V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10017
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja AZP »

Itse juttelin viikonloppuna sen kaverin kanssa, jonka MY2011 Golf 1.4 TSI oli mun listassa kertaalleen jakoketju vaihdettuna. Kertoi että hänen tietääkseen VAG ei ole tehnyt mitään muutoksia siihen jakoketjuun, eli koneeseen on laitettu samanlainen kettinki kuin sieltä venyneenä poistettiinkin. Eli siitä sitten odottamaan sitä seuraavaa kettinginvaihtoa jossain ennen 200 tkm mittarilukemaa :mrgreen:

Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1068
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Kuka käskee ajaa 30tkm öljynvaihtovälillä :lol:
9000 CSE Jubilee -97

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.

Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 3991
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Maikki kirjoitti:
Ti Huhti 09, 2019 16:43
Kuka käskee ajaa 30tkm öljynvaihtovälillä :lol:
Niin ja mun duunipakussa vaihtoväli on 50tkm. Vaan toisaalta, eipä oo oma auto niin ihan sama.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366

Tonnari88
"Aero"
Viestit: 410
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Tampere

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

AZP kirjoitti:
Ti Huhti 09, 2019 14:55
Itse juttelin viikonloppuna sen kaverin kanssa, jonka MY2011 Golf 1.4 TSI oli mun listassa kertaalleen jakoketju vaihdettuna. Kertoi että hänen tietääkseen VAG ei ole tehnyt mitään muutoksia siihen jakoketjuun, eli koneeseen on laitettu samanlainen kettinki kuin sieltä venyneenä poistettiinkin. Eli siitä sitten odottamaan sitä seuraavaa kettinginvaihtoa jossain ennen 200 tkm mittarilukemaa :mrgreen:
Tämä ei pidä paikkaansa. Ketju on päivitetty uuteen versioon.
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"

AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10017
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja AZP »

Vähän sitä itsekin epäilin, että oisko niin röyhkeää menoa ettei selkeästi alimitoitettua tai väärin suunniteltua komponenttia päivitettäisi.

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1093
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Haza »

McStadey kirjoitti:
Ti Huhti 09, 2019 12:54
Juttelin tänään ex-työkaverin kanssa autoista ohimennen. Hänellä on vitoskoppainen Golf GT TDI DSG, ollut melkein uudesta saakka. Mittarissa nyt 350 000km eikä mitään ongelmia 6-vaihteisen DSG:n kanssa koko omistusaikana. Oletan, että on huollettu asianmukaisesti.
Taikasanat siinä lopussa, se alkuperäinen märillä monilevykytkimillä oleva 6v DSG on paljon mainettaan parempi ja pitkäikäinen laatikko järkevästi huollettuna. 7v kuivakytkinlaatikoille taas ei huollossa tehdä mitään, eikä öljynvaihdot niitä paskoja pelastaisikaan.

Se 1,4TSIn ketjua ihan oikeasti kyllä muutettiin, tosin en usko että se uusi on merkittävästi parempi, jos ollenkaan. Tuli uutta ja vanhaa joskus vertailtua rinnakkain (uusia osia)
#1655 9000 Aero, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo
"it is slightly turbocharged"

V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7726
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Haza kirjoitti:
Ti Huhti 09, 2019 20:32

Taikasanat siinä lopussa, se alkuperäinen märillä monilevykytkimillä oleva 6v DSG on paljon mainettaan parempi ja pitkäikäinen laatikko järkevästi huollettuna.
Jöö, yks kaveri ajeli Golf 2,0TDi 6v DSG:llä reippaat parisataa donaa ilman laatikkomurheita. Konekin taisi olla melko OK, öljyä tais joutuu jonkun kerran lisäämään mutta melko maltillisesti.
-Ville
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10017
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja AZP »

Työkaverilla ollut joku luokkaa 2009 Audi A3 1.9TDI 6-vaihteisella DSG:llä. Auto lähti kuulemma 160 tkm mittarissa vaihtoon eikä ollut siihen mennessä ilmaantunut ongelmia vaihteiston kanssa. Noista pitäisi aina vaan kaivaa tieto siitä mikä laatikkoversio missäkin on, kun kaikki menee vain kirjainyhdistelmän DSG alle.

Toki ajosyklillä on varmasti paljon vaikutusta kestoon. Vaihtoja tulee kaupunkitaksissa aika paljon enemmän kuin jollain joka ajaa pitkää linjaa.

McStadey
"Hirsch"
Viestit: 814
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Kyllä se on toi kuiva 7-pykäläinen mikä on pilannut kyseisen kirjainyhdistelmän maineen. Se taas on käytännössä kaikissa, joissa vääntöä on max 250Nm.

Kahdella kaverilla on Audissa tullut jotain pikkumurhetta vaikka autoissa on vahvempi 7-pykäläinen märkä DSG. Toiselle ei oo vielä selvinnyt missä vika on, toinen laitto auton kiertoon. Jälkimmäisessä (3l TDi) oli muutakin murhetta; arvonaleneman ja huoltojen kanssa audismi tuli kuulemma maksamaan noin tonnin kuussa viimeisen vuoden ajalta. Fiksuina insinöörinä vaihtoi Bemariin :mrgreen:

Summa summarum, 6 pykälää on varmin valinta omalla mutulla. Sellainen piti itsellekin tulla jos Klonkswageniin päädyn, mutta lopulta keskipaikan isofix ja bensa-zafiran :saab: istiset kulutuslukemat ohjasivat valinnan nykyiseen Touraniin.

Sormet ristiin ja kohti auringonlaskua 8)
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

aero
-
Viestit: 6423
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja aero »

AZP kirjoitti:
Ke Huhti 10, 2019 10:07
Noista pitäisi aina vaan kaivaa tieto siitä mikä laatikkoversio missäkin on, kun kaikki menee vain kirjainyhdistelmän DSG alle.
Tämä pitää vahvasti paikkansa monessa muussakin kohtaa, varsinkin kun kyseessä on VAG, jolla on varsin paha tapa piilottaa saman markkinointitermin alle paljon erilaista tavaraa. Ei voi sanoa että TDI on hyvä tai huono, kun se kattaa paljon. Ei voi edes sanoa että poikittainen 2.0 TDI PD on hyvä tai huono, vaikka sen alle mahtuu tunnetusti vahvasti suuttimia syövä murheenkryyni, kun termin alle mahtuu myös luotettavampaa myllyä. Pahamaineisesta 1.4 TSI:stäkin on muutama erilainen versio, aina alkaen alkuperäisestä tupla-ahdetusta sen jakopäävammaisen turboversion kautta vähemmän ongelmallisiin versioihin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1093
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Haza »

Se 7-vaihteinen pitkittäin oleva S-tronic on aika surkea myös (audit A4 ja ylöspäin), vaikka märät kytkimet onkin. 7v märkäkytkin poikittain on melkein yhtä hyvä kuin se 6v.

Ensimmäiset 100/103kW 2,0 16v TDI:t on myös hyviä, kunhan ei ole passatissa tai pitkittäin.
#1655 9000 Aero, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo
"it is slightly turbocharged"

Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1233
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

^^Onko tietoa onko Jeep Patriotin 2.0 CRD sellainen huono vai hyvä versio tuosta moottorista? (Eikös se VAG 2.0 TDI PD ole oikeasti...)
Saab 9000 CSE 2.3t '97 Jubilee | VW Passat 4motion 1.9 TDI '03
exät: Saab 9-5 2.0t '02 biopower, Saab 9-5 2.3tA '98, Saab 9-3 2.0t T5 '00

Georges27
"Hirsch"
Viestit: 862
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Ei voi kait olla; crd viittaa vahvasti commonrailiin, pd taas on pumpdose (kirjoitusvirheistä en ole tässä varma) eli pumppusuutin. PowerDiesel on maahantuojan keksimä mainos samasta yhdistelmästä.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), ng9-3 combi 1.9tids A Vector -08 (ka), og9-3 T5 5d
#2742 (muistaakseni)

aero
-
Viestit: 6423
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja aero »

Niin viittaa, mutta intternetti tosiaan kyllä väittää, että Patriotin CRD olisi VAG:n tekosia ja pumpedüse. Ne speksit (tilavuus, teho, suurinpiirtein vääntö), mitä minä lonkalta muistan, täsmää poikittaisen 2.0 TDI-PD:n laiskemman (140hv) version kanssa. Muistaakseni se pahin ongelma on tietyt, 170-heppaisessa (tai siis osassa niitä) käytetyt Siemensin suuttimet.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

marvi
"Aero"
Viestit: 379
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja marvi »

Kyllä se Jeepin kone on 140 hp puNppusuutinkone, tainnut ameriikan mainosmiehellä lipsahtaa "vahingossa" tuollaiset commonrailiin viittaavat kirjaimet takaluukkuun. Koneen hyvyyteen en ota kantaa, mutta ei se taida ihan 1.9 PD koneille luotettavuudessa pärjätä.

Edit: Olinkin hidas ja toistan papukaijan tavalla asioita :lol:
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85

Vastaa Viestiin