V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Juuri vähän aikaa sitten luin TM tai TL lehdestä kuinka vag-bensamoottorin sylinterin poraus oli ylisuuri ja vastaavasti männän halkaisija pienempi kuin toleranssi antaa myöden
Tuohon vielä heikot männänrenkaat, niin "tahtari" on valmis
Uudenkarhea käytetty Audi olikin öljykrematorio - kuka maksaa remontin?
http://www.talouselama.fi/uutiset/uuden ... n/a2282106
Tuohon vielä heikot männänrenkaat, niin "tahtari" on valmis
Uudenkarhea käytetty Audi olikin öljykrematorio - kuka maksaa remontin?
http://www.talouselama.fi/uutiset/uuden ... n/a2282106
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
-
- "Hirsch"
- Viestit: 901
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Niin pitäiskö Audin korvata? Mekin tiedämme nuo tyyppiviat. No joo, ketuttaahan se kun luulee ostavansa preemiumia ja saakin auton johon ei öljyjä tarvitse vaihtaa, vaan riittää kun lisäilee jotain mahdollisimman paksu pannuun.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
normaali meininkiä toi öljynkulutus päästö /säästö talous teettää paskoja koneita maksajana toimii valitettavasti asiakas.Turboja menee kuin leipää ja koneet leikkaa kiinni tai paskottuu muuten vain romuksi.
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Niin, siis Suomessa jossa on vielä hetken voimassa nykymuotoinen kuluttajansuoja , on siis kuluttaja joutunut maksajan osaan vaikka on selkeästi ollut kyseessä valmistusvikoja tuotteissa Tämä erikoinen käytäntö on siis jostakin syystä ollut mahdollista nykyisien lakien aikana. Kuinkahan jatkossa ...
Maahantuojat ja merkkihuollot eivät noudata lakia:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswa ... juongelmat
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/27 ... ja-vioista
Maahantuojat ja merkkihuollot eivät noudata lakia:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswa ... juongelmat
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/27 ... ja-vioista
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/vastuuvapauslomake
Tuollaisilla lapuilla autoliike yrittää päästä vastuustaan. Sinänsä hauska, että tuossa lomakkeen pohjassa on jo lueteltu valmiiksi nuo VAG-konsernin merkit
Tuollaisilla lapuilla autoliike yrittää päästä vastuustaan. Sinänsä hauska, että tuossa lomakkeen pohjassa on jo lueteltu valmiiksi nuo VAG-konsernin merkit
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Tuollainen yleinen vastuuvapaus ei ole pätevä. Siinä pitäisi yksilöidä viat mitä myytävässä yksilössä on, tuollaista yleispätevää vastuuvapausta ei voi saada.
Kuluttajan suojana on laki. Mikään sopimus ei kävele lain yli.
Kuluttajan suojana on laki. Mikään sopimus ei kävele lain yli.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7555
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Kierrä kaukaa tuollainen pulju, jos eivät tiedä mitä myyvät.
Miten minulle tuli joku mielleyhtymä kamuxiin..????
Tai sitten......
Miten minulle tuli joku mielleyhtymä kamuxiin..????
Tai sitten......
Vastuuvapaus
kaupanpäälle
Virallinen romutustodistus on kuitenkin paras tae siitä, että auton viimeinen omistaja vapautuu luovutushetkestä lähtien kaikista ajoneuvoon liittyvistä velvoitteista ja auto poistetaan varmasti myös rekisteristä, huomauttaa Räätäri.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Enpä vain arvannut, että nuo kaikki tsi/tfsi koneet ovat noin surkeita. Pari vuotta sitten autoa etsiskellessä tuli tutuksi nuo 1.2 & 1.4 koneiden jakopää ongelmat ja 2.0 tfsi öljynkulutus. 1.8tsi oli omasta mielestä siinä ja siinä, että onko ok kone. Jakopää ongelmaa netissä jonkun verran tuli vastaan. Innostuin jo ihan tosissani Audi A4 multitronic automaatista, kun tajusin ettei se olekaan DSG-vaihteisto.
Joten voihan vattu! Eihän tässä löydä enää mitään uudempaa toimivaa autoa, jos tilavampaa, tehokkaampaa, taloudellista ja automaattivaihteista autoa jota etsisi nykyisen Auriksen tilalle.
Joten voihan vattu! Eihän tässä löydä enää mitään uudempaa toimivaa autoa, jos tilavampaa, tehokkaampaa, taloudellista ja automaattivaihteista autoa jota etsisi nykyisen Auriksen tilalle.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
vauhti kiihtyy näitten paskojen tekemisessä ihmiset vaatii uusia teholukemia pienillä kulutuksilla ja viranomaiset odottaa kukkasia pakoputkesta.Eletroniikka on sontaa ja moottorit on tehty euron osista ei hyvältä näytä ja maksajia on tässä ruletissa tiedossa niin mikäpä tämään muuttaisi saa siinä itkeä kuluttajaviranomaiset jotka ei tiedä paskan vertaa kyseisestä tekniikasta ja poliittinen ohjaus pitää huolen että paskan tavaran teko ei lopu. Jälkimarkkinointi tekee hyvät rahat konserneille ja niin kauan kuin homma toimii niin maineelle on ihan sama. pistää vain korjauskamppanjan päälle ja lippalakit omistajille niin homma pelaa
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7555
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Tuo 1.4TSI sytytti öljynmäärän ennakko varoitusvalon.2.0 tfsi öljynkulutus.
No pitstop piti tehdä vagineen pesässä.
Näytti noin litran kaatelevan koneeseen ( huoltoväli 30tkm, öljynlisäys tapahtui
n.15tkm )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Tuossa oli juttua noista Volvon kompuroista. Miten hitossa katkeava apulaitehihna voi mennä jakohihnan väliin
Vaikka Saapin koneissa omat juttunsa onkin, niin on kyllä aika pientä...
Vaikka Saapin koneissa omat juttunsa onkin, niin on kyllä aika pientä...
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Kiertyy moottorin käydessä hihnapyörän ympärille rikkoen kopan ja menee jakopään sekaan.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että noin pääsee käymään eli lyhyesti apulaitehihna hajottaa muovisen jakopään kopan ja tämän jälkeen jakohihna hyppää ja jako sekoaa --> moottorivaurio.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat
Kuulistaa ihan Saabiltajani kirjoitti:Turboja menee kuin leipää ja koneet leikkaa kiinni tai paskottuu muuten vain romuksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat
Pitää muistaa, että autot ovat nykyjään helkkarin hyviä ja 200tkm ajaa autolla, kuin autolla. Vielä 80-l alussa tuohon väliin mahtui pari koneremppaa ihan kulumisen vuoksi. Appiukkokin muistaa, kun kupla pamahti tielle. Kappas, mäntä lopetti ja vei kannen mukanaan
Minulla on vähän kompetenssia puhua sillä olen syntynyt 80-l lopussa vasta. Pohjustan edelliset siis aikalaiskertomuksiin.
Todellisuudessa autoissa on liikaa kaikkea turhaa ja monia komponentteja tekemässä saman kuin aiemmin teki yksi tai toimintoa ei ollut. Jokaisella komponentilla on vikaantumistodennäköisyys. Mitä tulee, kun yhden toiminnon suorittamiseen tarvitaan vaikka 4 komponenttia, joilla on 95% toimintavarmuus? 0,95^4=0,81. Aika suoritus mielestäni, että joku 5-sarjan bemari lähee edes käyntiin, jos ajattelee, kuinka montaa osaa tarvitaan tämän suorittamiseen.
Autojen huollot ovat kalliita, mutta toisaalta porukalla on enemmän rahaa maksaa ja vähemmän taitoa / halua tehdä itse. Kuka yli 40v vaihtaa enää renkaat itse? Mikä helkkarin rengashotelli, come on! Kannatteko akut kotiin yöksi tai työpäivän ajaksi? Joku varmaan tietää näistä kertoa enemmän.
Minulla on vähän kompetenssia puhua sillä olen syntynyt 80-l lopussa vasta. Pohjustan edelliset siis aikalaiskertomuksiin.
Todellisuudessa autoissa on liikaa kaikkea turhaa ja monia komponentteja tekemässä saman kuin aiemmin teki yksi tai toimintoa ei ollut. Jokaisella komponentilla on vikaantumistodennäköisyys. Mitä tulee, kun yhden toiminnon suorittamiseen tarvitaan vaikka 4 komponenttia, joilla on 95% toimintavarmuus? 0,95^4=0,81. Aika suoritus mielestäni, että joku 5-sarjan bemari lähee edes käyntiin, jos ajattelee, kuinka montaa osaa tarvitaan tämän suorittamiseen.
Autojen huollot ovat kalliita, mutta toisaalta porukalla on enemmän rahaa maksaa ja vähemmän taitoa / halua tehdä itse. Kuka yli 40v vaihtaa enää renkaat itse? Mikä helkkarin rengashotelli, come on! Kannatteko akut kotiin yöksi tai työpäivän ajaksi? Joku varmaan tietää näistä kertoa enemmän.
EX: 9³SS BioPower