkaat ulvoen liikkeelle ja meininki on kova vaikka vauhti muistuttaa polkupyöräkisoista. RS:llä ripeä lähtö päättyy helposti täydelliseen hyytymiseen, jonka jälkeen pikkuhiljaa avataan kaasua sähköisesti.
EX: 9³SS BioPower
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 0-100 km/h
Nimenomaan näin, laatikosta kakkonen pykälään, niin pääsee juuri yli satasen. Itse olen laittanut vielä sport-ohjelman päälle, mutta en tiedä onko sillä isompaa vaikutusta. Pito-ongelmia ei juuri ole ollut alustasarjan ja leveämpien renkaiden ansiosta. Jos yrittäisi vakioalustalla ja 185 leveällä renkaalla niin saattaisi sutia jonkin verran.vesa67 kirjoitti:Useampi vuosia sitten jo tomaattikolkista sai T5suitella ajetuista logeista kyllä katsottua että juuri alle kuuden sekunnin pääsee stg3+ bensasetupilla.
Kas kun kakkonen kiertää juuri yli satasen vauhtiin ja kun vääntöä on riittävästi niin mennään kakkosella jopa optimaalisen pidon rajoilla osa matkasta kuivalla pinnalla.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 0-100 km/h
Kuivalla asfaltilla biopower stage1 9-5 2.3t automaattivaihteistolla ei kyllä sudi yhtään vaikka kaasun runttaiskin paikaltaan heti pohjaan jos on bensaa tankissa. E85 tankissa niin sutii.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 0-100 km/h
Og9-3 Airo ~350hv 5,8sek paras. 245/35/19 rengastuksel ja liian vähä ilmaa renkais. (vetely melko raju)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: 0-100 km/h
Mulla paras on 6.39 sec 0-100 km/h
Saab 9-5 farkku (man) 2.0 BioPower stage 1, tankissa E85
Saab 9-5 farkku (man) 2.0 BioPower stage 1, tankissa E85
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.