V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Tuohon luistatteluun... en tunne tekniikkaa sen paremmin, mutta ymmärtääkseni mun premium-rellun EDC ja VAG:n DSG ovat perusperiaatteeltaan samankaltaisia.
Olen yrittänyt rellusta etsiä ihan harrastuksenomaisesti eri kynnyksiä kaasusta, joilla voisi edesauttaa vaihteiston vaihtamista isommalle. Siis kuten perinteisissä automaattilodjuissa. En ole tällaista kynnystä löytänyt. Mietin, että onko se tuolla perusrakenteella edes mahdollista?
Olen yrittänyt rellusta etsiä ihan harrastuksenomaisesti eri kynnyksiä kaasusta, joilla voisi edesauttaa vaihteiston vaihtamista isommalle. Siis kuten perinteisissä automaattilodjuissa. En ole tällaista kynnystä löytänyt. Mietin, että onko se tuolla perusrakenteella edes mahdollista?
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Aika varmaan näyttää noiden uudemman sukupolven TSI-koneiden kestävyyden. Nythän ei missään ainakaan julkisesti ole kunnolla tehty selvitystä siitä, missä kohtaa (jos missään) ovat saaneet nämä tyyppiviat poistettua. Ketjuhan nyt ei voi hihnakoneesta laueta se on selvä, mutta hihnan katkeaminen, venyminen, hapertuminen jne. tuottaa lopulta saman tuloksen kuin ketjuviat.KN/Lieto kirjoitti: ↑Ke Huhti 03, 2019 20:40Onko nyt loppujen lopuksi nykymallisissa Golfien bensakoneissa mitään erityistä ongelmaa? Jakopää hihnalla ja siis nelipyttyisiä tarkoitan. DSG vaihteistoissa on ollut paljon vikoja, sitä ei voi kieltää. Onko kuitenkaan tiedossa hajonneita laatikoita v.2014 ja sitä uudemmissa?
Uudempia DSG-autoilijoita en tunne lähipiiristä. Tietämälläni otoksella 100 % MY2016 DSG:stä porsii ja siitä ihan tutusta kohtaa eli kytkimestä
Mutta lisätään otosta, niin voidaan puolittaa tuo prosentti: mitkäs McStadeyn MY2016 DSG:n kilsamäärät ja ongelmattomuuden taso on ollut?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Jollain tavalla tuntemani VAG-ammattilainen sanoi pari vuotta sitten, että ainoa järkevä kombinaatio VAG-vehkeissä on 2-litranen CR-diesel manuaaliaskilla. Tiedä sitten miten paikkansapitävä kommentti tuo on tänä päivänä....
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Niistä hajoaa pumppu, jolloin männän ja kannen väliin joutuu ne pumpun osat... Tai mitä lie putua nyt liikkuukin.
Siis syöttöpumppu, ei siirto.
Siis syöttöpumppu, ei siirto.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Pysyykö kaiffarilla jakoavain kädessä? Ala puhumaan että vaihtaa koneen T7:aan, eihän sen pakko ole volkkarin tekniikalla liikkua
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Omassa on kilometrejä mittarissa 57 000. Aivan varmaa tietoahan ei ole siitä mitkä osat ovat vaihtuneet liisariaikoina. Kaverilla on litranen Rapid samalla laatikolla ja mittarissa reilut 70t km. Yhteensä ollaan ajettu luokkaa 30 000 ongelmatonta km näillä maailmanlopun kulkineilla
Jos tavoitteena olisi ajaa maailman tappiin tällaisella touranilla niin hakisin Saksasta 190 heppaisen 2.0 tdi:n
Silloin vaihteistona on 6-pykäläinen märkäkytkinhässäkkä joka on maineeltaan paljon luotettavampi kuin tämä 7-lovinen kuiva. Tietääkseni tuo 2-litrainen diiseli on myös oikeasti varsin luotettava peli.
Jos tavoitteena olisi ajaa maailman tappiin tällaisella touranilla niin hakisin Saksasta 190 heppaisen 2.0 tdi:n
Silloin vaihteistona on 6-pykäläinen märkäkytkinhässäkkä joka on maineeltaan paljon luotettavampi kuin tämä 7-lovinen kuiva. Tietääkseni tuo 2-litrainen diiseli on myös oikeasti varsin luotettava peli.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Tuosta EA211:stä pisti nopeasti lukien silmään:
Eli huoltovapaa jakohihna. TaruolentoZu den gemeinsamen Merkmalen aller Motoren der Baureihe EA 211 zählen die Vierventiltechnik, der Antrieb der beiden obenliegenden Nockenwellen (DOHC-Ventilsteuerung) über einen wartungsfreien Zahnriemen sowie der in den Zylinderkopf integrierte Abgaskrümmer.[1]
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Moottori on suunnittelu kestämään saman minkä hihna, eli 240 tkm/10 vuotta
(Tää ei sit ollut edes vitsi useammasta lähteestä oon lukenut, että VW olis ilmoittanut noiden aiemman sukupolven tsi moottoreiden suunnitelluksi käyttöiäksi 240 tkm)
(Tää ei sit ollut edes vitsi useammasta lähteestä oon lukenut, että VW olis ilmoittanut noiden aiemman sukupolven tsi moottoreiden suunnitelluksi käyttöiäksi 240 tkm)
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Ongelma koskee pääasiassa 1.2 TSI -moottoreita vuosimallia 2010–2011 ja 1.4 TSI -moottoreita vuosimallia 2007–2008. 1.4 TSI:n tietyn tuotantoerän jakoketjun venymisen syy oli alihankkijan kulunut stanssauskone, jolloin ketjun reikiin jäi metallipurseita. Valmistuslaatua on sittemmin kohennettu.
Saatiin syyt vieritettyä toisten hartioille.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Ja edelleen maahantuoja pitää kiinni 6v suosituksesta vaihtovälinä. Eli kyllä noita uuden TSI-koneen hihnojakin vaihdellaan. Yhtäkään ei ole vielä tullut vastaan hajonneena. Luultavasti maahantuoja pudottaa tuon kilometrirajan jossain kohtaa tuttuun 210:een tkm.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Pudottaa ohjeellisen moottorin kestoiän 210 tkm:iin
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Näin juuri
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Juttelin tänään ex-työkaverin kanssa autoista ohimennen. Hänellä on vitoskoppainen Golf GT TDI DSG, ollut melkein uudesta saakka. Mittarissa nyt 350 000km eikä mitään ongelmia 6-vaihteisen DSG:n kanssa koko omistusaikana. Oletan, että on huollettu asianmukaisesti.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16