On pieni "tilaisuus" tulossa ja tähtiauto pitäisi löytää
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Koska Suomessa on valtion hyväksynnällä taksimonopoli.VKe kirjoitti:Mutta hiukan ajattelua: miksi minun pitää maksaa jonkun Kia-taksin kyydistä 1,55 eur/km kun samalla rahalla pääsee Mersun tai Saabinkin kyytiin???
Ainahan siitä voi ainakin jonotustilanteessa (esim. öisin) päästää ystävällisesti edellisen edelleen, jos haluaa itse mieluummin Bemarin kuin Hyundain kyytiin. Itse olen ollut tähän mennessä (henkilömallisista, Sprinterit erikseen) parin E-Mersun, yhden B-Mersun, V70:n sekä C5:n kyydissä, ja siinä on mukana kaikki taksikyydit tällä vuosituhannella.vmt kirjoitti:^ Ainakin tolpilla on se käytäntö, että otetaan jonon ensimmäinen, eikä se, mikä on oikean merkkinen.
Taksialalla täyskaaos varsinkin suurkaupunki alueilla, turistit on joutunut maksaa ¨huijari porukoille¨ 30000kr matkasta joka maksaa normaalisti alle tonnin. Nyt tätä sirkusta yritetään saada aisoihin. Takseja määrätyilla paikkakunnilla aivan liikaa, ajot ei riitä alkuunkaan saamaan kannatusta yritykseen. Täällä pitää tarkistaa aina taxa ennenkuin hyppää kyytiin tai käyttää takseja joilla on kiinteäthinnat. Esim erään auton sivulasista taxa aika raju.Johtaja_Turhapuro kirjoitti:^Onneksi. Ruotsissa taksiala vapautettiin, jokainen voi mennä sinne katsomaan miten homma "toimii"![]()
Eikä sen Kian kyytiin ole pakko mennä. Asiakkaalla on oikeus valita taksinsa.
Eipä tuosta mitään hyvää käteen jäänyt, vaikka vapaata onkin. Meno Tukholman keskustaan makso bout saman kuin Suomessa olisi maksanut, takas tulo "iranilaisen öljysheikin" kyydissä maksoikin sitten jo selkeästi enemmän. Ei ne juuri sen halvemmalla siellä aja kun täälläkään.Johtaja_Turhapuro kirjoitti:^Onneksi. Ruotsissa taksiala vapautettiin, jokainen voi mennä sinne katsomaan miten homma "toimii"![]()
Eikä sen Kian kyytiin ole pakko mennä. Asiakkaalla on oikeus valita taksinsa.