V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
patse
"Saabisti"
Viestit: 1886
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja patse » To Joulu 11, 2014 21:06

Juuri vähän aikaa sitten luin TM tai TL lehdestä kuinka vag-bensamoottorin sylinterin poraus oli ylisuuri ja vastaavasti männän halkaisija pienempi kuin toleranssi antaa myöden :roll:
Tuohon vielä heikot männänrenkaat, niin "tahtari" on valmis :lol:

Uudenkarhea käytetty Audi olikin öljykrematorio - kuka maksaa remontin?
http://www.talouselama.fi/uutiset/uuden ... n/a2282106 :oops:
Pasi #1047
Utan SAAB Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Opel on pop él Astra 1.4T automatic

Avatar
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 828
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto » To Joulu 11, 2014 21:37

Niin pitäiskö Audin korvata? Mekin tiedämme nuo tyyppiviat. No joo, ketuttaahan se kun luulee ostavansa preemiumia ja saakin auton johon ei öljyjä tarvitse vaihtaa, vaan riittää kun lisäilee jotain mahdollisimman paksu pannuun.
Saab 9-5 Vector -03 280 tkm ja Llama In My Garage !
puh.040 538 0231

jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja jani » To Joulu 11, 2014 22:12

normaali meininkiä toi öljynkulutus päästö /säästö talous teettää paskoja koneita maksajana toimii valitettavasti asiakas.Turboja menee kuin leipää ja koneet leikkaa kiinni tai paskottuu muuten vain romuksi.

Avatar
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja ysifemma » To Joulu 11, 2014 22:40

Niin, siis Suomessa jossa on vielä hetken voimassa nykymuotoinen kuluttajansuoja , on siis kuluttaja joutunut maksajan osaan vaikka on selkeästi ollut kyseessä valmistusvikoja tuotteissa Tämä erikoinen käytäntö on siis jostakin syystä ollut mahdollista nykyisien lakien aikana. Kuinkahan jatkossa ...

Maahantuojat ja merkkihuollot eivät noudata lakia:


http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswa ... juongelmat


http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/27 ... ja-vioista

8O
Saab 9-5 2.0t 1998

TeppoY
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 22:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja TeppoY » Pe Joulu 12, 2014 07:54

http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/vastuuvapauslomake

Tuollaisilla lapuilla autoliike yrittää päästä vastuustaan. Sinänsä hauska, että tuossa lomakkeen pohjassa on jo lueteltu valmiiksi nuo VAG-konsernin merkit
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85

3J
"Hölösuu"
Viestit: 1387
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja 3J » Pe Joulu 12, 2014 11:55

Tuollainen yleinen vastuuvapaus ei ole pätevä. Siinä pitäisi yksilöidä viat mitä myytävässä yksilössä on, tuollaista yleispätevää vastuuvapausta ei voi saada.

Kuluttajan suojana on laki. Mikään sopimus ei kävele lain yli.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 6856
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T » Pe Joulu 12, 2014 15:15

Kierrä kaukaa tuollainen pulju, jos eivät tiedä mitä myyvät.
Miten minulle tuli joku mielleyhtymä kamuxiin..????

Tai sitten......
Vastuuvapaus
kaupanpäälle


Virallinen romutustodistus on kuitenkin paras tae siitä, että auton viimeinen omistaja vapautuu luovutushetkestä lähtien kaikista ajoneuvoon liittyvistä velvoitteista ja auto poistetaan varmasti myös rekisteristä, huomauttaa Räätäri.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

patse
"Saabisti"
Viestit: 1886
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja patse » Pe Joulu 12, 2014 19:44

Enpä vain arvannut, että nuo kaikki tsi/tfsi koneet ovat noin surkeita. Pari vuotta sitten autoa etsiskellessä tuli tutuksi nuo 1.2 & 1.4 koneiden jakopää ongelmat ja 2.0 tfsi öljynkulutus. 1.8tsi oli omasta mielestä siinä ja siinä, että onko ok kone. Jakopää ongelmaa netissä jonkun verran tuli vastaan. Innostuin jo ihan tosissani Audi A4 multitronic automaatista, kun tajusin ettei se olekaan DSG-vaihteisto.

Joten voihan vattu! Eihän tässä löydä enää mitään uudempaa toimivaa autoa, jos tilavampaa, tehokkaampaa, taloudellista ja automaattivaihteista autoa jota etsisi nykyisen Auriksen tilalle.
Pasi #1047
Utan SAAB Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Opel on pop él Astra 1.4T automatic

jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja jani » Pe Joulu 12, 2014 22:53

vauhti kiihtyy näitten paskojen tekemisessä ihmiset vaatii uusia teholukemia pienillä kulutuksilla ja viranomaiset odottaa kukkasia pakoputkesta.Eletroniikka on sontaa ja moottorit on tehty euron osista ei hyvältä näytä ja maksajia on tässä ruletissa tiedossa niin mikäpä tämään muuttaisi saa siinä itkeä kuluttajaviranomaiset jotka ei tiedä paskan vertaa kyseisestä tekniikasta ja poliittinen ohjaus pitää huolen että paskan tavaran teko ei lopu. Jälkimarkkinointi tekee hyvät rahat konserneille ja niin kauan kuin homma toimii niin maineelle on ihan sama. pistää vain korjauskamppanjan päälle ja lippalakit omistajille niin homma pelaa :D

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 6856
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T » Su Joulu 14, 2014 16:09

2.0 tfsi öljynkulutus.
Tuo 1.4TSI sytytti öljynmäärän ennakko varoitusvalon.
No pitstop piti tehdä vagineen pesässä.
Näytti noin litran kaatelevan koneeseen ( huoltoväli 30tkm, öljynlisäys tapahtui
n.15tkm )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja ysikoo » To Joulu 18, 2014 23:37

Tuossa oli juttua noista Volvon kompuroista. Miten hitossa katkeava apulaitehihna voi mennä jakohihnan väliin :?:
Vaikka Saapin koneissa omat juttunsa onkin, niin on kyllä aika pientä...
M97CSB234EFM57001 RE85

Avatar
900i
"Saabisti"
Viestit: 2397
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja 900i » Pe Joulu 19, 2014 11:13

Kiertyy moottorin käydessä hihnapyörän ympärille rikkoen kopan ja menee jakopään sekaan.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1776
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Cona » Pe Joulu 19, 2014 17:36

Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että noin pääsee käymään eli lyhyesti apulaitehihna hajottaa muovisen jakopään kopan ja tämän jälkeen jakohihna hyppää ja jako sekoaa --> moottorivaurio.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8888
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat

Viesti Kirjoittaja AZP » Ma Joulu 29, 2014 00:44

jani kirjoitti:Turboja menee kuin leipää ja koneet leikkaa kiinni tai paskottuu muuten vain romuksi.
Kuulistaa ihan Saabilta :mrgreen:

Avatar
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat

Viesti Kirjoittaja jusahh » Ma Joulu 29, 2014 23:47

Pitää muistaa, että autot ovat nykyjään helkkarin hyviä ja 200tkm ajaa autolla, kuin autolla. Vielä 80-l alussa tuohon väliin mahtui pari koneremppaa ihan kulumisen vuoksi. Appiukkokin muistaa, kun kupla pamahti tielle. Kappas, mäntä lopetti ja vei kannen mukanaan :)

Minulla on vähän kompetenssia puhua sillä olen syntynyt 80-l lopussa vasta. Pohjustan edelliset siis aikalaiskertomuksiin.

Todellisuudessa autoissa on liikaa kaikkea turhaa ja monia komponentteja tekemässä saman kuin aiemmin teki yksi tai toimintoa ei ollut. Jokaisella komponentilla on vikaantumistodennäköisyys. Mitä tulee, kun yhden toiminnon suorittamiseen tarvitaan vaikka 4 komponenttia, joilla on 95% toimintavarmuus? 0,95^4=0,81. Aika suoritus mielestäni, että joku 5-sarjan bemari lähee edes käyntiin, jos ajattelee, kuinka montaa osaa tarvitaan tämän suorittamiseen.

Autojen huollot ovat kalliita, mutta toisaalta porukalla on enemmän rahaa maksaa ja vähemmän taitoa / halua tehdä itse. Kuka yli 40v vaihtaa enää renkaat itse? Mikä helkkarin rengashotelli, come on! Kannatteko akut kotiin yöksi tai työpäivän ajaksi? :) Joku varmaan tietää näistä kertoa enemmän.
EX: 9³SS BioPower

Vastaa Viestiin