V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Repolainen
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
Paikkakunta: Pori

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Repolainen »

Joo, tää taitaa olla ainoa vaihtoehto "sharanille" jos tahtoo bensalla poltella.. 😁
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05

# 6286
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja hei9n »

IC1970 kirjoitti:
Ma Syys 21, 2020 17:45
Vaimo ajelee tuolla meidän Superbilla 1.5 TSI:llä, dsg:llä ja lepuutuskoneella jatkuvasti 4.5-5.7 litran lukemia. Kaikenlaista ajoa, paljon maantietä, hiljaa ei ajele koskaan. Vähällä se menee. Auto täynnä rompetta, pari koiraa jne., että jos jotain hyvää haetaan, niin taloudellinen on. Taitaa olla, että hänen ajoprofiiliinsa tuo oli aika hyvä valinta, kun ei jaksa latailla ja paljon ajelee pitkää matkaa, niin tuo lepuuttaja 1.5 on aika etevä ja tuskin plugarilla pääsisi parempaan. En tiedä. Ehkä seuraavaksi ostaa semmoisen, sen näkee. Toki kulutukseen pitää laskea myös öljynkulutus :lol:

Mun ajoprofiililla nykyaikainen plugari käynnistäisi bensakoneen joskus ja jouluna, jos silloinkaan. Mutta, kun puolentoista tonnin Yarppa vie vähän reilut 5 litraa satasella, niin siinä saa sitä kymmenien tuhansien eurojen hintaeroa johonkin plugariin säästää aika hemmetin ja paljon.

Jahhas. helvetti jäätyy, suomi voittaa euroviisut, ruttotauteja ja mm-kultaa kiekossa. Nämä ymmärtäisin, mut et pårvoonmies "kehuu" volkkaria.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja McStadey »

hei9n kirjoitti:
Ti Syys 22, 2020 08:36
Onhan se transuportto herkku niin ajaa kuin katsellakin kun vertaa vaikka transhittiin. Korjauskuluihin en sitten otakaan kantaa :D

Olisin luullut ennen Porvoon kommenttia että ero kulutukseen tulisi mieluummin DSG:stä kuin ACT:sta.

Oliko se touran muuten 110kw versio? muistelisin itse suberbeja että 92kw oli janoisempi kuin 110kw ACT
Allekirjoituksen mukaan kaksi punaista kirjainta takaluukussa eli 110 kW.
Olin kyllä aikatauluttanut päiväni ihan persiilleen joten kumpaankin suuntaan tuli ohiteltua useampi auto ja ajeltua 10-15 yli rajoituksen 80-100 alueilla. Säästi siinä varmaan 3 minuuttia yhteensä :roll:

Spritmonitor sanoo mulle pitkän ajan kulutukseksi 7,7. Tankillisten kulutus on vaihdellut 6,6-9,9 välillä. Toi lähes kymppi on talvelta jolloin webaston käyttö on luonnollisesti mukana. Ajotietokoneen mukaan on joskus päästy alle kuuden maantieajossa, mutta lähelle viittä ei kertaakaan.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Repolainen kirjoitti:
Ti Syys 22, 2020 09:08
Mitäs öljyä näihin kannattaa syöttää 10k vaihtovälillä? Meniskö tuttu ja turvallinen dexos2 😁 ensimmäinen VAG tässä perheessä ja ihan ok on toistaiseksi toiminut. Autona SEAT Alhambra 2,0TSI DSG vm.2011 joka ostettiin kesällä femman tilalle. ekan öljynvaihdon tein joihinkin VAG konsernin kalliisiin öljyihin. Kohta 3000km menty, joko uskaltaisi katsoa vieläkö öljytikku kastuu... 😂😳
Mä oon ostanu mobilia vaikka puolitetulla välillä ajelen. 5w30 esp: LL-luokitus 29€/4l joka omaan riittää tikun puoliväliin. Paljos isolohkossa on öljytilavuus? 5l kannusta jäisi toki lisäysöljyt mukavasti :roll: mutta itellä on öljytaso pysynyt merkissä hyvin. Kohta 80 Mm mittarissa ja DSG-TSI:llä kaikki hyvin :lol:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja McStadey »

AZP kirjoitti:
Ma Syys 21, 2020 18:16

Noh, katotaan kuka taputtaa ketä kun töpseli-TSI:llä on kurvailtu sata tonnia, männänrenkaat jumissa, jakoketju kuminauhana ja tankilla pysähtyminen tarkoittaa öljynlisäystä :mrgreen:
Korjataan nyt sen verran että noissa on huoltovapaa hihna :wink:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja aero »

^Ei tartte huoltaa, riittää kun korjaa korkatessa?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja AZP »

kuminauha jo tehtaalta :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3550
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

No emmä nyt varsinaisesti Skodillacia kehunut, kunhan totesin, että kuluttaa vähän, etenkin kokoisekseen ihan ällistyttävän vähän. Kunhan se tuosta alkaa viemään öljyä litran tonnilla, kilauttaa jakopään ja dsg:n, niin ihmetellään sitten lisää.

Ja AZP:lle sen verran, että kyllä se mun Prius-plugarikin aikoinaan kakskytätonnia maksoi, ettei sekään ihan ilmainen ollut ja toisaalta ei oikein verrannollinen noihin nykyplugareihin, 50km sähköllä on erittäin erilainen asia kuin vajaat 20 km. Se oli enemmänkin sellainen hybrid with stereoids tai jotain.

Kun tohon vaimon Superbiin tulee 2v täyteen ja takuu loppuu, aion ihan tosissani kysyä, että meinaako aikuisten oikeesti sillä jatkaa vai olisiko parempi olla koettelematta onneaan ja vaihtaa seuraava alle. Ei kyllä varmasti ole levollinen olo sen jälkeen kun kaikki yllätykset alkavat mennä omaan piikkiin. Luottoa on asteikolla 0-100 noin -10.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7555
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

kuminauha jo tehtaalta
Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Lyödääs vettä myllyyn :D

vaginareen alta löytynyttä:

Passat GTE piilokustannukset
« : tänään kello 06:51 »
Kustannukset 7000 (91 000 - 98 000)kilometrin ajolle:
- kotilatausaseman hankinta 1000 euroa
- rikkoutuneen latausjohdon uusinta 670 euroa
- rikkoutuneen auton laturin uusinta 2800 euroa
- vikadiagnoosi 150 euroa
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja AZP »

Latausaseman hankinta ei kyllä ole mikään 7000 km piilokulu, vaan investointi autoiluun yleensä tulevaisuuttakin silmällä pitäen. Lähtökohtaisesti sitä ei tarvi hankkia uudelleen vaikka auto vaihtuisi. Vähän sama kuin rakentaisi autokatoksen ja jyvittäisi sen 7000 km autoilun piilokuluihin.

Noiden latausasemien ja kaapeleiden hinnat on kyllä vielä aika karseita suhteessa siihen teknologiaan mitä niissä on. Joku perus 5m pitkä type 2/1-kaapeli ei paljoa eroa perus voimavirtajatkojohdosta, mutta hinta on viisinkertainen. Tuo 670 oiron latausjohto lienee suko-type2, jossa on pieni määrä elektroniikkaakin munana, mutta ei mitään sellaista joka selittäisi premium-älypuhelimen hintatason.

No, kun volyymit koko ajan nousee ja kilpailu lisääntyy, niin hinnat tulee reimasti alas.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja hei9n »

No ei ny tartte pipo kireenä lukea.

Mut kyllä toi 2800euroa K-ruokakaupan laskuttama laturi nyt kertuttais ketä tahansa. 150 euron vikakoodista puhumattakaan.
- Vai lieneekö tuontiauto? rankaistu kireällä piiskalla?
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4209
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Näitä juttuja on aina yhtä kiva lukea. Vähän yli 300tkm ajettu 3-litrainen ja 16 vuotta vanha automaatti-Maxima ei 12tkm vaihtovälillä polttanut niin paljoa öljyä, että olisi ollut tarvetta lisätä. Keskikulutus tällä hetkellä 8,5 litraa sataselle :lol:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Täällä on 455 tkm ajettu vaggine käyttöautona ja ei vaan syö öljyä, ei. Muutenkaan ei tarvi ihan joka toinen kk olla pajalla sekä perille pääsy on toistaiseksi aina onnistunut, toisin kuin kaikkien neljän mulla olleen Saabin kanssa on asian laita ollut. Eli ei nämä kaikki ihan paskoja ole, ainakaan vanhemmat.

Toki Tonnarilla on silti hauskempi ajaa (paitsi liukkailla). :saab: :heart_eyes:
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0

Viesti Kirjoittaja Cona »

Ei kait diesel-Vagineissa ongelmia ole niin paljon ollutkaan moottorissa. Pois lukien kutosdieselit ja muut erikoisuudet. :lol:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vastaa Viestiin