V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
2.polvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja 2.polvi » Ke Huhti 03, 2019 21:12

Tuohon luistatteluun... en tunne tekniikkaa sen paremmin, mutta ymmärtääkseni mun premium-rellun EDC ja VAG:n DSG ovat perusperiaatteeltaan samankaltaisia.

Olen yrittänyt rellusta etsiä ihan harrastuksenomaisesti eri kynnyksiä kaasusta, joilla voisi edesauttaa vaihteiston vaihtamista isommalle. Siis kuten perinteisissä automaattilodjuissa. En ole tällaista kynnystä löytänyt. Mietin, että onko se tuolla perusrakenteella edes mahdollista?
Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17, ex 93 SS 1.8t Vector -05

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8749
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja AZP » To Huhti 04, 2019 07:53

KN/Lieto kirjoitti:
Ke Huhti 03, 2019 20:40
Onko nyt loppujen lopuksi nykymallisissa Golfien bensakoneissa mitään erityistä ongelmaa? Jakopää hihnalla ja siis nelipyttyisiä tarkoitan. DSG vaihteistoissa on ollut paljon vikoja, sitä ei voi kieltää. Onko kuitenkaan tiedossa hajonneita laatikoita v.2014 ja sitä uudemmissa?
Aika varmaan näyttää noiden uudemman sukupolven TSI-koneiden kestävyyden. Nythän ei missään ainakaan julkisesti ole kunnolla tehty selvitystä siitä, missä kohtaa (jos missään) ovat saaneet nämä tyyppiviat poistettua. Ketjuhan nyt ei voi hihnakoneesta laueta se on selvä, mutta hihnan katkeaminen, venyminen, hapertuminen jne. tuottaa lopulta saman tuloksen kuin ketjuviat.

Uudempia DSG-autoilijoita en tunne lähipiiristä. Tietämälläni otoksella 100 % MY2016 DSG:stä porsii ja siitä ihan tutusta kohtaa eli kytkimestä :mrgreen:

Mutta lisätään otosta, niin voidaan puolittaa tuo prosentti: mitkäs McStadeyn MY2016 DSG:n kilsamäärät ja ongelmattomuuden taso on ollut?

koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1107
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja koistha » To Huhti 04, 2019 09:20

Jollain tavalla tuntemani VAG-ammattilainen sanoi pari vuotta sitten, että ainoa järkevä kombinaatio VAG-vehkeissä on 2-litranen CR-diesel manuaaliaskilla. Tiedä sitten miten paikkansapitävä kommentti tuo on tänä päivänä....
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79

Georges27
"Hirsch"
Viestit: 837
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Georges27 » To Huhti 04, 2019 10:11

Niistä hajoaa pumppu, jolloin männän ja kannen väliin joutuu ne pumpun osat... Tai mitä lie putua nyt liikkuukin.

Siis syöttöpumppu, ei siirto.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), ng9-3 combi 1.9tids A Vector -08 (ka), og9-3 T5 5d
#2742 (muistaakseni)

Henri S
"Hirsch"
Viestit: 731
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Henri S » To Huhti 04, 2019 12:44

IC1970 kirjoitti:
Ti Huhti 02, 2019 20:04
... Taitaa työkaverilla olla vieläkin yksi Tsi-Touran pihalla konerikkoisena helevetin kalliina kukkalaatikkona...
Pysyykö kaiffarilla jakoavain kädessä? Ala puhumaan että vaihtaa koneen T7:aan, eihän sen pakko ole volkkarin tekniikalla liikkua :mrgreen:
9-5 Wagon, OG900x2
"Älkää tulko sanomaan mulle etten mie sanonu teile että mitä mie sanoin!"

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5057
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja tetammi » To Huhti 04, 2019 12:51


Avatar
McStadey
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja McStadey » To Huhti 04, 2019 13:05

Omassa on kilometrejä mittarissa 57 000. Aivan varmaa tietoahan ei ole siitä mitkä osat ovat vaihtuneet liisariaikoina. Kaverilla on litranen Rapid samalla laatikolla ja mittarissa reilut 70t km. Yhteensä ollaan ajettu luokkaa 30 000 ongelmatonta km näillä maailmanlopun kulkineilla 8)

Jos tavoitteena olisi ajaa maailman tappiin tällaisella touranilla niin hakisin Saksasta 190 heppaisen 2.0 tdi:n
Silloin vaihteistona on 6-pykäläinen märkäkytkinhässäkkä joka on maineeltaan paljon luotettavampi kuin tämä 7-lovinen kuiva. Tietääkseni tuo 2-litrainen diiseli on myös oikeasti varsin luotettava peli.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

Avatar
McStadey
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja McStadey » To Huhti 04, 2019 13:14

AZP kirjoitti:
To Huhti 04, 2019 07:53

Aika varmaan näyttää noiden uudemman sukupolven TSI-koneiden kestävyyden. Nythän ei missään ainakaan julkisesti ole kunnolla tehty selvitystä siitä, missä kohtaa (jos missään) ovat saaneet nämä tyyppiviat poistettua.
Melko luotettava vedenjakaja lienee moottorisukupolven vaihtuminen EA111 -> EA211
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8749
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja AZP » To Huhti 04, 2019 15:16

Tuosta EA211:stä pisti nopeasti lukien silmään:
Zu den gemeinsamen Merkmalen aller Motoren der Baureihe EA 211 zählen die Vierventiltechnik, der Antrieb der beiden obenliegenden Nockenwellen (DOHC-Ventilsteuerung) über einen wartungsfreien Zahnriemen sowie der in den Zylinderkopf integrierte Abgaskrümmer.[1]
Eli huoltovapaa jakohihna. Taruolento :mrgreen:

Avatar
McStadey
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja McStadey » To Huhti 04, 2019 21:59

Moottori on suunnittelu kestämään saman minkä hihna, eli 240 tkm/10 vuotta :mrgreen:

(Tää ei sit ollut edes vitsi :oops: useammasta lähteestä oon lukenut, että VW olis ilmoittanut noiden aiemman sukupolven tsi moottoreiden suunnitelluksi käyttöiäksi 240 tkm)
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 6846
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T » Pe Huhti 05, 2019 06:20

Ongelma koskee pääasiassa 1.2 TSI -moottoreita vuosimallia 2010–2011 ja 1.4 TSI -moottoreita vuosimallia 2007–2008. 1.4 TSI:n tietyn tuotantoerän jakoketjun venymisen syy oli alihankkijan kulunut stanssauskone, jolloin ketjun reikiin jäi metallipurseita. Valmistuslaatua on sittemmin kohennettu.
:lol:
Saatiin syyt vieritettyä toisten hartioille.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

Avatar
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Tampere

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 » La Huhti 06, 2019 09:11

McStadey kirjoitti:
To Huhti 04, 2019 21:59
Moottori on suunnittelu kestämään saman minkä hihna, eli 240 tkm/10 vuotta :mrgreen:

(Tää ei sit ollut edes vitsi :oops: useammasta lähteestä oon lukenut, että VW olis ilmoittanut noiden aiemman sukupolven tsi moottoreiden suunnitelluksi käyttöiäksi 240 tkm)
Ja edelleen maahantuoja pitää kiinni 6v suosituksesta vaihtovälinä. Eli kyllä noita uuden TSI-koneen hihnojakin vaihdellaan. Yhtäkään ei ole vielä tullut vastaan hajonneena. Luultavasti maahantuoja pudottaa tuon kilometrirajan jossain kohtaa tuttuun 210:een tkm.
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | 900 T8 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8749
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja AZP » La Huhti 06, 2019 10:06

Pudottaa ohjeellisen moottorin kestoiän 210 tkm:iin :mrgreen:

Avatar
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Tampere

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 » La Huhti 06, 2019 14:32

AZP kirjoitti:
La Huhti 06, 2019 10:06
Pudottaa ohjeellisen moottorin kestoiän 210 tkm:iin :mrgreen:
Näin juuri :D
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | 900 T8 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"

Avatar
McStadey
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja McStadey » Ti Huhti 09, 2019 12:54

Juttelin tänään ex-työkaverin kanssa autoista ohimennen. Hänellä on vitoskoppainen Golf GT TDI DSG, ollut melkein uudesta saakka. Mittarissa nyt 350 000km eikä mitään ongelmia 6-vaihteisen DSG:n kanssa koko omistusaikana. Oletan, että on huollettu asianmukaisesti.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

Vastaa Viestiin