V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja hei9n »

En mä tätä volkkarikammoa sun kanssa jaa, mutta muuten oon samaa mieltä.

Passatin gte variant pompsahtaa päälle viidenkympin samantien. Siitäkin huolimatta puutteet huomattavia:
-ei nelivetoa
-ei suorituskykyä
-ei kunnollista toimintasädettä akulla.

1.4ACT menee alle viiden maantiellä jos pysyy poissa motarilta. En ymmärrä miksi joku tuollaisia ostelee tuohon hintaan.
Tuonti ja leasing sitten erikseen.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, en nyt tiedä kammosta, mutta aika kriittinen olen näiden vagineiden suhteen. Onneksi kukaan ei pakota ostamaan näitä :twisted:

Suorituskyky ei tosiaan tehnyt vaikutusta, vaikka kokeiltiin näitä sportti ja gte-asetuksia. Ihan heti en osaa kuvitella miten tuo alle vitosella kulkisi, kun meidän ajelu oli 80-100 kmh maantietä ja 7 oli keskikulutus.Tietysti patterin lataamisella ja ajamalla 60kmh olisi kulutus pudonnut. Oma rapiat 300K ajettu ttid syö vastaavassa ajossa 6 litraa löpöä satasella...

Eski
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jos se nyt jollekin on vielä pysynyt salaisuutena, niin paljastettakoon tässä, että noi plug-in hybridit eivät ole järkeviä valintoja satojen kilometrien päivämatkoille moottoritievauhdeissa. Ne loistaa ihan muissa ajoissa, esim. kaupungissa ja taajamissa kun ajelee päivittäin max. 50 km matkoja, tai pidempiäkin, jos on päivän aikana mahdollisuus ladata. Jos pääasiassa ajelee maantietä pitkää matkaa, niin ihan hyvillä mielin voi jatkaa dieselillä ajoja, eikä ole pakko vaihtaa töpseliautoon jos ei halua :mrgreen: Tälläkin foorumilla kuitenkin jo useampi esimerkki, jossa plugarilla ajellaan n. 1-2l/100km kulutuksella läpi vuoden.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja AZP »

Oon aika varma et jos haluaisin Passatin, niin GTE olis mun käytössä ja toivomillani varusteilla kokonaisedullisin malli. Että sen puolesta en ihmettele miksi joku GTE:n ostaa. Mutta sitten taas jos vilkuilee vähän muita plugarivaihtoehtoja niin se 50k€ töpselipassatista alkaa tuntua aika karmeelta hinnalta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, ymmärrän hyvin mihin nämä 2 litran kulutuslukemat näillä hybrideillä perustuvat, mutta tuo hei9nin esittämä alle vitosen kulutus, kun pysyy pois motarilta jäi hieman askarruttamaan... Sellainen havainto tuli tehtyä, että yllättävän hiljainen autohan se on, jopa moottori käynnissä on hiiren hiljaista ja pirellin 16" kumipallot eivät jyriseet yhtään. Edes NG9-5 ei pärjää tuolle äänettömyydelle.

Sinänsä itselle ei ihan kaikki tuosta vagineesta selvinnyt, kun en edes löytänyt latauspiuhan paikkaa, kun se ei ollutkaan etulokarissa. Eipä kyllä piuhaakaan näkynyt missään, vaikka autovuokraamossa sanoivat, että patteria saa ladata, mutta ei ole pakko. Auton vuokraan sisältyi tankillinen bensaa, joka tulikin tuhottua aika sopivasti tuolla noin 600km matkalla ja hotellin parkkiksella ei ollut sähköä tarjolla, joten latailu jäi toteuttamatta :D

Eski
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Eski kirjoitti:
Ma Syys 21, 2020 11:52
hei9nin esittämä alle vitosen kulutus, kun pysyy pois motarilta jäi hieman askarruttamaan... S
Otetaas uusiksi. Anteeksi turkulaisuuteni jos olin epäselvä.
Kokemukset VAG plugarista koeajon perusteella että kulutus on ihan luokattoman suurta (kuskissa vikaa?) ja vertasin sitä perus bensaturbo 1.4TSI ACT M6:N kanssa. Jälkimmäisellä pääsen helposti alle vitosen ja plugarilla taas en.
Bensamoottori pitäisi molemmissa olla sama lukuunottamatta sylinterien lepuutustoimintoa. Ilmeisesti DSG, akuston lisäpaino ja kuski tekee tässä eroa?
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat

Viesti Kirjoittaja hei9n »

hei9n kirjoitti:
Su Loka 04, 2015 09:33
Haza kirjoitti:Takuuajan jälkeen vaihtoon on toki tavallaan helppoa ja huoletonta mutta volkkarilla ainakin oli myös joku huolenpitosopimus tjsp. eli maksat x€/kk ja merkkihuolto hoitaa huollot ja korjaukset ilman eri maksua. Halpaa luonnollisesti ei ole sekään..

Uusimman sukupolven TSI:n ongelmat (ja kyllä, niitä taatusti on) ei ole vielä paljastuneet, katsotaan 2-5v päästä niin alkaa näkyä mikä niissä tulee olemaan ongelma ja miten kalliita remontteja niistä tulee.
VAG:t tuntien yksi hyvin potentiaalinen paikka on sylinterien lepuutussysteemit, sieltä voikin saada ihan kunnon tuhoa aikaan parhaassa tapauksessa, tai sitten voi alkaa tulla vastaan romuja jotka lepuuttaa kahta sylinteriä koko ajan :mrgreen:
Luonnollisesti ei sovi unohtaa myöskään longlife-systeemin ja umpityhmien käyttäjien pettämätöntä yhdistelmää joka varmasti tuottaa tulevaisuudessakin paskoilla öljyillä ajamalla tuhottuja koneita. Kaikkihan tietää miten hyvin aivan kuralle ajetut öljyt ja hydrauliset öljyllä toimivat palikat sopii yhteen, naputtelevat venttiilinnostajat ei vielä ole suuri vahinko, mutta sekoilevat nokka-akselien ajoituksensäätimet ja se sylinterien lepuutus tekee paljon enemmän kuin pienen äänen kylmäkäynnistyksessä..

Jep, ACT jää kauppaan.
Nonii. Kaikenlaista sitä tulee luvattua. Ei jäänyt kauppaan. ACT 1&2 ajossa ja 3 & 4 tulossa. Kunnon takinkääntäjä :D
Käyttäjäkokemuksena kerrottakoot että ei murheita. 60 & 70tkm
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Eski »

Allsprait, tuossa postaamassani vagineen näytön kuvassa on ajettu maantietä 107km, johon on palanut pensaa 8,9 litraa. Lähtö tapahtui noin 0 asteen lämmöistä lyhyehkön pa-lämmityksen (webasto/eberi) jälkeen. Itse ainakin repisin pelihousuni, jos olisin ostanut tuollaisen kikottimen ja uskonut pelastavani maailman saasteettomalla patteriautolla :twisted:

Eski
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Mä ajelin tänään turku-kustavi-turku 1.4 aivastusmoottorilla, mutta on DSG ja sylinterit ei lepäilee. Kulutus oli luokkaa 6.7 l/100km :roll: se on varmaan se sylinterien lepuutus joka puuttuu :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Vaimo ajelee tuolla meidän Superbilla 1.5 TSI:llä, dsg:llä ja lepuutuskoneella jatkuvasti 4.5-5.7 litran lukemia. Kaikenlaista ajoa, paljon maantietä, hiljaa ei ajele koskaan. Vähällä se menee. Auto täynnä rompetta, pari koiraa jne., että jos jotain hyvää haetaan, niin taloudellinen on. Taitaa olla, että hänen ajoprofiiliinsa tuo oli aika hyvä valinta, kun ei jaksa latailla ja paljon ajelee pitkää matkaa, niin tuo lepuuttaja 1.5 on aika etevä ja tuskin plugarilla pääsisi parempaan. En tiedä. Ehkä seuraavaksi ostaa semmoisen, sen näkee. Toki kulutukseen pitää laskea myös öljynkulutus :lol:

Mun ajoprofiililla nykyaikainen plugari käynnistäisi bensakoneen joskus ja jouluna, jos silloinkaan. Mutta, kun puolentoista tonnin Yarppa vie vähän reilut 5 litraa satasella, niin siinä saa sitä kymmenien tuhansien eurojen hintaeroa johonkin plugariin säästää aika hemmetin ja paljon.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja AZP »

^johan sulla yksi plugari pihassa aikanaan oli, eikä se kai kymmeniä tonneja maksanut sekään?

Tuo Passat GTE oli muuten kesällä julkaistussa TM:n lataushybridivertailussa farkkuna. Mittaustulokset kulutukselle akku tyhjänä oli:

Maantiellä 5,4
Taajamassa 5,9
Motarilla 7,2

Passat oli akku tyhjänä vertailun pihein auto ja sitä piheydestä myös kiiteltiin:
TM kirjoitti:Wolfsburgin insinöörien on syytä taputtaa itseään olalle onnistuneesta työstä polttomoottorin suhteen.
Noh, katotaan kuka taputtaa ketä kun töpseli-TSI:llä on kurvailtu sata tonnia, männänrenkaat jumissa, jakoketju kuminauhana ja tankilla pysähtyminen tarkoittaa öljynlisäystä :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, omaa suhtautumistani vagiin vahvisti myös tämä meidät Ouluun kuskannut vw, josta oli diisselikone paukahtanut hiljattain. Noin 30K ajettu hihna oli katkennut, vaikka auto oli juuri käynyt merkkihuollossa ja ns. jakopäiden ouluntaudista johtuen siellä putsataan ja tutkitaan jakopää joka huollossa, joten sen piti olla kunnossa... Kuski kehui erityisesti transportteria, jollainen heillä oli ollut aikaisemmin ja kyseinen laite oli pajalla koko ajan, joten siitä oli luovuttava. Pojan työkaveri osti uuden pornstartterin, jolle öljy maistuu ja siihen on jo vaihdettu turbo yms, mutta kuntoon sitä ei ole saatu... Kyllä kelpaa näiden laatuvehkeiden omistajienkin taputtaa itseään olalle joka kerta kun selviää perille :twisted:

Eski
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Onhan se transuportto herkku niin ajaa kuin katsellakin kun vertaa vaikka transhittiin. Korjauskuluihin en sitten otakaan kantaa :D

Olisin luullut ennen Porvoon kommenttia että ero kulutukseen tulisi mieluummin DSG:stä kuin ACT:sta.

Oliko se touran muuten 110kw versio? muistelisin itse suberbeja että 92kw oli janoisempi kuin 110kw ACT
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Repolainen
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
Paikkakunta: Pori

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Repolainen »

Mitäs öljyä näihin kannattaa syöttää 10k vaihtovälillä? Meniskö tuttu ja turvallinen dexos2 😁 ensimmäinen VAG tässä perheessä ja ihan ok on toistaiseksi toiminut. Autona SEAT Alhambra 2,0TSI DSG vm.2011 joka ostettiin kesällä femman tilalle. ekan öljynvaihdon tein joihinkin VAG konsernin kalliisiin öljyihin. Kohta 3000km menty, joko uskaltaisi katsoa vieläkö öljytikku kastuu... 😂😳
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05

# 6286
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Dexoksella volkkarin luokitus 15tkm vaihtovälillä. On ainakin edullista. Tarkista diesel nyt vielä, mut muistaakseni.
LL- Castrol FST titanium edge:ä olen tunkenut 15tkm vaihtovälillä. 8eur litra, ei ihan paha sekään vaikka 2xdexoksen hinta.

Edit: diesel....tuossahan selvästi seisoo TSI
-heti olettamassa että Alhambra on diesel :D
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Vastaa Viestiin